Smallfoot (2018)

Animatie / Komedie

geregisseerd door Karey Kirkpatrick en Jason Reisig
met de stemmen van Channing Tatum, James Corden en Zendaya

'Smallfoot' volgt een yeti die ervan overtuigd is dat mensen bestaan. De rest van zijn soort gelooft echter niet in deze gekke, kleinvoetige wezens. Hij gaat er vervolgens op uit om het bestaan van deze wezens aan te tonen.

• vanaf woensdag 20 februari te koop op dvd

Vanaf 3 oktober 2018 in de bioscoop (Warner Bros)

Hehe, grappig idee.

avatar van Kliko_Green
Prima kinderfilm met wat leuke en hilarische momenten. Ik heb vooral genoten van de muziek!
De 3D versie in de bios vond ik niet echt indrukwekkend qua 3D effecten.

Heerlijke film voor het hele gezin!

avatar van princesspeach
Leuke film voor kinderen. Zaten grappige stukjes in. In 3D gezien maar er waren idd zoals hierboven beschreven geen indrukwekkende effecten hiervoor.

avatar van Brabants
Lekkere familiefilm over de zoektocht van een Yeti naar het menselijk bestaan. Er zitten zeker hilarische momenten tussen maar voor mij als volwassene waren er ook wel wat gaapmomentjes. Het is zeker een vermakelijke film maar niet echt een van de hoogvliegende animatiefilms ever.

avatar van Fisico
Smallfoot is een amusante animatiefilm van Warner Bross. Geen absolute hoogvlieger, maar mooi passend in de middenmoot zonder ergens uit de toon te vallen. Het basisconcept is best fijn met het omgekeerde uitgangspunt vanuit de ogen van de bigfoots: mensen (smallfoots voor wie het nog niet doorhad) bestaan nu eenmaal niet.
De gehele cultuur van de bigfoots doet sterk denken aan eigen vervlogen religies. Alles heeft zo zijn reden en aan de almachtige wetten (stenen in dit geval) wordt niet getwijfeld, laat staan in vraag gesteld. De reden hierachter was niet zo verrassend omdat dergelijke plots niet geheel origineel meer zijn.

Maar de film blijft erg vermakelijk, grappig en leuk om volgen. Het script verloopt erg traditioneel via het zero-hero-zero-hero-verhaaltje. De yeti's zelf vond ik niet altijd even sterk uitgewerkt - ik zag al betere creaturen - maar echt storen deed ik me niet. De film bevat een sterke moraal en de mens mag voor de zoveelste keer nog eens in eigen boezem kijken. Ook de sneer naar de narcistische social media was prima gevonden. Het (bijna) einde was knap in elkaar gestoken, maar eindigt uiteindelijk toch weer in een minitwist en melige samenloop voor de kleintjes onder ons.

Geen slechte animatiefilm, zeker niet. Ga maar kijken als je er even de tijd voor hebt, maar het niveau van bvb Coco of Toy Story om er maar ineens twee te noemen, haalt dit jammer genoeg niet. Maar alvast een mooie voldoende met 3,0*!

avatar van teigertje
Leuke en gezellige animatie, voor jong en oud
De film muziek en zang is ook mooi.

avatar van schenkowiets
Dit was weer zo'n animatiefilm die erboven uitstijgt, super !

Vreselijke draak.

Geen idee hoe mensen dit soort onzin zelfs maar kunnen tolereren. 90 minuten lang ADHD geneuzel, enkel en alleen maar om het complete gebrek aan kwaliteit te verhullen. Zolang je maar in mensen hun oren blijft blaren maakt het blijkbaar niet uit wat je ze verder voorschotelt. Zelfs visueel is het allemaal niet zo speciaal.

De voice acting is beneden alle pijl, de muzikale nummertjes zijn zelfs de poplijsten onwaardig (dat stukje "hip-hop", waar leent die vent zich voor uit), de personages zijn compleet onuitstaanbaar en de humor is gewoon niet te harden. Minuut na minuut is het gewoon irritatie.

