The Thing (1982)

3,81

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeks-team komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?

1360 BERICHTEN 82 MENINGEN
avatar van jeroentjuhhhhh
geplaatst: 24 januari, 11:20 uur [permalink]
Quentin schreef:
Zonde dat Arrow opeens allerlei Shout titels uitbrengt

Why? Shout Factory is Amerikaanse markt. Zou ontzettend vreemd zijn om het om die reden te laten. Shout Factory doet het andersom ook en een onderlinge strijd is voor de consument wel fijn. De lat ligt hoog voor deze release, dus ben benieuwd wat het wordt 🙂

avatar van de grunt
geplaatst: 24 januari, 11:31 uur [permalink]
Ik ben er erg blij mee. Zéér benieuwd ook naar het nieuwe artwork, Arrow's specialiteit.

avatar van PEN15
geplaatst: 24 februari, 08:50 uur [permalink]
Futurama is typisch mijn soort humor en ik was enorm verrast dat ik nr. 24 van het laatste seizoen nog niet eerder had gezien. Aflevering <<murder on the planet express>> is zeer verrassend en spannend met vele referenties aan John Carpenter's the Thing. Bovendien een fraaie 90% op GotFuturama. Aanrader.

geplaatst: 26 maart, 22:15 uur [permalink]
John Carpenter en Kurt Russel, altijd een goede combinatie. Super spannend en bij vlagen erg "smerige" special effects.

avatar van Eraser2
geplaatst: 20 april, 11:03 uur [permalink]
Is er al wat meer bekend over de Arrow blu ray release?

avatar van Boneka
geplaatst: 29 april, 09:11 uur [permalink]
The Thing had ik al een tijdje niet gezien en dacht na mijn tweeluik van Zorro ik ga eens de tweeluik van The Thing bekijken. En gek of niet ik heb beide films van The Thing een 3.5 gegeven met een plus juist voor de prequel. Echt horror kan ik the Thing niet noemen. Het is gewoon een prima sf film met horrorelementen, maar je kunt deze film rustig alleen bekijken in het donker.

The Thing uit 1982 ziet er voor de tijd zeer goed uit ook op blu ray. Hoogtepunt is voor mij net als velen de bloedtest. Wie is besmet? Enig smetje op de film is het gebrek aan echte spanning. De relatie tussen de wetenschappers is feitelijk het belangrijkste punt geworden. En daar is niks mis mee, maar wellicht dat de film nog spannender gemaakt had kunnen worden.

Muziek is prima en de acteurs spelen hun rol zeer goed. Blu ray versie ziet er goed uit.

avatar van memento12
geplaatst: 20 mei, 21:25 uur [permalink]
The Thing 🙂 👍

avatar van tbouwh
geplaatst: 21 mei, 00:31 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Herzien, en dat bleek toch wel fijn (en tegelijk nodig). Veel dingen waar ik me de eerste keer aan stoorde kon ik nu meer nuanceren, met name omdat de setting en de score me nog meer grepen. Die opbouw in het eerste halfuur is fantastisch. Wel blijf ik met gemengde gevoelens zitten ten opzichte van het gemakkelijke einde en de verdere verklaringen omtrent the Thing. Zo had de oorsprong best wat meer belicht mogen worden, en vind ik het vrij onzinnig dat er kort gehint wordt naar een soort mondiale infectie. Juist de geïsoleerde setting doet de film zo goed, te meer omdat het monster design zo extravagant is dat ik bij een grootser opgezette premisse al lang was afgehaakt.

Het belangrijkste is in ieder geval dat ik de klassieke waarde van deze Carpenter nu wel iets beter op waarde kan schatten. Geen meesterwerk in mijn ogen, maar wel een uiterst sfeervolle genrefilm.

avatar van baspls
geplaatst: 21 mei, 10:17 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
tbouwh schreef:

Ik vond het juist mysterieus om de oorsprong een beetje geheimzinnig te laten. Anders krijg je het zelfde als met de vervolgen met Alien. Maar wat die mondiale infectie op de computer betreft laten we het houden op een typische overschatting van technologie uit de jaren '80. Vind dat zelf ook de grootste blunder in de film.

avatar van tbouwh
geplaatst: 21 mei, 12:41 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
baspls normaliter ben ik juist wel van het mystery-element in (dit soort) films hoor, maar hier blijft het me toch wel een beetje tegenstaan dat het duidelijk puur om het horrorelement gaat. Het is dat ik de eerste tien minuten van de film nagenoeg perfect vond, anders zou ik zeggen: kom met een schimmige proloog waarin je deels onthult waar we mee te maken hebben, en bouw dan langzaam de spanning op. Het had specifiek deze film niet beter gemaakt, maar geloofwaardigheid is nu wel een issue. Hetzelfde heb ik eigenlijk met een (m.i.) wat platte cultfilm als Halloween. Effectbejag wint het dan van een iets strakker scenario.