Paddington 2 (2017)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk
Animatie / Komedie

geregisseerd door Paul King
met de stem van Ben Whishaw, Hugh Grant en Brendan Gleeson

Paddington voelt zich gelukkig bij de familie Brown in Windsor Gardens, waar hij een populair lid van de gemeenschap is geworden. Tijdens een zoektocht naar het perfecte cadeau voor zijn geliefde tante Lucy's honderdste verjaardag ontdekt Paddington een uniek boek in Mr. Gruber's antiekwinkel. Om het boek te kunnen kopen neemt hij een reeks vreemde baantjes aan. Maar wanneer het boek wordt gestolen is het aan Paddington en de familie Brown om de dief te ontmaskeren.

avatar van Noodless
Bizar, ik vond deze film veel leuker dan zijn voorganger.
Duidelijk minder humor hier, maar misschien werkte dit nu juist mee want de humor in de eerste film kon mij niet echt vermaken. Hier heb je toch wat meer verhaal waarbij de personages, de decors en inderdaad de creativiteit een hoger niveau weten te halen. Ik wou deze film eerst niet zien, maar rekening houdend met gezin toch maar een kans gegeven. En wat blijkt.....het werd een vermakelijke namiddag. 7/10

avatar van Filmkriebel
Ik vond Paddington al schitterend (4,5*) en de lat lag hoog voor een goede sequel. Maar wat is dit weer ontzettend geslaagd: veel leuke humoristische momenten maar de film is net iets meer op de diefstal van het popup book gericht waardoor de humor wat aan impact moet inboeten. Hugh Grant in topvorm als karikaturale figuur, Gleeson die er als een vleesgeworden cartoon uitziet. En bovenal gewoon een film vol goed sentiment met beertje Paddington die het altijd goed bedoelt. De mix van knappe animatie (prentenboek in het begin bvb) en live acteurs is buitengewoon geslaagd en zorgt ervoor dat dit zowel jong als oud meekrijgt. Top-amusement... meer van dat aub!

avatar van wess16
Wat een heerlijke feelgood-film zeg! Hier word ik dus zo enorm vrolijk van.

avatar van Macmanus
Geweldig vervolg.

Deel 1 was al heel behoorlijk maar dit deel is beter. Visueel begint de film al gelijk erg leuk, het moment dat Paddington het boek ziet dat hij voor zijn tante wil kopen. Het mooi vormgegeven en het geeft de film wat meer swung dan menig lopende band kinderfilm. Paddington zelf blijft ook wel een lieve beer. Zoete scene dat hij toch de ramen lapt van zijn grumpy buurman en hij eindelijk weer wat licht ziet in de bestaan werken geweldig. De film sukkelt ook nooit in slaap. Het gevangenis deel met de heerlijk Gleeson is erg leuk en het schakelen met Grant zijn lijntje maakt het lekker vlot. Grant speelt ook erg leuk.

Qua kinderfilm nabij perfectie deze film.

4 sterren.

avatar van Black Math
Erg leuk.

De film is mooi weergegeven en het beertje zelf ziet er erg naturel uit voor een computerproduct. Af en toe echt mooie scènes met als hoogtepunt de hierboven al aangehaalde scène binnen het prentenboek. En verder een verhaaltje dat niet veel om het lijf heeft, maar wel aardig is en weet te charmeren. En ook hier af en toe de Latijnse band die meerdere malen vloeiend binnen de context van een scène op blijkt te duiken.

Hoogtepunt van de film is een schmierende Hugh Grant die een geweldige antagonist neerzet. Ontzettend ijdel, maar gezien hij een acteur speelt heb ik het idee dat er ook de nodige zelfspot bij zit. In ieder geval is elke minuut met hem de moeite waard.

Niet beter maar zeker ook niet slechter dan de voorganger, dus ook deze film krijgt 3,5*.

avatar van Captain Proton
Tweede deel van Paddington. Het eerste film was voor kinderen als ook voor volwassenen. Deze vond ik meer voor kinderen. Er gebeuren dingen waar ik bij dacht: tuurlijk. Bijvoorbeeld de ladder van trein naar trein. De personages (cast) en verhaal was goed. Humor was beter dan in de eerste film. Heb vaak moeten lachen. Het is zeker geen saai film geworden en dat was de eerste ook niet.