• 8.562.579 stemmen

Alternatieve titel: Dance with Him

Oorsprong: Frankrijk

Geregisseerd door: Valérie Guignabodet

Met onder meer: Mathilde Seigner, Sami Frey en Jean-François Pignon

IMDb beoordeling: 6,0 (341)

Oorspronkelijke taal: Frans

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Danse avec Lui

Een dramatische scheiding en de gruwelijke dood van haar lievelingspaard hebben een heftige invloed gehad op het leven van Alexandra. Maar drie jaar later leert ze opnieuw te leven en lief te hebben door een ontmoeting met een oude ruiter en zijn paard.

imageimage

Le maître écuyer

La mère d'Alexandra

La maîtresse de Paul

La mère d'Amélie

avatar van bioscoopzaal

bioscoopzaal

Aangenaam drama, soms wat voorspelbaar, maar over het algemeen best boeiend. De kern van het verhaal leunt zoals verwacht dicht aan bij The Horse Whisperer, maar regisseur Valérie Guignabodet geeft er toch nog een paar frisse toetsen aan.

Afgaande op de reactie van mijn vriendin zullen paardenliefhebbers er trouwens extra van genieten: de machtige paarden en de (vrijheids)dressuur*- en andere paardrijscènes zijn erg spannend en verzorgd in beeld gebracht.

Ook als gewone filmfan kon ik die scènes best smaken, al was ik soms net iets meer geboeid door het prachtige haar van hoofdrolspeelster Mathilde Seigner. Klinkt misschien wat vreemd, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zulk mooi haar heb gezien.

Alles bij elkaar goed voor 3 sterren.

--------------

*dat heb ik even nagevraagd om indruk te maken

stinissen (crew films & series)

Rustige mooi ingetogen film waar je lekker voor moet gaan zitten.

De intense sexuele spanning tussen de drie hoofdrol spelers vond ik erg goed.

Ook erg kleine rol van Anthony Delon als de man van Mathilde Seigner maar die rol slaat dan wel in als een bom.....

avatar van Aapje81

Aapje81

• 1986 berichten

Film had aardige momenten en mooie beelden. Maar alles lag er erg dik bovenop en de hoofdrolspeelster kon mij niet overtuigen.

avatar van Baboesjka

Baboesjka

Een rustige film die voor mijn gevoel erg voortkabbelde. Het greep mij niet aan en ik kwam er niet in. Het acteerwerk vind ik goed en de paarden vind ik mooi. Een 5. 2,5*

avatar van vanillaice

vanillaice

Voorspelbaar, maar wel mooie beelden en een fijne verhaallijn, een echte 'feeling good' movie.

Aanrader voor de paardenliefhebber uiteraard, mooi acteerwerk en ook nog eens een mooi toneel.

avatar van blurp194

blurp194

Voorspelbaar, maar toch niet helemaal.

Een bar drama als begin van een verhaal over herstel, over de zin van de dingen en waar het om gaat. Met mooie locaties, mooie beelden, erg goede rollen van Seigner en vooral Frey die een mooi complex karakter neerzet. En natuurlijk de twee paarden - en wat een ontzettend mooie dieren zijn dat. Alleen dat maakt de film al de moeite van het kijken waard.

Een van de plekken waar ik in Frankrijk wel eens kom heeft een aantal pensions voor dit soort paarden. Wat een genot om die te zien, en wat een verschil met de arme dieren die ik hier thuis in Nederland af en toe in een triest weitje zie staan, tot hun enkels in hun eigen stront. Bezint eer ge begint - als je die dieren geen goed onderdak kan geven, begin er dan ook niet aan - en al helemaal niet als je er niet voor wil of kan zorgen!