Toy Story 2 (1999)

Familie / Animatie

geregisseerd door Ash Brannon, John Lasseter en Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Cowboy-pop Woody en speelgoed-astronaut Buzz zijn terug. Woody blijkt veel geld waard te zijn als verzamelobject, en wordt gestolen door een speelgoedverzamelaar. Buzz en het andere speelgoed van de jonge Andy proberen hem te redden.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Beter dan z'n voorganger, dat meer uitblonk in de vernieuwde animatie. Toy Story 2 heeft daar de vruchten van geplukt en ook een beter verhaal met meer avontuur. Leuke figuren, dito humor en een vlot tempo. Doet me wel nieuwsgierig maken naar deel 3.

avatar van _Moonwalker
Eens met film Pegasus.

Heb al gehoord dat Toy Story 3 beter is dan de tweede en eerste. Ga het nu bekijken dus.

avatar van otherfool
Het onvermijdelijke vervolg was al even onvermijdelijk een streepje minder dan het origineel.

3,5*.

avatar van Waackx
Van de 8 Pixar-films die ik gezien heb (alleen Monsters Inc,Cars en Toy Story 3 niet) vind ik dit hun beste film.

avatar van Thomas83
Van wat ik me herinner was er voor dit vervolg toch een stuk minder aandacht en lof dan voor zijn voorganger. Het aantal stemmen en het gemiddelde zijn allemaal net iets minder hier, maar wijzen hier niet echt op. En ik moet zeggen dat ik ook echt wat gemist heb door deze destijds niet te kijken. Als er zo snel al een deel 2 verschijnt van een succesvolle film belooft dat zelden veel goeds, maar deze doet niet eens onder voor zijn voorganger. De humor is iets meer gericht op een breed publiek, al is deze daarmee niet automatisch leuker. Deel 1 vond ik toch nog wat grappiger. Verder zijn de animaties net even wat mooier en keren al die leuke personages terug. Al is Buzz wat minder nu hij gewoon doorheeft "slechts" speelgoed te zijn, maar dat maken ze later in de film nog even goed.

Qua verhaal vond ik deze film dan weer wat minder, maar er is wel wat meer variatie in de omgevingen, en leuk is hoe ditmaal juist Woody wat meer centraal komt te staan, en op een manier die mooi aansluit bij Toy Story. De buitenomgevingen en gezichten/gezichtsanimaties zijn nog een stuk mooier, vooral bij eerstgenoemde is er een wereld van verschil. Waar deze buitenomgevingen in de eerste film nog wat kaal en niet al te gedetailleerd waren zijn ze hier erg levendig en haarscherp. Er zijn nu ook wat meer en wat duidelijkere filmverwijzingen. Wel jammer dat er nu een vervelende ADHD-sidekick is die veel in beeld komt. Maar er is dan wel weer een enorm schattige ezel.

Al met al weer een erg geslaagde film. Ik vond de eerste wat leuker, maar deze is visueel uiteindelijk superieur en wat gevarieerder. Het verhaal is avontuurlijker en wat dynamischer, maar ik vond het geen vooruitgang. Toch zitten er nog wat zeer leuke scènes in de film, zoals die met de poppenmaker, de scène in de speelgoedwinkel met de vernieuwde uitgave van Buzz en de Barbies, en het gevecht tussen Buzz en Zurk. Het flashback-stukje met de ADHD-pop die haar eigenaar Emily kwijtraakt is wel vreselijk klef en fout met dat liedje erbij. Later ook Woody en de ADHD-chick die in recordtempo van mening veranderen. Ditmaal is de moraal ook wat al te duidelijk aanwezig. Wel grappige bloopers na afloop. Een erg leuke film en duidelijk mooier dan deel 1, maar niet grappiger, meeslepender en beter.

avatar van Jerom123
Leuke film, Ik weet niet of hij beter is dan 3, maar deze is verschrikkelijk goed.

avatar van witboek
Jerom123 schreef:

Ik vond deze beter dan de 3. Zeker weten.

GuyB
Spectaculairder dan deel 1.

