The Return of the Texas Chainsaw Massacre (1994)

Alternatieve titel: The Texas Chainsaw Massacre: The Next Generation

Horror / Komedie
86 minuten / 95 minuten (uncut version)

geregisseerd door Kim Henkel
met Renée Zellweger, Matthew McConaughey en Robert Jacks

Als twee koppels, waaronder Jenny en haar vriend, na een schoolfeest op weg naar huis rijden, verdwalen ze in het bos en krijgen vervolgens een auto- ongeluk. De vier studenten gaan op zoek naar hulp, maar komen dan één voor één in handen van Vilmer, een psychopatische moordenaar, en diens familieleden. Onder deze familieleden bevindt zich de beruchte kettingzaagmoordenaar Leatherface.

avatar van INSTITUT777
deze hele film is een slap aftreksel met hysterisch gekrijs, bagger van de bovenste plank....0,5 omdat lager niet kan.

avatar van Kricky
jemig wat een afgezaagde film. Ik vond er niks aan. En er werd skecht geacteerd. Als je nu bedenkt dat de meesten nu grote sterren zijn geworden

1 ster

avatar van Halcyon
Kricky schreef:
jemig wat een afgezaagde film.

Haha, leuke woordspeling .

avatar van Horrordude
Afgezet, wat een onzin allemaal zeg... BAH.. ik hoefde nog maar 20 minuten maar ik kon gewoon niet meer.

Ja dit was inderdaad een slechte film en dat met sterren als Renée Zellweger en Matthew McConaughey. De enige leuke scene vond ik nog toen Renée Zellweger bij het huis van die geile vrouw aankwam. Die vond ik er wel lekker uitzien.

avatar van psycholamp
Tja, niet eens leuk geprobeerd. Deze film is echt ruk.

avatar van Richard_Voorhees
Ze doen niet eens de moeite om deze film nog een beetje goed te maken: 0,5*

damianodebeste
Jammer ik vond de meeste delen van TCM heel goed maar deze kan het niveau van de andere films niet halen.

avatar van Aapje81
Deel 2 vond ik al verschrikkelijk slecht maar ik geloof toch dat ik deze nog iets slechter vindt. Maar eerlijk is eerlijk het hangt erom. Laat ik het erop houden dat ik het orgineel erg goed vond maar de vervolgen stuk voor stuk waardeloos. Het werkt gewoon niet meer en is alleen maar irritant geen moment spannend en al helemaal niet grappig. Het is een stompzinnige en nutteloze film die een belediging is voor het hele horrrorgenre. Maar dat geldt ook voor heel veel horrorvervolgfilms maar deze spant voor mij nog altijd de kroon. Had alleen nog gered kunnen worden als Bridget Jones in stukken werd gezaagd.

avatar van riefenstahl
Tja, er had veel meer van gemaakt kunnen worden.
De acteurs schmieren er op los..ongeloofelijk.
Het enige wat de moeite waard is, is de nog jonge en mooie Zellweger die de hele film op blote voetjes rond rent.

avatar van Kr!kke
pfff wat een brolfilm... ik geef wel geen stem omdat ik hem na 40 minuten heb afgezet

avatar van Elineloves
Tsja hoogstaand is deze film niet.. maar toch leuk om Matthew in deze film te zien.. Verder was de film niet boeiend, ze hadden er veel meer uit kunnen halen, zeker als je deze films vergelijkt met de andere TCM-films.

avatar van Ajax&Litmanen1
Dit is denk ik de lelijkste filmposter die ooit gemaakt is...

Jak.

avatar van matthijs_013
Hilarisch slechte film met belachelijke slechteriken. Leatherface als travestiet... is dit geen parodie? Het ergste is nog dat het begin nog het sterkste gedeelte was van de gehele film. Renée Zellweger was nog het enige pluspunt. Tsja, je moet als actrice toch ergens beginnen...

Reinbo
Ajax&Litmanen1 schreef:
Dit is denk ik de lelijkste filmposter die ooit gemaakt is...

