Terminator 2: Judgment Day (1991)

Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day | Terminator 2: 3D

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

avatar van etherman
Basto schreef:

Arnold doet het op doorzettingsvermogen... laat me niet lachen! Stallone zeker ook...

Er zijn duizenden gasten met een groot lichaam, een goede kop en een berg doorzettingsvermogen. Je wordt niet de beroemdste acteur ter wereld zonder uitzonderlijk acteertalent. Hoeveel wereldkampioenen body building of welke sport dan ook lukt het zo’n carrière te krijgen? Die hebben zeker geen doorzettingsvermogen?

Jij hebt er duidelijk geen kijk op. Je voorbeelden geven ook blijk van een behoorlijk puberale smaak. Kijk Staying Hungry maar, dan praten we verder. Al vraag ik me af of het muntje ooit bij je valt als je het al niet zien naar aanleiding van Terminator 1 & 2, Commando en True Lies.
Kennelijk ben je op je teentjes getrapt door mijn mening over Arnold. Als je juist Arnold een goed acteur vind heb je puberale smaak.

avatar van Basto
etherman schreef:

Ja, dat is de algemene misvatting. Stay Hungry al gezien?

Veel plezier verder.

avatar van dutchtuga
etherman schreef:
Goede acteurs zijn S Jackson, L dicaprio, Matt Damon,Russel Crowe, Denzel Washington en nog veel meer. Arnold heeft met zijn lichaam en goede kop en doorzettingsvermogen een hoop bereikt in de filmindustrie, de juiste man in de juiste film.( erg vermakelijk) Maar goed acteur eeemmm, nee.

Zijn dat serieus de beste voorbeelden waar je mee kunt komen? En Shawshank is zeker ook de beste film ooit? Kijk eens wat verder dan de films die een zo groot mogelijk publiek proberen te pleasen. Bekijk het zo: geen van die acteurs zou geloofwaardig overkomen in de rollen die Arnold zo goed heeft ingevuld. Ook in een hersenloze actiefilm (niet dat T2 dat is) heb je goed acteerwerk nodig om personages mythisch te kunnen maken.

avatar van BlueJudaskiss
Gisteravond gezien op een behoorlijk onrustig & ongedurig Pleinbioscoop Rotterdam.

Het viel me op dat de film een bijna gemoedelijk tempo heeft, kalmte. Met lang aangehouden shots - zelfs tijdens de achtervolgingen - en veel ruimte voor humor ondanks dat de film voor mij het imago had van harde actiefilm. Een van de weinige films binnen dit genre waarin de menselijke personages echt interessant en menselijk zijn. Schwarzenegger ben ik de laatste tijd toch al leuker gaan vinden - ik heb kort geleden nog Total Recall gezien - en Robert Patrick is ook fantastisch. Nooit geweten dat hij zó'n enge bad guy kon spelen.

Schitterende effecten ook die door de combinatie van praktische en visuele effecten die tijd nog écht speciaal waren.

BlueJudaskiss schreef:

Schitterende effecten ook die door de combinatie van pracktische en visuele effecten die tijd nog écht speciaal waren.

Eerste keer dat je T2 hebt gezien? Cool

avatar van BlueJudaskiss
Ajax&Litmanen1 Klopt, eerste keer! Jammer dat het publiek weinig aandachtvol was voor de film - de eerste keer dat ik dat meemaakte daar.

BlueJudaskiss schreef:

T2 is mijn favoriete actiefilm. Daar klopt alles aan, wat je ook al wel aardig benoemt in je verhaal. Vind het altijd fijn als de film er nieuwe fans bij krijgt.

avatar van Robbie_Helmond
Gisteren een nieuwe home cinema set incl nieuwe 4k oled laten installeren. Na Casino deze kaskraker in 4k erin geknalt en het blijft bijna 30 jaar na dato nog steeds een vermakelijke actiefilm. Meesterwerk en zn tijd toch wel vooruit qua CGI. Blijft genieten!

avatar van hannes64
Voor een zoveelste keer gezien op bluray maar verdomd, wat blijft deze actiefilm een genot om naar te kijken.
Staat helaas niet in mijn top 10 (wel in mijn top 25 beste films ooit, voor mij persoonlijk).
En ook alweer 28!!! jaar oud maar nog niks in zijn waarde verloren.
Dit is weer zo`n film die je wat vaker kunt bekijken.......maar, dan zie ik wel altijd deel 1 van tevoren.
Het is net zoals The Godfather, `t 2de deel vind men nog beter dan deel 1, en zo ervaar ik dat ook.
Schwarzenegger is als een terminator perfect gecast, net zoals deel 1 natuurlijk.
Ach, verstand weer op nul en kijk em over een paar maanden nogmaals.
Voor mij blijft de 4.5 staan...dus nèt geen meesterwerk.

avatar van rep_robert
Ik vraag me af wat er zou zijn gebeurd als Sarah Connor haar zoon niet John had genoemd, maar Hans of iets dergelijks. Ze heeft immers de voorkennis Een Hans zou minder waarschijnlijk de leider van het verzet worden.

avatar van rep_robert
jeroentjuhhhhh schreef:
1 klein smerig vlekje op een verder haast onovertroffen actie-werkje weegt niet zwaar en verder had ik totaal geen aanmerkingen had zo een 4.5 kunnen zijn

Waar is het misgegaan bij het opgroeien? Zie een 2,5* staan boven allemaal lovende berichten van jou haha.

rep_robert schreef:

Dan had Hans in plaats van de wereld gered van Skynet nu een pikante film op zijn naam staan

Hans Connor - IMDb

Nog even opnieuw bekeken voor de nieuwe. Blijft toch echt een superdikke film, paar van de beste actiescenes ooit (vooral het hele laatste stuk bij Skynet, gevolgd door de achtervolging en het laatste stukje in de fabriek). Het verhaal is leuker dan de eerste film vind ik, vooral de omgang tussen de terminator en john connor is leuk. Krijgt een dikke 4.5 van mij!