Cabin Fever (2002)

Horror / Thriller
93 minuten / 98 minuten (unrated director's cut)

geregisseerd door Eli Roth
met Rider Strong, Jordan Ladd en James DeBello

Vijf schoolvrienden gaan op vakantie in een afgelegen vakantiehuisje in de bergen. Plotseling blijkt een van hen besmet met een vreemd virus. Naarmate het virus zich onder de vrienden verspreidt, en ze steeds zieker worden, komt hun ware aard naar boven.

avatar van N. S.
Geen onaardig filmpje.

De film neemt zichzelf niet serieus, en dat is maar goed ook. Er zaten een paar leuke momenten tussen, zoals die pannenkoeken scène en natuurlijk die 'nikker' einde. De personages waren ook leuk in elkaar gezet met Dennis, Grim en nog een paar. Ondanks het acteerwerk heb ik er toch van genoten. De gore was aanwezig, zieke mensen die de boel onder kotsen met bloed. Het verhaal vond ik ook aardig bedacht. Je moet er niet te veel van verwachten, dan is ie nog best leuk.

avatar van Boneka
Als je de recensies bekijkt ga je deze film niet bekijken, maar ik had toevallig een schitterende steelbook gezien met een prachtig mooi glanzend rood op de covers. De donkerrode kleur die die hond ook ziet als hij weer een slachtoffer ziet. Leuk gedaan trouwens in de film. Een horrorfilm kan ik Cabin Fever niet noemen. Een thriller ook al niet. Wat is het dan? Een soort van "comedy" met hele rare personen die vooral heel maf zijn. Niet allemaal gelukkig, want de beauties lijken nog het meest normaal. Ik moest gek genoeg denken aan de film Deliverance waar ook van dat soort figuren langskwamen. De soundtrack is trouwens best lekker. Vooral de laatste song op het eind. We zien die ouwe nog even terug in de laatste 3 seconde. Wat ie dan zegt hoor ik helaas niet. (Na de aftiteling)

Natuurlijk stelt het plot niet veel voor en de "acteurs" zullen hun Oscar nooit hoeven op te halen, maar toch is de film met name anders en dus leuk om te bekijken. Okay het bloed krijgt steeds meer de overhand en naar het einde toe is ie niet bepaald sterk. Hij wordt nergens echt serieus, anders had ie misschien wat meer punten kunnen krijgen. Maar vermakelijk met zijn "smerigheid" en maffe figuren maakt de film net tot een voldoende al blijft ie wel voor de liefhebbers van dit soort genre.

avatar van Alathir
Lekker smerig, lekker gory, lekker sick en soms nog eens lekker sexy ook! Ja, best een gestoord boeltje deze Cabin Fever van wie kan het ook anders Eli Roth. Dit moge dan zijn debuutfilmpje zijn geschoten met erg weinig budget. Gewoon een een hutje in een bos vinden en draaien maar zal ie gedacht hebben. Ik hou wel van dit soort films. Hostel is beter maar dit is ook gewoon een horrorklassieker eigenlijk. Origineel concept ook. Ik had eerst iets gelijkaardigs aan The Cabin in the Woods verwacht maar dit bleek toch iets anders te zijn.

Ook grappig om te zien hoe de personages veranderen van karakter in de film. De ene gaat van de gay look naar de badass, de andere gaat van retarded over naar nog vrij intelligent en de laatste kerel met zijn wit haar die krijgt boontje komt om zijn loontje. De meiden zijn wel erg sexy en dat zullen de meeste mannen graag zien.

avatar van IH88
“I need a bath…”

Cabin Fever stelt wat teleur. De film is soms lekker goor en ik kan het wel waarderen dat niet alles even serieus genomen wordt. Maar op één of andere manier vond ik Cabin Fever ook saai, en het duurt lang voordat de film zijn draai gevonden heeft. Het acteerwerk is ook niet om over naar huis te schrijven, en op een gegeven moment worden er wel heel veel personages geïntroduceerd die allemaal even vervelend zijn. Pluspunt is dat wanneer er doden vallen de film echt op gang komt, en complimenten voor de make-up afdeling.

avatar van Kondoro0614
De duizendste herziening voor mij alweer op de film van ‘Cabin Fever’, waar ik vroeger ontzettende fan van was aangezien mijn moeder deze toen een keer meenam voor een prikkie op DVD, en misschien ook wel één van de eerste horror films ooit door mij gezien (nee zo oud ben ik nog niet). Toch wist deze film mij niet meer echt te bekoren, en zie ik nu de ook wat slechtere aspecten van de film, en hoewel dat niet altijd even slecht is heb ik er ook niet altijd van genoten.

De cast was prima met wederom een vrienden groep, is deze film weer met een stempel bedrukt, de tienerslashers slaan nog steeds aan dus we gaan gewoon lekker door. Rider Strong, Jordan Ladd, James DeBello, Cerina Vincent en Joey Kern deden het leuk als de vrienden groep die met z’n allen als het waren op vakantie gingen ergens in het bos, waar het dan wel niet altijd goed afliep. Zo heb je eigenlijk een beetje de hele cast al wel opgenoemd.

Het verhaal is best doorsnee, de groep worden bezocht door een man (Henry genaamd) die ontzettend ziek is, waarbij zijn vlees etc. Opgegeten word door een bacterie. Hij besmet de vrienden en deze moeten zien te overleven door elkaar wel te helpen maar ook te vermijden. Echter werd de bacterie ook verspreid via het water waar het verbrandde lijk van Henry in lag te rotten.

Het concept was toch nog wel vermakelijk, zeker de bacterie vond ik een leuke toevoeging waardoor de film ontzettend ranzig kon worden, wat wel leuker werd met een geinige openingsscène. Maar, er valt verder niet zoveel over te vertellen. Redelijk verhaal, leuk concept en een doorsnee setting die we nog nooit eerder gezien hebben, een bos met een boshut, het is allemaal maar weer lekker herhalend dus niet bijzonder.