Terminator 3: Rise of the Machines (2003)

Verenigde Staten / Duitsland / Verenigd Koninkrijk
Actie / Sciencefiction

geregisseerd door Jonathan Mostow
met Arnold Schwarzenegger, Nick Stahl en Kristanna Loken

Ruim tien jaar nadat John Connor erin geslaagd is om de gevreesde Judgment Day te voorkomen, leeft hij helemaal afgesloten van de maatschappij en probeert hij zo weinig mogelijk gebruik te maken van eender welke machine. Ondanks dat hij niet verwacht dat het ooit nog tot een oorlog zal komen, is John nog steeds erg ongerust. En terecht. Op een dag arriveren er namelijk opnieuw twee Terminator's: een T-101 die John moet beschermen, en een nieuw prototype om hem te vernietigen: de T-X, een beeldschone en technisch perfecte vrouwelijke robot. De T-101 vertelt hem dat de dag des oordeels niet voorkomen kan worden, en dat John de Apocalyps gewoon een paar jaar heeft uitgesteld. Het is aan John om in een race tegen de klok te voorkomen dat Skynet alsnog een eind maakt aan de mensheid en diens beschaving.

avatar van Filmkriebel
Hoezo een beetje voor Arnie? Een Terminator film heeft net alles te danken aan Arnie.

avatar van IH88
Je hebt gelijk. Arnie en Loken zorgen beide voor de hoogtepunten in deze film. Het is alleen wel jammer dat de rest van de cast (Stahl, Danes) dat niveau niet kunnen halen.

avatar van The_CrY
Zo slecht als in mijn herinnering was deze film niet. Gewoon een kopie van deel 2, met een irritante versie van John Connor, maar in principe prima actie zoals je verwacht van een Terminator film. Schwarzenegger was ook niet zo oud als ik me herinnerde. Toch vraag ik me bij deze film vaker af waar het op slaat. Zo vond ik de manier waarop T-101 zichzelf uitzette na de overname van de T-X toch niet veel toevoegen, en nog zoveel dingen. Maar goed, een verhaal als dit is toch kat in t bakkie, dus toch een 3,5.

ipman-99
"She'll be back." ... " !!!

Heerlijk 3-de deel (Heropfrissing) !!! Emoji!!! 'Terminator 3: Rise Of The Machines' is een geweldig
3-de deel uit de franchise.
In tegenstelling tot de films van James Cameron kiest 'Rise of the Machines' voor een female villain.
Een opmerkelijke keuze, nadat Schwarzenegger en Patrick stuk voor stuk wereldprestaties
hadden geleverd en hun characters tot iconen van de filmgeschiedenis maakten.
Toch doet Loken het zeker niet onaardig.
Sterker nog, we zien een vrij aardige rol van haar kant.
Ze haalt het dan wel niet bij de T-1000 en de T-800 maar haar versie van de T-X mag er 'ondanks'
haar knappe koppie zeker zijn.
De actie en effecten zijn natuurlijk weer alom vertegenwoordigd en komen zeer bombastisch
en spectaculair over. Arnold Schwarzenegger is natuurlijk weer 'de man' die hier weer de show weet
te stelen ! Heerlijk genieten van deze heropfrissing !!!

Tarkus schreef:
Deze 3de Terminator was ook de eerste die ik in m'n bezit had op DVD, en de eerste maal dat ik hem bekeek was mijn beoordeling nog 5 sterren, nu, na het bekijken van beide eerste filmen geef ik deze toch een lagere score.
De 2de blijft voor mij de beste van de 3, en ook nummer 1 is eigenlijk beter dan deze film.
Toch geef ik 4 sterren (evenveel als bij nummer 1) omdat de actie hier wel stukken beter is en ook meer aanwezig. Ook de special effects in deze prent zijn subliem.
Van de oorspronkelijke cast blijft in deze film alleen nog Arnold Schwarzenegger over (geen Linda Hamilton hier, helaas), maar toch doet de vrijwel onbekende Kristanna Loken het hier ook voortreffelijk als de vrouwelijke Terminator, die amper dialoog heeft in deze prent.
Ik heb nu de 3 eerste filmen na elkaar gezien, en de aanleiding daarvan was, dat er volgend jaar opnieuw een Terminator verschijnt, deze maal dan wel zonder Schwarzenegger (nu Goeverneur van Californië). Ben nu al benieuw naar die prent met Christian Bale in een van de hoofdrollen.

