Terminator 2: Judgment Day (1991)

Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day, Terminator 2: 3D

3,91

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

1756 BERICHTEN 84 MENINGEN
wauw. Mijn bioscoopfilm van het jaar. Perfecte score.

T2 is nog steeds zo goed, niet normaal meer. Het tempo, de suspense, de geringe maar treffende practical jokes.... Er zijn weinig actiefilms die dit evenaren. Of ze proberen te veel, of ze duren te lang, of ze worden te ingewikkeld. Arnie is op zijn best, Hamilton speelt een fantastische rol, Patrick is menacing. Visueel kan de film gewoon nog mee, en dat is heel knap. Ik heb de film lang niet meer gezien, en dacht na afloop "deze film is simpelweg veel beter dan het gros aan actiefilms wat tegenwoordig uitkomt". De bezoekers gaven het een staande ovatie, apart voor een film van 25 jaar oud. Volle bak ook gewoon, trouwens.

Ik heb weinig op met 3D maar ik vind T2 wel tot de betere behoren. Het is niet storend en vond vooral de future scenes en apocalypse visions heel vet in 3D.

Ik ben blij dat ik ben gegaan en heb eigenlijk wel zin om nog eens te gaan.

avatar van thunderball
Ja, ik vond het ook gaaf!

Eigenlijk idioot dat een film van meer dan 25 jaar oud je een veel grotere adrenalinekick geeft dan al die actie blockbusters van het afgelopen jaar bij elkaar!

Ik ga morgenavond gewoon weer!

avatar van JacoBaco
Ik ben ook al 2x geweest! De film is niet perfect vanwege een aantal vervelende zaken, maar hetgeen wat wel goed is, is dan ook weer zo extreem goed dat het toch steeds weer voor kippenvel zorgt! En de twee achtervolgingsscènes zijn ook de beste die ik ooit zag!

Weer genoten.
Was ook niet al te druk vanwege alle kwalificatie wedstrijden, die vanavond o.a. op Nederland en België te zien waren. Niet zo bij stil gestaan van te voren, maar ging toch liever naar deze film, dan voor de Tv bij de voetbal en achteraf heb ik niet veel gemist (wat ik zo er van mee gekregen heb).

avatar van thunderball
Wat me overigens opviel is dat je nu niet meer ziet dat het een stuntman is, die met de motor van die muur afspringt, wanneer John Connor door de T-1000 achterna gezeten wordt met een vrachtwagen.

Ze hebben er dus duidelijk voor deze nieuwe 3-D versie wat aan zitten veranderen. Dat is tegenwoordig natuurlijk een makkie om dat via de computer te doen.

Wellicht dat het ook nog elders in de film is gebeurd. Is iemand nog meer van dit soort kleine veranderingen opgevallen?

thunderball schreef:
Normaal zag je iets te duidelijk dat het niet Schwarzenegger was, maar een stuntman. Ik dacht het dinsdag al, maar twijfelde. Vandaag speciaal er opgelet en ik zou nu zweren dat het Schwarzenegger zelf was en dat is voor het eerst in al die jaren dat ik deze film regelmatig kijk.

Dit was het eerste waar ik op lette. En ze hebben het aangepast ja.

Hier zie je zelfs 2 verschillende stuntmannen en het haar van John Connor beweegt niet eens. Vanaf 2:21
Terminator 2 - Tow Truck- Harley Bike- Chase Scene [HD] - YouTube

Ik ben blij dat het aangepast is, want vooral de scène dat de Terminator Connor van zijn brommertje tilt, is ook veel te duidelijk een stuntman.

avatar van thunderball
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Op imdb wordt idd ook gezegd dat het digitaal is veranderd, maar wat ik er toen ook nog tegen kwam was iets wat ik mij al die jaren nooit heb gerealiseerd en altijd gedacht heb dat dit een special effect was:

op twee momenten in de film zie je Sarah Connor twee keer tegelijk in beeld, namelijk:

wanneer ze die toekomstdroom heeft, achter een hek staat en zich zelf in jaren '80 look met kind in speeltuin ziet
en de tweede keer wanneer Sarah de T-1000 blijkt te zijn en de echte Sarah er achter verschijnt met een geweer

Dit is geen effect, maar Linda Hamilton samen met haar tweelingzus Leslie Hamilton Gearren! Nooit geweten dit, maar wellicht is dit een welbekend feit?

avatar van JacoBaco
De tweelingzus van Linda Hamilton wist ik wel ja. Maar ik weet het nog niet zo lang. Ook die bewaker met dat koffiebekertje schijnt een tweeling te zijn.

avatar van Beertje45
JacoBaco schreef:
Klopt! Beide broers zie je terug in 'Gremlins 2'.

avatar van Mr-Mcmovie
Beertje45 schreef:
Klopt! Beide broers zie je terug in 'Gremlins 2'.

