The Texas Chain Saw Massacre (1974)

Alternatieve titels: The Texas Chainsaw Massacre | Slachting met de Kettingzaag | De Kettingzaag

Horror / Thriller

geregisseerd door Tobe Hooper
met Marilyn Burns, Allen Danziger en Gunnar Hansen

18 augustus 1973. Als Sally Hardesty hoort dat het graf van haar grootvader door vandalen werd geschonden, trommelt ze haar vriend Jerry, haar gehandicapte broer Franklin en haar vrienden Pam en Kirk op om te onderzoeken wat er precies gebeurd is. Onderweg nemen ze een vreemde lifter mee, die zichzelf tot hun grote ontzetting in zijn hand snijdt. De tieners dumpen de man langs de kant van de weg en rijden snel verder. Helaas krijgen ze een tijdje later autopech en moeten ze noodgedwongen aanbellen bij een luguber uitziend huis.

avatar van Basto
TornadoEF5 schreef:
Toch wel teleurgesteld wederom. Ik was er al eens naar proberen gaan te kijken, maar net zoals Halloween en in tegenstelling tot andere films zoals Carrie vind ik dat de film toch wel te veel verouderd is, en vermoed ik dat ik meer deugd ga hebben van de remake. Slecht is de film niet, maar het beeld is wat te vertroebeld en het verhaal is veel te ongeloofwaardig

Wat vind je er ongeloofwaardig aan?

Ik zou juist willen stellen dat dit een van de weinige horrors is die ik wel geloofwaardig vind. Niks bovennatuurlijks in ieder geval...

avatar van rebelkush
Ik vind dit beter dan Leatherface. Acteerprestatie van die gast in de rolstoel is om van te huilen maar die andere acteurs deden het goed.

avatar van Ilsa
Shadowed schreef:
Ook leuk.

Vooral die maskertjes kunnen eigenlijk gewoon niet meer. Voor de rest is dit gewoon leuke horror. slot.

De film dan niet goed begrepen vrees ik.

avatar van Shadowed
Ilsa schreef:

De film dan niet goed begrepen vrees ik.

Beetje flauwe reactie. Ik kan je bericht ook counteren met "De review niet goed begrepen vrees ik".

Maar even serieus: ik weet prima wat het idee was (gemaakt van menselijk vlees), het gaat mij erom dat ik het totaal niet vind lijken op menselijk vlees. Je kan volgende keer ook met iets meer komen om mijn ongelijk te bewijzen ipv zo'n lullig zeikzinnetje te posten.

avatar van jipt
Recentelijk heb ik het werk uit Hooper z'n primetime bekeken. TCM kon dus niet uitblijven. Ik vond deze voor de tweede keer nog sterker. Hele sfeervolle Grindhouse film. Je zou zo geloven dat iemand echt door deze hel is gegaan. Erg knap neergezet dankzij de rauwe cinematografie en goede editting. Daarbij vind ik de TCM familie erg komisch. Met name de verkleedpartijtjes van Leatherface. Enige minpunt is dat ik de opbouw soms wat saai vond. kleine 4,5*