Ralph Breaks the Internet (2018)

Alternatieve titel: Wreck-It Ralph 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Phil Johnston en Rich Moore
met de stemmen van John C. Reilly, Sarah Silverman en Jane Lynch

Deze film speelt zich zes jaar na de eerste film af. Ralph en co. zetten hun avonturen voort en hoppen nog steeds van het ene naar het andere arcadespel. Ze ontdekken echter een nieuw fenomeen: het internet. Een heel nieuwe wereld gaat open voor Ralph nu zijn 'Wreck-it' arcade game een online versie krijgt.

avatar van schenkowiets
Erg goed verzonnen en leuk !

avatar van arno74
Wat een aangename verrassing! Van het eerste deel was ik niet onder de indruk, dat was wel leuk voor kinderen maar als volwassene vond ik het toch een stuk minder, ook zaten er in dat deel relatief weinig verwijzingen naar games uit de jaren '80 waar het immers om ging.

Maar dit tweede deel is veel meer in evenwicht en heeft genoeg te bieden voor volwassenen, ook wordt het internet heel fraai en breed weergegeven. En ook qua verhaal weet het steeds met een wending te verrassen. De humor vond ik ook erg geslaagd, waarbij Disney de zelfspot zeker niet uit de weg gaat. Inhoudelijk ook wel goed dat het aandacht schenkt aan de mindere kanten van het internet, zoals de comments van haters.

Zo'n rijk verhaal, met veel verwijzingen, humor, verrassingen, wendingen en emotie had ik zeker niet verwacht! Dit is beslist een van de betere Amerikaanse animaties van de laatste tijd. Erg leuk. 4*

arno74 schreef:

Grappig want ik had precies het omgekeerde: deze film viel me tegen omdat ik het een echte kinderfilm vond (met slechts een bepaalde moraal als diepgang) maar toen ik daarna Wreck-It Ralph (2012) - MovieMeter.nl op TV zag was ik diep onder de indruk van de filosofische inhoud van dat oorspronkelijke deel in de vorm van een soort zoektocht naar het goede waarnaar we zouden moeten streven. Niet alleen volwassenen maar zelfs Socrates zou hebben kunnen genieten van dat eerste deel.

avatar van WB
WB
Toch ook weer een leuke film. Net als in deel één vind ik het toch mooi hoe ze dit concept bedenken en uitwerken, met het internet, de pop-ups, eBay, zoekmachines, nieuwe karakters, etc. Een feest der herkenning en erg sterk uitgewerkt. Tegen het eind verslapt de film ietwat en verliest het zijn kracht, maar ik heb genoten.

avatar van thunderball
Nadat ik eerst een paar weken geleden de originele Wreck-It Ralph op TV had gezien en die onverwacht erg leuk bleek, ben ik twee weken geleden deze op mijn vrije middag in Antwerpen gaan zien.

Helaas bleek hij nagesynchroniseerd te zijn, had liever de originele versie gehad.

Tja, viel toch wat tegen na het voor mij veel vlottere eerste deel.

Op zich zaten er vele geinige en grappig gevonden stukjes in, met leuke knipogen naar het internet, ik noem een Ebay, pop-up reclames, virussen etc., maar als geheel vond ik het niet lekker lopen, te fragmentarisch en ietwat te langdradig. Zeker het hele race gedeelte duurde mij wat te lang.

Verder bleek de leukste scene uit de trailer er niet in te zitten, maar dat werd dan weer tijdens de aftiteling goed gemaakt, wat niet weg neemt dat, door het dan pas te tonen, dit dan de eigenlijke film niet perse beter maakt.

Blijf ook tot de laatste seconde zitten, want op het einde komt er nog wat!

Kortom: redelijk , maar stukken minder dan ik er van verwachtte.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Koerok
Prima vervolg. Buitengewoon inventief met al die verwijzingen.

Goed vervolg op het goede eerste deel!

avatar van DBTim
De verwijzingen zijn erg leuk, maar het leuke van het eerste deel is er wel af. Schiet voor mij op bepaalde momenten uit de bocht. Bijv. bij het zingen. Al met al vrij aardig maar deel 1 heeft mijn voorkeur!

avatar van Thomas83
Een vervolg dat van mij op zich niet zo had gehoeven, maar de eerste film was best leuk, dus hoop je op vergelijkbaar vermaak. Dat is deze film ook wel, maar het stoort toch een beetje hoe gefabriceerd het allemaal voelt. Een film volledig gebouwd op popculturele herkenning. Ook iets wat we al wel veel vaker hebben gezien de laatste jaren. Regelmatig best leuke grappen over het internet, maar als kritiek blijft het erg braaf en oppervlakkig allemaal. Alleen die scène met de Disneyprinsessen steekt er bovenuit. Dat was leuk en een startsein voor een iets betere film.

Tot het slotstuk na dan, dat zoals alle actie in de film ongeïnspireerd en alleen maar rumoerig is. Vanellope die haar vleugels uit wil slaan vormt, hoe standaard ook, wel een geslaagde emotionele leidraad voor de film, maar de schrijvers weten er geen boeiend verhaal om te bouwen. En echt interessant zijn de personages niet. Wat zou er van de saaie Ralph overblijven zonder de stem van Reilly? De weer onvermijdelijke reclame en zelfpromotie blijft ook wel vervelend. En van mij had er wel een krap half uurtje af gemogen. 2.0*.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als je een Oscarnominatie wil kan je best een animatie draaien (vooral bij een grote filmmaatschappij), dan kan je zelfs met bagger in de prijzen vallen. Na het zeer teleurstellende Incredibles 2 was ook Ralph breaks the internet één van de kandidaten om in de prijzen te vallen. En net als bij Incredibles 2 was ook de Ralph sequel er één met weinig inspiratie, geen verhaal en totaal geen charme in een film die het vooral moet hebben van een hoop slechte gags met hier en daar een glimlach.

avatar van Macmanus
Dalende lijn.

