Mees Kees (2012)

Nederland
Familie

geregisseerd door Barbara Bredero
met Willem Voogd, Sanne Wallis de Vries en Peter Heerschop

Voor Tobias komt Mees Kees, de nieuwe invaller op school, precies op tijd. Door de juf werd hij om niets de klas uitgestuurd. Ook kreeg hij vaak strafwerk. Raar, want Tobias is namelijk best slim, heel vrolijk en supergrappig. Mees Kees geeft heel anders les dan de juf. Dat is omdat hij nog stagiair is. Gelukkig helpen de kinderen hem met lesgeven. Met biologie kijken ze bijvoorbeeld Spider-Man en met rekenen zetten ze de tafels op z’n kop. Al bloeit Tobias door de aanwezigheid van Mees Kees op, Kees merkt dat er iets met Tobias is. Hij heeft nooit brood mee bijvoorbeeld. Dat komt omdat zijn vader overleden is en zijn moeder de hele dag in bed ligt. Mees Kees ontfermt zich over Tobias. Hij deelt zijn boterhammen met het heerlijke omeletje van zijn moeder met hem, neemt Tobias mee uit flipperen en laat hem gezellig ‘nablijven’. De strenge directrice Dreus vindt het maar niets…

avatar van danijel
Leuke film joh!

mutaim95
Dit was een super film. Echt fijn om met je kinderen te kijken. Ik had hem voor het eerst in de bios gezien. Echt leuk joh!

avatar van huppelepup
Leuke jeugdfilm. Samen met een 10- en een 6- jarig kind gekeken en we waren alle drie enthousiast. Aanrader.

avatar van Pelagatti
Redelijk vermakelijke kinderfilm. Goede acteerprestaties en tempo ontbreken echter.
Willem Voogd, Cas Jansen en het gros van de kinderen zijn vaak tenenkrommend slecht aan het acteren. Of heet dit acteren voor kinderen, onder het mom van die hebben dat toch niet door?! :O

avatar van cantforgetyou
Super leuke film. Ook voor volwassenen. Ik heb genoten van de humor. Goed Nederlands product. Vooral Sanne Wallis de Vries vind ik de show stelen. Met haar strenge rol als hoofd van de school.

avatar van JohnWilliams
Gewoon een leuke wegkijker voor Nederlands begrippen. De boeken zijn naar mijn mening net wat leuker maar Willem Voogd doet het als meester Kees helemaal niet slecht. De leukste scenes waren die met Sanne Wallis de Vries, grappig hoe zij de rol van Dreus vertolkt. Prima vermaakt dus!

avatar van Askikker
Sympathieke jeugdfilm.
Sanne Wallis de Vries vond ik wel heel erg een clichee spelen, maar kinderen zullen daar denk ik minder moeite mee hebben.

avatar van boemboem27
echt een jeugdfilm,maar dan bedoel ik tot een jaar of 12.
denk dat ouderen dit wat flauw/saai vinden.
op zich is ie wel aardg,met leuke rolletjes van Sanne Wallis de Vries.
en Peter Heerschopmet een heel klein rolletje.
denk dat sympathiek een goede omschrijving v/d film is

avatar van weerwolf79
Ik heb eerst de film van het kamp gezien e.

avatar van Kondoro0614
Vermakelijke film. En ook grappige momenten!

avatar van Rodger
Vandaag met mijn zoontje van 5 gekeken.. en die heeft zich goed vermaakt..
Een film die leuk is, met wat humor.. en herkenbare momenten.
2.5 **

avatar van Miszmi
Mijn stem is op basis van mijn zoon zijn mening. Hij is gek op de films van Mees Kees, en kan dan ook niet wachten totdat deel 3 uitkomt. Hij is 7, maar de film kan ook zeker voor iets jonger en denk leuk tot een jaar of 12. Zelf heb ik me ook prima vermaakt met deze 2 films, samen met mijn zoon zaten we af en toe lachend op de bank. Het is weer eens wat anders, eindelijk geen standaard verhaal.

avatar van Sid-the-gekste
Leuke jeugd film.. Eindelijk een beetje nederlandse jeugd film wat me aantrok..
3.5 waard

avatar van hijman1946
boemboem27 schreef:
echt een jeugdfilm,maar dan bedoel ik tot een jaar of 12.
denk dat ouderen dit wat flauw/saai vinden.
op zich is ie wel aardg,met leuke rolletjes van Sanne Wallis de Vries.
en Peter Heerschopmet een heel klein rolletje.
denk dat sympathiek een goede omschrijving v/d film is
denk dat ouderen dit wel wat saai vinden,,Ben oudere(67j) en vondt hem leuk.vergeet niet dat wij ouwetjes aan onze tweede jeugd bezig zijn

avatar van boemboem27
hijman1946 schreef:
ha ha leuk tegenbericht hijman.
ook ik ben aan mijn 2e jeugd bezig greettz

avatar van missl
Wat een lieve jongen is Mees Kees, met zijn charisma en hoe hij met de kinderen omgaat maakt deze film heel schattig. De kinderen hebben hierdoor zin om naar school te gaan, mijn nichtje kreeg zelfs bijna zin om naar school te gaan, wat opzich een hele prestatie is. Mede dankzij haar enthousiasme meer dan voldoende voor deze prent.

