Ralph Breaks the Internet (2018)

Alternatieve titel: Wreck-It Ralph 2

Animatie / Komedie

geregisseerd door Phil Johnston en Rich Moore
met de stemmen van John C. Reilly, Sarah Silverman en Jane Lynch

Deze film speelt zich zes jaar na de eerste film af. Ralph en co. zetten hun avonturen voort en hoppen nog steeds van het ene naar het andere arcadespel. Ze ontdekken echter een nieuw fenomeen: het internet. Een heel nieuwe wereld gaat open voor Ralph nu zijn 'Wreck-it' arcade game een online versie krijgt.

avatar van schenkowiets
Erg goed verzonnen en leuk !

avatar van arno74
Wat een aangename verrassing! Van het eerste deel was ik niet onder de indruk, dat was wel leuk voor kinderen maar als volwassene vond ik het toch een stuk minder, ook zaten er in dat deel relatief weinig verwijzingen naar games uit de jaren '80 waar het immers om ging.

Maar dit tweede deel is veel meer in evenwicht en heeft genoeg te bieden voor volwassenen, ook wordt het internet heel fraai en breed weergegeven. En ook qua verhaal weet het steeds met een wending te verrassen. De humor vond ik ook erg geslaagd, waarbij Disney de zelfspot zeker niet uit de weg gaat. Inhoudelijk ook wel goed dat het aandacht schenkt aan de mindere kanten van het internet, zoals de comments van haters.

Zo'n rijk verhaal, met veel verwijzingen, humor, verrassingen, wendingen en emotie had ik zeker niet verwacht! Dit is beslist een van de betere Amerikaanse animaties van de laatste tijd. Erg leuk. 4*

arno74 schreef:

Grappig want ik had precies het omgekeerde: deze film viel me tegen omdat ik het een echte kinderfilm vond (met slechts een bepaalde moraal als diepgang) maar toen ik daarna Wreck-It Ralph (2012) - MovieMeter.nl op TV zag was ik diep onder de indruk van de filosofische inhoud van dat oorspronkelijke deel in de vorm van een soort zoektocht naar het goede waarnaar we zouden moeten streven. Niet alleen volwassenen maar zelfs Socrates zou hebben kunnen genieten van dat eerste deel.

avatar van WB
WB
Toch ook weer een leuke film. Net als in deel één vind ik het toch mooi hoe ze dit concept bedenken en uitwerken, met het internet, de pop-ups, eBay, zoekmachines, nieuwe karakters, etc. Een feest der herkenning en erg sterk uitgewerkt. Tegen het eind verslapt de film ietwat en verliest het zijn kracht, maar ik heb genoten.

avatar van thunderball
Nadat ik eerst een paar weken geleden de originele Wreck-It Ralph op TV had gezien en die onverwacht erg leuk bleek, ben ik twee weken geleden deze op mijn vrije middag in Antwerpen gaan zien.

Helaas bleek hij nagesynchroniseerd te zijn, had liever de originele versie gehad.

Tja, viel toch wat tegen na het voor mij veel vlottere eerste deel.

Op zich zaten er vele geinige en grappig gevonden stukjes in, met leuke knipogen naar het internet, ik noem een Ebay, pop-up reclames, virussen etc., maar als geheel vond ik het niet lekker lopen, te fragmentarisch en ietwat te langdradig. Zeker het hele race gedeelte duurde mij wat te lang.

Verder bleek de leukste scene uit de trailer er niet in te zitten, maar dat werd dan weer tijdens de aftiteling goed gemaakt, wat niet weg neemt dat, door het dan pas te tonen, dit dan de eigenlijke film niet perse beter maakt.

Blijf ook tot de laatste seconde zitten, want op het einde komt er nog wat!

Kortom: redelijk , maar stukken minder dan ik er van verwachtte.

Een vijf, ofwel 2,5 ster.

avatar van Koerok
Prima vervolg. Buitengewoon inventief met al die verwijzingen.

Goed vervolg op het goede eerste deel!

avatar van DBTim
De verwijzingen zijn erg leuk, maar het leuke van het eerste deel is er wel af. Schiet voor mij op bepaalde momenten uit de bocht. Bijv. bij het zingen. Al met al vrij aardig maar deel 1 heeft mijn voorkeur!

avatar van Thomas83
Een vervolg dat van mij op zich niet zo had gehoeven, maar de eerste film was best leuk, dus hoop je op vergelijkbaar vermaak. Dat is deze film ook wel, maar het stoort toch een beetje hoe gefabriceerd het allemaal voelt. Een film volledig gebouwd op popculturele herkenning. Ook iets wat we al wel veel vaker hebben gezien de laatste jaren. Regelmatig best leuke grappen over het internet, maar als kritiek blijft het erg braaf en oppervlakkig allemaal. Alleen die scène met de Disneyprinsessen steekt er bovenuit. Dat was leuk en een startsein voor een iets betere film.

Tot het slotstuk na dan, dat zoals alle actie in de film ongeïnspireerd en alleen maar rumoerig is. Vanellope die haar vleugels uit wil slaan vormt, hoe standaard ook, wel een geslaagde emotionele leidraad voor de film, maar de schrijvers weten er geen boeiend verhaal om te bouwen. En echt interessant zijn de personages niet. Wat zou er van de saaie Ralph overblijven zonder de stem van Reilly? De weer onvermijdelijke reclame en zelfpromotie blijft ook wel vervelend. En van mij had er wel een krap half uurtje af gemogen. 2.0*.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Als je een Oscarnominatie wil kan je best een animatie draaien (vooral bij een grote filmmaatschappij), dan kan je zelfs met bagger in de prijzen vallen. Na het zeer teleurstellende Incredibles 2 was ook Ralph breaks the internet één van de kandidaten om in de prijzen te vallen. En net als bij Incredibles 2 was ook de Ralph sequel er één met weinig inspiratie, geen verhaal en totaal geen charme in een film die het vooral moet hebben van een hoop slechte gags met hier en daar een glimlach.

avatar van Macmanus
Dalende lijn.

Kon mij herinneren dat ik deel 1 wel geinig vond. Maar dit sloeg nergens op. Irriteerde mij gigantisch aan de twee hoofdrollen. Irritante Ralph. Ze gaan naar het internet en werkelijk elke mogelijke grap die echt leuk kan zijn durfde Disney niet te maken. Porno is kennelijk niet te vinden op het internet De hoeveelheid merken kriebelde een beetje ook. Niet dat je er omheen kan verder maar dan kiezen ze weer niet voor Youtube. Zal wel rechten ding zijn ofzo. Maar waarom kies je dan niet veel meer voor een fantasie internet wereld. Nu is het allemaal zo halfbakken.

Puur techniek nog steeds heel knap. Die mensen kunnen er zeker genoeg van. Maar qua boeiend design is het weer 10x niks. Die wereld van Gal Gadot ook. Tsja...een haai die uit het riool komt.

Tsja het scoort. Gun de paycheck verder wel voor Silverman en Reilly. Hopelijk dat ze daardoor leuker dingen kunnen maken.

2 sterren.