Ook deze dan gezien op Blu-ray.
En net als bij de vorige keer dat ik deze film bekeek is er een aanleiding toe, allereerst is het de eerste maal dat ik hem zie op Blu-ray, met een subliem geluid als resultaat.
Maar ook omdat er een 5de film aankomt, met opnieuw Arnold Schwarzenegger in de hoofdrol.
Maar eerst komt de 4de film nog aan de beurt.

Tarkus schreef:

Ook deze dan gezien op Blu-ray.
Maar eerst komt de 4de film nog aan de beurt.

Die vijfde film is al heel wat maanden uit hoor

Die vijfde film is al heel wat maanden uit hoor

Weet ik hoor.
Maar omdat ik alleen thuis kijk op blu-ray is het nog even wachten daarop.

avatar van DVD-T
Zeker niet de beste uit de serie, maar de film heeft zeker zijn momenten. Nick Stahl probeert het echt en ook Danes doet haar best. De humoristische stukjes zijn erg slecht en het lijkt alsof ze de fans een beetje voor de gek probeerden te houden. De actie is best goed met als toppunt natuurlijk de kraan scene. Het einde is wel geweldig en Beltrami's score tilt dat moment naar een hoger level.

Goeie film waarin opnieuw twee robots uit de toekomst naar het heden worden gestuurd. Een laat vervolg waarbij het verhaal weinig toevoegt. Maar onderhoudend en vermakelijk is het wel. Iets minder dreigend vergeleken met de vorige twee delen en ook de zelf relativerende humor is meer aanwezig. Met de actie zit het wel snor en de scene met de kraanwagen is zeker een hoogtepunt te noemen.

avatar van Kondoro0614
Terminator 3: Rise of the Machines

Ik ga hier even snel door heen, want heb nog even weinig tijd dit te schrijven dus ik maak even een complexe mening. Terminator 3: Rise of the Machines is dan wel een derde film uit de reeks, ook nog eens uit een goeie reeks met twee ijzersterke voorgangers, normaal gesproken ben ik geen fan van films die bijvoorbeeld als sequel uit komen. Vaak is dit een te herhaald concept en dat maakt het saai, toch heeft Terminator 3: Rise of the Machines dit niet. Deel twee vond ik toch al beter dan deel 1, nu overschat deze film deel twee echter niet maar slechter dan deel 1 is hij niet. Ook dit deel heeft een heerlijk verhaal en concept waarvan ik toch weer kon genieten. Prima geacteerd en de actie was goed. 31 december 2015 staat: Terminator Genisys (2015) , voor mij de enigste film die ik nog moet zien uit de reeks!

avatar van Thomas83
Geen enkele reden om door te gaan na Terminator 2, maar er moet geld verdiend worden, en op zich hebben ze nog redelijk een excuus en moment gevonden om de draad weer op te pikken. Als op zichzelf staande film is dit ook niet eens zo slecht, maar in vergelijking met de eerste twee films volkomen onwaardig uiteraard, en de plot zit vol toevalligheden en achteloosheid. Connor en vooral de nieuwe Terminator (een vrouw ditmaal) vond ik wat saai eigenlijk. De Terminator moet sowieso veel uitstraling hebben. Een knappe vrouw in strak pakje is niet genoeg. Danes speelt niet haar beste rol maar is wel leuk om voorbij te zien komen als zo'n typische romantische sidekick die eerst de hoofdpersoon niet uit kan staan (maar dat haast net zo snel vergeet als de brute dood van haar verloofde en vader). Schwarzenegger had zijn oude rol misschien nog redelijk kunnen spelen, ware het niet dat hij nu veel meer tekst krijgt. Dat verpest een hoop. Erg pijnlijk is een scène waarin hij moet spelen dat zijn code is gewijzigd en hij daar tegenin moet gaan. Niet alleen acteert Schwarzenegger zo slecht als je kunt verwachten, het hele idee van de scène gaat tegen alles in waar de Terminator-films van Cameron voor staan.

