• 8.614.105 stemmen

Releasedatum: 14 november 2019

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot Ford v Ferrari

"They took the American dream for a ride"

Film over het waargebeurde verhaal van auto-ontwerper Carroll Shelby en autocoureur Ken Miles. Samen bouwden zij een raceauto voor Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Phil Remington

Roy Lunn

avatar van Focuspuller

Focuspuller

Leuke Biografie over Shelby en het succes verhaal met Ford GT op Le Mans.

avatar van Roger Thornhill

Roger Thornhill

• 2020 stemmen

Ik heb helemaal niets met racen in welke vorm of wagen dan ook, maar door de mooie klassieke opbouw en de uitstekende vertolkingen vond ik dit toch een uitermate onderhoudende en soms ook wel spannende film, met van de twee sterren Bale die er het meest uitspringt omdat hij nou eenmaal de "lekkere" rol heeft gekregen (maar die speelt hij dan ook wel èrg goed). In tegenstelling tot de meeste gebruikers hier had ik echter toch wel wat moeite met de lengte, want gedurende het laatste uur raakte ik mijn aandacht een beetje kwijt – ik zou niet weten hoe het korter had gemoeten omdat je als filmmaker de allesbepalende race toch de focus wil geven die zo'n climax nodig heeft, maar ik zat op het einde toch wel vaak op m'n horloge te kijken, reden waarom ik niet hoger dan 3½* kom terwijl ik de eerste 90 minuten toch Hollywood-cinema van de bovenste plank vond.

avatar van fun in acapulco

fun in acapulco

Niet alleen Elvis stierf op 16 Augustus, ook Ken Miles. Vermakelijke film met een triest einde.

avatar van K. V.

K. V.

Ik heb niet echt iets met autosport, maar heb toch wel van deze genoten. Vond het een leuke film. Een goed tempo, maar ondanks de lange speelduur, verveelde de film niet.

De cast was ook goed op dreef en de race was ook wel spannend. Enkel het einde was wel wat snel snel.

Desondanks vond ik het wel een aanrader.

avatar van Panoramix

Panoramix

Fijne film met fijne Bale. Tikkie gelikt hier en daar, maar daar staat tegenover dat de racescènes echt goed geschoten zijn. Ook ik heb niks met racen maar dat is helemaal niet nodig om deze film te waarderen. Speelduur was ook geen probleem voor mij. Aanrader.

avatar van Onceuponanytime

Onceuponanytime

De prachtige raceauto's uit de jaren 60 zijn een lust voor het oog, maar is wel meer dan voldoende na 2,5 uur kijken...

avatar van schrans

schrans

Sterke film over de autosport met een intrigerende plot, mooi gefilmde scènes, een goed acterende Bale en geen voorspelbaar einde. Ook goed dat Ford niet te als fantastische firma wordt weggezet waar ik op voorhand wat voor vreesde.

avatar van Sergio Leone

Sergio Leone

Degelijk.

Keurig gemaakte film over de concurrentie tussen Ford en Ferrari op weg naar de 24 uur van Le Mans in 1966. Vooral een leuk tijdsbeeld, met statige auto's. Met auto's heb ik hoegenaamd niets. Als de mijne rijdt is dat prima. Erg intrigerend vind ik die hele autosportwereld niet. Ik kan het zelfs met moeite een echte sport noemen.

Van de concurrentie tussen de bekende autofabrikanten moet deze film het dan ook niet hebben. Dat is sowieso niet erg verheven. Gewoon wat prikjes op en neer. Het is mede dankzij solide acteerwerk van voornamelijk Christian Bale dat het behoorlijk te behappen blijft. De film ziet er verder ook gewoon gelikt uit. Knap hoe James Mangold, de tijdsgeest indachtig, niet al te zot gaat doen met het in beeld brengen van de races.

Met z'n 2,5 uur speeltijd is het wel te lang. Het is ook maar wat het is. De film moet het niet van de afwisseling hebben en tijdens de grote finale heb ik nooit op het puntje van mijn stoel gezeten. Daardoor blijft Le Mans '66 (veel mooiere titel dan Ford v Ferrari trouwens) een keurig gemaakte maar iets te lange film.

avatar van Basto

Basto

Herzien. Blijft vermakelijke film, maar wel wat aan de lange kant en soms is het drama wat te kluchterig.

3,5 blijft staan.