Toy Story 2 (1999)

Familie / Animatie

geregisseerd door Ash Brannon, John Lasseter en Lee Unkrich
met de stemmen van Tom Hanks, Tim Allen en Joan Cusack

Cowboy-pop Woody en speelgoed-astronaut Buzz zijn terug. Woody blijkt veel geld waard te zijn als verzamelobject, en wordt gestolen door een speelgoedverzamelaar. Buzz en het andere speelgoed van de jonge Andy proberen hem te redden.

avatar van Jordy
Wat een heerlijke film. Echt prachtig geanimeerd, barstensvol actie, humor en spanning, echt een toppertje. Kids zullen dit best een leuke film vinden, maar ik denk echt dat hun ouders stiekem meer zitten te genieten dan hun kinderen voor wie ze de film gekocht hebben. Vier sterren.

avatar van StuF
Wat een geweldige film! Ik heb hem 3 keer gezien omdat ik er maar geen genoeg van kon krijgen!! Humor, actie, verhaal, spanning. Alles zit erin. En ontzettend knap gemaakt ook. Mazl!! [email protected]

Er zijn maar weinig sequels die het niveau kunnen evenaren van het origineel (okee, terminator 2 daargelaten, die gaat erover heen). Dit vervolg overtreft het origineel ook, want het verhaal kwam bij deel 1 op de tweede plaats (maar bleef vermakelijk). Dit verhaal steekt prima in elkaar, genoeg verwijzingen naar diverse films, en de nodige dosis humor. Dezelfde stemmen als het origineel (helaas niet mogelijk in het nederlands). Op DVD komt deze film prima tot zijn recht.

Disney op zijn best. Maakte ze maar op dit niveau, dan steeds die uitgemolken formule, want hoeveel mensen kennen tegenwoordig nog de nieuwe disneyfilms? Dat was vroeger toch anders. De liedjes zijn zo gevoelig en prachtig.

Topper, 4.5 sterren

neo (crew)
deze film overtreft inderdaad deel 1! ik vond vooral de verwijzingen naar onder andere dr.no,star wars en 2001 erg leuk.het meest heb ik nog gelachen om de 'bloopers' op het einde.

Vandaag divx gekeken en vond hem erg koel, heb erg gelachen en zag er goed uit.

Ik vond hem niet zo goed. Vooral omdat het originele er af is (heb je wel altijd met vervolg). Voor de rest is de film wel leuk en prachtig gemaakt.
Maar wat ik aan de 1 zo leuk vond was dat die zo leuk en origineel was en ik vond de eerste net iets grappiger.

visje1991
ik heb deze niet gezien maar ga ik zeker lenen

Heerlijk !
"We are very grateful, you saved our life"

**** 4 op 5 ****

avatar van Ralfke
Standaard verhaal uiteraard, maar wat een mooie scenes; sommige ervan (denk aan de vliegveldscenes) lijken regelrecht uit 'echte' films te komen. Echt heel erg mooi gemaakt met oog voor detail!!! ***1/2 en binnenkort deel I eens zien!

BS
zeer mooie film.
Oke, het verhaal is eigelijk niet veel,maar daar gaat het bij deze film niet echt om.
Het is vooral HOE het gebracht wordt.Vol zeer goede animaties (soms niveau final fantasy),veel humor,spanning,leuke personen,mooie omgevingen en ja, wederom humor.
Gewoom een erg leuke film om naar te kijken.Krijg je geen spijt van.
Een film die is gemaakt zodat kinderen en ouders ervan kunnen genieten en dat is het zeker. ik geef hem daarom 4 sterren.

Een heel erg geslaagd vervolg. Wederom goede humor.

4,5 sterren

MEESTERLIJKE film, met super animaties, ik persoonlijk vind Pixar's Toy Story vele malen beter als shrek. Die vond ik wel aardig, maar niet geniaal zoals toy story 1 2 en monsters inc.

avatar van Hemdale
Iets minder dan deel 1 maar ook heel leuk!

avatar van BoordAppel
Altijd leuk in dit soort films om de spoofs te herkennen, en ik wist wel dat ik er een paar gemist had:

The settings on Zurg's gun are numbered to eleven, a reference to Nigel Tufnel's amplifier in This Is Spinal Tap (1984).

