Mees Kees op de Planken (2014)

Nederland
Familie

geregisseerd door Barbara Bredero
met Willem Voogd, Sanne Wallis de Vries en Hannah Hoekstra

De de klas van Mees Kees (Willem Voogd) gaat een toneelstuk maken. De klas heeft er helemaal zin in, tot ze ontdekken dat directrice Dreus (Sanne Wallis de Vries) een saai middeleeuws stuk heeft uitgekozen. Dan bedenkt Mees Kees iets totaal anders, iets dat er toch een beetje op lijkt… Hij komt met een echte Mees Kees oplossing. Maar wanneer de oude juf terugkomt en Dreus er achter komt dat Mees Kees alles op z’n kop heeft gezet, moet Mees Kees naar de kleuters en lijkt alles mis te gaan voor Tobias, Sep en de rest van de klas…

Alweer de derde Mees Kees film.

Vanaf 3 december in de bioscoop (eOne)

avatar van Kondoro0614
Lijkt me wel een leuke film, heb andere twee ook gezien en die waren ook leuk !

avatar van soom
Hopelijk wel de zwanenzang van deze trilogie. Of anders een andere insteek, zoals Preview al vond. Iets met Kees en Marie-Hannah-Louise.

Jaaa. Van alle, op dit moment levende man-acteurpersonen in Nederland, is Willem Voogd voor mij waarachtig een favoriet. Ik wil met hem trouwen! Zijn oogopslag, zijn karakter (voor zover je dat kunt peilen in beeld) is een en al kracht. Ik zag het al als tiener ontstaan in Timboektoe, en zijn kleine bijrol in de toch redelijk, Maastrichtse Feutenfilm, sprak boekdelen voor mij. Kees is dan ook een heerlijk personage. Na 3 films voelt het als een jas die heel ontspannen aan gaat.

Vivienne van den Assem is te negeren.. Van alle Zoopies was zij degene die als minst leuk gold. Het valt dan ook wel niet mee om op te boksen tegen aansprekender (stereo)types als Taf, Bionda en Sira. Ik ben d'r nog niet uit, wat haar betreft, dat is zeker.
Verder is de rol van Dreus juist leuker dan op Kamp. Cas Jansen is ook leuk, met wat maffige uitspraken. Dit voelde wel weer aan als dat eerste deel. Waar ik Kees in m'n hart sloot. Hmm. Het oogt lekker, roert wat volwassener thema's aan, en Hannah Hoekstra tenslotte, gooit de kers heel hoog op de taart. Ze is mooi. Schattiger en leuker vind ik wellicht nooit meer zo'n oprecht gespeelde reactie van Kees op haar verschijning. Supermooi gespeeld einde. En oja Hero Muller en Mevr. Baantjer gooien nog een extra laag taart op de kers van Hannah. Helemaal vergeten. Dat was het. Niemand verder vergeten, hoop ik.
En natuurlijk is het altijd heerlijk om Somewhere over the Rainbow te horen, dat is een statement..

deze films zijn voor de kinderen ontzettend leuk.
bedankt voor het plaatsen

avatar van T-man
Mijn kinderen hebben van deze Mees Kees, net als de vorige twee, genoten. De waardering is dan ook de waardering die zij eraan geven.

avatar van adriemeijer
Mijn kinderen (7, 9 en tweemaal 11 jaar oud) gaven de film gemiddeld een 4,5. Het is een heel gezellige film, die lekker voortkeutelt zonder enige diepgang. Net als bij de vorige twee films blijven de karakters karikaturen en kent het verhaal weinig hoogte- en dieptepunten, maar wat kan het schelen. Gisteren zag ik het Journaal-jaaroverzicht van 2014 en daar werd ik zó somber van, dat ik nog maar één ding wilde: lekker een uurtje simpel vermaak en dat kun je wel aan Mees Kees overlaten. We hebben met z'n allen genoten!

avatar van adriemeijer
adso schreef:
Recensie Mees Kees op de Planken - Review op Filmtotaal.nl
Dreus heeft ettelijke lichtjaren geleden een kluchtig toneelstuk geschreven onder de titel Boeren, Bakkers en Buitenlui

Schrijven valt nog niet mee, hè? En waarom krijgt de film vier sterren op je blog en drie sterren hier?

avatar van boemboem27
ook dit is net als de vorige delen een leuke film.
simpel maar zeer geslaagd

avatar van tattoobob
Eigenlijk zijn alle films van Mees Kees wel aardig....mijn voorkeur gaat uit naar deeltje twee maar ze liggen heel dicht bij elkaar.
Alle personages komen weer voorbij uit de eerste twee delen....best leuk.
Een reeks die goed te doen is om met je kleintjes te bekijken .

Redelijk acteerwerk ook weer hier.......en Sanne Wallis de Vries is weer grappig.
Ben benieuwd of er nog een deel komt.

avatar van Elineloves
Maar Kees films zijn leuk. Niet alleen kan ik terug denken aan mijn groep 7 vorig jaar en alle herkenbare perikelen ( Cito, musical, de drukte van een twintigtal luidruchtige kinderen ) maar ook weten ze de films leuk te houden voor een ouder publiek. Leuk dat er ook bejaarden meespelen, zorgt voor leuke interactie.

Het mooiste van deze films vind ik de liefde die Mees Kees heeft voor zijn leerlingen. De chemie tussen leraar en klas spat van het beeld, zeker met Tobias.

De "bruiloft" vond ik ook ontzettend schattig, ik weet niet of het zwangerschapshormonen zijn maar ik voelde een traantje prikken.

Ik denk dat er nog wel een deel komt, de overgang naar de middelbare is hier te open gelaten. We zullen het zien.

avatar van weerwolf79
Erg vermakelijke film, het toneelstuk in het bejaardenhuis is leuk vooral ook met de zelfde oudjes die je overal tegenkomt in 3 versies. Helaas een paar dode moment en de juf die om een hele wazig reden weg was en nu weer terug is klopt ook niet helemaal, Maar voor de rest de moeite waard.

avatar van Phantasm
Net zo leuk als zijn 2 voorgangers.

avatar van n00r
Eerste 2 delen waren beter vond dit niet echt interessant meer. Waarschijnlijk komt het omdat er de hele film weinig gebeurt. Terwijl ze in het 2e deel op kamp gaan en daar vanalles doen gebeurt hier nauwelijks iets. Jammer..

avatar van mjk87
Net als de vorige deel erg sympathiek, met ditmaal een aantal leuke zeer oude acteurs die met duidelijk plezier meedoen. Maar ook heel bewust op kinderen gericht waardoor de film, zeker door gedrag van mensen, voor mij niet heel serieus te nemen is en dat doet voor mij de film geen goed. De film weet mij nooit te grijpen, een goede kinderfilm die volwassenen serieus neemt kan dat wel. Verrassen doet de film ook nergens, maar door de fijn korte lengte is deze nog wel uit te zitten. 2,5*.