Binti (2019)

België
Familie

geregisseerd door Frederike Migom
met Bebel Tshiani Baloji, Mo Bakker en Baloji

De 12-jarige Binti droomt ervan om een bekende vlogger te worden zoals haar idool Tatyana. Maar op een dag moet ze met haar papa Jovial vluchten voor de politie, die hen het land wil uitzetten. Binti ontmoet Elias en de twee worden vrienden. Terwijl Binti Elias al vloggend helpt met zijn ‘Red-de-okapi-club’, rijpt er bij haar een perfect plan: haar papa moet trouwen met Elias z'n mama, zodat ze in het land kunnen blijven.

Vanaf 16 oktober in de bioscoop (In the Air)

avatar van Fisico
Verrassend aangename en leuke familiefilm over Binti, een illegaal meisje die een groot entertainend talent heeft om haar ding te doen op social media. Ze vormt een ideale mix met de wat saaiere teruggetrokken Elias. Een film voor het hele gezin met uiteraard de nodige clichés, maar het voordeel van de film is dat hij enorm lekker wegkijkt en een mooie boodschap bevat.

Het wordt ook een beetje sentimenteel, maar er wordt niet in overdreven. Binti doet het erg goed als spring-in-het-veld en ook de andere karakters zijn aangenaam om te volgen. Binti's filmpjes zijn creatief, geanimeerd, speels en best grappig. Vooral het okapifilmpje is de max.

Het einde is redelijk open, maar gaat toch een bepaalde richting uit. Het algemene plot is ook geslaagd. De film gaat over verdraagzaamheid en doorzettingsvermogen. Nooit de moed opgeven en steeds je dromen najagen. Een film die luchtigheid combineert met een ernstige toon. Kortom, fijne jeugdfilm!

avatar van K. V.
Deze jeugdfilm eens bekeken en vond het nog een toffe film. Het verhaal verveelde niet, mede door de cast en het enthousiasme van de 2 kinderen. Verder zag hij er ook goed uit. De speelduur was ook goed, niet te lang en niet te kort. Leuk om eens gezien te hebben.