• 8.557.509 stemmen

Chip 'n' Dale: Rescue Rangers (2022)

Komedie / Animatie | 97 minuten

Genre: Komedie / Animatie

Alternatieve titel: Knabbel en Babbel: Rescue Rangers

Geregisseerd door: Akiva Schaffer

Met onder meer: John Mulaney, Andy Samberg en KiKi Layne

• Disney+ Bekijk via Disney+

Plot Chip 'n' Dale: Rescue Rangers

"It's not a reboot. It's a comeback."

Knabbel en Babbel leven in een hybride universum tussen cartoons en mensen in het moderne Los Angeles. Hun leven is nu echter heel anders dan vroeger. Het is decennia geleden dat hun succesvolle televisieserie werd geannuleerd en Knabbel heeft het verleden achter zich gelaten. Hij is bezweken aan een leven van huiselijkheid in de buitenwijken en werkt nu als verzekeringsagent. Babbel heeft ondertussen een CGI-operatie ondergaan en bezoekt nostalgische conventies voor zijn fans, wanhopig om zijn gloriedagen opnieuw te beleven. Als een voormalig collega-cast lid plotseling op mysterieuze wijze verdwijnt, moeten Knabbel en Babbel hun verbroken vriendschap herstellen en moeten ze hun Rescue Rangers-detectivepersonages nog eenmaal op zich nemen om het leven van hun vriend te redden.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Sweet Pete (stemrol)

Monterey Jack (stemrol)

DJ Herzogenaurach (stemrol)

Zipper (stemrol)

Frog Co-Worker / Bjornson the Cheesemonger (stemrol)

High-Pitched Chip / Gadget Hackwrench (stemrol)

Ugly Sonic (stemrol)

The Oceanic Six

Ik vond dit vroeger een ongelofelijk leuke tekenfilmserie, dus kijk wel uit naar deze film. Hoop wel dat het niet alleen om de twee eekhoorns draait, maar dat de rest van de groep ook erbij komt. En ik hoop ook de leuke themesong te horen

Verschijnt dus op 20 mei op Disney +

avatar van Mr. Chiel

Mr. Chiel

Dikke aanrader. Ik weet niet of kinderen dit echt boeiend zullen vinden maar wij vonden het geweldig. Erg grappig.

avatar van umbra

umbra

Vooral een bomvol nostalgie, leverde deze film op. Genoeg funny momenten en perfecte feel-good film.

The Oceanic Six

Heel vermakelijk filmpje dat niet eens een heel goed verhaal heeft, maar wel leuk is geschreven en vooral vol zit met cameo's uit de Disneystal, maar ook ver daarbuiten. Het idee dat Chip en Dale uit elkaar groeiden omdat Dale een grote rol voor zichzelf aan heeft genomen vind ik best leuk, net als dat Rescue Rangers destijds gewoon een opgenomen tv-show is waarin iedereen acteerde. Het levert een verhaaltje op waarin beiden met elkaar weer moeten leren omgaan en waarin ze hun oud-collega Monterey Jack van de Rescue Rangers terug moeten vinden. Diepgaand is het niet, leuk wel. Veel achtergrondgrapjes (Meryl Streep als Mr. Doubtfire, Batman vs ET als film, hahaha), veel cameo's, veel verwijzingen en lekker lollige flauwekul. Meer zocht ik niet en het smaakt naar meer. Sowieso mogen de Rescue Rangers wel gereboot worden. Daar was ik vroeger als kind fan van en ik heb altijd wel een zwak voor die tekenfilm gehouden.

Mr. Chiel schreef:

Heel eerlijk lijkt me dit leuker voor de nu 30+ Disneykijker van vroeger dan voor kinderen van nu, want die zullen de meeste grappen en verwijzingen niet zien en snappen.

Top 10 easter eggs uit deze film

Leuke video voor wie de easter eggs eens beter wil zien. De film zit echt vol met dit soort toffe dingetjes.

avatar van soom

soom

Soms gaat misdaad door mazen van de wet,

maar Knabbel en Babbel gaan daarop in verzet.

