• 8.297.430 stemmen

Terminator: Dark Fate (2019)

Actie / Avontuur | 128 minuten

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Verenigde Staten / China

Geregisseerd door: Tim Miller

Met onder meer: Mackenzie Davis, Arnold Schwarzenegger en Linda Hamilton

Releasedatum: 31 oktober 2019

Plot Terminator: Dark Fate

"Welcome to the day after judgement day"

Vrijwel tegelijkertijd verschijnen twee figuren uit de toekomst in Mexico-Stad. De ene is een T-9 die als opdracht heeft Dani Ramos uit te schakelen, de andere is de 'verbeterde' soldaat Grace, die er alles aan gelegen is om Dani te beschermen. Daarbij krijgt ze onverwacht hulp van Sarah Connor, die met hulp van een anonieme bron al jaren Terminators vroegtijdig weet te lokaliseren en uit te schakelen.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Felipe Gandal

Young Grace (10yrs)

Lucas / Floor Guard

Cameron.

Hij bleek nogal een grote hand te hebben in dit deel wat een vrouwen/latino versie van T2 is geworden. Hij lijkt zich iets blind te hebben gestaard op dit feit en zo heeft non acteur Linda Hamilton een veel te grote rol gekregen. Ik ben sowieso niet zo van franchises die denken dat de fans allerlei cameo's willen. Maar dan toch liever als cameo dan als grote bijrol. Davis mag ik normaal wel, maar ik heb nooit gedacht dat ze een actieheldin zou moeten spelen. En na het zien hiervan denk ik ook niet dat haar kracht daar ligt. Die Mexicaanse actrice was al helemaal niks. De actie hield je aandacht er wel een beetje bij maar daartussen had ik totaal geen aandacht voor het verhaaltje waarin we weer hoorde hoe het in de toekomst allemaal zit. En uiteindelijk is het voornamelijk wegrennen voor de bad-guy. Wat niet erg hoeft te zijn. Maar de film zit dan zo vol met van die flauwe one-liners, heel veel serieuze gesprekken tussen de actie in. Ik kon er maar weinig mee.

2 sterren.

Basto

Ik blijf het een leuke serie vinden. Al was het maar om Arnold. Verder vliegt deze aflevering wel een beetje uit de bocht De Terminator heeft een gezinnetje gesticht? Werkelijk? en ook het eindeloze gebeuk op schijnbaar onvernietigbare stukken metaal begint wat saai te worden. En als de nieuwe terminator z’n hand om de bek van het meisje heeft, waarom dan niet even doordrukken?

Maar goed, het keek verder wel lekker weg

Cameron.

Hij bleek nogal een grote hand te hebben in dit deel is een vrouwen/latino versie van T2 geworden. Hij lijkt zich iets blind te hebben gestaard op dit feit en zo heeft non acteur Linda Hamilton een veel te grote rol gegeven. Ik ben sowieso niet zo van franchises die denken dat de fans allerlei cameo's willen. Maar dan toch liever als cameo dan als grote bijrol. Davis mag ik normaal wel, maar ik heb nooit gedacht dat ze een actieheldin zou moeten spelen. En na het zien hiervan denk ik ook niet dat haar kracht daar ligt. Die Mexicaanse actrice was al helemaal niks. De actie hield je aandacht er wel een beetje bij maar daartussen had ik totaal geen aandacht voor het verhaaltje waarin we weer hoorde hoe het in de toekomst allemaal zit. En uiteindelijk is het voornamelijk wegrennen voor de bad-guy. Wat niet erg hoeft te zijn. Maar de film zit dan zo vol met van die flauwe one-liners, heel veel serieuze gesprekken tussen de actie in. Ik kon er maar weinig mee.

2 sterren.

Non acteur? Linda Hamilton was weergaloos in T2.

Hier wel iets minder ja, maar aan haar lag het bij deze Dark Fate niet. Die kortgeknipte dame was vele malen storender.

Macmanus

Weergaloos? Mwa, zegt ook wel veel dat ze daarna amper echt serieuze filmrollen heeft gekregen. Net als het in Star Wars het vreselijk was dat Carie Fisher terug kwam. Davis is hier ook slecht indd. Maar qua actrice voel je aan alles dat Hamilton gewoon een c-acteur is, Davis is hier een miscast.

