Ginger Snaps Back: The Beginning (2004)

Alternatieve titels: Ginger Snaps 3 | Ginger Snaps III: The Beginning

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Grant Harvey
met Emily Perkins, Katharine Isabelle en Nathaniel Arcand

Ginger en Brigitte Fitzgerald wonen niet meer in de troosteloze buitenwijken van Montreal. Sterker nog, Ginger en Brigitte bevinden zich nu ergens in Canada rond 1815. Na de dood van hun ouders komen ze aan bij een fort dat door een handjevol mannen wordt verdedigd tegen weerwolven. Uiteraard gebeurt het onvermijdelijke en één van de meisjes wordt gebeten. Is de zusterliefde sterker dan de vloek van de weerwolf?

avatar van schillies
Deze vond ik niet echt geweldig, 1&2 waren beide beter. Deze film heeft er niks meer mee te maken, zonder de gothic-sfeer wordt het toch een stuk minder. De weerwolven zagen er beter uit als in 1. Op zich is het idee van de setting in de 19de eeuw wel leuk, maar past niet bij de 2 vorige films.
2,5 sterren

avatar van niethie
En ja hoor, ook dit laatste deel uit de GS trilogy was weer erg vermakelijk, als was het wel de minste van de drie. De stijl is anders dan in de voorgaande films, wel een erg leuk idee om het orginele verhaal te laten afspelen in de 19e eeuw, het gaf echter een leuk effect. Verder was het kwa stijl (kruising tussen het gothische en historische) en sfeer prima in orde.

2,5 sterren

avatar van ;)
;)
het 3de deel staat volledig los van de 2 andere delen maar vind hem wel beter.
de sfeer de locatie en de tijd waar het zich afspeeld maken van de film een heerlijke horror.
de film is niet eng of erg spannend maar het is een fijn verhaal die je boeit tot het einde.

avatar van Dawn93
Ik heb de film gisteren weer gezien , en hij blijft toch wel goed het is natuurlijk niet de beste film die ik ooit gezien heb en okal heeft dit deel niks met deel 1 en deel 2 te maken het is toch een leuke versie van de Ginger snaps films.

avatar van Jules15
rare film, verhaal klopte niet en het werd nergens spannend.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
De film mist eigenlijk de bal die gespeeld werd in de vorige films. Waar het vooral ging in het worstelen met de transformatie naar weerwolf worden, is dit meer een strijd tegen weerwolven. En dat concept is al meer verfilmd en is niet echt 'Ginger Snaps'. Origineel is het ook niet echt, dit mocht wel wat flitsender. Misschien wat zwarte humor of het semi-gotische uit deel 1. Toch nog leuk door het bekende duo uit de vorige films, maar als film toch een pak minder geworden helaas.

Op de beide hoofdpersonages na heeft deze film eigenlijk niets meer te maken met beide eerste delen.
Het verhaal speelt zich af in een heel andere tijd, wat niet wil zeggen dat hij minder griezeliger is, integendeel.
Maar de eerste film van de 3 blijft toch de beste.
In zijn geheel is het wel een mooie trilogie, die evenwel niet het succes heeft gekend als de tegenwoordige weerwolf filmen.
Voor de liefhebbers toch iets om eens te bekijken.

avatar van Boeikens
Redelijk goed derde deel.

Het gekende verhaal uit de vorige delen wordt helemaal over een andere boeg gegooid wat ergens wel verfrist maar persoonlijk vind ik het minder geslaagd.
Sfeer is matig, de zwarte humor is terug maar vooral de gore is goed verbeterd en maakt van dit deel het meest bloedige deel.

avatar van Corcicus
Redelijk, maar wel eigenaardig om hetzelfde verhaal nog eens over te doen, maar dan in een ander tijdperk. Het idee van een fort dat standhoudt tegen een leger weerwolven, beviel mij, maar was het echt nodig om dezelfde acteurs dezelfde karakters te laten spelen in een min of meer gelijk verhaal? Dat is toch je reinste onzin.

goed maar niet spannend genoeg. sluit ook niet aan aan deel 1

avatar van bjerik76
Wel weer iets beter dan het vorige deel.
De lokatie was wel mooi, de meisjes waren mooi.
Maar ik vond het niet echt aansluiten op de vorige 2 delen.
het is ineens de 19e eeuw. terwijl in het eerste deel de meisjes ook ongeschonden van niks wisten en per ongeluk werd aangevallen door een weerwolf.
En nu dus weer, dat sluit niet echt aan ?
Je kan het gewoon als een hele losse film zien eigenlijk.

dat het een trilogie is die bij elkaar hoort is onzin.

avatar van Lennert
Tegen alle verwachtingen in een uitermate geslaagde film. Niet dat ik had verwacht dat Emily Perkins en Katherine Isabelle een slechte prestatie zouden leveren, maar je weet maar nooit met prequels hoe ze uitpakken. De eerste twee films werkten heel goed omdat ze zich afspeelden in onze huidige tijd, een prequel in de 19e eeuw zou hier een hoop van kunnen verzieken. Gelukkig is dit niet het geval, al kan ik me voorstellen dat mensen het nut van zo'n deel niet inzien.

