Terminator: Dark Fate (2019)

Verenigde Staten / China
Actie / Avontuur

geregisseerd door Tim Miller
met Mackenzie Davis, Arnold Schwarzenegger en Linda Hamilton

Vrijwel tegelijkertijd verschijnen twee figuren uit de toekomst in Mexico-Stad. De ene is een T-9 die als opdracht heeft Dani Ramos uit te schakelen, de andere is de 'verbeterde' soldaat Grace, die er alles aan gelegen is om Dani te beschermen. Daarbij krijgt ze onverwacht hulp van Sarah Connor, die met hulp van een anonieme bron al jaren Terminators vroegtijdig weet te lokaliseren en uit te schakelen.

• vanaf woensdag 4 maart te koop op dvd en blu-ray

avatar van KingJ
inderdaad popcorn vermaak maar wel goed gedaan!
epische rol voor Arnold nostalgisch en een dikke knipoog.... markant hoofd.... ik hou er van
maar ja ik ben ook oud (46)

Verrassend sterk vervolg! Had er weinig van verwacht, mede ook omdat ik de laatste twee terminator films niet super vond, maar deze vond ik weer ouderwets goed.

En Arnold blijft natuurlijk een held... begin in deze film wat haperig, maar kwam daarna helemaal los en laat zien dat hij nog steeds de koning van de actiefilms is!!

Flink wat knipogen naar de vorige delen en topactie zoals je dat van dit soort films mag verwachten. heb me geen moment verveeld met deze film, prima entertainment en een zeer waardige opvolger!

Wat mij betreft het minste deel van de reeks.
Het komt allemaal zo geforceerd over. Zo van...we moeten nog een terminator film maken, maar we hebben eigenlijk alles al gehad. Ja, dan krijg je dus dit. Allemaal min of meer dezelfde stunts en humor als in de vorige delen. Na afloop was ik echt Terminator moe.
Er is mij niets blijven hangen wat interessant was.

avatar van Star Wars
Komt bij lange na niet in de buurt van The Terminator en Terminator 2.

Toch een 3.5 omdat ik hem gezien heb als een stand-alone film in mijn ogen.

avatar van Spoelworm
Opmerkelijk toch telkens hoe dergelijke onoverwinnelijke vloeibare gevechtsrobots geen moeite hebben de hedendaagse miljoenen ultra modern bewapende legers uit te roeien maar toch altijd problemen ziet in een groepje bij elkaar geraapte heikneuters dat zich de naam verzet opspeld.

Als groots sf liefhebber blijft de terminator voor mij toch altijd de vreemde eend in de bijt. Kom op, killer robots uit de toekomst,flink wat lompe actie , de vaak goede effecten en niet te vergeten Arnold. (Ik heb een zwak voor de Oostenrijkse eik). Dat is toch een succes formule voor here Spoelworm? Dus niet, overigens afgezien van de sterke eerste film. Die was goed.

Logica is ver te zoeken in de meeste sf films, zeker met dergelijke tijdreis zaken, maar hier zoeken ze de grens vaak op. Zeg toch ,als je zo'n onoverwinnelijke robot hebt,waarom stuur je er niet gewoon een bosje van die gasten het verleden in? Omdat wij dan geen film meer hebben waarschijnlijk .
Nou is het lang geleden dat ik voorganger T2 judgement day heb gezien, eerlijkheidshalve moet ik bekennen, in de 90s. Maar als deze aansluit zitten er toch fouten in? Zo is bv John in de openingsscène jonger dan in voorafgaande film?

Het hele vrouwen power ding is prima te pruimen, maar Sarah Conner slaat wel door in overacting.
Is ze trouwens de zus van Tommy Lee Jones?
Als dan de film aankomt bij de Arnold terminator , dan belanden we bij een regelrechte belediging van de intelligentie van de kijker .
een 400 kilo wegende killer machine uit de toekomst staat een paar maanden na de killhunt van John luiers te ruilen. Onvergefelijk.
Ach,het zorgde voor wat verlichtende humor,dat wel.
Ik vermoed dat als je deze film kijkt zonder de gedachte dat het de reeks toebehoort,dan is het nog best te pruimen. Maar ik kan me voorstellen dat fans van de reeks een schop in de noten krijgen. Van werkschoenen met stalen neuzen.

avatar van Spoelworm
Overigens, de conclusie in de film is dat ze enkel de voortijdige dood van de toekomstige verzetsheldin hebben verijdeld met het uitschakelen van de Terminator. Nergens is Judgement day voorkomen of de aankomende toekomst. Dus, in de toekomst komt Judgement day, of de grote robot overname of hoe je het wilt noemen. Dus komt ze die Grace weer tegen, en is ze dus gedwongen haar weer terug naar het verleden te sturen, alwaar ze het opnieuw mogen uitvechten met de Termintor in het verleden? Een soort groudhog day dus?