Als je er nog eens goed naar kijkt en even over nadenkt. Dan is die echt fantastisch! Niet mooi, maar wel fantastisch.

avatar van ASman
Zucht,... Moet ik echt een halve ster geven ?
Vooruit dan maar, voor McConaughey die de enigste is die nog op een respectabele manier deze film doorkruipt als een over the top-psycho ( maar een chop top... it is not ! ).
Voor de rest is deze film een waardeloos stuk drek dat tergend pijnlijk en langzaam verzuipt in zijn eigen zieligheid en er genoegen in neemt een van de grootste horrormythen ooit belachelijk te maken... bah !
Ok, Kim Henkel... ik weet dat je leatherface mee hebt uitgevonden, maar dat geeft je nog niet het recht om hem op deze manier te beledigen. Voor de rest : bol het maar af kerel !
Tel daarbij nog een volstrekt idioot subplotje op en je kijkt naar een van de grootste stukken stront ooit op het filmpelicule verschenen.
Voor hen die dit ook eens meegemaakt willen hebben...

p.s. : Jim Siedow draait zich nu waarschijnlijk om in zijn graf omdat deze film nog steeds bestaat !

avatar van Friday the 13 th
Net zoals Niethie heb ik deze ooit gezien en ik vond hem toen best meevallen. Vandaar dat ik hem nog eens herzien heb om te kijken of dat wel degelijk waar was.

Als kind beleef je duidelijk dingen anders. Neen, hier viel niet veel te beleven. Nogthans de film begon zeker niet slecht. Leuke intro, mistige locaties, luchtig sfeertje...Ook de scènes bij die seksverslaafde vrouw waren behoorlijk grappig.

Maar de scènes in het huis duren verschrikkelijk lang. Erg langdradig en inderdaad saai en nutteloos. De eindscènes met die vreemde mannen vind ik ook niet echt passend.

Je kan je ook de vraag stellen waarom dit vervolg de titel Texas Chainsaw Massacre nog draagt. Niemand wordt met een kettingzaag gedood. Nog belachelijker is dat deze film in delen van Noord-Europa gebannen is wegens te weldadig. Ook Leatherface als dragqueen is nu niet bepaald een goed idee. Ik kan me voorstellen dat dit op een aannemelijke manier uitgelegd kan worden, maar toch....zoiets doe je niet met een respectabel horroricoon. Verder deed McCaunoghey het heel goed, maar Renee Zellweger acteerde als een kwezeltje. Het personage Heather deed het ook aardig en was best grappig in het begin.

Een stukje dat me wel eeuwig bijblijft en persoonlijk één van de leukste scènes in de filmgeschiedenis zijn die twee oudjes op het einde in hun mobilhome. Zoiets random heb ik nog nooit gezien, gewoon even in beeld en terug weg. De zon kwam pas op (6 uur s'morgens ?) en toch kwam grootmoeder nog even langs met twee bloody mary's haha Geweldig!

avatar van jordandejong
door deze te hebben gekeken heb ik tot nu toe alle texas chainsaw films gezien.

Ik moet zeggen dat er een aantalmindere tussen zaten, maar ook hele goeien.

Het begin van de film is allemaal nog niet zo slecht niet en zelfs een beetje spannend.
Maar eenmaal in het huis word het echt saai.
Het is eigenlijk een remake van de orginele alleen dan met een humoristisch sfeertje wat ik trouwens helemaal niet grappig vond. toch nog 2.5.

zoiezo bagger dit, maar hoe kan dat nou want meestal zijn de texas chainsaw massacre films goeie films.

euhm, misschien omdat dit deel VIER is............?

avatar van movie acteurs
Heb erger gezien van dit soort bizarre horror films.

Bij deze film denk je dat je eerder naar een parodie zit te kijken dan een echt vervolg. Leatherface als travestiet was werkelijk belachelijk. Zellweger is natuurlijk geen slechte actrice, in ieder geval ze deed haar best. De aankleding was ook wel aardig, en sommige dingen waren gewoon stom dat ze hilarisch/leuk werden. Krijgt tot nu toe een 1,5.

avatar van krosnicky
Grindpad schreef:
euhm, misschien omdat dit deel VIER is............?
deel 4 dit is toch deel 3

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
krosnicky schreef:
deel 4 dit is toch deel 3

Nee, dit is deel 3.

avatar van DjFrankie
Komisch deel van de cyclus, maar ik heb me wel vermaakt hiermee, een zesje voor dit deel.

avatar van Phantasm
Wat een verschrikkelijke slechte film was dit, horror kwam er al helemaal niet in voor, gewoon bagger.

