• 8.252.836 stemmen

De Club van Lelijke Kinderen (2019)

Familie / Avontuur | 90 minuten

Genre: Familie / Avontuur

Oorsprong: Nederland

Geregisseerd door: Jonathan Elbers

Met onder meer: Jeroen van Koningsbrugge, Jelka van Houten en Roeland Fernhout

IMDb beoordeling: 6,7 (304)

Oorspronkelijke taal: Nederlands

Releasedatum: 9 oktober 2019

Plot De Club van Lelijke Kinderen

Paul, een 11-jarige jongen met grote flaporen, moet op een dag plotseling mee op schoolreisje. Al snel komt hij erachter dat hij in werkelijkheid samen met honderden andere kinderen wordt opgesloten omdat hij lelijk is. Op deze manier wil president Isimo het land opschonen. Paul weet te ontsnappen en richt samen met Sara en een aantal andere kinderen ‘De Club van Lelijke Kinderen’ op. Lukt het Paul en zijn vrienden de andere lelijke kinderen te bevrijden, en het regime van Isimo omver te werpen?

imageimage

kappeuter (crew films)

Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Independent Films)

Trailer geplaatst

avatar van Isavanr

Isavanr

Complete rip off van Hitler ofzo? Isimo lijkt op hem, logo is nog net geen hakenkruis, er zit een hitlergroet in en de kinderen worden naar kampen gestuurd waar je schoorstenen op de achtergrond ziet...

avatar van Uier

Uier

Dude.

De kids vonden het echt een fantastische film. ?

avatar van Moviewatcha

Moviewatcha

Ik vind het een erg leuke film! Het verhaal vind ik leuk. En dat het in de toekomst plaats vind. En ik vind het leuk Dat niet alleen lelijke kinderen zijn opgepakt door die Isimo maar ook bijvoorbeeld die Rox het mooiste meisje van de klas. Die door haar rode haar als lekijk word gezien En ik vind het erg leuk dat Georgina Verbaan erin speelt!!? Ik vind dat het verhaal misschien wel over de toekomst gaat.

avatar van Grindhouse62

Grindhouse62

• 1994 berichten

Mijn beide kleinkinderen vonden deze film verschrikkelijk leuk.Ik zelf, want ik kijk regelmatig met de kids mee heb mooiere Nederlandse familiefilms gezien. Van mij geen voldoende. Een 2.5

avatar van Ebenezer Scrooge

Ebenezer Scrooge

Toch wel raar eigenlijk, dat je een film maakt over lelijke kinderen, maar dat er dan alleen maar kinderen met knappe smoeltjes in meedoen. Is er dan nergens in Nederland een castingbureau te vinden die je daarbij kan helpen?

De film is op zich wel mooi geschoten, maar je ziet ook echt wel dat er te weinig geld voor was. De in verval geraakte industriële locaties zien er fraai en onheilspellend uit. Duitsland, België? Heb geen zin om het op te zoeken ook. Dat soort prachtige verlaten fabrieksterreinen hebben we hier in Nederland niet, hier wordt alles met de grond gelijk gemaakt of omgebouwd tot iets verschrikkelijk hips en moderns, waar je je hond nog niet wil laten kakken.

Verbaan slaat wel een flater met haar bitchy rol, daar weet ze echt niks van te maken. Houd ook niet van dat altijd maar weer komisch bedoelde acteren van haar en dat overdreven articuleren. Acteurs als Katja Schuurman, Roeland Fernhout en Jeroen van Koningsbrugge werken mij alleen maar op de zenuwen. Net als die k*tkinderen trouwens, met hun knappe smoeltjes en leuke kleertjes. Van die Kinderen voor Kinderen-kinderen.

Nederlandstalige rap, heb ik ook helemaal niks mee. Een kind dat Zoey Leeflang heet, zó leuk bedacht ook die verwijzing naar Harry Potter.

Nou, vooruit dan maar, een 2 voor de mooie locaties.

avatar van K. V.

K. V.

Een opvallende titel, dus ook maar eens bekeken en het was een prima jeugdfilm. Een leuk verhaal met ook wel een duidelijke boodschap. Het acteerwerk is er wel wat over, maar het is natuurlijk ook wel een jeugdfilm, dus zie ik het nog wel door de vingers.

Visueel was het nog wel een knappe film.

