Mees Kees op Kamp (2013)

Nederland
Komedie / Familie

geregisseerd door Barbara Bredero
met Willem Voogd, Sanne Wallis de Vries en Hannah Hoekstra

Klas 6b met Tobias, Sep, Rashida en alle andere bekende kinderen gaan op kamp onder leiding van Mees Kees en mevrouw Dreus. Het moet vooral een léérzame werkweek worden. Maar als Dreus door haar rug gaat rust ineens alle verantwoordelijkheid op de schouders van Mees Kees. Vol goede moed gaat hij met de kinderen aan de slag. Was het maar een werkmáánd in plaats van een werkweek. Of nee, een werkjaar! Dan beginnen er dingen fout te gaan en begint Mees Kees ernstig aan zichzelf te twijfelen.

avatar van tattoobob
Best weer een leuke Mees Kees.....een rustige kinderfilm die lekker wegkijkt met de kids.

Sanne Wallis de Vries doet haar rol best grappig en ik moest er best om lachen...en de rest van de cast doet het ook wel aardig.
Ook leuk is dat diezelfde kids in dit deel zitten.
(net als het derde deel)
Iets grappiger of spannender had het over het algeheel wel gemogen.

avatar van Rodger
Leuke film voor de kids,. Iets minder als het eerste deel... Maar toch leuk om een keer te zien...
2.5 **

avatar van n00r
Net als bij het eerste deel gewoon leuk!

avatar van mjk87
Iets beter dan het eerste deel. Nog steeds een kinderfilm maar het ligt er iets minder op. Zo'n schooldirecteur als Dreus speelt een soort van boeman (duidelijk een rol gericht op kleine kinderen), maar is geen monster maar gewoon een wat meer stricte leraar waardoor als volwassen persoon dit best te kijken is. De film is sowieso sympathiek. Dat het geheel wat naïef is en niet echt geloofwaardig maakt dat de film voor mij uiteindelijk net geen voldoende oplevert, maar echt storen doet het ook niet. 2,5*.

avatar van Ebenezer Scrooge
Niet eens zo heel verkeerd. Sanne Wallis de Vries heb ik eigenlijk nooit zo heel grappig gevonden, dus hier als het bazige schoolhoofd Dreus ook niet echt, met haar rare Mirella Matthieu kapsel. Een beetje afgekeken van Bulstronk uit Matilda, zo heb ik het idee. De goedmoedige Meester Kees/Mees Kees die natuurlijk bij alle kinderen geliefd is vond ik dan wel weer aandoenlijk. Goed gespeeld door Willem Voogd.

Leuk verhaal maare....... nou nog een cameraman die de camera stil kan houden!! Tsjesus, het leek soms wel 'filmen voor (zware) Parkinsonpatiënten'. Ik werd er zo zenuwachtig van dat ik hem heb uitgezet.