Paddington 2 (2017)

Verenigd Koninkrijk / Frankrijk / Verenigde Staten
Fantasy / Komedie

geregisseerd door Paul King
met de stem van Ben Whishaw, Hugh Grant en Brendan Gleeson

Paddington voelt zich gelukkig bij de familie Brown in Windsor Gardens, waar hij een populair lid van de gemeenschap is geworden. Tijdens een zoektocht naar het perfecte cadeau voor zijn geliefde tante Lucy's honderdste verjaardag ontdekt Paddington een uniek boek in Mr. Gruber's antiekwinkel. Om het boek te kunnen kopen neemt hij een reeks vreemde baantjes aan. Maar wanneer het boek wordt gestolen is het aan Paddington en de familie Brown om de dief te ontmaskeren.

Vanaf 6 december in de bioscoop (Independent Films)

Teaser geplaatst

avatar van John Milton
Deze teaser maakt me niet heel warm, maar omdat ik van de totaal buitenzinnige scènes in deel 1 soms naar adem moest snakken van het lachen (uiteraard is het los van de context een stuk minder grappig), ga ik deze zeker een kansje geven.

avatar van Mads Smikkelsen
Was zooooo leuk en mooi gemaakt!

avatar van Mads Smikkelsen
Vanaf 1 dec.

bombario
Leuk, leuk, leuk! Gisteren met mijn 3 kinderen gezien en we hebben ons enorm vermaakt. Het ziet er allemaal prachtig uit, de film zit boordevol humor en zowel Paddington als Hugh Grant spelen een glansrol. Geweldig, die Britse zelfspot van. Grant, die een gevallen acteur speelt: "Ik stond in mijn prijzenkamer, en die is toevallig nogal groot." En in de huiskamer hangen uitsluitend portretten van hemzelf.

Voeg daarbij de 'spannende' ontknoping en je hebt een heerlijke film. Zelfs leuker dan deel 1 en die was al prima. Best bijzonder, dat een opvolger beter is dan het origineel. Misschien gaan we hem met de kerst nog maar eens kijken

avatar van Flat Eric
Prison Break

Aandoenlijk vervolg met het beertje in de duffelcoat.
In eerste instantie werd ik niet erg warm van de trailer maar gelukkig was de film zo veel meer geslaagd.
De aaibaarheid van Paddington spatte van het scherm af.
Het is een onderhoudend verhaal, met grappige scènes en een spannend einde en niet te vergeten een sublieme Hugh Grant in zijn rol als verlopen artiest.
Oh, en blijf ook even zitten als de aftiteling begint!

avatar van mrklm
Een simpel verhaal, een door-en-door Britse cast die uitdaagt tot een spelletje 'herken de TV-persoonlijkheid' en Hugh Grant die zich kostelijk vermaakt als de schmierende acteur Phoenix Buchanan. Wanneer Buchanan hoort dat Paddington [opnieuw uitstekend ingesproken door Ben Wishaw] geld aan het sparen is voor een prachtig pop-up boek over Londen dat in handen is van antiekhandelaar Mr Gruber [Jim Broadbent], steelt hij het boek en laat hij Paddington opdraaien voor de diefstal. Terwijl Paddington probeert zijn draai te vinden in de gevangenis, doet zijn familie er alles aan om zijn onschuld te bewijzen.
Dit is een prima sequel wiens simpele boodschap over de waarde van goed fatsoen hartverwarmend is, maar het lijkt ook een bescheiden politiek statement te willen maken over het Britse gevangenisleven dat de laatste jaren regelmatig in een negatief daglicht heeft gestaan. Paddington scoort vooral hoge ogen op visueel vlak, met sterk productiedesign en een paar oogstrelende fantasie-sequenties. De scène waarin Paddington droomt dat hij zijn tante een rondleiding geeft in een papieren Londen is een meesterwerkje an sich. Brendan Gleeson (als de gevreesde gevangeniskok met een hart van peperkoek) en Peter 'Dr Who' Capaldi (als de buurtbewoner die Paddington uit de straat wil verjagen) vermaken zich ook kostelijk in een rol waarin ze hun huidige imago op de hak mogen nemen. De slapstick-humor is wellicht niet altijd even geslaagd, maar dit is een film met het hart op de juiste plaats en zeker vermakelijk genoeg voor een avondje uit met de familie.

