Ginger Snaps 2: Unleashed (2004)

Alternatieve titels: Ginger Snaps II: Unleashed | Ginger Snaps: Unleashed | Ginger Snaps 2 | Entre Soeurs II: Déchainées

Canada
Horror / Thriller

geregisseerd door Brett Sullivan
met Emily Perkins, Tatiana Maslany en Katharine Isabelle

Brigitte, de zus van Ginger, is slachtoffer geworden van hetzelfde virus dat haar zus in een weerwolf deed veranderen. Geplaagd door visioenen van de overleden Ginger probeert Brigitte haar lichamelijke verandering tegen te houden. Ze gebruikt daarvoor het giftige extract van de monnikskap plant die haar gaandeweg verslaafd maakt. Terwijl ze een verslaafd leven leidt, wordt ze gestalkt door een mannelijke weerwolf die met haar wil paren.

Minder dan eerste deel.

avatar van Fangs
Fangs (crew)
Redelijk eerste vervolg op het superieure Ginger Snaps uit 2000. Het acteerwerk is goed (met Emily Perkins als uitschieter), evenals de special effects. Helaas heeft de film een enorme anticlimax, welke uitmondt in een verschrikkelijk einde. Totaal niet passend. > 2.5*

avatar van Edie
Mwoa, redelijk vervolg... Als je deel 1 goed vond zal je deze ook wel prima vinden. Een nogal vreemd verhaal met wat onlogische acties. Het goor en de weerwolf zien wel redelijk tot prima uit, verder bied het weinig nieuws allemaal...

Ook irriteerde ik me erg aan dat blonde meisje, hoe oud was ze? 14 ofzo? En dan autorijden, sure...

2,5*.. En dan zit ik nog wel ruim.

WANEER KOMT deel 3 dan???

avatar van otherfool
Prima vervolg, slechts een streepje minder dan het geweldige Ginger Snaps. Goed geacteerd (Perkins!), prima verhaaltje (alleen eventjes inkomen in het begin), adequate effecten, maar vooral dat lekkere sfeertje dat deel 1 ook al zo bijzonder maakte. Kom maar op met dat derde deel!

3,5*.

Vond het een stuk minder leuk dan het eerste deel.

avatar van 606
erg grappig deze heeft lager gemiddelde dan deel 3

en deel 3 heeft zelfs minder stemmen

avatar van 606
erg spannend en donkere film

sprak me toch aan

3,5 ster

Teleurstellend vervolg op het prima eerste deel. De muziek is wel aardig en zorgt mede voor een aardige, grimmige, sfeer. Emily Perkins zet verder een prima rol neer. We krijgen niet te veel te zien waardoor het lage budget niet hinderlijk is.
Helaas is het verhaal erg slordig en zit het vol fouten/ ongeloofwaardigheden. De karakters zijn erg ver gezocht en zijn soms zelf irritant. Het verhaal had zich beter kunnen richten op de kern; namelijk dat beest dat achter haar aan zit.

avatar van mikey
Ik vind deze film een stuk volwassener en griezeliger dan deel 1. 3 stars

avatar van nightbreed
Goede opvolger van deel 1, ik vond deel 1 wel beter.

Cijfer: 3,5

avatar van Clueless Dork
Kan een moderator mischien Emily Perkins voor Katharine Isabelle zetten? De rol van Katharine is erg klein in deze film.

avatar van HarmJanStegenga
Clueless Dork schreef:

Je kan zelf ook een correctie doorvoeren

avatar van rox91
Prima vervolg van ginger snaps.
Alleen de verhaallijn is iets anders.
Deze film vind ik zelfs spannender dan de 1ste

avatar van Goldenskull
ik vond deel 2 leuker dan deel 1.. deel 1 was wat aan de saaie kant vond ik.. 3.5* om 3.0*

