Alien (1979)

Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Horror / Sciencefiction
117 minuten / 116 minuten (director's cut)

geregisseerd door Ridley Scott
met Tom Skerritt, Sigourney Weaver en John Hurt

De bemanning van een intergalactisch vrachtschip ontdekt op een onbewoonde planeet een ruimteschip dat een noodsignaal uitzendt. Crewleden Kane, Lambert en Dallas gaan aan boord van het onbekende schip en Kane vindt in de catacomben een onbekend organisme dat zich meteen aan zijn gezicht vasthecht. Niet lang daarna baart hij een verschrikkelijk monster dat systematisch jacht maakt op de doodsbange crewleden.

avatar van de grunt
Ja, prachtig naslagwerk. Passion all over.

avatar van Wataru
Mooie tip, de grunt!

avatar van jono
In het jaar 2122 is een groep astronauten met hun ruimteschip op weg naar de aarde wanneer ze een noodsignaal krijgen van een onbewoonde planeet. Daar aangekomen blijken er vijandige aliens op de planeet te wonen. Een voor een worden de bemanningsleden vermoord, waarna alleen Sigourney Weaver overblijft.

Alien is een prachtige horror-sciencefiction. Ik ga hem in de toekomst zeker nog een keer kijken. 4*

avatar van Paranoid_Fish
Ja super film he. 'Aliens' daarentegen was een grote teleurstelling voor mij. Ik durf de andere niet te bekijken, niet omdat ik bang ben voor horror, maar omdat ik vrees dat ze nog slechter zullen zijn.

Fijne klassieker die nog steeds van het begin tot het einde spannend is. De film lijkt z'n tijd vooruit door een vrouw de hoofdrol te geven. En de film is een goede waarschuwing tegen naïviteit jegens buitenaards leven.

avatar van pvl63
Gisteren opnieuw bekeken na 40 jaar. Het blijft een sterke spannende film. Toch mis ik de vaart, het komt allemaal erg traag over. Helaas wist ik me nog bijna het hele verhaal nog te herrinneren waardoor ik zelden verrast werd.