En dan dweept men nog wat makkelijk en voorspelbare moraaltjes alsof het daadwerkelijk wat zou voorstellen, nadat men voor het basisconcept gewoon even bij Pixar leentjebuur heeft gespeeld. Het is gewoon brak bandwerk, niks meer, niks minder.

avatar van Ajax&Litmanen1
Leuk idee, maar het is allemaal té braaf en binnen de lijntjes. Voorspelbaar, zoetjes, moralistisch en niet echt grappig. Visueel is het ook niet zo speciaal. Het is mooi gemaakt, maar nergens valt iets speciaals op. Een eigen smoel ontbreekt. Dan heb ik liever dat Pixar zo'n soort film had gemaakt, zij wekken bijna altijd wel dat gevoel op dat je echt geeft om de personages. Dit is gewoon een tussendoortje, niet eens heel slecht, maar ook niet beter dan de tientallen animatiefilms van de afgelopen jaren.

avatar van clubsport
Het disney gehalte met al die liedjes ertussendoor had van mij echt achterwege gelaten mogen worden .
De animaties zien er goed uit maar vooral de ijs en sneeuwwereld is indrukwekkend om te zien .
Het verhaal op zich heeft best potentie maar het word allemaal soms net wat te kinderlijk uitgewerkt naar mijn idee en natuurlijk moet het plot van de kwaadaardige mens ook weer van stal worden gehaald .
een kinderfilm met een volwassen thema die wat te kinderlijk word uitgewerkt , dat is een beetje de algemene indruk die ik na afloop heb overgehouden .
Toch stiekum nog wel genoten .

avatar van LOTR-lover
Deze film is net even iets te standaard en te voorspelbaar om uitzonderlijk te zijn. Alles wat je ziet heb je al is voorbij zien komen in een andere animatiefilm. Dat maakt op zich niet uit, maar het word nergens echt heel verrassend op die manier. Smallfoot kijkt prima weg hoor, dat sowieso, maar lang onthouden zul je ‘m ook niet.

5/10 (IMDB)

avatar van mcdaktari
Grappige animatie. Ik vond het iig wel een leuk filmpje. Mooi gemaakt ook, ziet er goed uit.

avatar van Rodger
Leuke animatie, leuk bedacht, en leuk voor het hele gezin...
3.0 ***

avatar van weerwolf79
Leuke film, maar de liedjes voegen niks toe.

avatar van knusse stoel
Hele leuke film waarvan we de liedjes die vooral in het begin even voorkomen hebben overgeslagen maar wat we zagen van de liedjes was dat deze ook een verhaal hadden over onze hoofdrolspelers.
Nu en dan erg grappig en ook geschikt voor de jongere kinderen. >4 jaar.
Maar ook ideaal voor volwassen, volwassenen die fantasie niet weggegooid hebben tijdens de levensreis.
De wereld in de film bestaat uit grote voeten (onze hoofdrolspelers) en kleine voeten (onze hoofdrolspeler).
Deze geloven niet dat de andere soort bestaat, ondanks de hoop bij sommigen aan beide zijden.
En het niet geloven in andere maat voeten heeft ook zijn redenen, redenen die het voortbestaan van de soort garanderen. De ge- en verboden zijn in de stenen bij de grootvoetigen geschreven in de loop van de tijd en worden door de stenendrager meegezeuld, zijn leven lang. Voor het geval dat je denkt dat dit een zwaar leven is, ja, je hebt gelijk. Maar wat te denken van degene die de zon wekt iedere ochtend?
Deze wordt afgeschoten in een soort katapult met een helm op en moet met de voorzijde van zijn voorhoofd (bovenkant) een gong raken, door de gong wordt dan de zon wakker en gaat schijnen.
Voor een beginner gongslagen is het de eerste 3 jaar hoofdpijn leiden maar daarna gaat het gewennen.
En zo zijn er meerdere vreemde situaties en personen in dit verhaal. Maar wat let u, ga kijken met het hele gezin desnoods en geniet ervan, net als wij hebben gedaan.
Voor de waardering geven wij een ruime 7!