Kon mij herinneren dat ik deel 1 wel geinig vond. Maar dit sloeg nergens op. Irriteerde mij gigantisch aan de twee hoofdrollen. Irritante Ralph. Ze gaan naar het internet en werkelijk elke mogelijke grap die echt leuk kan zijn durfde Disney niet te maken. Porno is kennelijk niet te vinden op het internet De hoeveelheid merken kriebelde een beetje ook. Niet dat je er omheen kan verder maar dan kiezen ze weer niet voor Youtube. Zal wel rechten ding zijn ofzo. Maar waarom kies je dan niet veel meer voor een fantasie internet wereld. Nu is het allemaal zo halfbakken.

Puur techniek nog steeds heel knap. Die mensen kunnen er zeker genoeg van. Maar qua boeiend design is het weer 10x niks. Die wereld van Gal Gadot ook. Tsja...een haai die uit het riool komt.

Het scoort. Gun de paycheck verder wel voor Silverman en Reilly. Hopelijk dat ze daardoor leuker dingen kunnen maken...

2 sterren.

avatar van Rodger
Leuke film... en past in zeker in deze tijd ...
3.0 ***

avatar van Night owl
Geweldig! Geniaal verzonnen en super leuk uitgebeeld! Vond 'm minstens even leuk als de eerste.

avatar van mrklm
Slim vervolg op Wreck-It-Ralph waarin de Arcade Game-karakters Wreck-It-Ralph [John C Reilly] en Vanellope [Sarah Silverman] zich noodgedwongen begeven in de voor hun totaal onbekende wereld van WiFi en Internet. De reden? Zij veroorzaakten een fout in het spel waardoor de besturing niet meer werkt. De eigenaar van de Arcade Hall verklaart het spel defect en dat betekent normaal gesproken het einde van 'Sugar Rush'... totdat blijkt dat iemand op eBay een passend stuur te koop heeft aangeboden! Maar daarvoor moeten Ralph en Vanellope het Internet op en proberen hun weg te vinden in deze chaotische en voor hun (aanvankelijk totaal) onbegrijpelijke wereld.

Het basisplot is feitelijk niet meer dan een excuus om de film vol te stoppen met allerlei grappen over het Internet, maar iedere Internetgebruiker zal zich kunnen herkennen in de moeizame tocht vol verleidingen die Ralph en Vanellope maken. Zo is er de search-engine die tot vervelens toe probeert te raden wat je zoekt en uit het niets verschijnende pop-ups die je gek maken met allerlei holle, doch verleidelijke slogans. Een ontmoeting met Disney-prinsessen onderstreept dat op het Internet (bijna) niets is wat het lijkt en leidt tot één van de leukste scènes wanneer we deze vrouwelijke ideaalbeelden in casual wear (en vooral casual mode) zien. Herkenbaar voor jong en oud en bijzonder vermakelijk en opnieuw eindigend met een positieve boodschap.

avatar van predator
Leuke film met allerlei verwijzingen. Star wars, prinsessen, King King, Fortnite alles komt langs. Helaas is het Disney erg aanwezig, hierdoor geen topfilm maar zeker leuk voor een familieuitje.

Ik heb mij prima vermaakt

avatar van IH88
“Aw, come on! Princesses and cartoon characters? Barf!”

Leuk. Ralph Breaks the Internet is een grappig, hartverwarmend en vlot vervolg op de eerste Wreck-It Ralph film, en Ralph en Vanellope komen deze keer terecht in het internet. Met alle gevolgen van dien. De gevaren van sociale media, de zucht naar bekendheid, de haatzaaierij, maar ook alle positieve kanten van het internet komen langs.

De vriendschap tussen Ralph en Vanellope vormt nog steeds het hart van de film, en C. Reilly en Silverman zijn fantastisch op elkaar ingespeeld. Maar ook Gadot, Henson en Lynch zijn sterk op dreef, en de racescene tussen Shank en Vanellope/Ralph is een spectaculair hoogtepunt. Net zoals de prinsessenscene waarin alle Disney prinsessen samenkomen. Grappig en origineel gedaan, en het is een scene die laat zien hoe gedetailleerd de makers te werk zijn gegaan.

Aardige film waarin de personages van een arcadespel aangesloten worden op het internet. Verhaaltechnisch een prima tweede deel. De hele visualisatie van het internet is leuk en mooi gedaan en weet hier en daar inventief uit de hoek te komen. De opzichtige en typische Disney boodschap die tijdens het tweede gedeelte zijn intrede doet had wat mij betreft achterwege mogen blijven. Van de stemmencast vond ik Sarah Silverman het beste.

avatar van Banjo
Leuk voor de jongere kijker maar alles wat hier in zit heb ik al vaker gezien.
Niks nieuws Een herhaling van stappen zo zie ik het.

2 sterren

avatar van Banjo
Night owl schreef:

Nou geniaal verzonnen... alles wat in deze film zat heb ik al veel eerder gezien.
Maar mooi dat je zo genoten hebt.

avatar van Antonev
Typische vervolgfilm die nog deels profiteert van het succes van z’n voorganger, maar niet in de buurt komt van dat niveau.

Ondanks dat ik me redelijk heb vermaakt, voelde het toch allemaal redelijk karig aan. Het verhaal mist originaliteit, de nieuwe personages zijn maar matig geslaagd en de film moet het daarnaast hebben van wat geestige oneliners en kleine grapjes. De personages van Ralph en Penelope bieden daarnaast weinig nieuws.

Al met al had het slechter gekund.

avatar van Mandarijnen
best wel matig geschreven.
love yourself op een shirt vibe