Alles wat er leuk was aan het eerste deel wordt behouden en qua humor zit het even goed. De effecten gaan er iets op vooruit. De toys raken in leuke situaties terecht, wat voor mooie scènes zorgt: zoals tussen de bagage in het vliegveld, wegoversteek.

Opnieuw een geslaagde animatiefilm.

avatar van Fran
We hebben op deze sombere dag terwijl de kleine nog thuis is voor de kerstvakantie een toy story marathon waarbij we alle delen achter elkaar kijken. Dit deel vind ik eigenlijk leuker dan deel 1 omdat er wat mij betreft meer actie in het verhaal zat. Leuk dat Woody weer herenigd word met zijn oorsponkelijke familie. De effecten zijn ook allemaal wat uitgebreider in dit deel.

avatar van Lennon
Nu ik met mijn inhaalslag bezig ben wat Toy story betreft kan ik alleen maar concluderen dat deze net zo leuk is als zijn voorganger, en dat is knap!
Niet te veel toegevoegde karakters, en dat houdt de film sterk!
Wederom is het verhaal boeiend genoeg om de aandacht vast te houden! (dat had ik niet bij het zeer geliefde depspicable me) dus gewoon dikke 4 sterren!

avatar van Black Math
Jammer, had het eerste deel voorbij kunnen gaan, maar de dramatische momenten + de bijbehorende liedjes, die ervoor zorgen dat de hoofdpersoon zich afvraagt wie hij is en waar hij staat, doen de film toch de das om. Jammer dat dat niet gewoon achterwege gelaten kan worden, want kinderfilms worden er niet bepaald leuker op. Disney heeft er ook een handje van, ik heb altijd films als Robin Hood en The Aristocats zonder dergelijke drama's een stuk leuker gevonden.
Verder is deze film gewoon meer van hetzelfde. Buzz wordt verwisseld zodat de grap van Buzz die denkt dat ie echt Buzz is herhaald kan worden en visueel is de film er ook niet erg vooruit op gegaan. Het speelgoed mag er wel aardig uitzien, de omgevingen zien er nog steeds uit alsof het rechtstreeks uit een computerspel kwam.
Lichtpuntjes zijn de openingsscène, die er wel spectaculair en zelfs mooi uitzag (waar wat mij betreft ook meteen het beste van de film achter de rug is), de "sexy" Barbies (al had daar meer mee gedaan kunnen worden) en vooral het paardje dat erg schattig oogde.
Halfje eraf ten opzichte van het eerste deel omdat men er niet creatiever op is geworden. 1,5*.

avatar van Sid-the-gekste
geweldig film net als de eerste en de laatste
Blijft gewoon grappig zulke films:D

avatar van Ste*
Een geweldige film, als je bedenkt dat 9 maanden voor de release-datum een groot deel nog over moest.

In alles beter dan deel 1. Animatie, verhaal, humor. Met Woody en Buzz zal ik nooit iets krijgen, maar toch, een Pixar-film zal bij mij nooit lager krijgen dan 3*, aangezien ze dat door de animatie alleen al verdiend hebben.

avatar van gizmo_o
Ik vond dit vervolg eigenlijk niet onderdoen voor deel 1 en heb wederom genoten. Mooi vorm gegeven speelgoedwereld, leuke nieuwe personages, goede grappen, en bijzonder avontuurlijk. Scenes als die waarin de 'rescuegang' een drukke weg gaat oversteken, ze zich in die megagrote speelgoedwinkel bevinden zorgen voor flink wat lachwekkende situaties.
Ik ging deze film kijken voor het vermaak en vermaakt heeft ie me!

Wederom 4*.

avatar van Rodney9
Ik vind het vervolg zelfs beter dan het eerste deel.
Eigenlijk meerdere verhaallijnen die me zeker konden boeien.
De karakters blijven leuk.
Je lacht je dood terwijl er ook een traantje over je wang zal gaan.
Geweldig, een 5!

Er leuke animatiefilm. Net zo goed als deel 1. De verrassing is er wel af, maar het blijft erg leuk. Ben naar aanleiding van de recensies erg benieuwd naar deel 3.

