Dummie de Mummie (2014)

Nederland
Familie / Avontuur

geregisseerd door Pim van Hoeve
met Julian Ras, Ton Kas en Jennifer Hoffman

Stel je voor. Je heet Goos Guts, je bent doodnormaal en je woont in het saaiste dorp van de wereld. Op een dag loop je de tuin in en je ontdekt ineens een levende mummie. Wat doe je dan? In het geval van Goos en zijn vader Klaas loopt hun idee om net te doen alsof Dummie hun Egyptische neefje is uit op een heel stoer avontuur. Dummie moet natuurlijk mee naar school, maar mag nooit zijn magische scarabee kwijtraken.

Verfilming van de boekenreeks van Tosca Menten. De opnames zijn deze week van start gegaan.

Vanaf 9 oktober in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Supergave teaser. Ben heel erg benieuwd naar de film!

avatar van soom
Mede dankzij Ton Kas, Jennifer Hoffman en Roeland Fernhout uit te zitten eigenlijk.
Julian Ras is niet zo heel leuk.
Hij mag nog wel even wat schaven aan zijn talent, voor zover dat mogelijk is.
Yahya Gaier was vele malen leuker in tenminste 2 van de films waarin ik hem eerder zag.
Ik heb hem natuurlijk in het Schnitzelparadijs en in Zombibi gezien, en daar kwam hij veel beter tot zijn recht. Ik vond het maar een intens ondankbare rol, die meneer Gaier speelde.
Terwijl ik van vorige producties weet dat hij heel grappig is.
Hier vond ik hem niet zo heel goed. Het scheelde nog dat Ton Kas heel droog uit de doeken kwam, dat Jennifer Hoffman even langs draafde en dat Roeland Fernhout als vadertje Guts heel mooi ingetogen was, want van beide hoofdrolspelers was ik niet onder de indruk.

Matige kinderfilm, met een gegeven dat me totaal niet wist te bekoren. Het enige dat ik dus te zuipen vond, waren die 3 bijrolacteurs. Verder vond ik het armoe troef, en kijk ik meer uit naar Dansen op de Vulkaan. Iedereen weet dat dat gevaarlijk is en dat je dat niet moet doen.

Aan dit brandde ik me echt heel erg in elk geval..

avatar van tattoobob
Redelijk leuke kinderfilm voor kinderen vanaf een jaar of 4.
Zo,n film als deze moet je als volwassene niet al te zwaar laten wegen in je sterren want het is tenslotte voor de kids......en die vonden het leuk om gezien te hebben.

Redelijk acteerwerk gecombineerd met een leuk verhaaltje...met hier en daar een spannend momentje voor de aller kleinste.

Soms zijn er kinderfilms die ook goed te doen zijn voor de volwassenen onder ons, maar deze vind ik toch echt voor de peuters vanaf een jaar of vier en voor deze categorie erg geslaagd.

avatar van tattoobob
stinissen schreef:

Daarom vind ik zulke films moeilijk om te beoordelen als volwassene.

tattoobob schreef:

Daarom vind ik zulke films moeilijk om te beoordelen als volwassene.

Klopt helemaal

Ik vind kinderfilms altijd grappig. Kan ik me weer eens naar mijn jonge jaren terugverplaatsen.
Kleine kinderen zullen de verwisselscene in het museum wel oke vinden, maar dat je zomaar terwijl de alarmlampen branden met spullen uit een museum kan weglopen, is wel erg ongeloofwaardig.

Hoofdrolspeler Julian Kas opgemaakt met flinke lippenstift en 'big hair'. Mijn kinderen (9 en 12) zeiden onmiddellijk: meisje?
Inderdaad erg storend.
Het boek is leuk en humoristisch. De film haalt dat niveau niet.

avatar van Rodger
Leuke kinderfilm.. mooie beelden.. prima verhaal.
3.0***

avatar van BlueJudaskiss
Viel tegen. Ik hou als volwassene erg van Nederlandse kinderfilms - Brammetje Baas, Minoes - dit duurde met 74 minuten erg lang. Grootste euvel waren voor mij de irritante personages, zowel het jongetje als de mummie zelf. En als er dan een stichting voor ontwikkelingshulp door je strot wordt geduwd... Nee, dit was niet mijn film.

MaartenTuinstra
Irritante, amateuristische verfilming van het leuke boek.

Ik hou toch al niet van Nederlandse kinderfilms, maar het boek was best leuk en de Egyptische historie wekt mijn interesse altijd wel. Helaas heb ik me 74 minuten lang lopen irriteren aan de personages en de lage kwaliteit van de film. Vooral geschikt voor kinderen, ben ik bang.

avatar van Phantasm
Mooie kinderfilm met een aardige bedacht verhaal.

Mijn dochter is gek op de boeken van Dummie. De eerste heb ik voorgelezen en nu leest ze zelf. Deze films doen Dummie geen goed. Waar de boeken goed in elkaar zitten en ontzettend grappig zijn, laat de film veel liggen.

Waarom in het laatste film deel de juf mee moet naar Egypte is me een raadsel, het komt het verhaal niet ten goede.

Mijn dochter (8) heeft het cijfer gegeven. Zij vond de film amusant maar niet voor herhaling vatbaar. Haar favoriete films kijkt ze het liefste elke week.

avatar van mjk87
Te kinderlijk waardoor ik er totaal niet in meekon. Naïef en ongeloofwaardig vooral. Het is een film voor kleine kinderen dus ik wil er de film niet per se op afrekenen, maar het stoort mij wel in mijn kijkervaring. Film doet verder weinig fout en is best schattig en zeker de volwassen acteurs zijn vrij sterk in hun rol, maar het jonge kindacteurtje is dan weer irritant. 1,5*.