Geen karwei te groot

geen klus te zwaar

die twee staan altijd klaar.

Nostalgie. Volgens mij zelfs nog ietsjes meer dan Scruffy, Ariel en Belle. De eerste videoband (!!) die ik heb gekregen voor een (mijn) verjaardag en die vandaag de dag, nog ergens staat te verstoffen in een kast.

Ja dit is wel heel stoer gaaf, machtig-geweldige nostalgie dus.

Van sommige dingen (tekenfilms) moet (ja, m-o-e-t) je afblijven, vind ik. Disney houdt zich daar niet helemaal aan. Lichte heiligschennis, hoe nostalgisch ook.

Chip 'n Dale: Een feest van herkenning

De film krijgt overal goede recensies. Ook de Veronica Superguide review geeft 4*.

avatar van bjerik76

bjerik76

• 2059 berichten

EINDELIJK weer eens een leuke Disney film. ik blijf een enorm min punt vinden dat ze niet zoals Netfilx wekelijks nieuwe dingen erop zetten, het is dus wachten en wachten na alle ouwe meuk tot er iets op staat wat WEL leuk is, en na Cruella was dit toch eindelijk weer eens een geslaagde film.

Leuk dat er veel ( zelf) spot in zit m.b.t. Disney zelf. Ze nemen hun eigen films en karakters onder de loof.

Meryl streep als Mr.s Doubfire ... E.T. vs. Batman ect... Peter Pan als junk... er zitten voor volwassenen ook leuke grapjes in verwerkt.

Het verhaal is ook leuk verzonnen, en je vraagt je af waar het heen gaat.

De karakters zijn leuk. zowel de tekenfilm, animatie en " echte personen, als de Polar express figuren begin 2000.

Ik had niks met knabbel en babbel, maar juist door deze wendingen en humor was dit wel een verborgen verassing.

avatar van hydex

hydex

Erg vermakelijke film voor de 30 plusser. Heel veel nostalgy. In het begin was het even wennen aan de hybride vorm en daarna was het briljant neergezet. Veel humor. De 2D gecombineerd met 3D. Leuk bedacht. Vaak gelachen. Aanrader als feel good movie

avatar van mrklm

mrklm

Who Framed Roger Rabbit is duidelijk een belangrijke inspiratiebron geweest voor deze combinatie van animatie en live action waarin de sterren van de gelijknamige tekenfilmserie uit begin jaren ’90 zich herenigen om voormalig co-ster Monterey Jack [Eric Bana] te bevrijden uit handen van Sweet Pete [Will Arnett]. Maar Dale [Andy Samberg] en Chip [John Mulaney] zijn destijds niet op goede voet uit elkaar gegaan. Gelukkig kunnen ze rekenen op de hulp van de (menselijke) detective Ellie [KiKi Layne]. Het matige basisverhaal is vooral een kapstok voor een hoop visuele grappen en cameo’s (waaronder die van Roger Rabbit zelf). Dat levert regelmatig geestige momenten op, maar het eindresultaat is vrij onsamenhangend. En iemand van het kaliber Bob Hoskins was zeer welkom geweest!

avatar van John Milton

John Milton

Ik zou het nooit hebben vermoed aangezien ik geen rescue rangers fan ben, maar volgens mijn filmpodcast guys is deze inderdaad erg de moeite, en juist voor volwassenen die de 80's hebben meegemaakt erg leuk. Toch maar eens kijken dan

avatar van Spoelworm

Spoelworm

De jeugd ontgaat merendeel van de grappen kon ik aan het getemperde enthousiastme van mijn kinderen merken. Voor de volwassen kijker dan weer net te kinderachtig.

Ergens daartussen zullen ze elkaar ontmoeten , want alhoewel kinderachtig zal menig veertiger stiekem toch nog best wat lol kunnen beleven wanneer ze moeten grinniken bij de (positief) overdaad aan kleine grapjes en verwijzingen.