avatar van predator
Het einde is (jammergenoeg) mierzoet en voorspelbaar, maar Paddington zelf is weer erg aandoenlijk. Leuke familiefilm.

avatar van wwelover
Deel één niet gezien, maar dit is echt een onwijs geslaagde familiefilm. Weet ook zeker dat ik het als kind geweldig had gevonden. Het is spannend, lollig en vol leuke karakters. En het ziet er geweldig uit. Natuurlijk is het wat zoet en voorspelbaar, maar in dit genre mag dat natuurlijk. Hugh Grant en Brendan Gleeson zijn heel goed gecast. Maar toch blijft het Paddington zelf die de show steelt.

avatar van Fisico
Behoorlijk vervolg van deel 1 dat ik vorige week ook zag. Ook deze keer is het visuele aspect van de film bovengemiddeld voor het genre. Zo kon ik wederom genieten van het leuke poppenkasteffect van de celblokken in de gevangenis. Paddington 2 kijkt lekker weg en ook het beertje blijft geweldig aimabel, grappig en ontroerend. De kinderen hebben er van genoten en ook ik weer. Het grootste probleem voor sequels is en blijft de zoektocht naar iets vernieuwends zonder daarbij afbreuk te willen doen aan het origineel.

De slechterik bvb, overigens eens erg leuke rol voor Hugh Grant, kon me minder bekoren dan Nicole Kidman die als een echte “Cruella Deviltype” Paddington naar het leven stond. Daarbij vergeleken was Buchanan een clownesk typetje, maar dat was hij misschien sowieso al. Uiteraard een vrij voorspelbare film, perfect op maat voor kinderen, amsuant voor de volwassenen. Het einde is zeer mierzoet en voor de hand liggend, maar levert toch leuke (en ontroerende) beelden op (in het water). Al bij al een strenge 3,0*.

Bélon
Vandaag op de valreep de beste (familie)film van 2017 gezien. Op en top Britse humor en tot in de puntjes verzorgd! Gaat nogal eens lekker over the top (what where the scriptwriters smoking?). Hugh Grant in een van zij beste rollen ooit.

Ik kan gaan zeuren over details maar neuh:

Zo!

avatar van John Milton
Misschien dat ik deze ook nog wel even meepak, al moet ik voor een OV versie wel naar Amsterdam helaas.

avatar van GGG
GGG
Heerlijk genoten van deze tweede Paddington. Heerlijke Britse humor met een alleraardigste cast en verhaallijn. Op naar deel drie...

avatar van ikkegoemikke
“Paddington wouldn't hesitate if any of us needed help!
He looks for the good in all of us.”

Naar jaarlijkse traditie trokken we de laatste dag van het jaar met het hele gezin naar de cinema om het jaar af te sluiten met een gezellige familiefilm. Dit jaar hadden de kids hun zinnen gezet op een avontuur van het guitige en overvriendelijke Britse beertje Paddington. Om eerlijk te zijn ging ik toch met een beetje tegenzin naar deze film kijken en had ik me voorgenomen dat ik de volledige looptijd van deze film zou benutten om mijn slaaptekort van de kerstvakantie in te halen. Maar ik moet naderhand toegeven dat ik eigenlijk toch genoten heb van het avontuur dat beertje Paddington hier beleeft. Beter nog, er waren zelfs momenten dat ik hardop moest lachen. En geloof me, dat gebeurd niet vaak bij mij.

