Paddington 2 (2017)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Fantasy / Komedie

geregisseerd door Paul King
met de stem van Ben Whishaw, Hugh Grant en Brendan Gleeson

Paddington voelt zich gelukkig bij de familie Brown in Windsor Gardens, waar hij een populair lid van de gemeenschap is geworden. Tijdens een zoektocht naar het perfecte cadeau voor zijn geliefde tante Lucy's honderdste verjaardag ontdekt Paddington een uniek boek in Mr. Gruber's antiekwinkel. Om het boek te kunnen kopen neemt hij een reeks vreemde baantjes aan. Maar wanneer het boek wordt gestolen is het aan Paddington en de familie Brown om de dief te ontmaskeren.

avatar van Noodless
Bizar, ik vond deze film veel leuker dan zijn voorganger.
Duidelijk minder humor hier, maar misschien werkte dit nu juist mee want de humor in de eerste film kon mij niet echt vermaken. Hier heb je toch wat meer verhaal waarbij de personages, de decors en inderdaad de creativiteit een hoger niveau weten te halen. Ik wou deze film eerst niet zien, maar rekening houdend met gezin toch maar een kans gegeven. En wat blijkt.....het werd een vermakelijke namiddag. 7/10

avatar van Filmkriebel
Ik vond Paddington al schitterend (4,5*) en de lat lag hoog voor een goede sequel. Maar wat is dit weer ontzettend geslaagd: veel leuke humoristische momenten maar de film is net iets meer op de diefstal van het popup book gericht waardoor de humor wat aan impact moet inboeten. Hugh Grant in topvorm als karikaturale figuur, Gleeson die er als een vleesgeworden cartoon uitziet. En bovenal gewoon een film vol goed sentiment met beertje Paddington die het altijd goed bedoelt. De mix van knappe animatie (prentenboek in het begin bvb) en live acteurs is buitengewoon geslaagd en zorgt ervoor dat dit zowel jong als oud meekrijgt. Top-amusement... meer van dat aub!

avatar van wess16
Wat een heerlijke feelgood-film zeg! Hier word ik dus zo enorm vrolijk van.

avatar van Macmanus
Geweldig vervolg.

Deel 1 was al heel behoorlijk maar dit deel is beter. Visueel begint de film al gelijk erg leuk, het moment dat Paddington het boek ziet dat hij voor zijn tante wil kopen. Het mooi vormgegeven en het geeft de film wat meer swung dan menig lopende band kinderfilm. Paddington zelf blijft ook wel een lieve beer. Zoete scene dat hij toch de ramen lapt van zijn grumpy buurman en hij eindelijk weer wat licht ziet in de bestaan werken geweldig. De film sukkelt ook nooit in slaap. Het gevangenis deel met de heerlijk Gleeson is erg leuk en het schakelen met Grant zijn lijntje maakt het lekker vlot. Grant speelt ook erg leuk.

Qua kinderfilm nabij perfectie deze film.

4 sterren.

avatar van Black Math
Erg leuk.

De film is mooi weergegeven en het beertje zelf ziet er erg naturel uit voor een computerproduct. Af en toe echt mooie scènes met als hoogtepunt de hierboven al aangehaalde scène binnen het prentenboek. En verder een verhaaltje dat niet veel om het lijf heeft, maar wel aardig is en weet te charmeren. En ook hier af en toe de Latijnse band die meerdere malen vloeiend binnen de context van een scène op blijkt te duiken.

Hoogtepunt van de film is een schmierende Hugh Grant die een geweldige antagonist neerzet. Ontzettend ijdel, maar gezien hij een acteur speelt heb ik het idee dat er ook de nodige zelfspot bij zit. In ieder geval is elke minuut met hem de moeite waard.

Niet beter maar zeker ook niet slechter dan de voorganger, dus ook deze film krijgt 3,5*.

avatar van Captain Proton
Tweede deel van Paddington. Het eerste film was voor kinderen als ook voor volwassenen. Deze vond ik meer voor kinderen. Er gebeuren dingen waar ik bij dacht: tuurlijk. Bijvoorbeeld de ladder van trein naar trein. De personages (cast) en verhaal was goed. Humor was beter dan in de eerste film. Heb vaak moeten lachen. Het is zeker geen saai film geworden en dat was de eerste ook niet.

avatar van Rico120
mooie film ik heb gelachen

avatar van blurp194
Meestal is een tweede deel wat teleurstellend, maar er zijn toch ook altijd wel uitzonderingen op die regel. En dit is er dan een, want waar Paddington al een geniaal leuke en mooie film was, is deze toch eigenlijk nog wat beter. Wellicht wat meer budget voor de beelden, en ook Hugh Grant in plaats van Kidman als de bad guy, en die rol speelt hij alsof hij daar voor gemaakt is - en dat de rol voor hem geschreven is, daar kan haast geen twijfel over bestaan. Net als in het eerste deel is dat toch wel het geniale van deze film, de manier waarop alles precies in- en bij elkaar past, alle details kloppen om er een geweldige film van te maken. En dat is prima gelukt.