Verder verveelde de film niet en was de speelduur goed, niet te lang en niet te kort.

avatar van Phantasm

Phantasm

Niet echt goed en niet echt slecht, leuk om een keer gezien te hebben.

avatar van atropine

atropine

Is het een héél goeie film? Nee. Maar het is wel een aardige jeugdfilm met een interessant thema dat wordt aangesneden en dat goed past in deze tijd waarin we leven. Op toegankelijke wijze wordt inzichtelijk gemaakt hoe het is om in een fascistische staat te leven waarin levens worden gecontroleerd en gelijkgeschakeld.

Kijk naar deze film mensenkinderen en kijk dan goed om je heen.

avatar van atropine

atropine

atropine schreef:

Is het een héél goeie film? Nee. Maar het is wel een aardige jeugdfilm met een interessant thema dat wordt aangesneden en dat goed past in deze tijd waarin we leven. Op toegankelijke wijze wordt inzichtelijk gemaakt hoe het is om in een fascistische staat te leven waarin de maatschappij strak wordt gecontroleerd en levens worden gelijkgeschakeld.

Kijk naar deze film mensenkinderen en kijk dan goed om je heen.

avatar van Movieborst

Movieborst

Goh, vanavond gekeken met de kinderen en die konden er wel om lachen. Ik niet, het was gewoon confronterend hoeveel gelijkenissen we hierin zagen met de actuele situatie van vandaag. Zelfs de president lijkt op onze minister president en over de verslaggeving en beeldvorming over mensen die protesteren voor vrijheid nog maar te zwijgen.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Movieborst schreef:

Ah, een vrijheidsstrijder. Ik hoop dat het laatste beetje vrijheid dat u nog heeft niet wordt ontnomen door chronische vermoeidheidsklachten of geur- en smaakverlies.

avatar van umbra

umbra

Nah, dit viel serieus tegen, kwam allemaal heel goedkoop en amateuristisch over.

avatar van Rotterdam@1

[email protected]

Onbegrijpelijk gedrocht: de titel al, het concept en vooral de uitvoering. Van meet af aan heb ik dit dom en slecht voor kinderen gevonden en staat haaks op hoe ik de kinderen opvoed, begeleid. Onbegrijpelijk dat hier ook zoveel geld en vooral zoveel kinderen voor zijn vrijgemaakt. Ellende, geen enkele ster.

Vraag me af waar de intelligentie van de makers is gebleven, juist in een tijd waarin ook kinderen met soc. media zo vaak worden geconfronteerd met strakgetrokken smoelwerken, botox en oppervl. uiterlijke bezigheden, meisjes van twaalf jaar met teveel geld die tanden, billen, lippen enz. al in de juiste mal laten trekken. De waanzin ten top en witte jassen die hieraan meewerken zouden uit het ambt moeten worden gezet.

Ik wil vooral van die domme beoordelingen op uiterlijk af en deze film doet daar volop aan mee, hoe bizar!

En dan die uitspraken over z.g. lelijke kinderen met grote psychische schade voor die kinderen. Domste film ooit.

Zoals vaker: ik wil en hoef niet overtuigd te worden van andere aspecten, zoals zo vaak hier, het staat me vrij dit te vinden. Bij een jongen denken we dat zijn oren met plakband opzij zijn gezet voor deze rol....

avatar van cantforgetyou

cantforgetyou

Leuke film. Natuurlijk is de link snel gelegd naar de Tweede Wereld Oorlog. Het is geinig, omdat het verhaal zich in de toekomst afspeelt. Dit hebben ze goed aangepakt, qua locaties en special effects. Het blijft natuurlijk een jeugdfilm, maar toch voor volwassenen ook best te pruimen. De bekende Nederlanders zijn een grappige toegevoegde waarde, zoals Katje Schuurman en Georgina Verbaan.

avatar van mcdaktari

mcdaktari

Dit is zo ongeveer het Bassie en Adriaan gehalte, zeker qua acteren. Man man wat slecht, zelfs voor een jeugdfilm. En buiten dat het gewoon allemaal heel slecht is, is het ook nog heel voorspelbaar. En ik ben er van overtuigd dat ze ook hier een fatsoenlijke jeugdfilm moeten kunnen maken. En zo flauw op het laatst in de aftiteling, Johny de Mol en Jesse Klaver en Henry van Loon, serieus?? Moeten die het nog enigszins een beetje leuk zien te maken, of wat was daar de bedoeling van?