Ralph Breaks the Internet (2018)

Alternatieve titel: Wreck-It Ralph 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Phil Johnston en Rich Moore
met de stemmen van John C. Reilly, Sarah Silverman en Jane Lynch

Deze film speelt zich zes jaar na de eerste film af. Ralph en co. zetten hun avonturen voort en hoppen nog steeds van het ene naar het andere arcadespel. Ze ontdekken echter een nieuw fenomeen: het internet. Een heel nieuwe wereld gaat open voor Ralph nu zijn 'Wreck-it' arcade game een online versie krijgt.

• Vanaf 12 december in de bioscoop

avatar van Esteban
Als de geruchten kloppen, heeft WDAS een akkoord om onder meer Mario Bros te laten opdraven ... Benieuwd welke cameo's we nog mogen verwachten.

Dat ze plots de sequel-road nemen, wat buiten Rescuers Down Under nog niet gebeurde, maakt me minder blij. Ralph 2, Frozen 2 (ugh), Zootopia 2 (als ze de 'right angle' vinden komt ie), ... Anderzijds is de studio zo goed bezig dat ik er nog enigszins vertrouwen in heb. Als er maar originele titels blijven komen.

avatar van MDRAIJER
Esteban schreef:

Ik haal Disney en Pixar altijd door elkaar maar Coco is weer een orginele, blijkt dat die heel goed is. Ik ben benieuwd. Wreck-It Ralph vond ik ook top dus ook hier ben ik benieuwd.

kappeuter (moderator)
Vanaf 12 december in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van Pepino
Een nieuwe trailer is sinds vandaag uit! Meningen?

Ralph Breaks the Internet: Wreck-It Ralph 2 Official Trailer - YouTube

avatar van Ajax&Litmanen1
Geinig. Disney laat een hoop van hun franchises los in de film.

avatar van Ste*
Niet heel origineel meer, maar de trailer zag er erg leuk uit, dus heb hier toch wel zin in.

avatar van huppelepup
Gezien de vele negatieve reacties op IMDb heb ik mijn hoopvolle verwachtingen naar beneden bijgesteld.
De 1ste Ralph vond ik geweldig, meerdere keren herzien, maar ik ben nu bang dat dit net zo'n flop wordt als The Emoji Movie.

Baal hier zo van.
Bij de munt draaide deze om 1300.
Kom ik daar, kon geen kaartje kopen.
Was alleen voor unlimited
Klote bioscoop.

Wacht wel op de blu-ray release.
Mij zien ze niet meer bij de munt

avatar van brawljeff
Zojuist gezien bij Pathé Unlimited Night. Ik had er niet heel vee van verwacht, maar ik vond de film zeer geslaagd. Het hele internet-concept pakt goed uit en voor iedereen die bij het zien van de trailer teleurgesteld was over het gebrek aan gamegerelateerde content, niet getreurd. De zaal zat vol met alleen maar volwassenen, maar er werd constant gelachen.

Minpunt: het personage gespeeld door Sarah Silverman. Irritant geschreven en nog irritanter ingesproken.

avatar van Graaf Machine
Een beetje saai begin, maar eens Ralph het internet opgaat is het best een leuke, en vooral erg kleurrijke film. Heb er prima van genoten.

avatar van DarlingDionne
Nog leuker dan zijn voorganger en Silverman is juist ideaal gecast als voice acteur. Die internetwereld was erg geinig neergezet. Kun je natuurlijk ook veel mee maar ze hebben niets laten liggen. Ook de cameo's waren smullen.

Deze staat zeker wel in mijn animatie top 5 van dit jaar. Al waren Isle of Dogs, en Incredibles 2 nog net iets leuker. Maar die waren dan ook echt heel goed.

Hmm nu ik erover nadenk... Ik heb dit haar helemaal niet veel animatie gezien! Ja dan is het ook niet echt een prestatie om in mijn top 5 te belanden. Maar 6 animatiefilms gezien. Belachelijk weinig... Maar dat terzijde.

avatar van Ste*
Gewoon heel leuk.

Het verhaal maakt me bij dit soort films niet eens zoveel uit, geef me die hele internetwereld met alle verwijzingen en grappen die erbij horen en ik vermaak me al uitstekend. Er zijn meer films die ongeveer uit dat vaatje tappen (waaronder bijvoorbeeld het zeer slecht ontvangen Emoji Movie), maar het blijft gewoon leuk.

Toch was het plot van deze film ook niet eens zo slecht, er is best iets leuks van gemaakt. Alleen het einde met dat virus ging me misschien iets te lang door.

Heerlijke bonus ook, die Disneyprinsessen. Erg veel zelfspot en gewoon erg vermakelijk om te zien (inclusief van die details als stukjes van de score die je dan hoort van Mulan en the Little Mermaid en dergelijke, echt smullen vind ik dat).

Eigenlijk net zo goed als deel 1, door alle herkenbaarheid en leuke humor misschien zelfs nog wel een grotere funfactor.

dikke 4*

Het is de moeite waard om de gehele aftiteling uit te kijken. Bij ons in de bios was iedereen meteen aan het einde vertrokken.

De film is erg leuk

avatar van N00dles
Leuk vervolg op het eerste deel.
Het internet biedt natuurlijk heel veel leuke mogelijkheden voor referenties en cameo's van bekende internet- en (teken)filmfiguren (Disney leeft zich uit met haar franchises zoals bekende Disney-prinsessen, Pixar-personages en Star Wars), hoewel ik misschien een andere insteek had gekozen qua plot.
Nu draait de film om iets triviaals als een nieuw Sugar Rush-racestuur kopen op eBay, wat ik een ietwat lui en geforceerd plot device vond om Ralph en Vanellope het internet te laten ontdekken. Het zou interessanter zijn geweest als de nadruk had gelegen op hoe het internet (online gaming) de arcadegames heeft verdreven. Het thema van de film was toch al 'leren loslaten', waarom dan niet het loslaten van de 'ouderwetse' games en het moderne internet met al haar mogelijkheden omarmen? Vannelope had dan net als in de film kunnen verhuizen naar Slaughter Race en Ralph had ook wel zijn plekje kunnen vinden op het internet als Buzztube-ster en een multiplayer variant van zijn game.

Maar goed, plottechnisch mag het dan niet zo heel diepgaand zijn, de immer sympathieke Ralph en de aandoenlijke Vannelope zijn een leuk team en de film biedt een hoop leuke scenes en verwijzingen om de volle speelduur te vermaken.