Danse avec Lui (2007)

Frankrijk

geregisseerd door Valérie Guignabodet
met Mathilde Seigner, Sami Frey en Jean-François Pignon

Een dramatische scheiding en de gruwelijke dood van haar lievelingspaard hebben een heftige invloed gehad op het leven van Alexandra. Maar drie jaar later leert ze opnieuw te leven en lief te hebben door een ontmoeting met een oude ruiter en zijn paard.

avatar van bioscoopzaal
Aangenaam drama, soms wat voorspelbaar, maar over het algemeen best boeiend. De kern van het verhaal leunt zoals verwacht dicht aan bij The Horse Whisperer, maar regisseur Valérie Guignabodet geeft er toch nog een paar frisse toetsen aan.

Afgaande op de reactie van mijn vriendin zullen paardenliefhebbers er trouwens extra van genieten: de machtige paarden en de (vrijheids)dressuur*- en andere paardrijscènes zijn erg spannend en verzorgd in beeld gebracht.

Ook als gewone filmfan kon ik die scènes best smaken, al was ik soms net iets meer geboeid door het prachtige haar van hoofdrolspeelster Mathilde Seigner. Klinkt misschien wat vreemd, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit zulk mooi haar heb gezien.

Alles bij elkaar goed voor 3 sterren.

--------------
*dat heb ik even nagevraagd om indruk te maken

Rustige mooi ingetogen film waar je lekker voor moet gaan zitten.
De intense sexuele spanning tussen de drie hoofdrol spelers vond ik erg goed.
Ook erg kleine rol van Anthony Delon als de man van Mathilde Seigner maar die rol slaat dan wel in als een bom.....

avatar van Aapje81
Film had aardige momenten en mooie beelden. Maar alles lag er erg dik bovenop en de hoofdrolspeelster kon mij niet overtuigen.

avatar van Baboesjka
Een rustige film die voor mijn gevoel erg voortkabbelde. Het greep mij niet aan en ik kwam er niet in. Het acteerwerk vind ik goed en de paarden vind ik mooi. Een 5. 2,5*