De film mist ook de sfeer van met name The Terminator, en qua toon is het ook wel echt een heel stuk komischer geworden. Die humor is vaker dan je verwacht nog wel leuk eigenlijk, maar is wel echt overdadig aanwezig. De actie is op zich nog spectaculair maar ik mis wel alle spanning. Je ziet vooral veel kapotgaan. Er moet wel wat meer achter steken. De ontwerpen blijven lange tijd nog wel redelijk trouw aan de eerste films, maar het is wel wat jammer hoeveel meer de nieuwe Terminator nu kan, en als in het laatste half uur de machines de boel overnemen slaat de film wel wat de verkeerde richting in. De sets en robots zien er ineens wel heel futuristisch uit
Ook voelt het allemaal weinig groots. Al maakt het einde dat wel weer een beetje goed. Dat is opeens nog best aardig en verrassend ook. 2.5*.

avatar van soom
Feitelijk niet echt de eerste film van 2016. Sister Act had die eer eigenlijk. Maar dit was toch wel de eerste waar ik, voor het grootste deel, bij hield wat er gebeurde. Tijdens Sister Act ging ik plat.

Arnie is geweldig. Gelukkig is hij niet echt meer in staat om gouverneur te worden. Veel beter om hem te zien spelen. Claire Danes was vooral in het beginstuk heul goed. Daarna irriteerde ze des te meer. Ik weet niet waar dat nou aan lag. Het is een gegeven, dat de vermoeidheid wel een rol speelde bij de irritatie die op zette. Hoewel ik ook wel denk, dat ze niet zoveel hoefde te doen hier.
Ze deed natuurlijk haar best, maar ik voelde dat onder het slaperige, vermoeide gevoel gewoon niet.

Het was wel heerlijk verder. Ook al rammelde ik van de slaap. De sfeer is super. Die word gemaakt door de stijl en de tijd waarin het verhaal geplaatst is. Zeker snel op zoek naar Terminator 2. Ik heb nog 363 dagen de tijd..

Dit is duidelijk een van de mindere terminator films maar al met al nog erg vermakkelijk.

Vooral het einde vind ik erg goed met mooie muziek ook

avatar van IH88
“Desire is irrelevant. I am a machine.”

Als actiefilm is deze derde Terminator film redelijk geslaagd maar hij kan niet tippen aan de eerste twee delen. Het is allemaal zo sfeerloos en nergens komt de magie van de eerste twee delen tot leven. De film is eigenlijk een aaneenschakeling van actiescènes en alhoewel die er prachtig uitzien, ben je op een gegeven moment murw gebeukt.

Het verhaal was na het tweede deel eigenlijk wel klaar en dit derde deel probeert het wel maar het is allemaal erg mager uitgewerkt. Weer twee Terminators, John Connor, Judgment Day moet weer worden voorkomen... Niets nieuws onder de zon. Nick Stahl kan niet tippen aan Edward Furlong als John Connor en Claire Danes is een beetje inwisselbaar en kan niet imponeren. Kristanna Loken is wel erg sterk en kan net zoals Robert Patrick in Judgment Day goed overweg met het spelen van een emotieloze robot en straalt dreiging uit. En Arnie is nog steeds een Terminator icoon alhoewel hij niet te veel emotie moet tonen want dat gaat hem niet goed af. Gewoon de stoïcijnse wisecracking T-800 spelen gaat hem het beste af. Zoals gezegd zien de actiescènes er schitterend uit en samen met het sterke einde zorgen ze ervoor dat Rise of the Machines toch nog een vermakelijke filmervaring oplevert.

Niet slecht maar toch nergens zo beklijvend als deel 1 of grensverleggend als deel 2.
Ik vond de TX ook minder geslaagd dan de T1000, zowel in concept als in acteerprestatie. Het einde vind ik dan wel weer verrassend. Maar de hoofdpersonages zijn niet sterk genoeg om echt te boeien.

