Terminator 2: Judgment Day (1991)

Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day | Terminator 2: 3D

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

avatar van Vicksel82
Na zeer lang tijd deze film weer eens bekeken, en wat blijft het een juweeltje.
Geweldige Actiescènes met een uitstekend verhaal.
Zelfs nu alle hightech blockbusters uitkomen kunnen zij simpelweg niet tegen deze film op.
In de jaren 90 al meerdere keren voor deze film naar de bioscoop geweest.
Terminator 2 Judgement Day is het beste deel uit zn gehele reeks, zelfs het sublieme eerste deel was minder als deze film
Daarna werden de delen helaas allemaal veel minder met als absoluut dieptepunt het laatste deel Terminator Genisys.

Leuk feitje. De tweeling zus van Linda Hamilton, Lesley Hamilton speelde 2 scenes de rol van Sarah Connor. Eentje is wanneer Sarah in slaap valt in de woestijn en een nachtmerrie krijgt over een neuclaire aanval. De iewat burgelijke Sarah in bloemetjes jurk is haar tweeling zus.

De andere, maar minder zeker van is wanneer aan het einde van de film bij de staalgieterij wanneer Sarah tegenover zichzelf komt te staan, wanneer de T-1000 haar vorm aanneemt. Dat moment zou ook door Leslie geacteerd zijn.

In de directors cut is er ook een alternatieve einde waar de film niet eindigt in de staalgieterij maar in een park waar een inmiddels bejaarde Sarah Connor de nasleep vertelt en dat Judgement day zeer waarschijnlijk niet plaats zal vinden. Ook zien je shots van haar inmiddels groot geworden zoon John die inmiddels kinderen heeft.

avatar van xxERWINxx
Vandaag weer herbekeken, blijft toch een heerlijke klassieker!
Meer actie dan in het 1e deel ook waar ik wel van hou!
Op naar deel 3 !

avatar van jippie2010
Deze film blijft staan als een huis!
Special effects zijn weergaloos voor die tijd,
het verhaal is prima en een goede afwisseling in actie en rust.
Beetje jammer dat de stunt double zo duidelijk te zien is af en toe.
Vier sterren. *4.0

avatar van JacoBaco
jippie2010 schreef:
Beetje jammer dat de stunt double zo duidelijk te zien is af en toe.
Vier sterren. *4.0

In de 3D versie van vorig jaar niet meer.

pop
Een aantal jaren geleden heb ik deze voor het laats gezien. En vond hem destijds behoorlijk tegenvallen. Gister nog maar eens voorbij laten komen. En heb mijn mening gelukkig toch weer moeten herzien.
Pracht film dus. Met heerlijke actie en mooie special effects.

Leuke, spannende en intelligente film.

avatar van broncode
Een absolute klassieker op scifi/aktie gebied. Een weergaloos script, ongekende cgi en een timing van jewelste, die je alleen maar kunt hebben als je het talent hebt van een meester. Moeilijk om te bepalen of dit de beste film is van Cameron, maar het is zeker een mijlpaal op cgi gebruik, en het nut d'r van.

avatar van Bob Gray
Wat een ongelofelijk vette actie film blijft dit toch. Misschien wel één van de allebeste ooit.

4 dikke sterren blijven staan.

avatar van joeygamer2
Heerlijke film! Zeer goede actie en spanning. Deze vind ik bijna net zo goed als het eerste deel, maar het eerste deel blijft toch iets beter heel erg genoten van deze film!