Ginger Snaps 2: Unleashed (2004)

Alternatieve titels: Ginger Snaps II: Unleashed | Ginger Snaps: Unleashed | Ginger Snaps 2 | Entre Soeurs II: Déchainées

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Brett Sullivan
met Emily Perkins, Tatiana Maslany en Katharine Isabelle

Brigitte, de zus van Ginger, is slachtoffer geworden van hetzelfde virus dat haar zus in een weerwolf deed veranderen. Geplaagd door visioenen van de overleden Ginger probeert Brigitte haar lichamelijke verandering tegen te houden. Ze gebruikt daarvoor het giftige extract van de monnikskap plant die haar gaandeweg verslaafd maakt. Terwijl ze een verslaafd leven leidt, wordt ze gestalkt door een mannelijke weerwolf die met haar wil paren.

Compleet onverwacht was deze film na het uitstekende eerste deel van vergelijkbare kwaliteit. Brigitte was in de eerste film eigenlijk al het interessantste personage, waardoor de grotendeelse afwezigheid van Ginger helemaal niet zoveel uitmaakt.

Brigitte is gegroeid als actrice en als personage. Seksueel ontplooid en geestelijk volwassener, en daardoor geen regelrechte kopie van het eerste deel, terwijl haar eigen karakter toch goed behouden is. Het personage van Ghost was goed geacteerd, al balanceerde haar personage af en toe op de rand van het toelaatbare qua geloofwaardigheid.

De creature effects zijn een stuk beter dan in de eerste film, iets wat toch wel erg fijn is aangezien ik weinig overtuigende weerwolven in films gezien heb tot nu toe. Goed, het blijft duidelijk een man in een pak, maar men heeft in ieder geval de moeite gedaan om het beest een gaaf uiterlijk te geven en hem er niet zo nep uit te laten zien als in het eerste deel. Qua sfeer is de film iets donkerder en minder lichtvoetig dan het eerste deel, maar de zwartgallige humor blijft gelukkig aanwezig.

Net zoals de eerste film een fijne herkijkbeurt, nu deel 3 nog maar eens een extra kans geven.

avatar van Elineloves
'' Dr. Brookner, if she doesn't shut up, I swear I'll make her drink her piss... again. ''

Ginger Snaps was natuurlijk een heerlijke horrorfilm, waardoor de verwachtingen voor deel 2 minder waren. Zou dit deel minstens even goed worden? Ja hoor, niks mis met dit vervolg! Het gaat verder waar het eerste deel gestopt was, en we zien het kleine zusje Brigitte nu vechtend tegen haar lichamelijke veranderingen. Erg mooi om te zien hoe ze dit doet: om het tegen te gaan gebruikt ze een drug, waar ze verslaafd aan raakt. Als ze dan ook nog eens in een afkickkliniek terecht komt, breekt de hel natuurlijk los. Knap staaltje acteerwerk van deze actrice. Ze laat een duidelijke groei zien en zet haar rol zeer volwassen en geloofwaardig neer.

Het tweede deel is iets minder dan het origineel maar het einde geeft de film wel een verrassende draai. Het steekt in positieve zin boven de middelmaat van teenager horrorfilms uit.

Goede vervolg op het eerste deel, al is dat eerste toch wel een stuk beter.
Maar het verhaal hier is ook nog best spannend en heeft een beklemmend sfeertje, vooral in de ontwenningskliniek.
Maar het had toch wel wat beter gekund vind ikzelf, vooral het einde is wel een tegenvaller.

avatar van Boeikens
Best goed vervolg.

Uiteraard minder origineel dan zijn voorganger en ook de goede zwarte humor uit het vorige deel is vrijwel verdwenen, daartegen is de lekkere duistere en beklemmende sfeer in dit deel duidelijk beter dan voorheen.

goed vervolg

avatar van bjerik76
Ik vond deel 1 toch iets sterker en met meer verschillende soorten scenes en lokaties.
Deze was wat eentonig, somber/donker.

avatar van K. V.
Het vervolg op de eerste, maar deze vond 'k minder dan de eerste. 'k Vond dat er te weinig gebeurde in de film, tot het laatste half uur of zo. Een pluspunt vond 'k wel dat de weerwolf er beter uit zag dan in de eerste.

avatar van mock turtle
Deel 2 zet een andere sfeer weg en is daardoor wat zwaarder dan tienerfilmpje 1, maar zeker niet slechter.

avatar van Jimske
Leuk vervolg, goed tot zeer goed geacteerd door Emily Perkins en het kleine meisje 'ghost', Betere special effects dan zijn voorgang, ietsje minder leuk verhaal maar bleef geboeid kijken mede dankzij de korte speelduur. 3.5*.

avatar van Smallprint84
Parisa schreef:
Vond hem niet zo leuk als de eerste. Het is een beetje weerwolf meets Girl, Interrupted.

Oh, dat sprak mij juist aan.
Prima goed vervolg en goed gespeeld door Perkins. Jammer dat ze verder niet echt heeft kunnen uitblinken in andere hoofdrollen. Andere films die ze gedaan heeft zijn meer bijrollen.

ipman-99
"Dr. Brookner, if she doesn't shut up, I swear I'll make her drink her piss... again.." ... " !!!

Heerlijke Sequel !!! 'Ginger Snaps 2' is het heerlijke vervolg
op deeltje 1 uit 2000.
We gaan verder waar deel 1 halt hield ... Brigitte het kleine meisje
vecht tegen de veranderingen van haar lichaam!
Die veranderingen zijn niet alleen knap qua acteerwerk maar
ook van de nodige make-up.
Duistere Horrorfilm die echt wel spannende momenten kenden
met uiteraard een spatje bloed !

avatar van thoyouknow1980
Sfeervol en spannend vervolg