Wel een dijk van een scene met de kraanwagen. Daarvoor toch zeker een halve ster erbij!

avatar van thoyouknow1980
Bruut goeie actie sci-fi film dit.
Even goed als deel 2 voor mij,het verhaal gaat mooi verder en das ook handig.
Lekker veel aktie en spannende achtervolgingen ken niet mis hier

Redelijke Terminator mooie actie , goede badguy/ vrouw, ontknoping vond ik ook verrassend.
maar de sfeer gaat omlaag, mis hier de sfeer uit 1/2 , humor hadden ze ook beter achterwegen kunnen laten, film komt wat "schoon" over , . 3.5

avatar van Duke Nukem
"You are terminated!"

Terminator 3: Rise of the Machines mist inderdaad de sfeer van T1 en T2. Alles is zo netjes en scherp gefilmd, het voelt soms aan alsof je naar een computerspel zit te kijken. Ik had in ieder geval niet het gevoel naar een 'gritty' film te kijken die gaat over Judgment Day.

Het was ook al moeilijk om mee te leven met de verschillende personages omdat ik ze helemaal niet sympathiek of interessant vond. Linda Hamilton herneemt haar rol als Sarah Connor helaas niet en werd uit de film geschreven.

Nick Stahl speelt zijn rol als John Connor zo zeurderig en irritant dat je je moeilijk kunt voorstellen dat hij de leider van de mensheid moet worden. Jammer dat Edward Furlong zijn rol als John Connor niet heeft hernomen. Waarom dacht John Connor trouwens dat de T-850 hem zou herinneren van de vorige film, kon hij niet begrijpen dat het natuurlijk om een ander exemplaar gaat?

Claire Danes als Kate Brewster deed me ook niets, zij is volkomen inwisselbaar met eender welke actrice en aantrekkelijk vind ik haar ook al niet. Er is ook geen enkele chemie tussen haar en John Connor.

Kristana Loken is een aangename verschijning en speelt haar rol als emotieloze robot goed. Ik vind haar echter niet zo dreigend als de T-1000 uit de tweede Terminator-film. Dat komt waarschijnlijk ook door de humor in deze film (opblaasbare borsten), maar ook wel door de betere acteerprestatie van Robert Patrick. Bovendien kan de T-X niet smelten en zichzelf niet regenereren.

Naast de kraanachtervolging en het gevecht tussen Arnold en de T-X in Cyberdyne, was het slot het beste deel van deze film. De boodschap uit T1 en T2: "No fate but what we make for ourselves" wordt in T3: "Judgement Day is inevitable". Het einde is dan ook een aardige twist en redt de film min of meer van de middelmaat, zonder dit einde was het voor mij een leuke actie-film geworden die gebaseerd is op de Terminator-franchise maar ook niet meer dan dat.

Ik vind Arnold zelf iets minder sterk spelen in T3 dan in de twee voorgaande delen. Hij komt een stuk minder dreigend over, speelt zijn rol eigenlijk te menselijk. Dat komt vooral naar voor in het stuk waar hij door de T-X geherprogrammeerd wordt. Als John Connor hem wijst op zijn missie lijkt de T-850 plots last te krijgen van een soort gewetensconflict, heel ongeloofwaardig en niet passend bij een terminator. De film was mogelijks interessanter geweest als de T-850 van dat moment af vijandig was gebleven, of tenminste tot aan de slotfase bij de bunker.

Wat ik mij bij deze film ook heb afgevraagd: waarom blijven ze toch steeds één terminator per keer sturen? Zou het plan om John Connor te vermoorden/beschermen niet meer kans op slagen hebben als ze er meerdere zouden sturen? En wat mij ook opviel is het aantal onwaarschijnlijke toevalligheden die in deze film voorkomen (de manier waarop John Connor zijn toekomstige vrouw steeds tegen het lijf blijft lopen, en toevallig is haar vader ook werkzaam bij Skynet).

Maar goed, als je er niet teveel over nadenkt en gewoon wil genieten van een actiefilm met wat humor dan voldoet deze film zeker aan die behoefte. Ik moet de vervolgen nog bekijken maar mijn verwachtingen zijn nogal laag.

avatar van david bohm
Kijkbaar door de aanwezigheid van Conan the Republican en het is ook wel geinig om een jonge Danes aan het werk te zien. Van mij mochten ze nu gerust ophouden met de Terminator sequel want dit deel voegt werkelijk weinig toe aan de eerste twee films. Maar het gaat vrolijk verder.

