Texas Chainsaw 3D (2013)

Alternatieve titels: Texas Chainsaw Massacre 3D | Texas Chainsaw | Texas Chainsaw 5

Horror / Mystery

geregisseerd door John Luessenhop
met Alexandra Daddario, Bill Moseley en Dan Yeager

Heather Miller, haar vriend Ryan en nog twee vrienden reizen naar Texas, waar Heather een erfenis moet ophalen omdat een familielid van haar is overleden. Eenmaal aangekomen ontdekt Heather dat bij deze erfenis ook een neef hoort. En deze neef luistert naar de naam 'Leatherface'...

avatar van sinterklaas
Ja... die uit 2003 iig wel. Dat einde vooral... een sensationele schande voor de 74-versie.
2006 vond ik wel even wat beter, die gaat nog een beetje een eigen richting op.

Maar hoe het ook went of keert... deze vond ik zeker te doen.

avatar van Daan258
Kan het me niet voorstellen
Maarja, ieder zijn eigen mening
Misschien dat ik dit deel ook is opnieuw zal bekijken.

avatar van Valak
Ik sluit me bij Daan aan; vind de twee remakes uit 03 en 06 ook beide erg sterk.

Heb deze een keer gezien, maar kan me er te weinig van herinneren. Ook binnenkort herkijken.

avatar van joolstein
Wat tenenkrommend en lachwekkend is deze Texas Chainsaw 3D! Ze willen ons laten geloven dat Leatherface geen bloeddorstige psychopaat is, maar een soort onbegrepen anti-held maar vooral verkeerd begrepen? Misschien het monster van Frankenstein gezien? Daarnaast waren de Sawyers geen moordenaars, maar slachtoffers? Die door toedoen van een lokale lynch-bende, die naar het huis van het monster trekt, tijdens een vuurgevecht de gehele familie uitmoord. Vanaf het begin is de film slaapverwekkend, we volgen een groep van vervelende jongeren die hun tijd verdoen. Met niet meer karaktereigenschappen dan: stoere sporter, de alternatieve rockchick, de sletterige del enz. Stuk voor stuk vertolkt door acteurs die mooier zijn dan dat ze getalenteerd zijn. Dit soort personages laten je volkomen koud. JE hoopt gewoon dat ze snel zullen gaan. En hoe gewelddadiger en wreder dit gebeurt, des te beter. Helaas bevat de film maar relatief weinig gore en des te meer van die voorspelbare schrikmomenten, tevens begeleid door aanzwellende harde muziek. Er rees bij mij zelfs de vraag of de schrijvers en regisseur überhaupt het origineel uit 1974 hadden gezien want afgezien van een paar lichte verwijzingen is er niets terug te zien van die klassieker. Ik heb de film in 2D gekeken maar kon wel duidelijk zien waar de trucjes voor de 3D-techniek zaten ingebouwd. Waarschijnlijk was de ronkende kettingzaag die uit het scherm dreigt te springen het leukste. Want anders moeten het de rondingen van de dames zijn geweest. Altijd natuurlijk wel netjes bedekt! De film is vooral eentonig vermaak dat de verhaallijn uit 1974 wel wil vervolledigen, maar hier verre van in slaagt.

avatar van bugels
JA! ....Helemaal TOP!
Dit is met recht het ALLERBESTE vervolg op de originele film die ze hadden kunnen maken!

De eerste chainsaw (1974) was een verschrikkelijk goed gemaakte low-budget film maar Tobe Hooper wilde geen films meer maken waarbij de spanning van het beeld de rest overschaduwde, bij TCM overstemt de antipatie tegen de film elke andere boodschap. De film was een hit, maar omdat het zo'n oefening in terreur is zag vrijwel niemand dat er ook humor en sociale kritiek in verwerkt zat. De oorspronkelijke franchise nam een ernstige koerswijziging in de richting van komedie na het eerste deel. Budgetten gingen drastisch omhoog van 120.000 in de eerste tot 4.000.000 in de 2de en daarmee verdwenen de redenen voor de eerste film als sneeuw voor de zon.

Nou heeft deze chainsaw movie geen maatschappelijke kritiek en is het totaal geen low-budget statement piece. Het is een wel serieuze uitbreiding van de oorspronkelijke verhaallijn die klopt tot in de details.
Een feest voor elke liefhebber!

En blijf deze film afkijken tot na de aftiteling!!! Komt nog een hele leuke scene er na namelijk

avatar van Shadowed
Eerste TCM ervaring.

Helaas moet ik het origineel zien en dat was ook wel van belang geweest aangezien alle moordend daarin hier in de opening al te zien zijn. Gelukkig ben ik dat al weer een beetje vergeten waarbij ik me kan storten op deze film.

Goed kan ik het niet echt noemen, maar gelukkig is de film best onderhoudend. Daddario is goed gekozen en ook leuk dat de zoon van Eastwood even langs kwam. Helaas is het verhaal weer zwak en stelt weinig voor. Ook qua kills vond ik het wat tegenvallen eigenlijk.

Paar leuke schrikmomentjes maar dan heb je het ook weer gehad. Ik kan niet zeggen dat het allemaal vlot was maar het is onderhoudend genoeg voor een prima horroravond. Wel raad ik je aan eerst de eerdere delen te zien.

avatar van clubsport
Wel een verassend wat aparte plot twist halverwege de film en ik kan me de kritiek hierop goed voorstellen maar gek genoeg vond ik het nog best te pruimen , ja het is een beetje vloeken in de kerk en sympathiseren met een monster is behoorlijk ongeloofwaardig en gewaagd maar ze komen er nietemin toch mee weg .
De make up en gore effecten waren verder dik in orde .

Het eerste half uur ziet er veelbelovend uit. Beetje net als de remakes. Maar dan slaat de film om in een raar en apart verhaal die ik niet kan waarderen. Jammer, jammer en nogmaals jammer!