Alien 2 - Sulla Terra (1980)

Alternatieve titels: Alien 2: On Earth | Strangers

Italië
Sciencefiction / Horror

geregisseerd door Ciro Ippolito
met Belinda Mayne, Mark Bodin en Roberto Barrese

Een groep speleologen wordt in een onderaardse grot geconfronteerd met vreemdsoortige zwerfkeien, die een eigen leven leiden en kwaadaardige bedoelingen blijken te hebben.

speologen??

kappeuter (moderator)
Speleologen moet het zijn.

spe·le·o·lo·´gie (de ~ (v.))

1 studie van grotten en holen => holenonderzoek

damon
dit is dus een onofficiële vervolg op alien!

avatar van xangadix
Na deze op de 'Nacht van de Wansmaak' dvd te hebben gezien, dacht ik: 'Die moet ik hebben..!' En ik blij toen ik hem vanmiddag op VCC voor € 1,50 bij de videoboer op de hoek zag liggen! Gelijk de recorder van zolder gehaald om hem op dvd te kopiëren. Issie drie minuten aan de gang... vreet de recorder de band op... *Aaaaaaah!*

avatar van Richard1189
Profiteerde vooral van het succes van Alien. Maar wat een afknapper.

avatar van GrobbekuikenXL
Deze film zag ik in Apollo in Den Haag , later nog op video gezien en nu heb ik een dvd met griekse ondertitels. Is gewoon een maffe italiaanse B-film met leuke gore . Omdat ik in die tijd veel rare italo horror in de bios zag heb ik er nog steeds schik in , niet goed, wel grappig.

avatar van A.L.I.E.N
Ik dacht dat er op de poster gaan WWW adressen mochten staan.Ik wou eens een film toevoegen
en er stond in 't een WWW adres op en hij werdt niet
geaccepteerd.Maar ja ik heb er niets over te zeggen maar vindt het gewoon raar.

avatar van Mac Hammer Fan
Een draak van een film. Ooit lang geleden gezien in de bioscoop en dacht dat het een vervolg was op Ridley Scott's meesterlijke "Alien". Ultra-low-budget, waarbij ik me als toeschouwer gefopt voelde.

avatar van Exploitation
weet iemand deze film uit te halen wil hem toch wel zien.

avatar van Ithildin
Heb hem thuis liggen, maar ik ga m niet uitlenen, veeeeel te waardevol.

Ithildin schreef:
Heb hem thuis liggen, maar ik ga m niet uitlenen, veeeeel te waardevol.

Wat gek dat je er dan niet op gestemd hebt?

Nomak
Exploitation schreef:
Wat gek dat je er dan niet op gestemd hebt?

Zo een waardevolle film gaat hij niet uitpakken. Dus kan hij hem ook niet zien.

Nomak schreef:

Zo een waardevolle film gaat hij niet uitpakken. Dus kan hij hem ook niet zien.

yeah right...

Heb hem gevonden op DVD volledig uncut! Binnekort bestellen

avatar van Ithildin
Je bent een mafkees Dave...

avatar van Die Hard,Willis
Exploitation schreef:
Heb hem gevonden op DVD volledig uncut! Binnekort bestellen
Leuk! Ik ben benieuwd wat je er van vind. Lijkt me geweldig.

Ithildin schreef:
Je bent een mafkees Dave...

I know Mathijs

Net gezien
Precies zoals ik had verwacht, er zitten een paar lekkere goor scenes in, maar heeft verder niks met de "Alien"-films te maken!
Het gedeelte dat zich afspeelt in de grot was toch het aardigste uit de hele film, de rest van de film (vooral het begin) een beetje onsamenhangend! Alleen aan te raden voor fans van Italiaanse Trash cinema!

avatar van brucecampbell
Een ultra low-buget film die in het eerste halfuur een echt rommeltje is met stock footage en scènes die zomaar worden afgekapt. Ik had het bijna opgegeven, maar eens de groep speleologen de grot in gaan kreeg ik toch een beetje waar voor mijn geld! De weliswaar schaarse goorscènes zijn best leuk gedaan en het loopt ook allemaal vlotjes. Neem daarbij een geinig einde en ik heb me zeker niet verveeld. Over de acteurs moet je het natuurlijk niet hebben in dit soort films. Een klein aanradertje voor alle trash liefhebbers!

avatar van GrobbekuikenXL
De muziek is ook wel leuk, dvd is te krijgen via trashonline.com.

dominion
32,99 op Blu-Ray .

avatar van jeroentjuhhhhh
Jaaaa! Eindelijk maar eens besloten om aan te zetten, door het eerste half uur heen te worstelen om vervolgens keihard te genieten van de rest. Niet dat het begin slecht is hoor, maar daar ligt de kracht absoluut niet. De kracht haalt deze cult onder de cult namelijk uit de bizar sfeervolle ondergrondse setting en uitzinnige gore. Die faceburst scene is 10x toffer opgebouwd en uitgevoerd dan de o zo bekende scene uit Alien (1979) (die niks te maken heeft met deze film, gelukkig).

brucecampbell schreef:
Een klein aanradertje voor alle trash liefhebbers!

Wat bescheiden, zeg maar gerust dat dit een must is voor de trash liefhebbers

avatar van wendyvortex
Paranomaal begaafde speleologe wordt onwel tijdens live-TV-uitzending .
Het lijkt Zomergasten wel!!!
Belet ons niet om weer lekker de grot in te duiken en een vreemde steen mee te nemen die we vonden bij het lokale benzine-pomp-station.
De titel verwijst al wat naar Alien....dus yaks we hebben iets buitenaards meegenomen.
En deze aliens gaan niet voor de maagstreek, maar voor het gezicht.
Klassieke gore-scenes, maar toegeven qua plot en spanning blijft het wat magertjes.
Maar nogmaals: klassieke gore en redelijk goed belicht.....niet full-out uitgespeeld helaas.
En hoe laat je in vredesnaam een film spelend in een grot eindigen op de bowlingbaan????
Briljant staaltje plots schrijven weer!

avatar van Basto
Nee, dit werkje kunnen ook horror liefhebbers beter links laten liggen. Einde loos uitgerekte scenes weten dit tot speelfilmlengete te brengen, maar meer dan 20 minuten film heeft het niet te bieden. Slecht geacteerd, slecht geschoten en bovenal sfeerloos.

Jammerlijk product.

Wil iemand mijn blu ray kopen?