Kansloos...

avatar van moviemafketel
Dramatisch, ik heb ook niet veel zin om hier te veel woorden aan vuil te maken. Een verkrachting van de franchise. Leatherface speelt hier een hysterische dragqueen en is nergens eng.
Acteerwerk een dikke 1. Beslissingen die worden genomen zo vreselijk dom dat het nergens meer serieus te nemen valt. McConaughey in 1 van zijn slechtste rollen ooit en dat zegt wat bij hem. Ik wil dit heel snel vergeten, maar dat zal ook wel lukken.

avatar van Boeikens
Komedie...

Het enig grappige is dat ze erin slagen een film zo te verneuken!

avatar van umbra
de minste van alle tcm films, maar hou toch van het sfeertje, en heerlijk gekres hou gewoon van wansmaak

avatar van 6-6-6
Gewoon genoten van deze totaal dwaze inbreed redneck next generation hillbilly's komedie. Jammer van de te weinig aanwezige kills ,(7 stuks totaal), maar met de truck één keer of 10 over iemand heen rijden, geweldig. Maar als komedie en parodie op het genre TCM geef ik toch een 2,5.

avatar van Beertje45
Ik kan alleen maar jullie oordeel delen over dit deel, net gezien op Prime. De film is nergens eng of sfeervol, 1 mager sterretje voor Zellweger die haar best doet, maar helaas. Pfffff.

avatar van PEN15
the Texas Chainsaw Picture Show! Waarom zongen ze time warp niet?

Eigenlijk is Leatherface van alle grote horroriconen het grootste watje. Waarom heeft die überhaupt een kettingzaag als hij het toch nooit gebruikt (heb de remakes nog niet gezien, nu enkel de eerste vier). Dan loopt hij achter iemand aan of zit hij met een slachtoffer vast in een kamer, en wat gaat hij doen? Hij gaat eerst even de kasten kapot snijden of lekker als een onnozelaar een seizure dance uitvoeren. Het slachtoffer heeft zo tijd om weg te rennen. Wat een loser Doch , het maakt het wel grappig en vermakelijk en ja de films worden dan ook bestempeld als horrorkomedies (2,3 en 4).

Al de Chainsaw films hebben een paar dingen gemeen;

- Een hoop geschreeuw
- Gekke mensen
- Zeer trage opbouw
- Saaie tieners
- Weinig Kills
- Amper gebruik van The Chainsaw
- Etentje op het einde
- Abrupt einde

Laat mij duidelijk stellen dat van de vier originele films ik de eerste drie heel vermakelijk vind. Het eerste deel is zelfs geniaal (daar is Leatherface ook lekker bruut en to the point). Wat is er fout met dit deel? We kunnen beter de vraag stellen wat er nu goed is aan dit deel. Dit deel doet alles fout. Ik wil één ster toewijden aan Matthew. Ik haatte hem in de film, ik wou hem verrot slaan en dat was de bedoeling. Hij speelde zijn rol als gek op een zeer hatelijke en goede manier.
De andere personages zijn gewoon belachelijk en vlak. Ok; ok het blijft een horrorfilm maar ik voel veel meer voor Jamie Lee Curtis in Halloween dan voor de tieners die ze in deze films steken. Het vierde deel spant echter de kroon. De tieners zijn dom, stom , saai en vlak.

Hetzelfde verhaal met Leatherface. Ik ben niet echt een grote fan van hem en in de vorige twee films was hij al een beetje belachelijk, maar hij was nog fun en vormde op sommige momenten nog een bedreiging. In deze film is hij allesbehalve een bedreiging. Het draait hier ook niet meer om hem of haar of ... nou ja wat dan ook. De film vestigt de aandacht meer op Matthew. Leatherface zit er maar bij voor piet snot. Hij schreeuwt ook heel veel in deze film. Je zou er bijna medelijden van krijgen. Wat wel opviel is dat hij in dit deel het mooiste gebit had. Het budget was waarschijnlijk op.

De vorige delen hadden weinig moorden met de kettingzaag . Ik kan dat nog altijd niet geloven. Je maakt een moordenaar met een kettingzaag en je ziet geen enkele keer een been afgezaagd worden of wat dan ook. Als er dan een moord gebeurd met de zaag dan is dat altijd buiten beeld. Nu ja dit deel heeft dit mooi opgelost want er zit geen enkele moord in met de zaag.

Ja dan kom ik op 1 ster uit. Laten we deze film zo snel mogelijk vergeten