The Last House on the Left (2009)

Horror / Thriller
110 minuten / 114 minuten (unrated version)

geregisseerd door Dennis Iliadis
met Sara Paxton, Monica Potter en Garret Dillahunt

John en Emma Collingwood en hun dochter Mari verblijven in een vakantiehuis in de bossen. Mari krijgt toestemming van haar ouders om haar vriendin Paige op te zoeken in het nabijgelegen dorp. Maar wanneer het tweetal daar in de handen van een groepje criminelen terechtkomt, worden ze ontvoerd...

avatar van broncode
[quote]Argyle schreef:

Misschien een aanrader voor jou. I spit on your grave 1&2.

Greetz.

Reeds gezien, deel 1 dan maar vond deze iets plausibeler en reëler.
Maar vond i spit on your grave ook zeer goed.

avatar van mjk87
Best aardig. Ondanks de gruwel wordt het nergens echt spannend en kijkt het verrassend lekker weg. Fijne muziek die eerder drama suggereert, of een thriller, dan onversneden horror. Geinig sfeertje in het begin ook. Film begint verder niet heel bijzonder en vol clichés maar halverwege maakt het toch een iets andere afslag, en dat doet de film goed. Het einde duurde wel te lang, voordat iedereen dood was, dat mocht echt wel sneller, temeer de spanning er ook wel een beetje uit was.. De magnetron was een fijne afsluiter. 3,0*.

avatar van mcdaktari
Wat lijkt Tony Goldwyn veel op Rick uit Walking Dead. Ik dacht eerst dat hij het was, tot ik hem beter bekeek.
Vind het toch wel een heel aardige remake.

Een van de betere thrillers die ik de laatste tijd heb gezien. Aanrader!!

Gruwelijke scenes maar zeker spannend, een goede thriller!

toch een hele goeie remake al vind ik de oude versie ook goed.maar de remake is beter.binnenkort maar weer eens zien.nu een tijd geleden.en dit is idd een aanrader.een geweldige film.

avatar van john mcclane 2
duurt wal lang gezien het hele verhaal.
Maar het bouwt zich op naar het laatst uur,die intens heftig en grof is.En meedogenloos.
Naar,maar op de juiste manier.

avatar van Boneka
The last house on the left (titel zegt niet zoveel over deze film); het was meer van Wrong choice.

Deze thriller (absoluut GEEN horror) begint uitstekend en kent een prima opbouw naar iets moois. Ik zat nog even aan vier sterren te denken halverwege de film, maar naar mate het eind wordt ie niet iets te clichématig afgeraffeld zonder enige verassing. De bosscenes zijn zeer goed gemaakt en bij deze uncut versie een zeer lange verkrachting die je maar zelden ziet. De film wordt iets minder wanneer ze bijna allemaal in het huis belanden, waardoor het een doorsnee film begint te worden Niettemin heb ik me vermaakt al is het geweld best wel extreem in deze film Logisch dat er twee versies van zijn. Kan leven met het eind al vond ik de microwave echt overbodig. Muziek was verder prima verzorgd. Overigens duurt de film best wel lang, maar verveelt nooit. Dat de film hier en daar onwaarschijnlijk is nemen we maar voor lief. Een plotgat vond ik wel, al is dat verder niet van belang. leeft de vriendin nog of niet? Zullen we niet weten, maar is verder niet echt van belang.

Blu ray vond ik redelijk. We zien erg veel grain zeker bij al die donkere scenes. Er is bewust niet gekozen voor DNR. Persoonlijk houd ik wel van een strakke film, maar goed paste ook wel bij deze rauwe thriller.

Vond dit best een goede film,keek vlot weg,werd echter nergens enorm spannend

avatar van Shadowed
Zeer brute film, maar erg goed.

Ik heb het origineel nog niet gezien aangezien wat oudere plaatjes mij niet erg kunnen boeien. Maar met wat enige twijfel heb ik deze toch opgezet.

Hij gaat al in een redelijke vaart naar het punt toe en vertoont een aantal brute momenten waaronder mishandeling. Vervolgens neemt het een kleine twist die ik er leuk vond.

De acteerprestaties zijn beklemmend, maar goed. Ik heb me hier prima mee vermaakt. Maar je moet wel van dit soort films houden, anders is het niks voor jou.

avatar van rebelkush
Toen ik een jaar of 13/14 was had ik de originele gezien waar ik mij weinig van kan herinneren, behalve dat ik het bij free record shop (leuke tijden) had gekocht waar nog andere dvd's van Wes Craven bij zaten.
Vandaag de nieuwe versie gekeken en ik heb genoten.
Ik vond de acteer prestaties van een zeer hoog niveau wat ook niet zo gek is met zo'n cast.
Goldwyn, Dilahunt, Clark, en Jesse pinkman uitstekend.

Leuke spannende thriller die je vanaf begin tot eind blijft boeien, ik vond dat de einde wat bruter had mogen zijn.
Dikke aanrader!!!

avatar van alexspyforever
Het origineel is een klassieker die ik nog niet zo lang geleden voor het eerst heb gezien. Deze viel me serieus tegen vooral door de misplaatste muziekkeuze (vrolijke banjo tijdens brute scènes) en twee agenten die voor een komische noot moesten zorgen maar mij net als de muziek enkel op de zenuwen werkten. Gelukkig niets van dat in deze remake.
Dit is een brute film die in grote lijnen op dezelfde manier als het origineel verloopt. Deze keer geen agenten (goed want die voegden toch niets toe) en het eindigt ook op een andere manier vooral dan het lot van twee karakters krijgt een andere bestemming. Ik vond het in alle opzichten een verbetereing, lekker rauw en geen domme comedy die de sfeer kwamen verpesten. Het had misschien wel iets korter gemogen.