Belle et Sébastien, l'Aventure Continue (2015)

Alternatieve titel: Belle en Sebastiaan: Het Avontuur Gaat Verder

Frankrijk
Avontuur / Familie

geregisseerd door Christian Duguay
met Félix Bossuet, Tchéky Karyo en Margaux Châtelier

September 1945. In het dorp viert iedereen het einde van de oorlog. Belle en Sebastiaan wachten ongeduldig op de terugkeer van Angelina, maar zij bereikt Saint Martin nooit. Er komt verschrikkelijk nieuws; Angelina raakte vermist toen haar vliegtuig diep in een bos in het Alpengebied crashte. Sebastiaan's opa kent een man die hen kan helpen Angelina te vinden. Maar voordat ze de jonge vrouw kunnen redden, moeten ze vele gevaren trotseren en talloze beproevingen doorstaan.

avatar van hoffhaan
Aardig vervolg 3.0

avatar van arno74
Zoals gebruikelijk gaat het in dit vervolg om het uitmelken van het succes van het origineel: Belle et Sébastien (2013), een echte aanrader. Ondanks dat is dit tweede deel niet onaardig, in feite was het rijke verhaal af na het eerste deel, welke ook nog op een breed publiek was gericht. Deel 1 was in veel opzichten bijzonder en dat geldt niet voor dit vervolg, het volgt de patronen van een typische avonturenfilm voor de jeugd. Het resultaat blijft echter wel bovengemiddeld en vermakelijk, mede dankzij het prachtige gebied waarin het zich afspeelt maar kan beslist niet tippen aan de originele film. Deel 2 borduurt daarop voort en introduceert twee nieuwe personages. 3,5*