Met afstand de slechtse Terminator film.

zeker een leuk vervolg maar haalt het niveau niet van de 1ste 2 films.maar zeker spannend genoeg.

avatar van FunkStarr
Deze film moet het toch vooral van de droge humor momenten hebben. Nick Stahl is een miscast maar de rest van de cast doet het gelukkig wel aardig, al vind ik dat Arnold inderdaad op sommige momenten wat te menselijk overkwam. Paar erg toffe scenes, maar verder niets bijzonders en stukken minder dan z'n twee voorgangers.

avatar van Ajax&Litmanen1
Ook opnieuw gekeken, op Bluray. Komt uiteraard nergens in de buurt van het ongekend hoge niveau van T1 en T2, maar is niettemin wel vermakelijk. Schwarzenegger doet erg zijn best en steelt de show. De overige rollen zijn wel matig, al is Loken een goede tegenstander van Arnie. Verder is me het einde altijd bijgebleven, met de ontketende nucleaire aanval op de aarde. Komt niet zo vaak voor dat een film zo durft te eindigen. Samen met een paar behoorlijke actiescènes een prima derde deel.

3,5* blijven staan.

avatar van xxERWINxx
Spectaculaire film! Even goed als deel 2, veel actie en alles is zeer mooi gemaakt.
Ook weer leuk is een 2e terminator als vrouw ditmaal.
Al met al zeer vermakelijk!

avatar van Fisico
T3 is zo’n typische Hollywoodvervolg van het origineel. Weinig vernieuwd al is de nieuwe vrouwelijke TX erg sexy, maar als kijker verwacht je toch iets meer dan enkel verwend te worden met je ogen. T3 kan in de verste verte niet wedijveren met The terminator, laat staan met T2. De grapjes of oneliners komen vrij geforceerd over en zelfs Arnold blijkt zich niet 100% in zijn vel te zitten. Jammer dat er perse een vervolg moest komen. T2 was een mooie afsluiter, maja.
De casting voor John Connor (Nick Stahl) kon in mijn ogen beter, kwam vrij irritant over. Claire Danes raakte me nauwelijks en heeft geen voeling met het karakter, met de film. Ook met zijn tegenspeelster voelde ik weinig affiniteit. En Arnolds beperktheden kwam ook sterk naar voren toen zich moest rebooten.
De actie is spectaculair, voornamelijk met de takelwagen. Zit goed in elkaar, van collateral damage gesproken (maar inhoudelijk o zo beperkt) … Het einde was verrassend en voor de mensheid een domper: “Judgment day is inevitable” en sluit mooi aan op het gehele scenario. Dat de TX machines tot 'leven' kan brengen, verklaart ook het gehele idee omtrent deze judgment day. Als eindbalans: vermakelijk, niet meer dan dat, te weinig kwaliteit om van een echt goede film te spreken. Maximaal: 3,0*.

avatar van Metalfist
Judgment Day is inevitable

In een ver verleden (mijn stem op MovieMeter dateerde van januari 2008) had ik me al eens gewaagd aan dit derde deel in de Terminator franchise. Vond er toen blijkbaar niet veel aan, ik gaf de film 2*, maar ik was ondertussen wel van plan om dit deel eens te herzien nu ik de twee voorgangers alweer achter de kiezen heb. Een reden waarom ik hier niet veel zin in had was de aanwezigheid van Julia Stiles, een actrice waar ik echt niets van moet hebben. Wat bleek echter? Die doet hier zelfs gewoon niet in mee! Hoog tijd dus om de film op te zetten.

