ad

Oorspronkelijke titel: À l'intérieur

Releasedatum: 13 juni 2007

Over À l'Intérieur

"Terror comes calling."

Vier maanden nadat Sarah zwaar gewond raakte bij een auto ongeluk dat het leven kostte aan haar echtgenoot, staat ze op het punt te bevallen van hun enige kind. Op de avond voor de geboorte in het ziekenhuis plaats dient te vinden staat een onbekende vrouw voor de deur die zegt een telefoontje te willen plegen.

imageimage

Policier municipal 1

Policier municipal 2

avatar van DiDa

DiDa

Nog steeds geen nieuws over een NL release. Wil deze en Dans Ton Sommeil nog graag hebben.

avatar van john mcclane 2

john mcclane 2

Bloody hell, gore horror zoals die bedoeld is.

Grof,bruut.genadeloos.

Meer valt er niet te melden.

Dikke 3,5*

Sherrytjuh

Wat een vreselijke film, zeg!

Wat je hierboven leest in de beschrijving van de film, is ook letterlijk wat je krijgt.

Een zwangere vrouw verliest haar man en wordt gestalkt door een idiote vrouw die haar baby wilt stelen. Meer is het ook niet. Zit totaal geen verhaal in.

Toen ik dacht dat het eindelijk een beetje spannend werd, zag ik dat de film al bijna afgelopen was.

Wel lekker veel geweld, veel bloed, domme personages (en dan vooral de politie), geen verhaal. En waarom veranderde die laatste agent ineens in een zombie, fixt het licht om vervolgens Sarah aan te vallen??

1,5* omdat ik het nét geen bagger wil noemen.. Teleurstellend.

mcdaktari

Sherrytjuh die agent veranderde wel niet in een zombie maar vooruit.

mcdaktari

haha wat het ook maar mocht zijn het sloeg nergens op

mcdaktari

En toch vind ik het een beetje raar dat je het zo'n slechte film vind terwijl je "A Serbian Film" op de eerste plek van je top 10 hebt staan. Als of dat nou een film met inhoud is.

Maar smaken verschillen nu eenmaal he, zullen we het daar maar op houden dan?

Sherrytjuh

mcdaktari Hehe Ieder z'n eigen ding toch?

mcdaktari

Dat zeg ik ja, smaken verschillen. Is maar goed ook, toch?

avatar van joolstein

joolstein

Ik had Livide al gekeken en ik kwam er nu achter dat er dus nog een paar waren die regisseur Alexandre Bustillo op zijn naam had staan. Waaronder dus deze , zijn eerste. En tjonge wat is deze slasher goed! de gore en gruwelijkheden worden steeds erger en dat is voor een horrorfan dus heerlijk smullen. Mensen met een zwakke maag kunnen de film beter links laten liggen. De laatste scene shokeerde zelfs mij! De setting is alleen een paar kamers in een huis en ik denk dat dit juist de kracht van de film is. Dit verhoogd de spanning zeker! Een paar leuke details zijn dat het huisnummer 666 was en dat ze een zwarte kat heeft.

avatar van SmackItUp

SmackItUp

• 2071 stemmen

Komt heerlijk snel op gang. Weinig inhoud qua verhaal, maar de intensiteit van de gruwelijke gebeurtenissen maken alles goed. Niet voor tere zieltjes.

avatar van j0enne

j0enne

Jammer van die scene waar 'La Femme' de vlammen in d'r gezicht krijgt.

Die zag er namelijk helaas behoorlijk goedkoop en nep uit.

avatar van Warp

Warp

Bizar en bloederig.

Normaal ben ik niet van de horror maar deze en 'Martyrs' vind ik erg tof. Als er een horrorfilm wordt gemaakt doe het dan goed zoals deze.

'De stalkster' speelt de gestoorde psychopatische vrouw echt goed.

Het enige wat ik wat apart vond was De scene dat de 'dode' politieagent ineens recht opstond en begon te schreeuwen,, ehhh was hij een zombie geworden?

Onderhond

Altijd vervelend wanneer Calvaire een Franse film genoemd wordt.

