Leatherface (2017)

Horror / Thriller

geregisseerd door Alexandre Bustillo en Julien Maury
met Sam Strike, Vanessa Grasse en Stephen Dorff

De film volgt een gewelddadige tiener die op een dag Leatherface zal worden. Hij ontsnapt uit een psychiatrisch ziekenhuis met drie andere gevangenen. Hij ontvoert tevens een jonge verpleegster (Vanessa Grasse) die hij meeneemt op een helse reis. Onderweg worden ze achtervolgd door een eveneens gestoorde agent (Stephen Dorff) die uit is op wraak.

avatar van Boeikens
De stemmen lopen nogal uiteen, voor de "filmverhaal fan" is het misschien wat minder maar voor de gore "visual" horror fan is dit toch een aanradertje.
Vanaf het begin lekker gore kills, een hoge score en een vlot lopend verhaal met wat goede plotwendingen. Mij hoor je hier niet echt klagen, leuke slasher

avatar van Basto
Vergeet de Texas Chainsaw Massacre. Dit is veel meer een vervolg op
L’interieur. Een duistere sombere misdaad film over een aantal jeugdige deliquenten. De horror is duister en hard. Sterke film, die vooral op zichzelf kan staan.

avatar van AmazingPP
Zeer rommelige film waar veel meer in had gezeten. Je wordt geslingerd van de ene naar de andere personage en wanneer je even met je ogen knippert is het niet meer duidelijk. Vond hem vies tegenvallen eerlijk gezegd. Zeker wanneer je dan weet dat de regisseur van het origineel heeft mee gewerkt. Ik lees hierboven me over de "gore". Ook die vond ik zeer minimaal in beeld gebracht. Al me al geen toppertje.

avatar van Shadowed
Mwa.

Toch wel een beetje een tegenvaller van de regisseurs van het lekker over the top À l'Intérieur . Wel tof dat ze zich aan een film zoals dit gewaagd hadden, jammer dat ze er dan weer niet zo top mee uit de hoek kunnen komen. Maar ja.

Qua acteerwerk is het allemaal in orde. Niet iedereen acteert even goed, maar het is voldoende om er 90 minuten tegenaan te kijken. Erg spannend is het nergens, en het had ook wel wat grover gemogen, wat Bustillo en Maury gewoon prima kunnen doen.

Een film waar de elementen gewoon een beetje missen. Je hebt een goede locatie, leuke scenes en veelbelovende regisseurs, maar dan moet het ook wel wat spannender en uitdagender zijn dan het uiteindelijke resultaat.

avatar van Patsknal
Wat een bout film.

avatar van jippie2010
Toegegeven, het begin is zwak en haast amateuristisch te noemen.
Maar gaandeweg groeit de film in kwaliteit, en ontpopt het zich tot een klassieke slasher. Dan nog moet je natuurlijk van dat soort films houden, maar de horror-liefhebber komt zeker het tweede deel niet bedrogen uit. Al met al een voorzichtige voldoende: *3.0

avatar van bjerik76
wat een overbodige ( geschiedenis van ) Leatherface.
Het maakt zijn karakter alleen maar dommer eigenlijk.

of ik heb al teveel gore gezien, of het is mn leeftijd, maar het deed/doet me allemaal niet meer zoveel.
Ik kan me steeds minder inleven in de spanning/ gore, en zie/ zag in deze film teveel gemaakte mis stapjes en valpartijtjes met een draai dat uiteraard precies het gezicht op een lijk terecht komt.
ook een lekkere vrijpartij met (hoe onrealistisch een ) 3e persoon erbij ... komop ...
hou het nog een beetje spannend met echte spannende scenes.

enigste pluspunt was de sfeer uit de jaren dat het zich afspeelde.

ik vond de 2e remake met Jessica Biel de allerbeste leatherface films.

avatar van mikey
pfffffff. wat een blamage, deze stamppot van afgeserveerde ingrediënten. Misschien leuk voor Rob Zombie fans. Want zijn supersterke personages zijn gewoon gekopieerd, helaas. Anderen zullen zeer teleurgesteld zijn wanneer ze voor de miljoenste keer iemand in de beartrap zien stappen. veel gore en verwoede pogingen om schokkend te zijn zoals seks met lijk en shock therapy. Wel leuk: tribute to Susperia. Maar ook Pulp Fiction . En Hannibal? . F13th p2

avatar van Elchapo
Geweldige prequel op de Texas chainsaw reeks,harde rauwe film met overtuigend acteerwerk.nix mis mee....3.5 stars.

avatar van VanRippestein
Met de gore zit het wel goed en de vaart zit er enorm in. Zoveel zelfs dat je al snel iets mist als je effe weg bent. Dat vond ik een beetje gek, gekeken naar de materie en het genre. Wat de film nekt is de overkill aan referenties/jatwerk van andere films. Een stukje rob zombie, een stukje natural born killers een stukje bonnie and clyde, een stukje van alles, maar dan met minder stijl.

avatar van leatherhead
Vermakelijk rommeltje wel. Wat begint als een soort prison break achtig gebeuren, verwordt daarna tot een gijzelaarsfilm á la Bonnie & Clyde, om aan het einde pas aan te komen bij de daadwerkelijke kern van de film. Beetje vreemd allemaal maar toch houdt het de film enigszins fris. De hand van Bustillo & Maury valt eigenlijk enkel te herkennen aan de gore en enkele harde scenes, al is het ook wat dat betreft nergens zo sterk als een A L'Interieur. Aardige film, maar zie Bustillo & Maury toch liever weer teruggaan naar Frankrijk. 3*.