De eerste film in de reeks die niet door James Cameron werd geregisseerd en verbazingwekkend genoeg is dit nog van een vrij hoog niveau. Hier en daar wordt er iets teveel nadruk gelegd op de grappig bedoelde one-liners (onder andere de Terminator die 'Talk to the hand' uitkraamt..) en dat had niet gehoeven. De films van Cameron hadden ook hun komische momenten, maar dat was nooit zo nadrukkelijk bedoeld. Nadat we in het tweede deel al een verbeterde versie van een Terminator hadden gezien in de vorm van de T-1000, komt er deze keer een T-X aan te pas. Een nog verbeterde versie en bovendien eentje dat een ander geslacht (in hoeverre je daar bij robots van kunt spreken) heeft meegekregen. De Terminatrix kickt ass doorheen heel de film en fungeert als een uitstekende villain, al heeft zij ook te lijden onder komisch bedoelde scènes zoals groeiende borsten wanneer ze wordt tegengehouden door een politieagent. In het universum van de Terminator voegt Rise of the Machines op narratief vlak niet zo enorm veel toe, maar Jonathan Mostow zorgt er wel voor dat de film met een klapper eindigt. De Judgment Day is niet te voorkomen en de grote oorlog is dan toch van start gegaan. Benieuwd wat dat gaat brengen in de sequels!

Arnold Schwarzenegger blijft het gezicht van de franchise, maar het lijkt wel alsof hij er hier niet zoveel zin in had. Hij heeft lange tijd geweigerd om zich aan een derde deel te verbinden, hij wou enkel meedoen wanneer James Cameron terug achter de camera stond, maar een dikke cheque heeft hem uiteindelijk over de streep getrokken. Voelde hij tijdens het filmen berouw of was hij gewoon effectief te oud? Geen idee, maar het valt op dat hij minder iconisch is dan je van hem gewend bent. Jammer ook dat Linda Hamilton niet meer wou meedoen, al zorgt dat indirect nog wel voor een coole scène met een grafkist, en ook de wijziging van Edward Furlong naar Nick Stahl is een ietwat jammerlijke zet. Ergens te begrijpen weliswaar, Furlong zat met zijn neus in de cocaïne, maar Stahl oogt nogal inwisselbaar. Claire Danes is nog wel een goede toevoeging, maar het is vooral toch Kristanna Loken die hier nog de show weet te stelen.

Minder als zijn voorgangers, dat was wel te verwachten, maar dit derde deel is één van de spaarzame sequels die op zijn poten blijft staan. Het is een vermakelijke popcornfilm geworden met een aantal erg coole scènes (die achtervolging met de kraan!) en een interessante climax. Schwarzenegger blijft cool, Loken is een goede slechterik en het blijft toch een concept dat tot de verbeelding spreekt. Moet toch eens op zoek gaan naar de overige delen. Heb er in ieder geval zin in gekregen.

Metalfist schreef:
Judgment Day is inevitable

Quote van de week!

Metalfist schreef:

Het probleem van delen 3 tot 5, het constant toevoegen van nieuwe acteurs en actrices die Sarah en John Connor spelen. Haalt wel de vibe van de allerbeste delen 1 en 2 weg. Ik vond ze allemaal weinig voldoen en miste Hamilton en Furlong ook behoorlijk.

Wat betreft je hoop om een goede oorlog in de komende delen te zien; dat valt tegen. Deel 4 is sowieso erg matig, deel 5 is wel leuk als je gewoon weer verlangt naar Schwarzenegger in zijn iconische rol.

avatar van Metalfist
Ajax&Litmanen1 schreef:
Hmm, dat is wel jammer dan. Als er één ding is dat ik haat in een franchise, dan is het wel dat er geen lijn inzit qua acteurs en hun personages..
Ik ben nu al tot deel 3 geraakt, zal de rest ook wel eens kijken. Ik verwachtte inderdaad een oorlog in vol ornaat te zien, maar misschien maar goed dat je me al waarschuwt. Dan weet ik al aan wat ik me moet gaan verwachten

Ajax&Litmanen1 schreef:

Het probleem is vooral dat James Cameron niet meer de regisseur was voor delen 3 tot 5

avatar van TornadoEF5
Het fijne aan deze film is natuurlijk al de pretentieloze actie zonder al te veel ingewikkeld gedoe of zonder een veel te lang en zinloos begin. De actie is echt met momenten wel weer erg mannelijk, stoer en over-de-top, en dan vooral de scène met de twee trucks, en voor een keer was de actie ook eens te volgen waar ik bij meer recente films dat gevoel niet heb.