avatar van Dutch Ownage
Je vond deel 1 saai en deel 2 niet?:O:O dit snap ik niet. Ik vond deel 1 nog wel redelijk goed, een beetje aan de langzame kant maar wel goed te kijken. Maar deel 2 slaat echt alles, dit deel is echt zooo sloom, alles is veel te sloom, er zit geen aktie in, er zit geen spanning in, er zit geen sfeer in, er zit weinig tot geen gore in. Eigenlijk mist het alles wat een goede horrorfilm echt nodig heeft. en het meisje, Ghost, acteert zo vreselijk irritant met haar altijd opgewekte persoonlijkheid. Verschrikkelijke film

ach ieder zijn mening hea, ik vond dit deel beter dan deel 1 ;p

avatar van Dutch Ownage
Kun je dat aub even onderbouwen met argumenten. Dat helpt mij meer jouw mening te doorgronden;) Misschien dat het mij ook wel op andere gedachten kan brengen

avatar van Goldenskull
Ik snap niet waarom het je op andere gedachten zou kunnen brengen, aangezien je de films zelf gezien hebt en daar uit waarschijnlijk je mening vormt en niet aan de hand van een ander zijn mening. Maar een beetje discussie is ook wel leuk natuurlijk .. hoe dan ook, ik vond dit deel beter in elkaar zitten en ik vond het verhaal leuker. Het ontsnappen uit die inrichting en dat ze af en toe haar zus op visite krijgt, vond ik wel wat hebben. Verder vond ik denk ik 'het meisje sluit monster op in kelder' de mooiste scene, vooral dat ze die Alice de kelder in stopte en ook haar eigen oma Over het niet zo gore heb je wel gelijk, maar dat had deel 1 ook niet echt op imdb is het verschil in cijfer tussen 1 en 2 trouwens minder groot dan hier (6.8 en 6.6, hier 3.16 en 2.85)

avatar van Dutch Ownage
Ach ja, het ontsnappen uit de inrichting was op zich wel een leuke nieuwe richting die de film had ingeslagen op dat moment want het werd wel erg monotoon daar in die inrichting. Helaas ook met de ontsnapping weer een voorspelbaar stuk. Je weet gewoon van te voren al dat de weerwolf er ook is, en als dan ook nog blijkt dat er nog een ander wijf bij komt, die ook nog is stoned is, dan weet je al wel wie het volgende slachtoffer is. De weerwolf laat zich daar trouwens wel heel makkelijk afleiden, het duurt zeker wel 5 seconden voordat hij doorheeft dat zijn prooi die voor zijn neus lag weg is:P

avatar van Goldenskull
Er zijn zó weinig films die ik niet voorspelbaar vind.. dus daarom oordeel ik daar iets milder over de laatste tijd.

avatar van Dutch Ownage
Klopt, vooral met die Hollywoodtroep is het allemaal te voorspelbaar.

avatar van Parisa
Vond hem niet zo leuk als de eerste. Het is een beetje weerwolf meets Girl, Interrupted.

Lijkjuh
Het leukste deel ^^ vind ik

avatar van maxo922
ik vond hem net zo leuk als de eerste maar weinig schrikmomenten. en net als in de eerste een hele neppe wolf. maar het verhaal is wel leuk en boeide mij zeker.

avatar van schillies
Goede sequel, die zeker niet moet onderdoen voor de eerste. De weerwolf vind ik er al beter uitzien, maar had volgens mij nog altijd beter gekunnen. Vind het wel een slap einde.
3 sterren

avatar van niethie
Verrasend leuk vervolg. Waar de eerste film op de helft wat inzakte houd deze een constante vaart aan, al was deze dan weer minder overtuigend. Dat hele afkickkliniek verhaaltje voegde wat mij beterft wel wat toe, daarnaast stelde het ook kwa sfeer en spanning niet teleur en was het einde, ondanks dat het een beetje een anticlimax was redelijk freaky. Zal vannacht even het derde deel zien (kijken wat die brengt) en dan heb ik deze trilogy ook weer gehad.

3 sterren

avatar van ;)
;)
vind het een leuk vervolg maar had ginger meer in beeld verwacht.
het einde vind ik volledig tegenvallen.

avatar van Pistons
Wederom heel leuk geregisseerde, geschreven en geacteerde teen horror.

avatar van Jules15
Voor een vervolg op zich best goed met een nieuw verhaal.