Een goede indicatie over het welslagen van de film zijn toch wel mijn twee kinderen. Vol spanning zaten ze de film te volgen zonder onrustig in hun stoel te wriemelen en constant te zeuren of ze nog iets te knabbelen kregen. Ik had, in tegenstelling tot mijn twee bengels, de eerste film van Paddington niet gezien. Ik kan me alleen de hilarische badkamerscène nog herinneren waar een vreselijke hoeveelheid water bij kwam kijken. Ik hoopte dat deze film ook volgestouwd zou zijn met zulke knotsgekke situaties en dat het niet een melige, honingzoete tranentrekker zou zijn. En je mag gerust zijn. Er passeren genoeg van die doldwaze toestanden. Al van het begin werd het duidelijk dat we een aaneenschakeling van visuele grappen zouden te zien krijgen waar Buster Keaton jaloers van zou worden. Van de reddingsactie in het Amazone woud door twee volwassen beren tot de puinhoop die Paddington veroorzaakt tijdens de uitvoering van zijn baantjes. Baantjes die hij moet uitvoeren zodanig dat hij een enorme prentenboek voor zijn jarige tante kan kopen. Een prentenboek die echter voorzien is van aanwijzingen die leiden naar een schat (iets wat Paddington natuurlijk niet weet).

Qua vertolkingen zijn het vooral deze van Hugh Grant en Brendan Gleeson die me het meeste bevielen. Hugh Grant als de narcistisch ingestelde Phoenix Buchanan wiens huis volhangt met zelfportretten. Misschien is de subtiele humor iets wat de jonge kijkertjes zal ontgaan, maar de overdreven portie zelfspot die de acteur Buchanan hier demonstreert, is bij momenten echt briljant te noemen. Vanzelfsprekend is de wijze waarop hij de aanwijzingen probeert te ontdekken in verscheidene Londense bezienswaardigheden, nogal overdreven. Maar de amusementswaarde is echter van een enorm hoog niveau. Ook is het genieten van het personage dat Brendan Gleeson speelt. Knuckles McGinty is de angstaanjagende kok in de keuken van de gevangenis waar Paddington terechtkomt. En hij heerst over die keuken als een echte tiran. Dat de medegevangenen er nogal rozig uitzien in hun gevangenisplunje dankzij Paddington's klunzig gedrag en ze vervolgens hun banketbakkerskwaliteiten naar boven halen, is ook niet humor van de bovenste plank. Maar nogmaals, de amusementswaarde is schrikbarend hoog.

Al bij al is dit een geslaagde familiefilm waar elk persoon van om het even welke leeftijd van kan genieten. En dan is de periode ook nog eens strategisch juist gekozen. Het is tenslotte de kerstperiode. Ik denk echter dat het niet het succes van “Home Alone” zal evenaren en zal deze laatste nog elk jaar te zien zijn op een veelvoud televisiezenders. Spijtig, want ik hou wel van een beetje afwisseling. Het einde gaf me een dubbel gevoel. Eerst vond ik het een kunstmatig trucje om het publiek in een sentimentele bui te krijgen. Maar dan kreeg het een heel andere wending toen ik de reactie hoorde van mijn jongste zoon die, nadat zijn mama hem het einde voorspelde, daar verbaasd op repliceerde : “Hoe wist jij dat, mama?”. Op dat moment besefte ik dat jaloezie zich van me meester maakte. Ik besefte dat ik die kinderlijke verwondering en verbazing verloren was. Zelden word ik nog verrast door een film. Meermaals doorzie ik de clou van de film op voorhand en besef ik achteraf dat ik meer een film zit te analyseren dan ervan te genieten. En dat ventje is overdonderd door dat vanzelfsprekend einde. Een film met beertje Paddington deed me dit beseffen. Film is toch een raar medium.

avatar van aspers
En dit is hoe familiefilms horen te zijn! Wat een fantastische, heerlijke en warme film. Beter ga je ze niet krijgen. Het beste is nog wel dat in deze filmwereld iedereen Paddington kent. Nergens kijken ze dus raar op dat er een pratende beer rondloopt. En dat is een slimme zet.