avatar van tattoobob
Een aardige nederlandse kinderfilm die overal netjes binnen de lijntjes blijft(soms wel jammer),helemaal kwa humor is het wat"veilig".
Maar verder best een leuke film....de kinderen in deze film vind ik dit keer niet irritant... .
En het acteerwerk was wel oke!verhaal stelt niet zoveel voor maar dat hoeft ook niet met een film in dit genre.

Mijn zoon vind deze film ook wel leuk

avatar van Robi
De film komt wat sullig en moeizaam op gang. Ook geloofwaardigheid is ver te zoeken in de film. Maar het verhaal bouwt daarna wel mooi op en ook leer je een aantal karakters mooi kennen. Al met al een prima jeugdfilm die ook zeer geschikt is voor de doelgroep.

avatar van n00r
Heel erg leuke film hoor. Blijft leuk om met je kleine nichtjes en neefjes te bekijken. Ook voor mezelf vond ik dit wel leuk ?

lezertje
Het eerste deel van deze populaire jeugdfilmreeks. Het verhaal van een leraar die de lessen vooral leuk wil houden en daarbij tegengewerkt wordt door de directeur/directrice is in filmland niet nieuw. Toch ga je als kijker mee met de dappere pogingen van meester ‘Mees Kees’ de Bruin (Willem Voogd) om de lessen minder saai te maken. Voogd speelt de leraar met het nodige schuchterige elan van de stagiaire die het allemaal nog niet zo goed weet maar wel op zijn manier zijn best wil doen. Het is jammer dat directrice Dreus (Een bijna schmierende Sanne Wallis de Vries) niet veel verder komt dan het cliché van de strenge directrice die regels belangrijker vindt dan liefde voor het vak.

avatar van mjk87
Sympathiek, maar ook wat naïef en daardoor ook geen voldoende. Ik was het ook wel eens met de directeur, school is om te leren, niet om leuk te zijn. Ik had zelf altijd een gruwelijke hekel aan meesters/juffen en later docenten die vooral leuk probeerden te zijn en leerde daar ook vrij weinig van. Buiten dat, iedereen die ouder is dan ik heeft ook op een normale klassieke manier les gehad en is ook terecht gekomen, en weet vaak de tafels tot en met tien en hoofdsteden van de wereld nog wel te noemen. Neemt niet weg dat de film nog wel redelijk vermaakt en vooral Voogd is op een zekere manier ontwapenend en nog wel geloofwaardig ook. Leuk zijn daarnaast de zaken die ik herken van vroeger als apenkooi of het verstoppen bij terugkomst van schoolreisje. Ik vraag me oprecht af nu wat daar ook alweer zo leuk aan is, maar soit, herkenbaar is het wel. Verder enorm licht van toon en inhoud met wat nevenplotjes (vooral rond Tobias) die eigenlijk nergens echt worden uitgewerkt. Allicht voor kinderen een heel leuke film, voor mij aardig om eens te zien maar niks bijzonders verder. 2,0*.

Ik had deze film al vaak in de winkel zijn liggen. Toen ik onlangs hier weer eens op Moviemeter keek naar ervaringen die mensen met films hebben, zag ik een aantal positieve meningen over "Mees Kees". Naar aanleiding daarvan werd ik nieuwsgierig en kocht ik deze film. Ik kan alleen maar zeggen dat hij, wat mij betreft, de beoordeling van 3,24 sterren dik waard is. Ik werd in ieder geval erg vrolijk van het bekijken van deze blije film. Hilarisch vond ik de scene met de vrouw die middeleeuwse gitaarmuziek ten gehore bracht bij een supersaaie presentatie in een graanmuseam tijdens het schoolreisje van de klas. En waar zouden de makers de extreem tuttige en ouderwetse kleding (o.a. coltruien en gepunnikte overgooiers) van schooldirectrice Dreus vandaan hebben gehaald? De film wist bij mij de gevoelige snaar te raken.

avatar van erik1977
niet verwacht maar opmerkelijk goed.
Ondanks dat het een kinderfilm is ook wel genietbaar voor volwassenen.