Ich Seh Ich Seh (2014)

Oostenrijk
Drama / Horror

geregisseerd door Severin Fiala en Veronika Franz
met Susanne Wuest, Elias Schwarz en Lukas Schwarz

In een afgelegen hut aan de rand van een bos wacht een negenjarige tweeling op de terugkeer van hun moeder, die in een schoonheidsinstituut in behandeling is geweest. Wanneer ze thuiskomt, haar hoofd nog verbonden na de cosmetische operatie, is niets nog hetzelfde. De twee jongens twijfelen of de persoon die zich nu in het huis bevindt, wel hun moeder is.

avatar van Bud Spencer
Matig filmpje. Mooi gefilmd, maar te saai en oppervlakkig.

avatar van Flat Eric
Sinds The Shining krijg ik toch altijd wel de kriebels van tweelingen.

Compleet blind de film ingaan is het beste want pas op het einde kreeg ik pas door dat ik dit verhaal wel kende van een andere film met dezelfde opzet.
Deze variant was echter wel wat traag maar bleef wel verontrustend. Het zag er stijlvol uit mede door de nachtmerrie scènes en het mooie huis en interieur.
Brutale collectanten trouwens in Oostenrijk!

avatar van Baboesjka
Van de bieb geleend. Ik had geen hoge verwachtingen, ik ben geen fan meer van horrorfilms, maar ik was toch wel benieuwd. Het verhaal op de DVD sprak mij wel aan. Helaas kon ik niet echt in het verhaal komen. Ik vond het vrij traag, veel herhaling en te weinig diepgang. Het kon mij niet voldoende boeien. Wel een spannende sfeer. 2,5*

avatar van SpinPSB
Ondanks dat ik direct eigenlijk wel in de gaten had wat er aan de hand was, bleef de film me door de sfeer enorm boeien. Het is vooral die sfeer die het eng maakt, horror of thriller...geen idee, maar gewoon een mooie film!

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Moeilijk te beoordelen film. Ik had het gevoel dat hier meer uit te halen was. Het deed me soms qua sfeer denken aan Kynodontas (Dogtooth). Beetje lugubere bizarre film. Deze 'Ich Seh Ich Seh' doet het niet slecht, maar je zag deels het plot wel snel aankomen. Een goed idee, maar waarmee de makers niet echt wisten waar ze naar toe wilden. Genoeg intrigerend om te blijven kijken, maar hier had ik meer van verwacht.

avatar van John Milton
Kan ik me wel bijvoegen.

avatar van John Milton
Redelijke potentie, maar Severin Fiala en Veronika Franz maken het wat mij betreft niet helemaal waar. Het plot is net iets te voorspelbaar, en echt fijn uitgewerkt worden de zaken niet. Goodnight Mommy zit ergens tussen een fijn geschoten filmhuis drama en een mysterieuze horrorthriller in. Wel mijn straatje doorgaans, maar echt biologerend werd deze Oostenrijkse film voor mij nergens. Een aantal scènes op zich maken wel indruk, maar helaas weten de makers het nooit echt tot één geheel te smeden.

Zonde, want dit had echt wat kunnen zijn.