Braveheart (1995)

Oorlog / Historisch

geregisseerd door Mel Gibson
met Mel Gibson, Sophie Marceau en Brian Cox

Het einde van de 13e eeuw: William Wallace is een Schotse rebel die een verzet leidt tegen de wrede Engelse heerser Edward the Longshanks. Als klein jongetje zag William zijn vader en broer vermoord worden in een poging om Schotland te bevrijden. Als William weer een dierbare verliest begint hij aan z'n strijd om Schotland voor eens en altijd te bevrijden.

avatar van JanLo
Zuster Stein schreef:
Wat een draak van een film.

Er zou een wet moeten komen die je verplicht om een op historische gegevens gebaseerd verhaal, zo waarheidsgetrouw mogelijk, naar eer en geweten, te verbeelden. En anders verzin je zelf maar iets.

Nepbiografie.

Sentimentele pulp.
Ze hebben ook zelf iets verzonnen, en ik ben blij dat dit mag!

NRT
Vond het een vermakelijke film, maar had toch iets meer verwacht. Af en toe was het wat te emotioneel met die muziek, maar daar kunnen we nog mee leven.

Ik wou eerst 3,5* geven, maar ik geef er 4 omdat die scene met Murron's dood zeer indrukwekkend en emotioneel was. Hoe zij in de verte staart en hoopt dat William haar komt redden... Kippenvel

avatar van TornadoEF5
Zoals verwacht absoluut geen film voor mij.

avatar van Iron Maiden
TornadoEF5 schreef:
Zoals verwacht absoluut geen film voor mij.

Zonder onderbouwing voegt je bericht weinig toe aan deze pagina.

Nee inderdaad. Voor mij zou dat een rede zijn om dan maar 5 sterren te stemmen als zo'n onderbouwende mensen een 1 stemmen alleen omdat het niet hun ding is. Terwijl ik hem dat ook weer niet waard vind.