Toy Story 2 (1999)

Familie / Animatie

geregisseerd door Ash Brannon, John Lasseter en Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Cowboy-pop Woody en speelgoed-astronaut Buzz zijn terug. Woody blijkt veel geld waard te zijn als verzamelobject, en wordt gestolen door een speelgoedverzamelaar. Buzz en het andere speelgoed van de jonge Andy proberen hem te redden.

LeonardoDicaprio
Dit is één van de enige tekenfilms die leuk is en een verhaallijn heeft.

avatar van Banjo
Ja, maar waarom brengt de bioscoop deze film weer opnieuw aan de man?.... ik vind dat raar

pumpking
Is dit het deel waarin er ergens een scène is in een luchthaven, met bagagewegen?

avatar van The One Ring
pumpking schreef:

Ja.

avatar van Poepgezicht
Waarom stond deze film niet bij het tv-overzicht? Ik zapte er vanochtend toevallig langs, had eerste 5 min gemist, gelukkig is de film niet ingewikkeld.

Film vond ik persoonlijk lang niet zo goed als Monsters inc, Finding Nemo en Up.

88Fabian
Deel 2 vindt ik net zo leuk als 1 eigenlijk,ben zo benieuwd naar 3.

avatar van Tomson_
Ik vind deel 2 zelfs leuker dan deel 1!

Ik kan met name erg lachen om die suffe gezichtsuitdrukkingen van Buzz

avatar van Sideshow Bob
3*+: Iets beter/grappiger dan deel 1.

avatar van rep_robert
Erg leuke animatiefilm weer, ik vond hem zelfs beter dan deel 1. Komt omdat er meer variatie in de scenes zitten en meer actie, waardoor het op bepaalde momenten iets minder saai oogde.

De animatie is ook flink vooruit gegaan, er worden een paar nieuwe/leuke personages geïntroduceerd en de humor is ook weer flink aanwezig. Zitten ook een aantal leuke verwijzingen in naar andere films, zo zag ik een Jurassic Park verwijzing(Rennende dino in de achteruitkijkspiegel) en een Star Wars verwijzing, die spreekt wel voor zich denk ik.
Leuke en subtiele details die deel 2 toch een stuk leuker maakten.

Op naar deel 3, waarbij ik hele hoge verwachtingen heb.

avatar van CrazyDavid
rep_robert schreef:
Leuke en subtiele details die deel 2 toch een stuk leuker maakten.

Ook wanneer ze snel aan het zappen zijn zie je de oude pixar kortfilms even voorbij flitsen zoals Luxo Jr, Tin Toy en Reds Dream.

Actionfreak
Deel 2 verschilt niet veel van 1, voor mij was het dus weer een prachtfilm, wat voor mij toch een verschil maakte dat deze constant entertainment blijft vandaar gewoon deze 5*. Op naar 3.

avatar van JSPR_G
Echt genoten van deze film. Met het uitbreken van de hype rond Toy Story 3 realiseerde ik me dat ik deze 2de nog niet gezien had. Schande, eigenlijk

De vrouwelijke cowboy vind ik geen leuk personage, stoorde me redelijk (zo ook dat levensverhaal-deel). Maar verder is dit een zeer grappige film, prachtig gemaakt! Misschien zelfs beter dan de eerste. Ik ben benieuwd naar de derde.

avatar van Smooth Criminal
De aftiteling is ook grappig.

avatar van belizard
Na deel 1 nu ook deel 2 gezien, ik moet zeggen dat ik deze wel iets minder goed vond dan de eerste, maar ik heb dit deel net als deel 1 toch 3.5* gegeven, omdat dit deel ook heel erg vermakelijk is. Ik vond de film grotendeels leuker dan deel 1, maar Jessie, die zo'n irritant personage is, haalt het gemiddelde toch wel wat naar beneden. Verder is de animatie heel erg vooruit gegaan vergeleken met deel 1.

Bluebell
Leuk, maar toch blijven deel 1 & 3 t leukst

Goed vervolg maar kan in mijn ogen niet tippen aan het eerste deel.

avatar van maxcomthrilla
Progressie!