Slinky's line, "I may not be a smart dog, but I know what road kill is" is a reference to Forrest Gump, which starred Tom Hanks, the voice of Woody.

The partially missing ear on the Rock-em-Sock-em Robot is a reference to the notorious Mike Tyson - Evander Holyfield match, in which Tyson bit off a piece of Holyfield's ear.

When Al is in the elevator en route to the airport, you can hear an "elevator-music" version of the theme from "A Bug's Life."

In the final "Woody's Roundup" episode, Stinky Pete the Prospector attempts to extinguish a dynamite fuse by sitting on it. Having scorched his rear, he exclaims, "My biscuits are burning!" This line was originally used by Yosemite Sam (experiencing a similar predicament) in the film Who Framed Roger Rabbit (1988).

When Jessie (Joan Cusack) first meets Woody (Tom Hanks), she exclaims, "Sweet mother of Abraham Lincoln!" Abraham Lincoln's mother was Nancy Hanks, a direct blood ancestor of Tom Hanks.

zo zag ik bij monsters inc (ook pixar) dat als boo met Sulley naar haar kamer gaat; dan laat ze hem allerlei speeltjes zien, zoals bal, beer etc. 1 van deze speeltjes is een plastic vis (met geluid) uit Finding Nemo, de nieuwe pixar film...

Die Woody's Round Up Show was echt geweldig. Ik zag trouwens alleen die overduideliJke verwijzing naar Star Wars, kan iemand mij die van 2001 en Dr. No vertellen?
Verder vond ik hem wel íets minder dan deel 1.

neo (crew)
Als Buzz in het begin ergens over van die toetsen loopt is het bekende muziek stuk van Strauss te horen, wat dus het overbekende stukje muziek uit 2001 is. De Dr. No verwijzing kan ik mij zo 1,2,3 niet herinneren.

Ik heb deze gisteren voor het eerst op DVD gekeken. En echt genoten!!! Na Shrek en Monsters inc is dit mijn favo tekenfilm!!!

avatar van MarkFish
Ik von em net zo leuk als deel 1. Gewoon supergrappig. Vooral dat varken. 3,5*

teigetje schreef:

favo tekenfilm!!!
= animatie film

nog leuker als Finding Nemo!

Leuk geprobeerd vervolg op het eerste deel. 3*

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Heerlijke film, nog een heel pak leuker dan het eerste deel. Geweldige personages, goed stemwerk, goed uitgewerkt plot en bovenal prachtig geanimeerd. Let vooral op die vele geweldige filmverwijzingen en erg geestige details op de achtergrond. Echt een grote topper van formaat, dit.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Verhoogd naar de volle 5 sterren. Blijft een geweldige film, weet nergens te vervelen.

Super vervolg!
Kunnen films als 'Finding Nemo' en 'Antz' niet aan tippen!

5* wederom voor dit prachtvervolg.

Ikkeuh
Nouseforaname schreef:

nog leuker als Finding Nemo!

groot gelijk

saiko
Wat een walgelijke film. Doordrenkt met moraal. Zo politiek correct en zoet. 1*

briljant

Soeperman87 schreef:

Super vervolg!
Kunnen films als 'Finding Nemo' en 'Antz' niet aan tippen!

5* wederom voor dit prachtvervolg.

Na herziening;

Deze film is en blijft leuk - ook als je 'm voor de tweede keer ziet.
Alleen als je de film vergelijkt met deel 1, is deze toch wat minder.
En dit alleen omdat deel 1 een mijlpaal voor een nieuwtijdperk begon. De computer-animatie films.

saiko schreef:

Wat een walgelijke film. Doordrenkt met moraal. Zo politiek correct en zoet. 1*

Het is dan ook in kinderfilm, pardon familiefilm. Misschien verklaart dat iets..........