Onderhond schreef:

Altijd vervelend wanneer Calvaire een Franse film genoemd wordt.

avatar van arno74

arno74

Oei. Zoveel goede berichten, zo'n hoge score... en dan zit je 80 minuten te kijken naar twee dames die uit alle delen van hun lichaam bloed weten te spuiten (wat ook verschrikkelijk nep uitziet) en die allerlei voorwerpen in elkaars lichaam weten te steken, en uiteraard dit allemaal met gemak kunnen hebben. Ik had hele hoge verwachtingen van deze "horror", maar het is niets meer dan een B-film in het slasher/gore genre. Veel volstrekt ongeloofwaardige onzin als "verhaal" die het letterlijke steekspel tussen de dames aan elkaar breit. Alleen de scene met die brandende spuitbus was leuk bedacht. Hoe is het toch mogelijk dat een B-film zo hoog scoort??? Laat de remake door Balagueró toch maar komen, slechter kan niet. 1*

avatar van Ajax&Litmanen1

Ajax&Litmanen1

arno74 schreef:

Dit is geen slasher en al helemaal geen b-film.

Je hebt serieus niks van de spanning en de ongemakkelijke sfeer meegekregen?

avatar van arno74

arno74

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dit is geen slasher en al helemaal geen b-film.

Je hebt serieus niks van de spanning en de ongemakkelijke sfeer meegekregen?

Serieus niet nee helaas, daarvoor vond ik het echt allemaal niet overtuigen. Geen sfeer dus die me overtuigde, en hoe gemakkelijk de bezoekers een voor een het loodje leggen heeft veel weg van een slasher (en van een B-film). En neem nou die agenten, de eerste laat zich met gemak doodmaken, schoten worden gelost, er wordt geen hulp geroepen, en de derde agent bindt de arrestant aan zichzelf vast en gaat ermee naar binnen???? Really??? Dat zijn toch typische B-filmscenes? Ook gezien de behoorlijk slechte "effecten", bijvoorbeeld het bloed wat uit de hals van de moeder spuit, zag er zo verschrikkelijk nep uit, ook weer van B-niveau. Dat had echt wel beter gekund.

avatar van mikey

mikey

arno74 schreef:

maar het is niets meer dan een B-film in het slasher/gore genre.

Het begint als When a Stranger Calls (1979), een home invasion flick maar wordt zoiets als dit: 2LDK (2003)

avatar van Moviestar1979

Moviestar1979

In het begin had ik twijfels over de hoeveelheid horror, maar halverwege de film was ik al snel overtuigd! Niet voor niets is deze uiteindelijk opgenomen in een lijst met de meest verontrustende films aller tijden.

De film kreeg behoorlijk veel kritiek te verduren. Aan een grote hoeveelheid bloed is er geen gebrek, maar echt spannend wordt het niet. Ook het script is te slap voor woorden. Toch kan ik niet zeggen dat ik hem slecht vond, en is hij voor de liefhebbers van gore zeker weggelegd.

Deze brute productie onder leiding van Bustillo en Maury won 9 prijzen, en werd 5 keer genomineerd. Sinds begin dit jaar wordt er gesproken over een Spaanse remake. Deze zou door Miguel Ángel Vivas worden geregisseerd. Rachel Nichols speelt naar alle waarschijnlijkheid de hoofdrol. Als je van plan bent om naar de originele versie te kijken, hou dan even goed rekening met het feit dat de bevalling niet bepaald op een natuurlijke manier verloopt!

3,0 *

avatar van clubsport

clubsport

Ben wel wat gore gewend maar met deze had ik toch wel moeite .

Toch overtuigt de film helemaal niet vanwege de de vele ongeloofwaardige scenes .

De gore is overtuigend , het verhaal is dat zeker niet, ik zat me zat keren te ergeren bij verschillende scenes en plotwendingen .

avatar van dvdfreak123

dvdfreak123

Teleurgesteld op aanraden van iemand deze gekeken en mij en men vriendin zwaar tegengevallen. Verhaal stelt niets voor, is wel meestal in horrorfilms maar deze sloeg nergens op. De personages zijn echt dom. Wat een dome beslissingen nemen ze. Net als het acteren en het camerawerk die ook op niet veel trokken. Het enige echte pluspunt is de liters bloed. Aan gore zeker genoeg in deze film. 1tje die ik snel zal vergeten deze. 4/10

avatar van Jokkie

Jokkie

Deze film heeft een geweldige sfeer. Het einde was precies wat bij deze film paste. Oooh wat ga ik deze film nog vaak zien.