Macmanus schreef:

Ze was toen echt waanzinnig goed ja. De film teerde voor het grootste deel op haar klasse. Kijk alle stukken in de psychiatrische inrichting maar eens terug.

Ze is geen acteerkanon, maar een non acteur is ze zeker niet.

Macmanus

Misschien is ze in de jaren haar acteerlessen wat vergeten hierin acteert ze erbarmelijk. Maar ik kan mij ook niet herinneren dat in T2 zij heel veel indruk maakte. De actie deed dat bij die film. Zal wel fanboy dingetje zijn.

Macmanus schreef:

T2 was zoveel meer dan alleen de actie. Zoveel meer.

Macmanus

Vast, maar Hamilton die zo geweldig was, was daar geen van. Anders had ze echt wel een serieuze carrière gehad. Zelfs in Hollywood gaan geweldige actrices niet onopgemerkt. Overigens zat in deze film in het begin wat acteerwerk uit T2 van haar dat was toch gewoon enthousiast schooltoneel.

Macmanus schreef:

Ik zeg dat ze in T2 geweldig was, niet dat ze een geweldige actrice is. Maar een non acteur is ze zeker niet.

Lees het T2 topic eens door zou ik zeggen. Alleen maar lovende berichten over haar.

Macmanus schreef:

Ach, ze is geen Meryl Streep en ook geen natural beauty als Julia Robberts, maar ze heeft verder best een steady carriere gehad en is 3 keer genomineerd voor een Golden Globe. Een slecht actrice is ze zeker niet. Vond haar hier ook prima in.

Macmanus

Je moet je niet blindstaren op een snelle IMDb award lijstje. De Globes zijn gewoon te koop en het is voor een 90s tv productie en categorie. Dat stelt niks voor. Maar snap de discussie niet zo. Ik noem haar non-acteur en jullie willen daar minimaal c-acteur van hebben. Nou dat mag ik ben de moeilijkste niet.

Macmanus schreef:

Jij zoekt wel opzichtig naar redenen waarom jij gelijk hebt, maar heel de wereld prees haar enorm in T2 en in Amerika heeft ze meerdere nominaties gehad. Dat zegt mij iets meer dan jouw mening. En nee, ze is meer dan een c acteur. Ze behoort niet tot de top, maar gewoon bij de grote groep gemiddelde actrices.

Macmanus

Valt wel mee, ik zie in haar een erbarmelijk slechte actrice met 0,0 range. Die geen enkele one-liner goed kon leveren. Dan noem ik haar non-actrice en aan haar c.v te zien is c-actrice nog lief. Maar jij mag haar best gemiddeld vinden hoor, ik niet. T2 kan ik mij haar geweldigheid niet meer herinneren. Dus die mag je hebben. Nogmaals misschien heeft ze tussen de jaren 90tig en nu wat van haar talent verloren. Ze is van C naar non gegaan dan.

Ik heb werkelijk nog nooit ergens gelezen dat iemand Linda Hamilton een goede actrice vond.

kos schreef:

Niet Schwarzenegger maar Linda Hamilton redt Terminator Dark Fate- parool.nl

Vooral veel inzet lees ik.

Ajax&Litmanen1

Opnieuw bekeken, op Bluray. Vorig jaar kwam ik enthousiast uit de bioscoop en ook nu is Dark Fate me vrij goed bevallen. Er zit weer een Terminator-waardig plot in en de terugkeer van Linda Hamilton is erg fijn. Jammer dat enkele serieuze minpunten een topcijfer voorkomen. De powerwoman-pogingen zijn bijzonder irritant, met die strontvervelende rol van Mackenzie Davis voorop. Iedere scène met dit jochie voelde als een afknapper. Daarnaast zijn de diverse nieuwe personages nauwelijks uitgewerkt en voelt het aan of ze gewoon Judgment Day een reboot geven, maar dan met een nieuwe AI-vijand en met rollen die wel heel erg lijken op de hoofdrollen uit T2.

