• 8.228.761 stemmen

Geregisseerd door: Josh Cooley

Met onder meer: Tom Hanks, Tim Allen en Annie Potts

Releasedatum: 26 juni 2019

Over Toy Story 4

"Get Ready to Hit the Road"

Andy is inmiddels te oud voor speelgoed en heeft zijn collectie gegeven aan de 4-jarige Bonnie die steeds minder met cowboy Woody speelt. Wanneer ze tijdens haar kennismakingsdag een poppetje maakt van een plastic vorkje en afval, heeft ze een nieuwe favoriete pop: Forky. Die begrijpt echter niet wat hij moet doen en tijdens een familiereisje verdwijnt hij spoorloos. Woody, die weet hoe belangrijk Forky is voor Bonnie, besluit alles op alles te zetten om Forky terug te brengen. Daarvoor moet hij zijn weg zien te vinden in een voor hem onbekende wereld vol spannende avonturen en verrassende ontmoetingen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Duke Caboom (stemrol)

Giggle McDimples (stemrol)

avatar van MovieHolic

MovieHolic

Toch nog steeds erg leuk, persoonlijk vond ik deze samen met Toy Story 3 het leukst.

avatar van jipt

jipt

De film ziet er ontegenzeggelijk prachtig uit. Daarnaast zitten er ook een aantal leuke grappen in. Helaas schiet het scenario wat te kort, zitten er onnodig veel (nieuwe) personages in en teert het einde op vals sentiment. Dat is misschien leuk voor kinderen, maar als volwassene kon ik er wat minder mee. Dan vond ik deel 3 toch een stuk leuker.

kleine 2,5*

avatar van jipt

jipt

Ik geef hem er 0,5* bij. De prachtige animatie blijft toch wel in mn geheugen hangen. Ik hoop snel meer van zoiets te zien. 3* dus.

avatar van Black Math

Black Math

Ik ben sowieso niet echt fan van het Toy Story universum, maar dit is wel met afstand de slechtste film, ondanks dat de film technisch minstens zo sterk is als de voorganger. Het wringt vooral wat het plot betreft, wat voor mijn gevoel van de hak op de tak springt. Het springt letterlijk alle kanten op. Het verhaal was overigens wel af met de voorganger en dan voelt dit vervolg sowieso heel erg geforceerd aan.

Het is ook allemaal een stuk minder charmant. Elke film had tot nu toe wel een speeltje dat je of deed denken aan je eigen jeugd of omdat het er erg schattig uitzag. Forky hier is wel het meest imbeciele speeltje en ik vind het maar moeilijk te geloven dat het meisje in de film zich er zo aan hecht gezien al het andere prachtige speelgoed dat ze heeft. Verder geen Totoro in deze film, terwijl sidekicks Bunny en Ducky zo ongeveer de meest irritante personages ooit in een Toy Story film moeten zijn. Bo wordt hier als feministisch rolmodel neergezet, maar daar heb ik me overigens niet aan gestoord. Dàt was nu een aspect dat niet te geforceerd op me over kwam, maar de rest ...

Een halfje bovenop het minimum voor de technische aspecten, maar voor de rest is dit net als Bonnies favoriete speeltje in deze film gewoon trash. 1*.

avatar van filmfan0511

filmfan0511

Toy Story 4 is nog wel een leuke film, maar het heeft de magie van de eerste drie delen een beetje verloren. Als einde van de reeks werkt deel 3 thematisch gezien ook veel beter. Het einde van deze film, waarin Woody beslist de rest achter te laten en een 'lost toy' te worden ligt niet in lijn met de eerste delen, vond ik. Maar bon, ze moesten iets doen natuurlijk, ze konden niet exact hetzelfde als deel 3 eindigen. Toch is het niet zo bevredigend, en zie ik de toegevoegde waarde niet. Ook vond ik het jammer dat de meeste bijfiguren uit de vorige films niet echt meer voorkwamen, en dat zelfs Buzz een veredelde figurant geworden is. In de plaats daarvan wordt er ontzettend veel aandacht gegeven aan Bo, die in de vorige films max 5 min screentime had, wat ik een vreemde keuze vond. Als je dan toch een powerwoman hoofdrol in deze film wilt, had dan Jessie gepakt, die in de vorige films meer gebruikt werd. Maar bon, daar eindigen de minpunten. Qua animatie is de film echt overdonderend mooi, en all in all is het verhaal vermakelijk en steekt het goed in elkaar. Enkele nieuwe toys zijn ook best tof en grappig, en Woody blijft gelukkig de centrale figuur. Het is zeker geen straf om dit uit te zitten, maar ze kunnen het er nu wel het beste bij laten denk ik. 3.*

avatar van K. V.

K. V.

Dit was een mooie film. Hij zag er prachtig uit en het verhaal was ook goed. De film verveelde niet en op de personages zit er toch gelukkig ook nog geen sleet.

Toch alweer een sterk deel.