Ik vond Toy Story een draak van een film, gelukkig blijkt het vervolg al wat beter verteerbaar te zijn. Het grootste pluspunt is ongetwijfeld dat deze film wat meer actie heeft te bieden, daar waar de hoofdpersonen in het eerste deel van deze reeks nog constant met elkaar in de clinch lagen.

Op zich natuurlijk een leuke gedachte dat speelgoed tot leven komt ( zeker voor kleine kinderen ), maar waarom moet zo `n uitzonderlijk gegeven nou gepaard gaan met je reinste vermenselijking van speelgoed, waardoor ze eigenlijk in no time zijn omgetoverd, tot alles behalve magische wezens die kampen met alledaagse problemen die menig mens ook ondervindt, opdat men identificatie met speelgoed mogelijk acht?!

Hoe dan ook, de vaart zit er in het begin goed in en er wordt zelfs wat gespeeld met diepte. De scene waar ze een drukke weg over moeten steken is zeer vermakelijk en die dinosaurus was soms nog best wel grappig, met name zijn camouflage om van struik naar de volgende plek te geraken. De achtergronden op het vliegveld zagen er ook zeker mooi uit!

De humor was trouwens vaak net zo bedenkelijk en kinderachtig als in de eerste film. Veel woord-, onderschatting van het publiek- en belegen grappen. Neem nou de scene waarin die kippenman klaagt dat hij op zaterdag moet werken en dat het zo ver weg is, vervolgens een straat oversteekt en op zijn bestemming gearriveerd is. Zo flauw!

Verder was ik ook absoluut niet te spreken over de 2 liedjes, die men weer zo nodig in heeft moeten passen in de film. Vreselijk! Een 3*

avatar van DragQueen
Een zeer leuk vervolg, met wederom prima animaties en dito stemmen. ook alle bekende karakters uit het eerste deel komen weer opdraven. ietsje minder als deel een, maar toch zeer vermakelijk. 3,5 ster.

avatar van Pitakaas
Goede kinderfilms krijgen uiteraard een vervolg.
Inmiddels is het 4 jaar later, ben ik alweer 4 jaar ouder en is de techniek in 4 jaar met sprongen vooruit gegaan.
Wat heeft dit voor invloed gehad op mijn beleving van deel 2 toendertijd?
Allereerst het visuele aspect.. Het is allemaal een tikkie scherper, betere schaduwen en betere fading. Voor de animatie fanaten schitterend, maar ik vond zelf dat het wel een beetje identiteit verloor ten opzichte van deel 1. Doordat het allemaal wat te plastic overkomt vond ik het stijltje in deel 2 minder pakkend dan deel 1. In deel 3 is dit trouwens helemaal het geval, veelste te clean, echt zonde!

Het verhaal is wel van lekker degelijk niveau. Weer die typische spanning die van climax naar climax hupt, en de kijker (zowel ik als kind als gisteravond) mijn op het puntje van de stoel houden. In principe volgt Toy Story 2 een soortgelijk verhaal als deel 1, dus in dat opzicht is er weinig opmerkelijks. Het is gewoon weer een avontuurtje van anderhalf uur dat redelijk snel voorbij vliegt door het vliegensvlugge tempo die de film, volgens het recept, volgt.

Volgens mij is de cast van deel 2 nagenoeg identiek aan deel 1, en dat was een positief feit. We moeten natuurlijk niet aan de verbeelding van de kiddo's knoeien door anderen stemmen te nemen. Ik vind de humor van Toy Story altijd wel fijn, lekkere flauwe woordgrapjes en niet een vieze saus van Amerikaanse komedie die in elke dialoog overgoten moet worden, maar vooral de nadruk op het verhaal, en niet het komische aspect. De grootste glimlachen werden bij mij ook opgewekt door de karakters als Rex en Slinky, en niet door flauwe grapjes van Woody. En dat is denk ik ook wat de makers wilde, een groepje sympathieke speelgoedpoppen die zich wederom in een avontuur storten.
En daar is Pixar/Disney gewoon weer in geslaagd!

avatar van Minotaures
Het grote kinderdroom gaat verder.

