De Club van Lelijke Kinderen (2019)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Jonathan Elbers
met Jeroen van Koningsbrugge, Jelka van Houten en Roeland Fernhout

Paul, een 11-jarige jongen met grote flaporen, moet op een dag plotseling mee op schoolreisje. Al snel komt hij erachter dat hij in werkelijkheid samen met honderden andere kinderen wordt opgesloten omdat hij lelijk is. Op deze manier wil president Isimo het land opschonen. Paul weet te ontsnappen en richt samen met Sara en een aantal andere kinderen ‘De Club van Lelijke Kinderen’ op. Lukt het Paul en zijn vrienden de andere lelijke kinderen te bevrijden, en het regime van Isimo omver te werpen?

Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Independent Films)

Trailer geplaatst

Complete rip off van Hitler ofzo? Isimo lijkt op hem, logo is nog net geen hakenkruis, er zit een hitlergroet in en de kinderen worden naar kampen gestuurd waar je schoorstenen op de achtergrond ziet...

avatar van Uier
Dude.

avatar van Mikemiglerafsof
De kids vonden het echt een fantastische film. ?

Moviewatcha
Ik vind het een erg leuke film! Het verhaal vind ik leuk. En dat het in de toekomst plaats vind. En ik vind het leuk Dat niet alleen lelijke kinderen zijn opgepakt door die Isimo maar ook bijvoorbeeld die Rox het mooiste meisje van de klas. Die door haar rode haar als lekijk word gezien En ik vind het erg leuk dat Georgina Verbaan erin speelt!!? Ik vind dat het verhaal misschien wel over de toekomst gaat.

avatar van Grindhouse62
Mijn beide kleinkinderen vonden deze film verschrikkelijk leuk.Ik zelf, want ik kijk regelmatig met de kids mee heb mooiere Nederlandse familiefilms gezien. Van mij geen voldoende. Een 2.5

avatar van Ebenezer Scrooge
Toch wel raar eigenlijk, dat je een film maakt over lelijke kinderen, maar dat er dan alleen maar kinderen met knappe smoeltjes in meedoen. Is er dan nergens in Nederland een castingbureau te vinden die je daarbij kan helpen?
De film is op zich wel mooi geschoten, maar je ziet ook echt wel dat er te weinig geld voor was. De in verval geraakte industriële locaties zien er fraai en onheilspellend uit. Duitsland, België? Heb geen zin om het op te zoeken ook. Dat soort prachtige verlaten fabrieksterreinen hebben we hier in Nederland niet, hier wordt alles met de grond gelijk gemaakt of omgebouwd tot iets verschrikkelijk hips en moderns, waar je je hond nog niet wil laten kakken.
Verbaan slaat wel een flater met haar bitchy rol, daar weet ze echt niks van te maken. Houd ook niet van dat altijd maar weer komisch bedoelde acteren van haar en dat overdreven articuleren. Acteurs als Katja Schuurman, Roeland Fernhout en Jeroen van Koningsbrugge werken mij alleen maar op de zenuwen. Net als die k*tkinderen trouwens, met hun knappe smoeltjes en leuke kleertjes. Van die Kinderen voor Kinderen-kinderen.
Nederlandstalige rap, heb ik ook helemaal niks mee. Een kind dat Zoey Leeflang heet, zó leuk bedacht ook die verwijzing naar Harry Potter.

Nou, vooruit dan maar, een 2 voor de mooie locaties.