Als we de film echter bekijken vanuit een pure horrorkant (want die zwartgallige humor was rond de 19e eeuw toch anders aanwezig) is het meer dan geslaagd. De weerwolven zien er net iets beter uit dan in de vorige films, de locatie van het fort is erg mooi, er zit vrij veel gore in en de film is prima geschoten. Daar komt tevens bij dat Brigitte en Ginger net als in voorgaande films nog steeds op sterke wijze hun band uitbeelden, waardoor het voor mij geen probleem was dat de teenangst minder nadrukkelijk naar voren komt.

De voor mij verder compleet onbekende cast deed het verder uitstekend, vooral de geflipte priester en de sympathieke dokter waren uitstekend gekozen. Veel minder humoristisch, maar tegelijkertijd veel duisterder en bloederiger, zo mag ik ze graag zien!

avatar van Liesha
Ik weet niet goed hoe ik op deze film moet stemmen. Moet ik het echt als het derde deel van de Trilogie zien of moet ik het los daarvan zien?
Als ik het dan toch als het derde deel van de Trilogie moet zien, heb ik geen idee waarom ze deze film gemaakt hebben. Het verhaal is niet meer origineel. Het lijkt net of ze de eerste film gepakt hebben, het een andere setting hebben gegeven, beter camerawerk, mooiere uitvoering; en hier heb je Ginger Snaps Back: The Beginning.

Nee, voor mij had dit derde deel niet gehoeven.

avatar van mock turtle
Als je van de eerste twee houdt, is deze ook nog wel te pruimen, maar verwacht niet te veel..

avatar van Marvinleeaday
SWat mij betreft de beste van de drie, maar dat wil niet zeggen dat hij goed is.

avatar van Smallprint84
De beste? Nee, wat mij betreft t slechtste deel.

ipman-99
"You are all I have, I will not kill you." ... " !!!

Prequel !!! 'Ginger Snaps 3' is de prequel uit
de trilogie. Actrices Emily Perkins en Katharine Isabelle zijn
opnieuw van de de partij. Er wordt nu een compleet ander verhaal verteld,
eentje dat zich afspeelt in 1815. Uiteraard staan de zusjes weer centraal ...
en eveneens krijgen ze weer te maken 'dat ze grote wolf honger' krijgen !
De zwarte humor is weer volop van de partij ... en dit deel is bloederiger
en goorder dan de andere 2 !
Deze was een heropfrissing ... en ik ben content dat ik deze films letterlijk
en figuurlijk weer van onder het stof heb weten halen !

avatar van thoyouknow1980
Verrassend goed en spannend vervolg
Alweer het laatste deel in de serie,en ik heb er van genoten.
Dit laatste deel is weer lekker spannend en heeft bakken sfeer.
Toen ik deel 2 gezien had werd ik gegrepen door de kracht van deze films.
En dat zijn toch wel de karakters en het verhaal wat mij betreft.
Nu kan ik dus met blijdschap melden dat ik de keuzes van de zusjes beter begrijp.
Het gaat natuurlijk om liefde,net zoveel als dat deze films zijn gemaakt met liefde

avatar van Woland
De eerste Ginger Snaps bleek toendertijd een behoorlijk leuke verrassing, waarbij de cynische, wat morbide zusjes Ginger en Brigitte de weerwolverij inrollen. Deel twee beviel al een stuk minder, en dat behoedde me er een beetje voor om dit derde deel op te zoeken. Maar bij deze dan toch maar: Ginger Snaps Back: The Beginning. Zoals de titel al aangaaft is het een prequel van de eerdere Ginger Snaps. En niet zo'n beetje ook; hoewel de wederom charmante Ginger en Brigitte weliswaar de twee centrale rollen spelen, speelt de hele film zich af op een compleet andere locatie in een compleet ander tijdperk. We volgen de zusjes op een toch door donkere Canadese bossen, met Indianen, pelsjagers en legendes over de Wendigo, lokale mensenetende monsters.

Als deel drie van de trilogie heeft het niet zo veel meerwaarde, maar als op zichzelf staand filmpje is het nog best wel redelijk. De arctische setting in grootse bossen is sowieso een pluspunt, en hoewel ik de details van het verhaal wat warrig vond (al is de rode draad over weerwolven/Wendigo's die zowel de Indianen als de pelsjagers bedreigen duidelijk), haalt de film op sfeer alsnog wel een voldoende. De film ziet er naast de setting best aardig uit, niet alleen dankzij Ginger en Brigitte, maar ook is er best nog wel redelijk uitziende bloed en gore te zien. Ook iets lichter van toon dan de tweede film, gelukkig, wat toch beter past bij het type pop-horror wat deze serie uiteindelijk toch is. Ik heb me toch best wel vermaakt.

Een prima deel in de reeks, maar is geen vervolg.het enige is dat ze de zelfde naam hebben net als in de vorige delen.maar heb me weer prima vermaakt.