Alien (1979)

3,91

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
117 minuten / 116 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Tom Skerritt, Sigourney Weaver en John Hurt

De bemanning van een intergalactisch vrachtschip ontdekt op een onbewoonde planeet een ruimteschip dat een noodsignaal uitzendt. Crewleden Kane, Lambert en Dallas gaan aan boord van het onbekende schip en Kane vindt in de catacomben een onbekend organisme dat zich meteen aan zijn gezicht vasthecht. Niet lang daarna baart hij een verschrikkelijk monster dat systematisch jacht maakt op de doodsbange crewleden.

2015 BERICHTEN 105 MENINGEN
avatar van TheManInBlack
geplaatst: afgelopen vrijdag om 17:56 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ben maar eens begonnen aan de Alien franchise, had de films nog nooit gezien.
In deze film heerst een spannende en duistere sfeer, wat het bovendien ook nog eens griezelig maakt. Met de soundtrack wordt ook alles net iets duisterder. Het ziet er uitstekend uit voor een film uit 1979, de Alien ziet er geweldig uit. De omgeving waarin het zich afspeelt vindt ik ook erg goed. De film wordt met de minuut spannender. De scène wanneer er een alien uit de borst van Kane komt zag er erg bruut uit. Dat Ash een robot bleek te zijn kwam voor mij als een verrassing. Ben benieuwd naar de volgende delen!

avatar van JacoBaco
geplaatst: afgelopen vrijdag om 18:17 uur [permalink]
Je hebt de beste alvast gezien TheManInBlack. Al zijn er nog best veel mensen zoals ik die Aliens de beste vinden: Mijn top 3 Alien films. Aliens, Alien en Prometheus

avatar van horizons
geplaatst: afgelopen vrijdag om 18:18 uur [permalink]
Sowieso tof dat je nog niets wist van de film.

avatar van JacoBaco
geplaatst: afgelopen vrijdag om 18:20 uur [permalink]
Nu nog de volgorde bepalen.

avatar van TheManInBlack
geplaatst: afgelopen vrijdag om 20:34 uur [permalink]
De volgorde waar ik mij aan ga houden is: Alien (1979) (vanmiddag dus gezien), Aliens (1986), Alien³ (1992) en vervolgens Alien: Resurrection (1997). Daarna ga ik de prequels Prometheus (2012) en Alien: Covenant (2017) kijken. JacoBaco