Volg jij MovieMeter al op Facebook?
MovieMeter op Facebook

Toy Story 2 (1999)

Familie / Animatie

geregisseerd door Ash Brannon, John Lasseter en Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Cowboy-pop Woody en speelgoed-astronaut Buzz zijn terug. Woody blijkt veel geld waard te zijn als verzamelobject, en wordt gestolen door een speelgoedverzamelaar. Buzz en het andere speelgoed van de jonge Andy proberen hem te redden.

avatar van 606
kArIzMa_TuRk schreef:
vond hem iets beter dan 1.
3½*

dat klopt meer verhaal.

4 sterren

avatar van Sanderkeuh
Beter dan deel 1, vooral omdat er niet constant ruzie is tussen Buzz en Woody. (Waar het in deel 1 eigenlijk om draait. )

Prachtige vervolgfilm, supermooi gemaakt, leuke (nieuwe) karakters en een beter verhaal.

4.5*, op naar deel 3.

avatar van Sanderkeuh
Layne schreef:
Deze staat in de imdb top 250, dus heeft zodoende mn aandacht getrokken.

En terecht!

avatar van Tun-89
Is gewoon Lachen! 3*

avatar van bossebol
Deze is veel beter nog dan deel 1. Vooral omdat het veel mooier gemaakt is en de scenes zich op veel meer plaatsen afspelen (zoals het vliegveld en de speelgoedwinkel). De humor is ook geweldig met al dat speelgoed

jayytjee
ja erg leuke film die erg mooi gemaakt is en de karakters zijn leuk. Het verhaal was ook erg goed
****

avatar van Purmerend
Mrs. Potato Head tegen Mr. Potato: Niet met vreemd speelgoed meegaan he.Geweldige animatie. 4*

Toy Story 2 is wel een aardige animatie film die net iets beter is dan zijn voorganger. Hier en daar een paar erg leuke momenten, grappige dialogen en degelijke animatie figuren. Verder niet echt bijzonder.

Sluit me aan bij Doom, paar geslaagde vondsten, verder redelijke middelmaat. Moest erg lachen om de oversteek scène en het terug vinden van de pinguïn op de stoffige plank . Heb deel 1 overigens niet gezien.

Kon ook wel waarderen dat die goudzoeker op het laatst niet 'goed' werd .

In vergelijking met Cars zit hier de 'ziel' van pixar nog zeker in!

Movie_fan#
Een van mijn lievelingsfilms met het beste animatie effects.
De personages wisten we al dus kon de film zich lekker goed richten op het verhaal wat erg leuk verzonnen was!
Ik heb deze film onderhand al wel 8 keer gezien en hij blijft leuk mede door de verschillende personages!

avatar van serpico
Gisteravond gezien, ik had hem een paar jaar geleden al wel eens gezien, maar nog niet in de originel versie.
Ik herkende dus veel, maar het viel me nu pas echt op hoe grappig de film was, grapjes waar je als klein kind niet zo op let. Ook hilarisch de verwijzingen naar Jurassic Park en Star Wars.

Het viel mij ook op hoe prachtig de animaties waren. En de scène dat ze onder die pionnen de weg oversteken is echt subliem .

Geweldige Pixarfilm dus

avatar van Tun-89
ik vind 1 toch iets Leukerr..

Ik vind hem ietsje beter dan deel 1.
Vond de nieuwe personages echt héél geslaagd en alles was gewoon weer heel goed gedaan.
Geslaagd gevolg!

Patat
Aangename familiefilm die op geen enkel moment verveelt en die de grappige situaties afwisselt met ietwat moraliserende scènes.

Simpelweg dus een goede animatiefilm goed voor een avondje ontspanning, maar geen absolute klassieker in het genre.

Mijn oordeel: een goede 3,5/5.

avatar van Dennis Evahi
Net zoals "Toy Story" deel 1 TOP!

Fantastisch leuk, alles....humor, verhaal, stemmen, karaktertjes van het speelgoed, Barbie...etc. etc.

*****-sterren

avatar van james_cameron
Sterk vervolg, maar niet zo leuk als het origineel. Iets teveel verwijzingen naar andere films, een fractie minder charme en de voorspelbare drang om alles 'groter en beter' te maken zorgen er helaas voor dat dit altijd een van de mindere Pixar-films zal blijven, al is hij wel erg leuk en wederom fantastisch gemaakt.

ik vind dit deel minder dan deel 1! Dit deel was ook wel leuk maar vond het verhaal wat minder. Natuurlijk was ik al wel wat ouder toen dit deel uit kwam dus dat kan ook meespelen. 3*

avatar van daanos;
dit deel is beter dan de eerst in mijn mening, er zijn maar weinig films waarvan ik het 2e deel beter of net zo goed vond...

maar toy story 2 is daar erg goed in geslaagd.

3,5 sterren verdient, dus ongeveer het gemiddelde hier op de site

avatar van timburton
Toy Story 2 was bijna even leuk als deel 1. En dat is best knap als je een plotseling deel 2 wilt maken. Toy Story 1 & 2 zijn de enige goeie Disney Computeranimatie's, ik kies voornamelijk bij 3-D Animation voor DreamWorks. Maar als Disney nou wat meer van deze soort films zou maken, hoe wel ik toch een beetje de Shreck/SharkTale humor miste in deze film...

avatar van Bart Tönjann
Leuker dan 1.

avatar van tommykonijn
Ik vond het leuk om naar te kijken maar ik vond hem niet zo goed als deel 1, het verhaal vond ik matig! ***

avatar van tukkerstein
Redelijke film, de beste van Pixar die ik heb gezien, maar ik ben niet zo dol op Pixar. Hoger dan 3* zal ik niet komen. Animatie is redelijk, verhaal is redelijk, grappen zijn vaak wel aardig. De bloopers aan het einde zijn erg leuk, leuk bedacht.

avatar van Mat_
Hij kan niet tippen aan Shrek, maar ongetwijfeld toch één van de beste animatiefilms. Voor een animatiefilm heeft hij nog een vrij boeiend verhaal, toffe humor,mooie animaties,..

Leuker dan het origineel. Ik ben hierna nog naar de bios geweest. Echt heel leuk. 4,0 sterren.

avatar van madonnagirl3
Deze film is leuk!!!
Ik mag dan wel ondertussen 12 zijn maar dit is echt een klassieker beter als het eerste deel

3,5 !

Misshien toch even kijken vanavond hahahahahahahhaha

avatar van nightbreed
Heel vermakelijk filmpje die zelfs beter en leuker is dan deel 1.

Cijfer: 4

avatar van Big_bazznizz
Grappig en beter dan deel 1 en dat zie je niet vaak.

Niet te geloven dat 'iedereen' dit leuker vindt dan deel 1. Deel 1 zag er misschien iets minder gelikt uit, maar was grappiger en een stuk meer hartverwarmend. Verder is dit gewoon meer van hetzelfde. Leuk allemaal, maar kan niet tippen aan het briljante eerste deel. Mijn favoriete familiefilm ooit.

avatar van %%%%%%
Leuke film mischien beter als deel 1.Inderdaad zoals eerder vermeld hier zit de ziel van pixar in.Leuke grappen goeie wending.Een gezellige film voor de familie 3,5

Dirigent
Ik vond hem niet beter dan deel 1 maar toch, heerlijke animatiefilm van Pixar ik vind dat die altijd wel leuke kinderfilms maakt inderdaad leuk voor het hele gezin!

* * *