Het minder fijne aan deze film is toch wel dat de film een paar vreemde (onbegrijpelijke) sprongen maakt, met als plotse uitschieter de Terminator die plots even van side verandert, en dan tegen zijn eigen instinct gaat, zichzelf uitschakelt, en dan plots weer opduikt aan de juiste side. Ik vond het sowieso al niet altijd logisch verlopen. Robots zonder emoties handelen blijkbaar met momenten toch met emoties. Dat emotieloze komt niet altijd tot zijn recht.

Nog een nadeel aan deze film is dat ik niet het idee heb dat deze film de feiten uit de vorige films respecteert of eer aandoet, en de manier waarop Sarah's verhaal eindigt, is ook wel een beetje jammer. Ging ze geen deel van het verzet uitmaken, of heb ik dat verkeerd voor. En de vader van de nieuwe vriendin van John Connor zou ook deel uitmaken van het verzet, maar wordt hier dan blijkbaar gedood? Die nieuwe vriendin wordt er ook maar plots bijgeschreven, en hebben het blijkbaar gedaan op de nacht voor de tweede Terminator. Ofwel ben ik dat vergeten, ofwel hebben ze er dat gewoon naar aanleiding van deze film bij verzonnen, en toont Connor dan ook geen enkele emotie / referentie naar die gebeurtenis in de "tweede film" wellicht (want in de eerste bestaat hij nog niet). En het moment waarop de Terminator plots even droog zegt, dat de toekomstige John Connor gedood wordt door uitgerekend hem (of al gedood is, in de toekomst), was ook even belachelijk (waardoor hij juist kan anticiperen op dat gegeven in de "toekomst" zodat het niet gebeurt, want blijkbaar werd hij door de versie van de toekomst verrast omdat hij zo vertrouwd is met die robot, maar anderzijds leert hij hier ook dat er geen twee dezelfde terminators zijn.

Een beetje heel vreemd op zich, maar op zich was het al langer dan deel drie duidelijk dat het verhaal zeker niet het sterkste punt van de Terminator-reeks is, laat staan de waarschijnlijkheid ervan, maar hier bereikt het toch wel weer een nieuw dieptepunt. Een ander puntje dat we een beetje missen uit de eerste twee delen is de typische sfeer die de Terminator-reeks met zich meedraagt, en dat zien we hier een pak minder tot niet terug. Het kleurenpalet is wat moderner, maar ook lelijker (lang leve CGI), maar de nieuwe leading lady (en haar vader) + de omgevingen doen het voor mij gewoon niet echt. De hangar, de bunker, het kantoor van de vader doen het toch allemaal niet echt voor mij. Op dat vlak is het allemaal wel een beetje standaard, en dat past eigenlijk ook wel binnen het tijdsframe. Het deed me een beetje denken aan Spider Man qua looks en sfeer. Zelfs de twee actrices lijken op elkaar. Als kind werd ik een beetje afgeschrikt, door de sfeer die we bijvoorbeeld hier, in Spider Man of in Harry Potter terugzien, waardoor ik eigenlijk me nooit in film heb verdiept of nooit veel film heb gezien (en de films die mijn pa zagen, hebben me daar ook nooit toe aangezet, waardoor ik quasi heel mijn leven lang een vooringenomen beeld heb gehad van het medium film).

Arnold Schwarzenegger blijft toegegeven altijd wel een leuke verschijning. Andere acteurs / actrices (of zelfs regisseur) ken ik niet. De hoofdacteur deed me denken aan heel wat andere acteurs (en eigenlijk nog het meest aan die uit Lost, die uit die rockband met dat liedje "You all everybody", Dominic Monaghan of ook aan Chris Pine), en ik had het idee dat hij ook nog een vrij "kinds" gezicht had. Nog een ander kenmerk dat we dan terugzien van Spider Man. Tobey Maguire ziet er wellicht anno 2017 nog steeds uit als een kind. Echt veel indruk maken, maakt de jonge man ook niet echt, al doet hij het ook niet slecht, maar hij lijkt toch wel meer gecast voor zijn typische "mooiboy" verschijning.

avatar van xxERWINxx
Vandaag herbekeken!
Spectaculaire film!
Even goed als deel 2, veel actie en alles is zeer mooi gemaakt.
Ook weer leuk is een 2e terminator als vrouw ditmaal.
Al met al zeer vermakelijk!