Toy Story 2 (1999)

2093 stemmen

Familie / Animatie

geregisseerd door Ash Brannon, John Lasseter en Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Cowboy-pop Woody en speelgoed-astronaut Buzz zijn terug. Woody blijkt veel geld waard te zijn als verzamelobject, en wordt gestolen door een speelgoedverzamelaar. Buzz en het andere speelgoed van de jonge Andy proberen hem te redden.

avatar van rcuppen79
Leuk vervolg op Toy Story 1. Het verhaal vond ik ditmaal iets vlotter verteld en de humor blijft leuk (hoewel ze die Star Wars referenties wat mij betreft weg hadden mogen laten). Op animatiegebied vond ik deze film wel een stap terug ten aanzien van A Bug's Life, maar voor de rest is dit een prima animatiefilm.

Voor mij nog een tikje beter dan deel 1, vooral omdat ik het verhaal leuker vond. De bloopers waren ook echt geweldig grappig!

avatar van tattoobob
Niet de leukste van de drie maar zeker wel vermakelijk.De animaties zien er redelijk uit...tis natuurlijk al een film van wat jaartjes oud.Ik moet zeggen dat ik deze wel beter vind als het eerste deel.

avatar van Silboo
wederom een knap staaltje film en dan ook de humor erin heerlijk leuke film

avatar van Kondoro0614
Toy Story 2

Erg leuk vervolg van de Toy Story reeks. Alleen was het wel de minste van de drie. Kwa humor zit het gewoon goed en je vermaakt je erg. Ook hier gaan mijn gedachtes terug naar mijn eigen jeugd. Het verhaal van de films is leuk bedacht en het concept net zoals bij het eerste en derde deel zijn leuk. Niks anders dan leuk. Zeker ook deze even kijken.

avatar van Daan258
Ook na jaren weer het tweede deel bekeken, en ook dit deel blijft fantastisch.
Ietjes minder als het vorige deel, maar nog steeds een 3,5*

Heerlijk vermaak.
Op naar deeltje 3.

avatar van Sonygony
Blijft geweldig!!

avatar van SmackItUp
Hier vroeger ontzettend vaak een videoband van gekeken. Uiteraard zijn dergelijke films mooier wanneer je nog klein bent, maar de sfeer in deze film blijft heerlijk.

avatar van Flavio
Aardig vervolg waarin de animatie er t.o.v. deel één een stuk op vooruit gegaan is, en dan met name van de mensen en omgevingen. Maar qua verhaal vond ik het wel minder, die chickengast vond ik nogal vervelend, en de nieuwe westernvriendjes van Woody vond ik ook minder geslaagd- zo'n schattig paardje is al snel een Disney-lieveling maar doet feitelijk weinig anders dan grappig uit zn ogen kijken. Ik vind de toys uit het orineel, die gelukkig ook in dit deel van de partij zijn, een stuk grappiger.

Ook is deel 2 (uiteraard) minder origineel. Een aantal verwijzingen naar bekende films waarbij sommigen beter uit de verf komen dan anderen- de Buzz vs Zurg scene was wel heel erg een open deur en daardoor ook té makkelijk scoren. Ook nogal gemakzuchtig om het liedje uit deel 1 te recyclen op het eind.

Film wil dus soms te veel pleasen, wat natuurlijk Disney eigen is, maar kent gelukkig nog genoeg leuke en scherpere momenten- waaronder ook zeker de 'bloopers' op het eind.

Leuke start met zinspeling op Star Wars (ruimte, Darth Vader ademhaling, ...), en voor de rest een meer dan degelijk vervolg op de eerste film. De extra personages vind ik deze film wel iets minder catchy, maar het collectief, en de met oog voor detail uitwerking zorgt ervoor dat deze zeker niet moet onderdoen voor zijn voorganger. Ook hier 3.5* dus

avatar van Fisico
Mooi vervolg op het al meer dan geslaagde eerste deel. Ondanks het bestaande concept nog steeds die spitsvondigheid en fijne humor. Hier en daar erg leuke verwijzingen naar andere films zoals Star wars en Jurassic Park (achtervolgende T-Rex). Ook voor mij net iets mindere nieuwe personages, de mijnwerker bijvoorbeeld vond ik maar irritant. De cowgirl iets te schreeuwerig. De reeds gekende personages blijven geweldig en vullen elkaar goed aan. Hier ook weer de rode draad van vriendschap ondanks verschillende meningen.

Het minste deel van de drie, maar dat zou toch te veel afbreuk doen aan het geheel. Toy Story 2 blijft erg vermakelijk, zeker mijn kinderen bleven erg geïntrigeerd kijken en gelukkig verklapte ik niet dat er nog een derde deel was of ik werd beschuldigd van het aanzetten tot bingewatchen op jonge kinderen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Toy Story is fantastisch, maar ik heb altijd het vervolg nóg leuker gevonden. Toy Story 2 heeft alle positieve elementen van de eerste film (en dat zijn er veel), maar is daarnaast nog iets scherper, vlotter, grappiger en spectaculairder. Er is geen sprake van een herhalingsoefening, de film borduurt slim verder op de personages en hun banden en introduceert een paar intrigerende nieuwe elementen, waaronder schurk Wayne Knight. Alles loopt en praktisch alles werkt. Toy Story 2 is zo’n ultieme film die ik elk moment van de dag kan opzetten en ‘m zonder enig probleem uitkijk. Pixar heeft veel moois gemaakt sinds Toy Story 2, maar niets meer van dit niveau. En dan na te gaan dat dit bijna een straight-to-video vervolg zou worden.

4,5 sterren.

avatar van IH88
“You never forget kids like Emily, or Andy, but they forget you.”

Uitstekend tweede Toy Story avontuur. Al ons favoriete speelgoed is weer terug, en het is altijd een feest om weer terug te gaan naar deze wereld. Buzz, Woody, Potato Head, Rex, Hamm etc. Het is allemaal animatie en speelgoed, maar het blijft ontzettend knap dat het allemaal levensecht aanvoelt. Complimenten voor de makers en de stemacteurs. Het verhaal (Woody wordt ontvoerd) zit goed in elkaar, en het is weer een vermakelijk avontuur. Met Jessie the Cowgirl (Joan Cusack) heeft de film ook een geweldig nieuw personage, en het geflirt met Buzz gaat in het derde avontuur lekker door.

avatar van thoyouknow1980
Zo doe je dat dus
Hier slaat men de spijker recht op zijn kop,stukken beter dan de eerste film.
Vooral de humor is geweldig ik heb regelmatig hardop moeten lachen,kijk vooral die aftiteling
De beelden zijn verder super mooi gemaakt,en het verhaal is ook boeiend genoeg.
En wat tof dat ik zoveel speelgoed van uit mijn eigen jeugd terug zie,nostalgasme alom

avatar van Shadowed
Minder.

De magie is er in deel 2 weer wat af. De animatie is misschien wel wat vooruit gegaan, het verhaal zelf is simpelweg wat minder leuk om te volgen. Al worden er weer een aantal karakters op vrij leuke wijze geïntroduceerd.

Inderdaad zoals sommige al aangeven, deze films zijn het leukst als je nog kind bent. Als je ouder bent is de magie er wel af, maar heb je nog steeds een best redelijk resultaat. Zo bewijst Deel 2 van de reeks ook nog prima in staat te zijn om te blijven vermaken.

Wat minder dan deel 1, maar ja, zo gaat dat meestal he.