JUIST! Ik bleef maar zeggen: ik ken die gast zijn gezicht! Inderdaad gremlins 2, thanks for the advice man!

avatar van Beertje45
Mr-Mcmovie schreef:

Terminator 2 3D Review

26 jaar na de release brengt regisseur James Cameron Terminator 2: Judgment Day terug in de zalen in 3D. Een uitstekende gelegenheid om een van de beste actiefilms ooit opnieuw op groot scherm te kunnen zien.

26 jaar terug was ik maar een ventje van 7 jaar oud, te jong om deze film in de cinema te gaan zien in 1991. Nu de ideale gelegenheid om jong en oud de kans te geven om deze op groot scherm te zien!

Ik vraag me af of er toen in die tijd veel volk zat te wachten op een sequel van de orginele film The Terminator? Want je weet hoe het gaat met sequels…..

Het verhaal van de eerste film was schitterend een Terminator die vanuit de toekomst naar 1984 reisde om de moeder van rebellenleider John Connor te doden!

James Cameron verdiend alle lof met deze sequel, die in mijn ogen nog beter is dan het orgineel! Arnold Schwarzenegger is opnieuw van de partij en in mijn ogen is dit zijn beste rol die hij gespeeld heeft in zijn filmcarrière. En er is maar één Sarah Connor en die wordt gespeeld door Linda Hamilton!
Arnold speelt nu de Terminator die teruggestuurd is om John Connor te beschermen tegen de T-1000. Ook perfect geacteerd door Robert Patrick een rol die hij nooit meer heeft kunnen overtreffen.

Wat maakt deze film nu zo goed? De toevoeging in 3D is leuk meegenomen maar dit geeft de film geen meerwaarde. Het zijn de personages, de band tussen Arnold en Edward Furlong en de special effects die veel beter waren in 1991 dan sommige CGI anno 2017. De film staat als een huis en zal nog vele generaties meegaan!

Cameron is een perfectionist en wij als filmliefhebber mogen dankbaar zijn met zijn filmpareltjes die hij gemaakt heeft voor ons!

De film heb ik op blue ray liggen en al vele malen gezien, maar toch als je hem in de cinema bekijkt zie je nog altijd zaken die nog duidelijker zijn op groot scherm!

Dus kortom voor de mensen die één van de beste actiefilms uit de jaren 90 nog eens wil herzien op groot scherm! Dit is uw kans!

Gijs2
Bizarre aan deze film is dat vrijwel alles op schaal is gemaakt voor de film. Er zijn heel veel echte robots gebruikt, maskers en heel weinig komt uit de computer. En juist datgene dat uit de computer komt ziet er nu een beetje gedateerd uit. In the making of, zie je de passie en vakmanschap van iedereen om deze film mogelijk te maken. Daar moet je bewondering voor hebben.

James Cameron laat niks aan toeval over en gaat door totdatde film is, zoals in zijn hoofd. Bizar om te zien hoe verschillend elke film van Cameron is. Deze kan je zelfs niet vergelijken met deel 1.

Over T2 kan ik makkelijk zeggen dat het de beste actiefilm is die ik ooit heb gezien.

avatar van JacoBaco
Zo hadden dacht ik 2 metalen skeletten op schaal 1:1, maar de rest was een heel stuk kleiner. Ook in de openingsscène zijn de machines (zoals de skelleten, de HK-Aerials enz.) klein genoeg om ze op te kunnen pakken. Alleen voor de T1000 hebben ze de hulp van de computer moeten inschakelen. En wellicht nog een paar andere dingetjes.

Hollywood FX Masters - Terminator 2 CGI Special Effects by ILM - 1993 - YouTube

Hele vermakelijke en goede film!

avatar van sinned22
kenneth schreef:
Terminator 2 3D Review

Ik heb deze film ook in Utopolis Almere gezien, Het blijft toch denk ik mijn meest favoriete actiefilm en ik heb de film met gemak 100 keer gezien. Toen ik hoorde dat hij opnieuw uitkwam in 3D wilde ik hem zeker in die versie zien, nog intenser dan toen ik voor het eerst hem in de bios zag op mijn veertiende met mijn pa , helaas is hij overleden maar die vond het toen ook een topfilm. ik voelde me ook echt weer even 14 jaar . Ben nu 40 haha . Als een kind zo blij. er zaten ook duidelijk generatie genoten die hetzelfde hadden ervaren na de film. er hing een goeie sfeer die avond. De 3D versie vond ik eerlijk gezegd nog beter, vooral de oorlog in het begin met de schedels die je bijna een cm van je gezicht af leek te zien, en de geweerlopen die in je gezicht drukten, ik hoop dat de versie op blue ray uitkomt dan ga ik hem zeker aanschaffen.