Alles klopt en werkt. leuke karakters, hylarische momenten, oogstrelende scene’s en overgangen, spannende achtervolgingen, hartverwarmende momenten... het zit er allemaal in.

En Paddington 2 krijgt nog een bonuspunten voor het duidelijk vertellen van het verhaal voor de kids, zonder dat het voor de ouders kinderachtig of flauw is. Knap, dat doen maar weinig familiefilms hen na.

Volgens mij, zeker als ik hier naar het aantal beoordelingen kijk, een van de meest ondergewaardeerde films. Van mij mag deel 3 heel snel komen!

Een hartverwarmende topper!

avatar van teigertje
Meer dan fantastisch vervolg......eigenlijk nog leuker

Volle 5 sterren verdiend

avatar van mcdaktari
Ik vind deze 2e Paddington film zeker zo goed dan de eerste. Het is weer een hele mooie feel good film. Visueel prachtig gemaakt en zelfs een leuke rol van Hugh Grant, die ik normaal gesproken niet kan uitstaan in films. Maar hier in deze film vond ik zijn rol wel aardig. Ik ben benieuwd of het hier nu bij blijft, of dat er nog een rits vervolg films achteraan komen. Als er nog één zou komen die net zo goed is als deze oke, maar dat ze het aub niet uit gaan melken zoals ze wel vaker bij films doen. Maar vooralsnog is dit een hele mooie vervolg film van Paddington.

Schattig.

Paddington is een redelijk zeldzaamheid. Een familiefilm die schattig, kleurrijk en onschuldig is zonder te melig, sentimenteel of irritant te worden. Maar King weet de juiste balans te vinden en maakt er een uiterst gezellig filmpje van.

Paddington zelf werkt goed als CG figuur. Verder leuke visuele met de pop-up look, de stukjes animatie en de poppenhuisontsnapping uit de gevangenis. Sowieso is het wel een mooi geschoten film, maar dat soort dingetjes voegen zeker nog iets extras toe.

De humor is verder ook wel lollig. Vooral de acteurs spelen zonder al te veel gene. Hugh Grant en Brendan Gleeson in het bijzonder weten erg leuke personages neer te zetten met de nodige zelfspot. Altijd een meerwaarde voor dit soort films.

Uiterst vermakelijk filmpje, met het hart op de juiste plaats, geen vals sentiment en vlotte humor. Het einde is dan misschien nog het minst spectaculaire deel, maar het is Paddington snel vergeven.

Eens plus schepje erbij.

Dominootje
Cute! En ja dat zegt eigenlijk genoeg...

avatar van dvdfreak123
Weer een heerlijke film deze Paddington 2. Prima vervolg en op het zelfde niveau van de eerste, misschien dat ik deze zelf nog iets leuker vond.
Natuurlijk cliche, maar weet gewoon heel de film een glimlach op je gezicht te toveren. En visueel ook weer prachtig. Grant is ook goed gecast en speelt zijn rol zalig. Een paar keer goed gelachen ook weer. 7,5/10

avatar van DVD-T
If we're kind and polite, the world will be right.

Het komt niet vaak meer voor bij films dat het vervolg het eerste deel evenaart, of zelfs beter is. Voor Paddington 2 geld dat laatste. Alles wat het eerste deel leuk maakt, wordt hier gebruikt en zelfs verder uitgebreid. Het is gewoon erg moeilijk deze film niet leuk te vinden. Het is met dezelfde liefde gemaakt als Paddington voor marmelade heeft. Toch wordt het nergens echt over the top zoetsappig en heeft King de juiste balans gevonden. Waar het in het tweede deel van de eerste film over de beer wat mis gaat, weet hij hetzelfde niveau constant te behouden. De scenes in de gevangenis, de onderwater scene die je even stil laat zijn, Hugh Grant's personage. Het is allemaal gewoon heel erg vermakelijk en hartverwarmend.