avatar van danuz

danuz

Nou spuit elf geeft ook nog modder, tien jaar na dato. Had de film natuurlijk gewoon bij uitkomst moeten zien, want audiovisueel zit de sleet er toch wel wat in. De immense hoeveelheid lekker contrastrijk bloed en Dalle's rol als psycho maken wel wat goed, maar ik had toch op een wat meer drukkende sfeer gehoopt. Vond het wat dat betreft een wat “oppervlakkig” genrewerkje. Wel kudos voor het eindshot trouwens!

avatar van John Milton

John Milton

Vanaf het eerste shot (in de buik van de protagonist) zitten we gelijk in uncanny valley, door het aangezicht van haar ongeboren baby, vormgegeven door de CG van tien jaar geleden. Deze zwangere vrouw en haar vriend raken betrokken bij een auto-ongeluk. Zij overleeft het ongeluk, haar vriend komt om het leven. Niet lang daarna wordt zij gestalkt door een onbekende vrouw, die niet het beste met haar voor heeft. Zo luidt de synopsis, en de voedingsbodem voor een beste bak ellende. Helaas keert uncanny baby nog wel een paar maal terug, gedurende de film. Gelukkig zijn veel van de andere effecten praktisch van aard.

À l'Intérieur (Inside) wordt net als Martyrs en Haute Tension vaak geplaatst in de stroming van de new French extremity. Hoe veelzeggend zo’n labeltje is, is natuurlijk voer voor discussie, maar het geeft je wellicht wel een idee in welke hoek we dit debuut van regisseursduo Alexandre Bustillo en Julien Maury (Livide (2011)) kunnen plaatsen. Overigens verschijnt van hun hand vanaf 2 november Leatherface (2017) in de bioscoop. Geen hele gekke keus, aangezien ze ruimschoots hun sporen in het genre hebben verdiend.

Wat de film zelf betreft, zowel Alysson Paradis als de zwangere Sarah en Béatrice Dalle als ‘la femme’ spelen hun rol met verve. En het gaat er bloederig aan toe. De film heeft wellicht meer raakvlakken met home invasion en met body-horror dan slashers, als je de mate van intimiteit in ogenschouw neemt, waarmee het menselijk lichaam het hier te verduren krijgt. Nochtans is À l'Intérieur geen film voor wie niet tegen bloed en verminkte lichaamsdelen kan.

De CG is af en toe wat storend, op het einde vliegt de film toch enigszins uit de bocht en ik had liever een iets betere score gehad. Maar de praktische effecten maken een hoop goed, en het blijft knap wat ze hier met een microbudget van 1,7 miljoen euro hebben weten te doen. Tevens is het met een speelduur van nog geen 82 minuten, ook geen ramp als je in het Woland kamp valt, en er niet zo weg van bent.

avatar van alexspyforever

alexspyforever

• 19135 berichten

Zo mijn vierde Franstalige horror van het weekend, ik zeg niet Franse want Calvaire is een Belgische film en eindelijk eens eentje die niet is gebuisd. Calvaire was compleet idioot, Ils vond ik erg saai en Haute Tension werd danig naar de kl... geholpen door een belachelijke twist. Dat wil evenwel niet zeggen dat ik het een geweldige film vond. Het probleem is enerzijds het verhaal, dat is erg pover. Anderzijds zitten we met een aantal karakters (de politie) die nogal domme handelingen doen. Last but not least is het natuurlijk niet geloofwaardig wat die twee dames allemaal kunnen hebben terwijl de rest al snel het loodje legt. Het is vrij duidelijk dat de regisseur hier een bloederig festijn van wilde maken. Ik kan dit best wel pruimen, maar bij films die toch realistisch moeten overkomen stoor ik me toch wat aan zulke overdaad. Ik snap dat ze een bepaalde minimum tijdsduur voor ogen hadden en dat de veelheid aan personen die uiteindelijk in het huis terecht kwamen eigenlijk vooral dienden als 'slashervoer' en zo de film wat te stretchen. Nu de gore was goed, merendeel van de kills was lekker brutaal. Hadden ze wat meer verhaal gegeven (eventueel in de vorm van slash backs) had het een nog betere score opgeleverd. Nu goed ik ben vrijgevig en geef een 6/10.