Aliens (1986)

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 154 minuten (special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Sigourney Weaver, Carrie Henn en Michael Biehn

Na 57 jaar hyperslaap wordt Ripley toevallig opgepikt door een ruimteschip. Ze krijgt tijd om zich te ontspannen en hoopt dat de nachtmerrie met het levensgevaarlijke buitenaardse monster eindelijk voorbij is. Helaas heeft een kolonie terraformers op de planeet LV-426 het ruimteschip ontdekt waar de Alien vandaan kwam. Een paar weken na Ripley's terugkeer verliest het controlecentrum het contact met LV-426. Ripley besluit om samen met een elite-commandogroep naar LV-426 te gaan om te kijken of ze de kolonisten kunnen helpen. Maar bij aankomst op de planeet blijkt dat de kolonie helemaal verlaten is. Of toch niet?

Basto schreef:

Fincher doet het anders ook niet slecht met onder andere Fight Club, Zodiac en Seven.

Inderdaad. Er zijn al alleszins 6 films van hem die ik goed vond en da's best veel.

avatar van Ajax&Litmanen1
Basto schreef:

Dat was dan ook de discussie niet. Fantastische regisseur ook ja. Die staat ook hoog.

Ajax&Litmanen1 schreef:

T2 moet je hebben gezien vind ik. Maar eigenlijk al zijn titels, op Piranha 2 na dan.

Maar Titanic, T1, T2 en True Lies dus.

Persoonlijk ben ik geen fan van Arnold, dus dan wordt het al moeilijker.

avatar van Paranoid_Fish
Maar misschien moet ik ze eens een kans geven.

avatar van Kondoro0614
Paranoid_Fish schreef:

Persoonlijk ben ik geen fan van Arnold, dus dan wordt het al moeilijker.

T2 hoef je echt niet te kijken alleen voor Arnold. De film in zijn geheel is gewoon fantastisch.

avatar van Basto
Arnold is briljant! Zeker in de eerste Terminator.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Dat was de discussie wel. Paranoid noemde Fincher de betere regisseur.

Fincher zijn debuut was wel beter. Het grappige is dat ze beide hun debuutfilm ‘disowned’ hebben. Van de twee heeft Fincher ook de beste (filght Club) en slechtste film (Bejamin Button) op z’n naam staan. Mijn voorkeur gaat dan ook uit naar Cameron. Al valt ook hij (net) buiten mijn regisseurs top 10

avatar van Ajax&Litmanen1
Basto schreef:

Dat was de discussie wel. Paranoid noemde Fincher de betere regisseur.

Dat was de discussie niet. Het ging om de tekst ''en je merkt meteen het verschil''.

Daar ging ik tegenin. Wie van de 2 je de betere vind moet je zelf bepalen, maar ze behoren beiden tot de top van hun vak.

avatar van Basto
O, klopt, maar bij Alien3 schreef hij ‘de betere regisseur’. Overigens impliceert ‘ je merkt het verschil’ hetzelfde.