À l'Intérieur (2007)

Frankrijk
Horror / Thriller

geregisseerd door Alexandre Bustillo en Julien Maury
met Béatrice Dalle, Alysson Paradis en Nathalie Roussel

Een zwangere vrouw en haar vriend raken betrokken bij een auto-ongeluk. Zij overleeft het ongeluk, haar vriend komt om het leven. Niet lang daarna wordt zij gestalkt door een onbekende vrouw, die niet het beste met haar voor heeft.

alexspyforever schreef:
Zo mijn vierde Franstalige horror van het weekend,

avatar van Noodless
scorsese schreef:

Maar de beste heb je nog niet gezien volgens mij.

ja, maar die gaat alexspyforever hoogstwaarschijnlijk ook niet goed vinden. Is duidelijk niet zijn cup of tea gezien de vorige recensies van de andere films. Nu, ieder zijn ding zeker en smaken verschillen nu eenmaal.

avatar van alexspyforever
scorsese schreef:

Maar de beste heb je nog niet gezien volgens mij.

Ja, dat is de volgende die ik ga kijken. Voor de duidelijkheid ik ben een lijst af aan het werken voor een KO in een latere fase. Het is dus absoluut geen zelfkastijding (of misschien toch een beetje ) maar voor een reden, zie hier maar:
Film >> Filmgames >> Horrorfilm draft en KO
Noodless ja ik vrees er een beetje voor maar ik ben een horrorfan en een doorzetter, geloof me ik heb al veel bottom of barrel stuff gezien, deed trouwens mee aan een turkey challenge maar daar had ik even geen zin meer voor. Uitgelezen kans trouwens om wat in te halen qua horror van deze eeuw, en daar ook eens wat over mee kunnen praten. Uiteraard wil ik gewoon zoveel mogelijk mee kunnen stemmen in de KO achteraf.

avatar van Collins
Gore, gore en nog eens gore. Een waar festijn van allerhande mutilatiewerkzaamheden. Een orgie van snij- en steekwerk en ander geprik in lichaamsdelen. De beide vrouwelijke hoofdpersonages kunnen er wat van in actieve zin. De passieve zin mag er ook zijn. Ze incasseren de meest verschrikkelijke dingen op grootse wijze. Heuse horror is hier aan de hand. Met behulp van behoorlijke effecten is het een aangenaam schouwspel om de film roder en roder te zien kleuren.
Erg jammer dat deze pracht niet wordt ondersteund door iets van spanning. Die is gewoon afwezig. Dalle is niet bijster creepy. Haar verschijning levert geen suspense op. Ze is er en doet haar ding. Dat doet ze goed hoor, maar ze handelt ook heel rechttoe rechtaan, waardoor de spannende opbouw naar een splatterende uitbarsting ontbreekt.
De bloederigheid duurt voort en zonder boeiende interruptie in de vorm van een terugblik of een verklarend dialoogje wordt dat na verloop van tijd toch een beetje saai, zo zonder suspense, zo zonder boeiend onderliggend verhaal.
De muziek zorgt ook al niet voor extra spanning. Not creepy at all. Deze score wekt de verkeerde verontrusting op. Irritant heet dat.
Met de gore zit het goed. Verhaal en personages zijn niet interessant. Spanning is er amper.
En van gore alleen kan ik niet leven.

avatar van 93.9
Hou er niet van, maar zal niet ontkennen dat het in z'n genre een goed gemaakte film is.

avatar van Shadowed
Goor.

Van de regisseur van Leatherface, die ik ook redelijk vond, qua gore niet erg maar prima te doen, besloot ik mezelf is aan deze te wagen. Ik wist exact wat ik kon verwachten, en de recensies zeggen ook al een hoop. Dit word een grote bende bloedvergieten.

Het duur 20 minuten voordat de film echt spannend wordt en dan is ie ook flink spannend. de shot van de vrouw die dan in een donker stukje van het huis recht achter het hoofdpersonage staat vond ik heel griezelig.

En na een half uur slaan de spannende 10 minuten om naar een gore festijn. Veel bloedvergieten in het tweede deel van de film waarbij het de spanning weer een beetje koudlaad. Maar met een grote vaart gaat de film toch wel in een vermakelijke rit over.

Ik begrijp dat dit een van de exteme Franse film is, waarbij ik Martyrs heel goed vond. En Haute Tension was ook prima. Dit was prima, en lekker goor, maar ook niet echt meer dan dat.

avatar van Alathir
Eindelijk toegekomen aan Bustillo & Maury hun zogenaamde meesterwerk. Ik vind het een moeilijke om nu te zeggen "dit is hun beste film". Ook Livide en Leatherface vond ik heel goed. Ze zijn ook niet helemaal vergelijkbaar, zeker in Livide vind ik dat er meer sfeer hing. Hier is meer gore te zien en er is ook een creepy fase die me aan Hush deed denken. Natuurlijk is deze film eerder uitgebracht en wordt het op een iets andere manier gebracht.

Het verhaal is natuurlijk heel eenvoudig maar hoe ziekelijk moet je zijn als vrouw om dit te gaan doen. De motieven zijn duidelijk maar hoe gek kan je zijn. Ik moet wel zeggen dat ik me hier alleraardigst mee vermaakt heb en dat films zoals Saw en Hostel hier qua gore lang niet tegenop kunnen. Moest ik dit zien toen ik 8-10 jaar was had ik gegarandeerd nachtmerries.

Na deze film vind ik toch wel dat dit regisseursduo absoluut bij de top behoort van de recente horror. Het mag dan wel vrij extreem zijn en niet voor tere zielen, als je ertegen kan absoluut een must-see.

avatar van bugels
Op het moment dat je je moet gaan afvragen wat horror is, nadat je bijvoorbeeld 'Frailty' hebt gezien, of Mother! met Jennifer Lawrence. Kijk dan l' interieur.

Dit is de status quo in horror.

Dit is een splatterpunk gorefest zonder trashiness of exploitatief gedrag en een ware beproeving voor je zenuwen. Compromiloos hard en verschrikkelijk dreigend, scheurt deze film meerdere malen je huiskamer binnen van 0 tot 100km in 2 seconden. Met een kleine cast en een enkele locatie lukt het Bustillo & Maury met verve om dit simpele verhaaltje ontzettend effectief neer te zetten. En laat je
daarna uitgeput en hunkerend achter.

Wil deze zo graag zien maar hij is nergens te vinden :O