Jammer dat je dan James Cameron weer bij de franchise betreft, maar dan niet groots durft te denken. Verder was dit gewoon wel een hele aangename zit met bijzonder goed gemaakte actie. Wel jammer dat Arnold niet echt een memorabel moment in de film heeft waar ik over 10 jaar nog eens aan terug zou kunnen denken. De film was denk ik sowieso veel beter geweest als de focus gewoon volledig op hem en Hamilton had gelegen. Maar dit is wel een aardige vermoedelijke afsluiter van de franchise. Ieder geval op deze wijze, met Schwarzenegger. Ik zie de komende jaren geen nieuw deel meer verschijnen, want Dark Fate lijkt een beetje geflopt.

3,5* blijven staan

avatar van eka81

eka81

Zeer slecht geschoten gezien de middelen die ze hadden. Ze moeten nu stoppen, het wordt per keer slechter. CGi was vaak zeer slecht al helemaal vergeleken met T2 die 30 jaar geleden is gemaakt.

avatar van horizons

horizons

• 2037 stemmen

Grootste vraag: waarom. Verhaaltechnisch gezien een remake van Terminator 1. Wat de boel wat goedmaakt is dat de film 1 lange vlucht is met genoeg actie ertussendoor.

Wel grappig, dat als ze de "oplossing" hadden geweten en meteen hadden toegepast was de film na twintig minuten afgelopen toen die Terminator tussen de pers lag..

avatar van knusse stoel

knusse stoel

Het is meer van hetzelfde maar toch wel leuk om een avondje actiefilm te kijken. Voor ons een ietsje onder gemiddeld en we laten hem lopen met een 7-

avatar van Fluvver

Fluvver

De eerste 20 min zijn geweldig. Verhaal klopt van geen kant, jammer dat deze franchise compleet vervallen is qua verhaal en teveel leunt op Arnold. Halverwege viel voor mij het verhaal in ieder geval door de mand en de actie gaat daarna ook compleet in beast mode. Al met al leuk vermaak, maar geen toevoeging aan de Franchise. (Eigenlijk moeten ze alles na het zwakke deel 3 verwijderen)

Ajax&Litmanen1

Gerucht: Er zit een peperdure 'Terminator'-serie aan te komen (Arnold?) - SerieTotaal

Mocht het kloppen, best een aardig idee. Maar maak nu eens wat tijdens of na de grote oorlog. Dat willen fans al sinds T2 zien. En graag met Arnie.

avatar van K. V.

K. V.

Niet alle delen van de reeks gezien, maar deze lag in de bib en toch maar eens bekeken.

Het eerste wat op viel was de vrouwelijke cast. Het waren er veel, maar storend was het zeker niet.

Het verhaal weet wel te boeien. Het is natuurlijk geen meesterwerk, maar toch prima te doen.

avatar van Harleen Quinzel

Harleen Quinzel

Kan een film een vermakelijke actiefilm en tegelijk een niet al te beste Terminator film zijn? Ik heb me best geamuseerd omdat het tempo redelijk hoog ligt en Miller echt wel vol voor de actie gaat, maar als spirituele opvolger voor T2? Ow boy.

Die malle Carl ook.

Ajax&Litmanen1

Gerucht: Nieuwe 'Terminator'-film wordt een horrorfilm mét weer Arnold Schwarzenegger | Filmtotaal filmnieuws

Zou dit wel leuk vinden. Als bombastische blockbuster lukt het al een paar edities niet meer om bovengemiddeld goed te zijn. En T1 en 2 hadden zeker wel horrorkantjes, best interessant dus.