Beide films vind ik ook nog eens heerlijk om af en toe nog eens terug te zien - het blijft grappig. Nou alleen hopen dat er nog een stuk of wat vervolgen aankomen.

avatar van tommykonijn
Na een erg geslaagd eerste deel heb ik niet lang gewacht met het bekijken van het vervolg. Veelal komt een dergelijk vervolg niet in de buurt van het origineel en is het vooral een herhaling van zetten, maar ik had al gelezen dat Paddington 2 over het algemeen goed ontvangen werd.

Enigszins tot mijn verbazing weet dit gewoon deel 1 nog net te overtreffen. Het feit dat Paddington nu is opgenomen in het gezin van de familie Brown zorgt ervoor dat het ietwat voorspelbare en herkenbare verhaal uit de voorganger niet nog eens opnieuw hoeft te worden overgedaan, waardoor de makers voor een nieuwe insteek hebben kunnen kiezen. Het is een heel ander avontuur geworden met een aantal nieuwe personages die ook daadwerkelijk toegevoegde waarde hebben. Paddington zelf blijft een aandoenlijk personage. Zijn queeste om het ideale cadeau voor zijn tante, een pop-up boek, te bemachtigen is een leuke vondst en je leeft als kijker voortdurend met hem mee. Het personage is wederom uitstekend geanimeerd en hij wordt voorzien van voortreffelijk stemwerk van Ben Whishaw.

De twee nieuwkomers, Hugh Grant en Brendan Gleeson, krijgen alle ruimte om zich uit te leven. Grant is ontzettend grappig als de ijdele slechterik Phoenix Buchanan. Met zijn rol toont hij de nodige zelfspot en hij lijkt er zelf ook echt van te genieten. Het was een genot om hem hier aan het werk te zien. Voor Gleeson geldt eigenlijk hetzelfde. Hij weet zijn personage op geslaagde wijze twee 'gezichten' te geven: die van de norse kok en die van vriend van Paddington. Overigens is het moment voordat Nuckles de kleine beer onder water te hulp schiet oprecht sneu. Je weet natuurlijk wel dat de film niet voor een dergelijk triest einde zou kiezen, maar het was wel even slikken. De oude bekenden zijn weer als vanouds op dreef. Fijn om te zien dat ze iedereen weer hebben weten te strikken voor dit vervolg. De jonge cast verdient tevens een compliment. Wat is het een verademing om kinderen te zien acteren die daadwerkelijk overkomen als kinderen en niet als volwassenen.

Paddington 2 bevat al het goede van de vorige Paddington-film en doet er nog een schepje bovenop. De humor is erg leuk (Paddington als kapper is briljant) en visueel ziet het er schitterend uit. De film maakt optimaal gebruik van het speelduur en weet geregeld de juiste snaar te raken, want het einde is prachtig. Dit is familieamusement op het hoogste niveau.

avatar van Alathir
Een denderend vervolg deze Paddington. Het blijft fris en hoewel de humor minder aanwezig is, is het verhaal erg leuk. Zeker een film voor op Kerstavond omdat het een topper is qua feelgood-gehalte en hoewel je misschien niet emotioneel wilt worden met je familie in de buurt, zou je hart wel eens kunnen breken als je in de glanzende ogen van Paddington kijkt. Soms zijn er een aantal zaken die te toevallig gebeuren om geloofwaardig te zijn, maar het is toch meer een familiefilm dat me dat niet stoort. Erg leuk zo'n film die zichzelf niet al te serieus neemt.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Paddington 2 gaat verder op het niveau van haar voorganger. Een zeer toegankelijke familiefilm met een nodige sprookjessfeer die doet denken aan bvb The Shape of Water of de films van Wes Anderson. Maar dan wel met het doelpubliek van de hele familie steeds voor ogen. Ik ben al blij dat het niet zo'n druk gedoe is of een weinig creatieve straight-to-download film is geworden. Ik zal iets te oud zijn om helemaal verrast te worden hierdoor, maar het is duidelijk onderhouden entertainment. Knap werk!

avatar van Rodger
Net zo leuk als deel 1, echt niet vervelend, en mooi gemaakt.
3.5 ***

avatar van missl
Wat een schattige beer is het toch, hele charmante film vol mooie kleuren.