Hugh Grant en Brendan Gleeson zijn geweldige toevoegingen aan de cast. Beide spelen hun rol geweldig en met heel veel plezier, waarbij Grant net dat stukje beter is. Hij lijkt geboren om dit soort rollen te spelen. De familie doet het ook erg goed, waarbij vooral de kinderen in hun rol zijn gegroeid. Degene die de show hier weer steelt, is degene die je niet echt op het scherm ziet. Dat is toch weer Ben Wishaw die hier een masterclass in voice acting laat zien.

Technisch ook gewoon weer erg goed. van Paddington zelf tot de manier waarop de verschillende lagen van het huis en de gevangenis in beeld zijn gebracht. Verder is het verhaal gewoon erg onderhoudend en gebeurt er genoeg om je aandacht er voor de volle 100% bij te houden.

Een prachtig stukje escapisme.

avatar van Ajax&Litmanen1
Paddington was een paar jaar terug een hele charmant, sympathieke familiefilm die ook internationaal geloof ik goede reviews kreeg. Het onvermijdelijke vervolg bleef niet uit en dat is ook prima, want deze is minstens zo leuk. De cast acteert weer met veel plezier en het verhaal is lekker divers. Maar het fijnste blijft toch wel de sfeer, waar je vanzelf vrolijk en warm van wordt. Dit is nou zo'n film waar het hele gezin van kan genieten. Niet te kinderachtig, niet te flauw. Met gevatte humor, zoals alleen Britten dat kunnen tonen. En visueel blijft dit bijzonder knap gemaakt. Paddington is een staaltje zeer geslaagde CGI dat volledig in dienst van de hoofdrolspeler en het verhaal staat, iets wat in veel films vandaag de dag juist niet is.

avatar van IH88
“Aunt Lucy said, if we're kind and polite the world will be right.”

Schitterend. Paddington 2 is een familiefilm waar iedereen van kan genieten. De personages zijn interessant, de animatie ziet er goed uit, en het verhaal heeft de perfecte balans tussen sentiment en wat drama, humor en venijn. Vooral de scènes tussen Paddington en Gleeson in de gevangenis zijn geweldig, en Hugh Grant heeft de grootse lol met een rol die op zijn lijf geschreven is. Paddington 2 straalt plezier en warmte uit, en al die positiviteit werkt aanstekelijk. Blijf zitten tijdens de eindcredits.

avatar van Brabants
Warme familiefilm voor jong en oud met een leuk verhaal en interessante karakters. Hugh Grant is een welkome aanvulling en al met al doet deze niet onder voor het eerste deel. Knap gedaan!

Erg plezierig vermaak toch weer. Opmerkelijk dat een man van vijftig een film over een pratende beer die in Londen woont en werkt leuk vind. In eerste instantie verweet ik dat aan traumatische jeugdervaringen als De bereboot en Bolke de Beer, maar als ik de andere meningen hier tot mij neem mag ik nu met een gerust geweten concluderen dat Paddington 2 gewoon op zichzelf weer een prima film is. Wel iets minder dan het eerste deel die nog wat origineler en iets scherpere humor had, maar ook dit vervolg heeft de perfecte toon van een geslaagde familiefilm. Paddington zelf zit meer dan de halve film doelloos in de gevangenis(dus de beer komt daardoor niet echt los), de kracht zit vooral in de goed uitgewerkte nevenpersonages die intens en met zorg worden ingevuld door een aantal bekende acteurs. Zelfs Hugh Grant, niet mijn favoriet, is hier heel goed te doen als de schurk van dienst. Tweede sterke Paddington film dus waardoor er geen beren op de weg zullen zijn voor een derde, maar persoonlijk zou ik dat de bedenkers dan wel weer willen afraden, want een evenaring van het voorgaande zit er echt niet in.

