Netflix is continu bezig met het verversen van het aanbod. Waar er nieuwe titels verschijnen, verdwijnen er ook weer een aantal. Zo zullen ook de komende weken de nodige films uit het aanbod worden verwijderd. Hieronder staan vijf films die veel bekeken zijn, en tot 14 september beschikbaar zijn op de streamingdienst. Als je deze nog wilt zien moet je er snel bij zijn!
De op een waargebeurd verhaal gebaseerde film volgt FBI-agent Joe Pistone die de maffia van New York infiltreert. Onder de naam Donnie Brasco maakt hij diverse vrienden, en weet hij zich al gauw op te werken in de maffiafamilie van Sonny Black. Het undercoverwerk wordt Pistone echter langzaam te veel. Zijn huwelijk raakt op de klippen, en de maffia denkt dat er een mol aanwezig is.
De op een waargebeurd verhaal gebaseerde film volgt FBI-agent Joe Pistone die de maffia van New York infiltreert. Onder de naam Donnie Brasco maakt hij diverse vrienden, en weet hij zich al gauw op te werken in de maffiafamilie van Sonny Black. Het undercoverwerk wordt Pistone echter langzaam te veel. Zijn huwelijk raakt op de klippen, en de maffia denkt dat er een mol aanwezig is.
''IJzersterke film. Je moet dit niet opzetten als een maffiafilm wilt met alle extremen. De kracht van deze film is juist het beheerste, het nuchtere bijna. Geen onaantastbare dons (hoewel dat ook fijne films kan geven) maar niet al te snuggere gasten die niet beter weten. En een FBI-agent die geweldig undercoverwerk verricht maar daarbij ook persoonlijk te zeer betrokken raakt. Als ik een minpunt moet noemen dan is dat ze de worsteling van Joe/Donnie expliciet moesten maken in de laatste scène met z’n vrouw. Een beetje beledigend voor de aandachtige kijker. Verder echt genoten van een goeie Pacino en geweldige Depp (toch wel echt jammer dat hij zich voor zoveel onzin heeft laten casten als hij ook dit in huis heeft), de prima spanning en verhaallijn. Als ik toch nog 1 klein minpuntje moet noemen dan zijn dat de thuisscènes. Ik lees hieronder dat het in werkelijkheid alleen telefoontjes waren. Dat was dus dichter bij de waarheid geweest maar had ook beter bijgedragen aan de spanning/sfeer van de film. Maar niettemin grote aanrader en ondergewaardeerd wat mij betreft, zeker vergeleken met een hoop andere maffiafilms.'' - Panoramix
De IRA-terrorist Frankie McGuire ontsnapt naar New York waar hij onder de naam Rory Devaney in het huis van de Ierse agent Tom O'Meara woont. Tom weet niets van de echte identiteit van Frankie. Er ontstaan problemen wanneer Tom langzaam achter de ware identiteit van "Rory" komt.
De IRA-terrorist Frankie McGuire ontsnapt naar New York waar hij onder de naam Rory Devaney in het huis van de Ierse agent Tom O'Meara woont. Tom weet niets van de echte identiteit van Frankie. Er ontstaan problemen wanneer Tom langzaam achter de ware identiteit van "Rory" komt.
''Wordt nogal slecht beoordeeld hier, maar Ik heb me iig niet verveeld. Vlot gebracht; de film steunt vooral op de fundamentele verschillen tussen de terrorist en de smeris, wat op zich wel een latente spanning op gang brengt. Pitt is hier weer erg charismatisch; voor Ford is dit niet zijn beste rol. De regie had nogal te lijden onder conflicten tussen beide acteurs. De film blijft desondanks redelijk overeind.'' - Filmkriebel
In de late jaren '50 wordt de getalenteerde, maar evenzoveel getormenteerde Tom Ripley - na het dragen van een Princeton jasje dat hem niet toebehoort, en waardoor hij een piano op een tuinfeest mag bespelen - door de vader van playboy Dickie Greenleaf naar Italië gestuurd om Dickie over te halen terug te keren naar Amerika. Eenmaal aangekomen, raakt Tom echter innig bevriend met Dickie en diens verloofde Marge. Hij valt voor jazzmuziek, Dickie en de luxueuze levensstijl... maar wie of wat heeft nu werkelijk zijn voorkeur?
In de late jaren '50 wordt de getalenteerde, maar evenzoveel getormenteerde Tom Ripley - na het dragen van een Princeton jasje dat hem niet toebehoort, en waardoor hij een piano op een tuinfeest mag bespelen - door de vader van playboy Dickie Greenleaf naar Italië gestuurd om Dickie over te halen terug te keren naar Amerika. Eenmaal aangekomen, raakt Tom echter innig bevriend met Dickie en diens verloofde Marge. Hij valt voor jazzmuziek, Dickie en de luxueuze levensstijl... maar wie of wat heeft nu werkelijk zijn voorkeur?
''Het eerste uur kabbelt de film op een gezapig tempo verder, maar alles wordt zo stijlvol gebracht met mooie beelden van Italië dat het niet stoort. Dan pas komt de ware aard van Tom Ripley naar boven en weet hij zich overal uit te praten. Zowat iedereen gelooft hem en dus doet hij verder waarmee hij bezig was en waarin hij goed is : liegen en moorden. Goede acteerprestaties, goed verhaal. 4 sterren.'' - dvdcrusher
Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.
Een teruggetrokken scherpschutter die het leger heeft verlaten na een mislukte operatie in Ethiopië, komt terug in actie wanneer hij een samenzwering ontdekt om de president te vermoorden. Al snel blijkt dat hij in de val werd gelokt en wordt hij zelf beschuldigd van de moordpoging. Verbeten gaat hij op zoek naar de echte daders en hun motieven.
''Shooter is een heerlijke actie/thriller met een gedegen verhaal wat goed wordt uitgevoerd. Lekkere spannende momenten en genoeg te beleven. Het acteerwerk is meer dan prima. Film waarmee je jezelf kostelijk kunt vermaken.'' - Brabants
Film over het waargebeurde verhaal van auto-ontwerper Carroll Shelby en autocoureur Ken Miles. Samen bouwden zij een raceauto voor Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966.
Film over het waargebeurde verhaal van auto-ontwerper Carroll Shelby en autocoureur Ken Miles. Samen bouwden zij een raceauto voor Ford Motor Company om de strijd aan te gaan met het dominante raceteam van Enzo Ferrari tijdens de 24-uur van Le Mans in 1966.
''Ik heb helemaal niets met racen in welke vorm of wagen dan ook, maar door de mooie klassieke opbouw en de uitstekende vertolkingen vond ik dit toch een uitermate onderhoudende en soms ook wel spannende film, met van de twee sterren Bale die er het meest uitspringt omdat hij nou eenmaal de "lekkere" rol heeft gekregen (maar die speelt hij dan ook wel èrg goed). In tegenstelling tot de meeste gebruikers hier had ik echter toch wel wat moeite met de lengte, want gedurende het laatste uur raakte ik mijn aandacht een beetje kwijt – ik zou niet weten hoe het korter had gemoeten omdat je als filmmaker de allesbepalende race toch de focus wil geven die zo'n climax nodig heeft, maar ik zat op het einde toch wel vaak op m'n horloge te kijken, reden waarom ik niet hoger dan 3½* kom terwijl ik de eerste 90 minuten toch Hollywood-cinema van de bovenste plank vond.'' - Roger Thornhill
Reacties (0)