Christopher Robin (2018)

Alternatieve titel: Janneman Robinson & Poeh

Drama / Animatie

geregisseerd door Marc Forster
met Ewan McGregor, Hayley Atwell en de stem van Jim Cummings

Christopher Robin, het jongetje uit de Winnie de Poeh-verhalen, is opgegroeid tot een verantwoordelijke man die zich op zijn werk en gezin met zijn vrouw Evelyn richt. Door de jaren heen is hij echter zijn verbeelding kwijtgeraakt waardoor hij wordt opgezocht door zijn oude vriend Winnie de Poeh. Deze wil hem weer in contact brengen met de kinderjaren en de warm gekoesterde herinneringen van de man. Samen keren ze terug naar het Honderd Bunderbos om de verloren vrienden van Poeh-beer terug te vinden en het jongetje dat nog steeds ergens in Christopher Robin schuilt.

• vanaf 12 december te koop op dvd en blu-ray

avatar van macrobody
Ik weet niets van Winnie de Pooh maar vond het wel een geinige film. Zeker voor een Disney film, die zijn niet meer zo best tegenwoordig.

avatar van schumacher
Kinderfilmpje.
Toen ik 10j was vond ik dat nog leuk, nu niet meer.

avatar van tommykonijn
Ook ik was vroeger verzot op Pooh en al zijn vriendjes uit het Honderd Bunderbos. Hij was sowieso één van de eerste Disneycreaties waar ik mee in aanraking kwam en het resultaat was dat ik een hoop films, boekjes, spelletjes en speelgoed in mijn bezit had en daar vele uurtjes zoet mee ben geweest. Toen ik de trailer van deze Christopher Robin voorbij zag komen wist ik het zeker: dit moest en zou ik zien!

De film voldeed eigenlijk volledig aan mijn verwachtingen. Ik hoopte op een schattige film waarin de personages van toen weer tot leven zouden komen en dat is precies wat Christopher Robin te bieden heeft. Ik ben het ermee eens dat de film in het begin even op gang moet komen (hoewel ik het begin niet slecht vond), maar vanaf het moment dat Pooh en Christopher weer met elkaar herenigd zijn zat ik er middenin en is het volop genieten. De knuffels zijn ontzettend lief ontworpen en ze hebben gelukkig precies dezelfde eigenschappen als hun getekende equivalenten. Daarnaast zet Ewan McGregor een zeer sympathiek titelpersonage neer en levert ook de overige cast, waaronder Hayley Atwell, Mark Gatiss en de stemacteurs, prima werk af. Er zit een gezonde dosis geslaagde humor in, maar de film weet ook geregeld te ontroeren zonder dat het overdreven sentimenteel of aangedikt overkomt.

Het is een fijn avontuur geworden. Londen doet het bij mij altijd goed, dus het is fijn dat de film zich daar grotendeels afspeelt. Ik was echter minstens zo blij met wat zich allemaal in het eerder genoemde Honderd Bunderbos afspeelt. Wat is die setting op fantastische wijze tot leven geroepen! Dit is echt een film die ik zowel jong als oud kan aanbevelen. Dit fungeert prima voor kinderen als eerste kennismaking met Pooh, maar is ook heel fijn jeugdsentiment voor de kijker die al wat langer met het beertje bekend is.

avatar van geezoes
Wat een trage film zeg. Het wordt ook nergens leuk. Word ik hier te oud voor misschien? Ik zat me meer te ergeren aan Pooh dan dat ik hem leuk vond. Origineel was het ook niet. Vleugje paddington met een wolkje hook, beetje roeren en dit is je flauwige resultaat.

Niet aan mij besteed, dit. Zag er visueel en qua camerawerk vaak verbluffend mooi uit, maar het verhaal zelf komt ondanks dat nooit tot leven. Zal de bedoeling zijn geweest dat een volwassene hier nostalgische gevoelens aangaande zijn verleden van krijgt, maar ik zag vooral weliswaar mooi ontworpen, maar toch vooral kinderlijke speelgoedbeestjes die nergens dat magisch gevoel konden bewerkstelligen. Opzet van het verhaal(een beroemd maar ouder geworden kind duikt nog even terug in zijn roemrijke jeugd) is allesbehalve fris en al eerder toegepast bij Peter Pan en Alice in Wonderland, dus die te herkenbare context werkt dan ook niet mee. McGregor in de hoofdrol is bijna onopvallend best goed, maar dat is helaas slechtst een detail binnen het grotere geheel. Beetje mislukte film, wat mij betreft.

avatar van danny84
Door het jeugdsentiment een fijne film voor een druiligere zondagmiddag. Natuurlijk erg voorspelbaar en wat meer op kinderen gericht, maar dat weet je vooraf.
Leuk om een keer te kijken.

avatar van GGG
GGG
Mooi film. Lekker van genoten op een druilerige dag... Blijf net als Pooh dingen zien buiten mijn raam van de auto en de trein en hardop benoemen...:)

Ja, geen idee wat het zou inhouden maar absoluut een mooi en liefdevolle en niet te vergeten erg mooi gemaakte familiefilm.

avatar van keimpeS
Idd een heerlijke familiefilm, maar ook erg mooi naar beeld gebracht met de simpel- en voorspelbaarheid die we ook kennen uit de tekenfilms van Disney. Visueel erg mooi en qua verhaal leuk voor jong & oud. Wil je toch liever een wat serieuzere film zien dan kan je altijd nog Goodbye Christopher Robinson gaan zien, wat meer gaat over het ontstaan van het verhaal...je kan ze ook beide zien, ze zijn allebei de moeite waard!

avatar van John Milton
I'm a cynical Bastard.

Maar de Pooh films prikken daar op een of andere manier doorheen. Mooi.

Ik leg het graag een keer uit, maar niet nu. Pooh is Moe.

avatar van aspers
Vond het een verrassend leuke film! Beetje dezelfde magie als de Paddington films. Ook daar lijkt het ‘love it or hate it’. Je hoeft helemaal niks met Pooh te hebben om dit leuk te vinden.

Mijn vrouw en ik hebben hier echt van genoten, zonder de kids! Was bang dat het teveel drama zou zijn. Maar we gaan hem met de feestdagen nog eens kijken met de jongens erbij. Heerlijk. Genoten van het continu droge commentaar van pooh. Echt een leuke feel-good familiefilm.

It’s always a sunny day when Christopher Robin comes to play.

Aardige film waarin een volwassen man met een gezin de belangrijke dingen uit het oog heeft verloren. De boodschap van de film is al snel duidelijk en hiermee is het verloop voorspelbaar. De CGI-knuffeldieren zien er goed uit, en dat geldt ook voor de film als geheel. Het wist me echter nergens echt te raken (wellicht komt dat ook omdat ik nooit wat met Winnie the Pooh heb gehad).

avatar van bombario
Met zijn allen gekeken en het is een aangename film. Hij begint wat traag - vonden de kinderen - en komt echt op gang als Winnie zijn intrede doet. Het verhaaltje is voorspelbaar maar smaakvol uitgewerkt. En de aankleding is om je vingers bij af te likken. Zo'n oud station dat ze volledig omtoveren in jaren '50-stijl inclusief stoomtreinen én een rode ballon.

Vermaak voor het hele gezin en ik geef hem 3,5 sterren. 3 van mezelf en 4 namens de kids.

avatar van Ajax&Litmanen1
bombario schreef:

Het is voor mijn gevoel ook niet een echte kinderfilm. Die kan je beter een echte Pooh-film tonen. Deze film zit vol met volwassen boodschappen en de sfeer is ook lange tijd redelijk neerslachtig.