avatar van Kondoro0614
Soms heb je een avond waarbij je toch denkt om eens een heerlijke feelgood film op te gooien, zondag avond is een standaard film avond dus ook met deze paasdagen en dus een lekker lang weekend is het op zondag avond nog steeds ruimte voor een leuke film waarbij mijn aandacht al snel viel op de familie/komedie film ‘Paddington’ en dan wel het tweede deel. Het eerste deel beviel me al aardig goed, als ik me dat zo herinner waarvan ik toch wel echt kan zeggen dat het tweede deel me meer vermaakt heeft dan wat het eerste deel wist te doen, met nog meer feel good momenten en ook daadwerkelijk scenes waarbij ik in de lach schoot, en dat zal niet snel gebeuren want ik ben een persoon die dat vaak niet uit, en ik lach veel binnen in mijn hoofd dan dat ik dat laat tonen in het open.

Ik kan me het eerste deel nog erg goed herinneren waarbij ik toch wel een beetje fan was geworden van de liefdadigheid van Paddington, en volgens mij heb ik altijd al gezegd dat een tweede deel er gewoon aan zat te komen. Nu was dat niet heel moeilijk om te raden en achteraf nu blijkt het dus ook waar te zijn en weten ze het succes van de knuffelbeer te vergroten en een sterker tweede deel neer te zetten waarbij de familie aan de buis gekluisterd zit.

We openen de film nog met wat informatie, hoe is Paddington ontstaan en hoe komt hij in Londen terecht. Nu is het niet zo dat je nog zijn reis naar Londen gaat zien nee, dan zou je toch echt het eerste deel even moeten gaan kijken maar, met wat informatie scenes hoe Paddington werd gevonden door zijn tante Lucy (waar de film veel om draait) en dat hij nu terecht is gekomen bij de familie Brown, daarna word er héél snel een goed besluit genomen om van deze scenes afscheid te nemen en door te gaan met het verhaal.

Het verhaal is niet écht heel bijzonder te noemen, alleen leuk is hij zeker wel en daarvoor zette ik de film graag aan. De feel-good spat er vanaf het begin van de film af, met een heerlijke lieve zachte scene om mee te beginnen waarna we alweer gauw terug gaan naar de Paddington van nu (zoals ik al zei), we zien dat Padington het fijn heeft in Londen bij de familie Brown maar, hij wil iets doen wat echt een missie is voor hem. Zijn tante Lucy word honderd jaar en hij wil haar een mooi cadeau geven en toen hij in een antiekwinkel een mooi boek zag liggen (ben de naam van zo’n type boek vergeten), wilt hij perse dat boek aan tante Lucy geven. Echter hoort Paddington dat het boek best duur is en hij dus zal moeten sparen om hem te mogen kopen. Daarop besluit de vriendelijke beer om te gaan werken voor zijn centen en gaat aan de slag als kapper waar hij al snel ontslagen word en daarna volgen we hem als ramenwasser en daar vond ik nog wel wat komische scenes in zitten.

Daarna ontmoeten we snel Phoenix Buchanan een ‘beroemde’ acteur waar Paddington zijn verhaal tegen verteld over zijn tante. Dit klinkt Phoenix goed in de oren en waarschuwt Paddington ervan dat het boek dan niet gestolen moet worden (waarvan je al wel zeker kan weten dat Phoenix dit boek gaat stelen). Toevallig loopt Paddington langs de antiekwinkel wanneer hij iemand naar binnen ziet gaan die er niet hoort te zijn en Paddington zet de achtervolging in waarna de dief weet te ontsnappen en Paddington naar het gevangenis word gestuurd en daar komen ook erg leuke scenes uit.

De familie van Paddington zet alles op alles om hem er weg te halen en in de tussentijd maakt Paddington vrienden in de gevangenis. Ze besluiten dat ze willen ontsnappen waar na lang twijfelen Paddington ook achter staat en ze met z’n vieren de gevangenis uit vluchten. Eenmaal gevlucht gaan ze met z’n allen achter Phoenix aan om zo ook het boek te vinden, eenmaal het boek gevonden te hebben en Phoenix uit geschakeld te hebben keren ze terug naar huis waar een fijne verassing stond te wachten voor Paddington, zijn tante Lucy is namelijk naar Londen gegaan om Paddington op te zoeken, en dan is het al snel eind goed al goed.