avatar van krosnicky

krosnicky

Na nog is deel 1 en 2 te zien vandaag was ik helemaal hyped om deze te zien de film begint dan ook goed met een stukje terug in de tijd en met de introductie van de nieuwe personages maar dan valt de film in een diepe dal en raakt er dan ook niet meer uit Linda Hamiltons rol word aan het begin al overbodig gemaakt dus ze hangt dan ook gewoon letterlijk doel loos rond in de film Arnold komt pas aan bod in de 2de helft van de film wat ook al een min punt is verder weet de film op geen enkel moment te verassen het is weer het zelfde verhaal als deel 1 de actie is nog wel tof maar weet de film niet bepaald te redden met ander woorden ik hoop echt dat dit de laatste terminator sequel is er zijn nu al 4 pogingen ondernomen om een vervolg te maken op T2 allemaal onsuccesvol ( wel ja wat er is mis was met T3 Rise of The machines en waarom die gereboot moest worden heb ik echter nooit begrepen maar swat ) dus is het beter dat ze het gewoon stoppen jullie kunnen het niet en ondertussen zijn zowel Arnold als Linda al veel te oud geworden voor deze films dus stop het gewoon Reboot/remake de hele reeks met ander acteurs zo dat het volledig los staat van de Arnold reeks i dont care maar stop met 3de delen te maken.

Ajax&Litmanen1

Arnold Schwarzenegger wordt weer een kwaadaardige Terminator | FilmTotaal filmnieuws

Soort reboot van deel 1, ik juich het wel toe. De franchise is toch al redelijk verpest voor de massa, doe dan wat de fans ieder geval graag zouden willen zien.

Dus James Cameron als regisseur (en niet aan iemand uitbesteden!), Arnold in een bad ass hoofdrol en stop aub met die woke shit met powervrouwen in de hoofdrol. Die zoeken maar een andere franchise. De enige die dat hier mag is Linda Hamilton.

avatar van Uier

Uier

Nah, stop er maar mee. Dark Fate was echt de laatste kans. Laat het rusten.

avatar van teigertje

teigertje

Beter als verwacht.

Fantastische film met een bijzonder optreden, wanneer Arnie als The Terminator te hulp schiet.

Deed niet onder voor de eerste drie delen, maar dat is mijn mening.

De tweede blijft naar mijn optiek, de beste, maar deze was verrassend goed.

avatar van Shadowed

Shadowed

Zesde deel.

The Terminator blijft voor mij tot een favoriet behoren. Een groot deel van de reeks kan ik goed smaken, maar na deel 3 werden de films niet bepaald beter. Dit zesde deel is zelfs tot nu toe de minste. De promotie was goed, en de terugkeer van James Cameron beloofde wat, maar toen ik de kijkwijzer die toch 12+ was zag kreeg ik mijn twijfels.

Die twijfels bleken ook terecht te zijn, want waar deel 5 vooral te complex werd is dit deel voornamelijk rommelig. Miller verspilt weinig tijd en gaat met veel vaart door het verhaal. Binnen een kwartier zijn er al 2 terminators bezig elkaar de hersens in te slaan. Ik heb normaal geen problemen met vaart, maar de snelheid van deze film is zo belachelijk hoog dat de personages geen kans hebben om überhaupt een introductie te doen.

Daarnaast is de keuze om praktische effecten volledig te vervangen door enkel en alleen CGI niet best. Ik denk dat geen enkele vechtscene in deze film oprecht is en alles wordt bewerkt met nogal houterige computereffecten die vooral het personage van Luna (die een erg leuke Terminator had kunnen zijn) niet ten goede komen. Sowieso leken ze niet begrepen te hebben wat die robots zo speciaal maakt.

Toch vond ik Luna, en natuurlijk Schwarzenegger, best goede keuzes voor diens rollen. Hamilton keert ook terug op een behoorlijke manier, en Reyes mag zeker genoemd worden. De enige waarvan ik geen fan was, dat was Davis. Een ietwat kinderachtige vechtmachine die maar weinig aan vechten hoeft te doen gezien de voorliefde voor CGI vanuit Miller.

Al dat kritiek neemt echter niet weg dat deze film oprecht leuke ideeën tot z'n beschikking had en de vaart nooit loslaat wat tot heel, heel veel actie leidt. Nu is het niet de meest aantrekkelijke actie, maar de snelheid waarmee deze scenes elkaar opvolgen is best lekker en zorgt ervoor dat je geen kans krijgt om het als geheel saai te vinden. Bovendien vond ik de warme woestijnachtige omgeving best een geslaagde setting om even lekker in los te gaan. Ze hadden de snelheid alleen wat later mogen starten want de introducties worden verwaarloosd.