Een prima vervolg op een uitstekend 1ste deel. Heb hier weer van genoten, niet veel maar ook niet minder dan deel 1. Tot zover zijn het beide kwalitatief geweldige films om je even in de wereld wanneer je uit je kamer was te laten bezinken.

Verhaal was bijna een herhaling te noemen, alleen was Woody dit keer zoek en ging de hechte 'reisgenootschap der speelgoed' op zoek naar hun vriend. Ook een aantal leuke personages bijgekomen, o.a. Lightyear nummer 2.

De toevoeging van Wayne Knight's stem was ook weer prettig om aan te horen als 'badguy'. Ook het toevoegen van de ''bloopers'' na afloop, deed me toch aan A Bug's Life denken (opeens zin om die ook te zien!) en dat oude mannetje die Woody opknapte (schaakspel opa van A Bug's Life).

Goed tempo, leuke muziek, enorme locatie's en genoeg grappen om 1,5 van een geweldige Disney Pixar animatie te genieten.

MoFeDu
Misschien wel leuker dan het eerste deel!

Had het idee dat deze nog sneller ging dan het eerste deel, er zat dan ook wat meer variatie in en je zag ook wel een beetje dat de technologie een paar stapjes vooruit heeft gedaan in die vier jaar.

Het verhaal is natuurlijk weinig vernieuwend, maar daar kan ik me absoluut niet aan storen. Ik vond dat paard dat er in zat ook echt geweldig, die gezichtsuitdrukkingen elke keer weer

Voor de rest blijft het gewoon een fantastisch concept, een groepje speelgoed dat een beetje op avontuur gaat, vermaken doet dat dan ook wel en meer had ik ook absoluut niet nodig. Op naar deel 3,

To infinity and beyond

Zoals de meeste sequels, grootser en meer.

Meest opvallende verschil is dat deel 1 nog een soort van realistisch beeld probeerde te scheppen van hoe het speelgoed buiten het zicht van de mens leefde, in het tweede deel loopt de halve speelkamer rustig door steden, winkels en zelfs vlieghavens.

Dat in ruil voor meer avontuur. Niet iets waar ik echt blij van werd, zeker niet omdat het laatste half uur uit niks anders dan reddingen bestaat. Steeds grootser en spectaculairder, tot op het punt waar een speelgoedpaardje lustig achter een opstijgend vliegtuig draaft. Tja.

De humor is absoluut nog steeds mijn ding niet. Zeer tyische grapjes (Star Wars verwijzing of het té nadrukkelijke gezaag om op zaterdag ver naar je werk te rijden), ik vond ze echt niks, gaat dan ook al snel irriteren.

De nieuwe personages dan. Het paardje is een redelijk toevoeging (eigenlijk zowat het leukste figuurtje uit de hele film), het meisje is echt vreselijk, zo ook Stinky Pete. Voice acting blijft ook erg slecht, zwaar aangezette en nogal emotieloze stemmen.

Visueel maar een marginale verbetering wat ook zeker niet genoeg is. Geen mooie stijl, als de techniek dan niet eens kan overtuigen valt ook daar helemaal niks te genieten. En dan 10 minuten extra film tov het eerste deel? Mnee, bedankt.

Helemaal niks positiefs te melden dan? Toch wel, de cameo van Gery is erg leuk. Zouden ze meer mogen doen.

avatar van Iron Maiden
waarom kijk je dit deel nog als je 1 ook al niks vind?

Om deel 3 nog te kunnen volgen.

avatar van Iron Maiden
dat je die nog gaat kijken als je 1 en 2 het laagst mogelijke cijfer geeft.

avatar van soom
Iron Maiden schreef:
dat je die nog gaat kijken als je 1 en 2 het laagst mogelijke cijfer geeft.
Waarom zou Onderhond niet mogen weten wat 'ie kijkt? Z'n vriendin houdt toevallig van Disney.

avatar van The One Ring
Onderhond schreef:

Heb je al vast iets om naar uit te kijken: Totoro in Toy Story 3

soom schreef:

het mag wel, maar lijkt me zo zonde van je tijd als je de voorgaande delen ook al niks vond.