“Attention all units: An unusually attractive nun is causing mayhem in the cathedral dome. Activate emergency protocol. Stop that stunning sister!”

Het verhaal was leuk, en er hing een leuk concept aan de film. De CGI is wederom geslaagd in deze film, dat vond ik in deel één ook al goed en dan valt er eigenlijk vrij weinig vuil over te zeggen dat hij misschien soms iets te lang duurt. Voor de rest prima vermaakt, leuk gelachen en heerlijke familie feelgood gehad zo met de Pasen. En dat was dan ook gelijk het einde van mijn lange weekend .

Fonzzz002
Maar liefst 100% op Rotten Tomatoes. Dat zegt wel wat!

Met films als Yogi Bear, Alvin and the Chipmunks, Smurfs, Last Airbender en Dragon Ball Evolution hebben speelfilms, afgeleid van animatieseries, een slechte reputatie. Om deze reden liep ik met een boog om Paddington heen, maar dit bleek een verkeerde keuze te zijn geweest. Paddington is namelijk één van de uitzonderingen in het genre, die laat zien dat verfilmingen van animatieseries (in dit geval is het oorspronkelijk een boekenserie) wel degelijk goed kunnen zijn. Het vervolg is zelfs een graad beter dan het eerste deel.

Wat Paddington zo aangenaam maakt is hoe het feel-good komedie weet te balanceren met voldoende effectieve drama momenten. Mijn favorieten aspect aan de films zijn de grappige momenten die een absurdistische ondertoon hebben, zoals de naïviteit van Paddington over hoe de wereld werkt, maar het heeft ook een fijn familie gevoel wegens de goed onderbouwde personages en hoe ze interacties hebben met elkaar. Regelmatig schoot ik in de lach om de verkeerde manieren hoe Paddington iets interpreteerde, of de ongewone reacties die hij had, maar wanneer de familie voor hem klaarstond kreeg ik een lach op mijn gezicht. Het komische hoogtepunt was voor mij Hugh Grant die een hele absurdistische rol neerzet als de geobsedeerde theatermaker. Schijnbaar heeft hij gezegd dat dit zijn favorieten rol was, wat mij niet zou verbazen.

Opmerkelijk aan Paddington is hoe creatief het gefilmd is. Er zaten meerdere adembenemend mooie stukken erin waar duidelijk veel over nagedacht was. Voornamelijk het papieren boek dat tot leven komt, vroegtijdig in de film, was mooi om naar te kijken. Waar de film Paddington mij enigszins verloor is hoe onnodig bombastisch het laatste halfuur was. Ik vind de films het sterke werken wanneer ze bij de personages zijn en om de interacties van de familie gaan. De over-the-top spektakel momenten, waarin ze voor hun leven vechten, voelen niet helemaal thuis en waren te langdradig.

Al met al is dit een sterk vervolg die de voorganger weet te overstijgen. Mooie cinematografie met een dosis humor en leuke personages, maar het raakte me enigszins kwijt in een onnodig lange bombastische finale.

avatar van Ste*
Jammer, de leuke humor, waardoor ik deel 1 zo bovengemiddeld leuk vond, ontbreekt in dit deel bijna geheel. Het is nog steeds wel voor een groot deel komedie, maar het is minder volwassen en wat meer gericht op slapstick, wat toch minder mijn ding is.

Alsnog is het een prima film, die qua creativiteit en decors de vorige zelfs overtreft. Ook het verhaal is weer leuk (wellicht wat vergezocht, maar wel telkens vermakelijk), met een aantal leuke nieuwe personages, waaronder Hugh Grant die er wel uitspringt in een voor hem nogal afwijkende rol.

Prima verzorgde film(s) met het hart op de juiste plaats.

avatar van Phantasm
Ik vond zijn voorganger toch stukken beter, maar goed, leuk om een keertje gezien te hebben.