Deze film was zeker niet slecht, maar levert niet af wat ons in principe wel beloofd was. Een redelijk brave film binnen zijn soort met een ongelooflijk hoog tempo. Luna vormt een leuke Terminator, en de REV-9 vond ik ook een erg geslaagd model, maar de rommeligheid overheerst en de CGI is maar weinig geslaagd. Ik denk dat het goed is dat de reeks stop is gezet en dat ze gewoon naar reboots aan het kijken zijn, want op deze manier komt er niet veel waardigs meer uit.

avatar van Lovelyboy

Lovelyboy

Na de mislukte uitstap Salvation keerde de Terminator soort van terug op het bekende pad met Genisys, niet bepaald de beste van de reeks en wellicht het signaal om te stoppen. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan en met Cameron als producer en co-writer rolde een nieuwe productie van de Terminator reeks van de band.

Laten we eerlijk zijn, deel 1 is cult, deel 2 is waarschijnlijk de beste actiefilm ooit gemaakt en 3 is gewoon lekker als vermaak. Er is niets dat deze drie meer gaat overtreffen, mede omdat het tijdperk met de enige echte Terminator voorbij is. Maar dat betekent niet dat Dark Fate niet vermakelijk kan zijn, want een leuke film is het best wel. Waar deze film te plaatsen qua tijdlijn en met wat er gebeurt is en wanneer ten opzichte van de andere vier delen is me totaal onbekend en tevens iets waar ik mijn hoofd niet over ga breken. Pluspunten zijn zonder meer Arnie en Hamilton, maar ook Davis en Ramos zijn prettig voor het oog. Actie en spektakel is er volop en visueel ziet het er ook allemaal meer dan strak uit. Humoristisch zijn de vele klinkslagen of grapjes met betrekking tot de eerste films.

Minpunten zijn vooral de warrige en te snelle montage tijdens vechtpartijen. Dan de vraag waarom Arnie er ouder uitziet. Een Terminator heeft een hele lange levensduur maar waarom wordt de buitenkant dan wel ouder? De Rev-9 heeft een aantal interessante features maar zo'n engerd als Robert Patrick is het niet. Dan het gemak waarmee men rondloopt op de laadklep van het vliegtuig mid air. En uiteraard de warrigheid qua verhaal en waar deze te plaatsen qua tijdlijn.

Het zijn dingen die de film niet beter maken maar het is maar hoe je er naar kijkt en als je los laat wat de vorige delen behelsden en dit vooral niet te serieus neemt dan valt het best mee en is het absoluut geen onaardige film. Best te doen voor een keer en beter dan Genisys denk ik.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

Precies wat je van een Terminator-film kan verwachten, inclusief het gebruikelijke trio van aanvaller, verdediger en damsel in distress plus de even gebruikelijke cyclus van achtervolging, gevecht en ontsnapping, eindigend met een last stand waarin de onverwoestbare tegenstander uiteindelijk toch wordt verslagen. Allemaal best goed gedaan, maar het voegt precies nul-komma-nul toe aan wat we al hebben gezien, en de uitvoering helpt bepaald niet mee: Davis en Reyes stralen weinig uit, Arnold heeft naast de drie vrouwen niet meer dan een veredelde bijrol (en zijn vertolking ontleent sowieso veel aan CGI), de schurk lijkt zowel qua onbewogen uiterlijk als qua morph-capaciteiten erg veel op Robert Patrick, en de FX zijn adekwaat maar niet spectaculair, verrassend of vernieuwend. Het enige lichtpunt is de geweldig verbitterde Linda Hamilton, wier intensiteit ik hier eigenlijk niet had verwacht, en die nog een flinke hoeveelheid ass kickt terwijl ze hier toch al 62 jaar oud is.
        Naar mijn smaak is de nietsonziende TGV van het begin van deze franchise langzaam maar zeker verworden tot een vertrouwd boemeltje. Na twee briljante delen (1 en 2), twee uitstekende (3 en 5) en twee magere (4 en 6) wordt het misschien tijd om het exoskelet aan de wilgen te hangen.