Het verhaal dient als kapstok voor veel zelfspot en enkele toch leuke vondsten waar ik wel om kon lachen; zoals de bootlegs , de Muppets kaashandelaar , gastoptredens van de vader uit South Park, Ren and Stimpy en een sokpop agent - humor welke zoals gezegd kinderen waarschijnlijk ontgaan maar wel komisch is.

Ga ik hem nog eens kijken, waarschijnlijk niet. Gaan mijn kinderen dit nog eens kijken, waarschijnlijk niet.

Heb ik lol gehad, dat kan ik niet ontkennen. De film zou al drie sterren krijgen enkel voor lelijke Sonic en zijn mensen tanden, een erg geslaagde grap.

avatar van robertinho

robertinho

Topvermaak! Lekker tempo, veel gelachen, veel herkenning of wie was dat ook alweer?, niet te lang, ugly Sonic. Zelfs iets beter dan waar ik op gehoopt had.

avatar van Brendanh29

Brendanh29

Chip 'n dale: rescue rangers (2022)

Normaal hou ik wel van films met nostalgie waarin real life en animatie samen mixen, en op zich is het een redelijke film met oude bekende. Maar de humor in deze wordt er een beetje uitgezogen door constant over reboots en bootlegs te hebben de hele tijd.

avatar van ibendb

ibendb

• 2009 stemmen

Leuke, geüpdate versie van Who Framed Roger Rabbit. Deze keer met de twee schattigste chipmunks ooit in de hoofdrol.

Ik zou liegen als ik eerst dacht dat deze film nergens op zou slaan. Ik was bang dat Disney schade zou doen aan de nostalgie die ik vroeger beleefde bij het Disney Festival op Ketnet.

Alhoewel deze film helemaal niet is als de serie van vroeger, is het wel verrassend vermakelijk. De gigantische hoeveelheid cameo’s, referenties en visuele gags zorgen voor diverse momenten waar ik hardop mee moest lachen.

Een standaard plot, maar met een goed tempo, de nostalgie van vroeger en de humor zorgen voor een fijne kijkervaring.

avatar van mjk87

mjk87

Grappig filmpje. Hoewel in feite de film draait om een gimmick wordt-ie toch nergens vervelend of langdradig omdat er genoeg leuks mee gebeurt. De film is onderhoudend maar valt af en toe ook wel stil. Toch is het vooral het plezier in de film dat opvalt en dat overgaat op mij als kijker. Redelijk stemmenwerk, visueel aardig en eigenlijk weinig bijzonder verder maar ik heb er ook weinig op aan te merken. 3,0*.

avatar van Iron Maiden

Iron Maiden

Aangenaam verrast door dit fantastische eerbetoon aan de serie dat je doet terugverlangen naar je jeugd. Vele volwassen referenties en filmverwijzingen maken dit tot de leukste Disney films sinds jaren. Overstijgt daarmee alle verwachtingen en is een prachtige toevoeging aan de wereld van Chip ‘N’ Dale.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Een Roger Rabbit 2.0 met Chip & Dale. Het bekende duo uit de jaren '50 kreeg in 89 een restyling als de avontuurlijke Rescue Rangers. Al wat recenter dan de oude animaties, maar ondertussen ook al meer dan 30 jaar oud. Het is dan ook gevaarlijk om een film als dit te maken. Geen idee of de nieuwe generatie de twee figuurtje eigenlijk wel kent.

De film mist de charme en een deftig verhaal als Roger Rabbit, maar doet het in verhouding niet slecht. Ik moest ook denken aan The Muppets waarin de bende elk hun eigen leven leidde. Er zit wel wat spanning in en de grappen komen snel en werken af en toe wel. Dus uiteindelijk nog wel wat van genoten, al is het geheel wel een rommeltje en teert het wel iets te veel op die cameo's en nostalgie voor 30+ers.