TMP
Uitstekend vervolg, zelfs beter dan de eerste Toy Story film. De karakters worden hier nog wat verder uitgewerkt. Prima verhaaltje, dat van begin tot eind boeiend blijft. Woody en Buzz zijn de leukste personages, maar de rest valt ook niet tegen. Af en toe een grappig momentje, de Star Wars verwijzing kon ik wel waarderen. Doet niet veel onder voor het eveneens goede derde deel.

avatar van K. V.
Heel lang geleden dat 'k deze nog eens had gezien en omdat 'k zo van nr één had genoten, deze eens geprobeerd. Het was zeker geen teleurstelling.
De film begint redelijk spectaculair met enkele scènes met Buzz. Je ziet direct dat de animatie veel meer is geëvolueerd dan bij de vorige film. Het zag er dan ook erg goed uit.
Vervolgens begon dan het echte verhaal die opnieuw erg origineel was.
De film bevatte verrassend veel humor en ook enkele knipoogjes naar andere films, zoals Star Wars en James Bond (die hoed).
Voor de rest deden de vertrouwde personages terug mee, met de toevoeging van enkele nieuwe, al stelen vooral Woody, Buzz, Slinky, Mr. Potato Head, Ham en de dino de show.
Meestal heb 'k het niet zo voor vervolgen, maar dit was echt een erg sterk deel, die zeker niet moest onderdoen voor het origineel. Aangenaam verrast om deze te zien.

avatar van queenie
Gisteren de 3D versie gezien. Was best leuk gemaakt. Leuke film voor de kids. 3*

avatar van benthe
Zeker leuker als deel 1. Meer sfeer, meer humor, leuker verhaal. De personages blijven geweldig en ook de nieuwe geïntroduceerden zijn erg leuk. 4*

avatar van davincstyle
Toy Story is natuurlijk geweldig en heb ook genoten van de spelletjes voor de oldschool playstation 1. Daarin zaten natuurlijk al beelden in verwikkeld uit de film dus ik herkende een hoop dingen wel.

Een vermakelijke animatie film met een spannend slot!

Deze film is mij beter bevallen dan deel 1. Nu alleen nog deel 3 zien.

avatar van Ted Kerkjes
Geweldige film!
Aan het einde laten ze ook 'bloopers' zien.
Dan gaat Woody op een rol plakband zitten en zakt-ie erdoorheen. (Op de achtergrond gelach van de 'cameramannen'.)
Woody: 'come on, guys! Help me!' (Lacht en tracht grappig te zijn door met de plakband rol nog op zijn rug, te lopen.)

Geweldig!

avatar van stijntjeee4
Deze vind ik zeker veel beter dan zijn voorganger! Het verhaal kon mij een stuk meer boeien, en ook de personages die in dit verhaal nieuw waren waren goed uitgediept. De muziek uit de film vond ik net zoals bij het eerste deel heel erg goed. Zowiezo was de animatie in dit verhaal velen malen beter, en het het verhaal en avontuur waren in dit deel sterker. De humor was ook echt om bij te lachen. Zeker een heel goed en mooi vervolg!

avatar van Richard_Voorhees
Ik twijfel nog of ik deze leuker vind dan het origineel of niet. Het zijn beiden erg leuke films.

avatar van DBTim
Ik vind het ook moeilijk kiezen, maar dit vervolg heeft net wat meer avontuur dan het eerste deel. Daarom vind ik deze toch net wat leuker. Anderhalf uur genieten

avatar van elayz
Jaar of 10 terug een keertje gekeken, gisteravond nog eens gezien. Prachtig leuke film! Echt genieten! Leuke film voor jong en oud!

avatar van arno74
Een van de weinige filmreeksen die met vervolgfilms de kwaliteit weet te handhaven of zelfs te verbeteren. Toy Story 2 kent meer humor dan zijn voorganger, meer detail bij de animaties, en wordt verrijkt met nieuwe personages. Net als in 1 draait ook hier het verhaal om een reddingsactie, maar terwijl deel 1 vooral over Woody en Buzz ging hebben hier de andere figuren een grotere rol. Ook de bloopers bij de aftiteling zijn geweldig. Prima vervolg.

avatar van missl
Leuke Disney waarbij het entertainmentgehalte weer heel hoog ligt en ook de grappen geslaagd zijn.

avatar van movimaker
Film Pegasus schreef: