The Thing (1982)

3,82

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeks-team komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?

1385 BERICHTEN 85 MENINGEN
avatar van Maarten0402
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Volgens mij is het doel van The Thing overleven en daarna inderdaad "world domination". Dat beest werd door een ruimteschip op Antartica gelanceerd (jaren voor McReady en zijn team en die Noren) en trok zich daarna heel lang terug om ingevroren te kunnen afwachten tot een groep het zou ontdekken en daarna hopen te ontdooien (wat meerdere malen gebeurde). Wat de film vervolgens uitlegde is dat bij ontdooiing het wezen nog actieve bloedcellen heeft (geen normale bloedcellen zoals bij mensen, maar bloedcellen die willen overleven kosten wat het kost en willen imiteren) en daarna Bennings (die in het magazijn aan het werk was) aangevallen/gekopieerd werd door The Thing.

avatar van Basto
sierrra schreef:

Waarom blijft het dan niet onder de radar totdat het van Antarctica af is?

Dat probeert het toch ook. En het is nu eenmaal niet perfect. Elke soort maakt z'n fouten.

avatar van sierrra
Maarten0402 schreef:

Ik begrijp wel wat er gebeurt in de film, echter vind ik het wezen niet heel erg snugger handelen. Door al de opzichtige mutaties maakt het de mensen bewust van zijn aanwezigheid. Had hij iemand van de crew geïnfecteerd zonder dat zij van bestaan op de hoogte waren had het op den duur ongemerkt Antarctica kunnen verlaten en de rest van de mensheid kunnen infecteren.

avatar van Basto
sierrra schreef:

Het ding grijpt gewoon zijn kans, wanneer die de kans krijgt. Het is gewoon een virus. Geen hyperintelligent wezen. Bovendie hie moet het nu weten dat Antarctica weinig bezocht wordt. Bovendien zou het nog best de bewoonde wereld kunnen bereiken...

avatar van sierrra
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tevens blijft het de vraag of het wezen wel echt world domination nastreeft of gewoon probeert te overleven en weer naar zijn homeworld probeert terug te keren. Waarom zou hij anders proberen een ruimteschip te maken? Een wezen/ras wat in staat is door de ruimte te reizen is naar mijn mening toch wel aardig intelligent.