Terminator 2: Judgment Day (1991)

Alternatieve titels: T2 - Terminator 2: Judgment Day | Terminator 2: 3D

Verenigde Staten / Frankrijk
Actie / Sciencefiction
137 minuten / 152 minuten (special edition) / 154 minuten (extended special edition)

geregisseerd door James Cameron
met Arnold Schwarzenegger, Linda Hamilton en Edward Furlong

Het is tien jaar geleden dat Sarah Connor het doelwit was van een moordlustige Terminator-robot uit de toekomst. Haar zoon John zal ooit de verzetsleider worden die het opneemt tegen supercomputer Skynet. Daarom zendt Skynet nu een nieuwe, nog dodelijkere Terminator naar het heden om John te elimineren. Het verzet stuurt daarop een oudere Terminator naar het heden om John te beschermen. Dit leidt tot een gevecht tussen twee onoverwinnelijke moordmachines.

avatar van Jordy
Toen ik als 11-jarig knulletje in de bioscoop zat bij deze film wist ik echt niet wat me overkwam: ik was totaal overdonderd door de actie en de special effects. Ook nu, na 10 jaar en na de film 15 keer gezien te hebben, staat de film nog als een huis: een goed verhaal, vol inmiddels klassieke scenes, en special effects die nog steeds erg indrukwekkend zijn. 4 en een halve ster.

Beste actiefilm die er is.

avatar van You_bastard
Rond die tijd een van de beste actiefilms met vette special FX

Ik wil nog steeds die special edition nog een keer zien

avatar van Jordy
die is inderdaad erg koel, staat op de dvd (als je de goede versie hebt tenminste). Vond het erg vet om na 10 jaar eens een hele andere versie van de film te zien, met een paar zeer goede extra scenes

4 sterren, voor een v/d beste en meest klassieke actie films die ik ken. Zag deze ook voor het eerst toen ik nog op de basisschool zat, en heb hem sinsdien meerdere malen gezien en hij blijft goed en ziet amper dat ie al zo'n tijd geleden gemaakt is! Geweldig gewoon...

BS
helemaal mee eens.heb alleen de fout gemaakt om te kijken hoe ze het gemaakt hebben.Dan zie je hier en daar wat foutjes.Maar zonder twijfel een van de beste aktie-films die er zijn.4.5 sterren.

avatar van Wolkenmeter
Ik heb T2 zo'n vijf jaar geleden op video gezien, en vond er toen maar weinig aan. Weinig verhaal en het leek wel een reclamefilmpje voor de nieuwe special effects. Nu ik al die lovende reacties hier lees, zal ik binnenkort eens de DVD gaan huren.

Voor de Belgen, vanavond op tv op VTM om 21.05. Ik ga hem alvast zien.

Ik moet nog even het laatste half uur bekijken, maar de film was niet zo indrukwekkend als ik eerst had verwacht. Tenzij het einde nog veel goed maakt.

avatar van Jordy
snif ik word oud... de jeugd vind de "klassiekers" uit mijn jeugd al niet meer indrukwekkend genoeg

Gaat vanzelf Jordy
Blijft natuurlijk blasfemie. Prachtfilm.

Het einde was nog vrij spectaculair en goed, maar dat maakte de film niet helemaal goed. Had veel meer verwacht van een film die overal zo hoog staat.

Maar ik vond het een van de betere actiefilms met enkele goeie special effects (en enkele slechte) maar moet nog altijd de 1 zien. zal hem voorlopig 3.5 geven.

P.S. Wat is in godsnaam is een blasfemie?

avatar van Jordy
wat waren dan slechte effects?

blasfemie = godslastering

Mza
En toch vond ik deel 1 net iets beter. Iets rauwer en iets minder hollywood. Maar het blijft natuurlijk een fantastische actiefilm.

Een veelgehoorde mening, waar ik wel wat van begrijp. Deel 1 had iets grilligs en werd een cultfilm. deel 2 isd veel meer mainstream.

Slechte effects,... tja, vaak de details die dan opvielen omdat ze minder waren. De ontploffing (Judgment day) in de droom van Sarah en ze branden allemaal op, als Arnold met zijn motor naar beneden springt achter de truck is het duidelijk dat hij aan een koord hangt ik denk niet dat zo een motor leuk terug veert. (zou kunnen, ken er niet zo veel van) Maar dit kan nutuurlijk ook omdat ik dit in een making of heb gezien, dat het opviel. (met het touw)

Al m'n freebees zijn nu wel op, maar nu heb ik tenminste niet het gevoel dat ik echt 70 piek voor een DVD heb uitgegeven. Weer eens gekeken en hij blijft toch indrukwekkend. In de special edition zitten trouwens wel een paar goede extra scenes. PS voor de DVD bezitters: Heeft iedereen ook de alternate ending gevonden op z'n DVD?

avatar van Knoei
honder maal beter dan deel één. goed verhaal en goed gespeeld.
4 1/2 ster!

doh blindfold.

Wasarom 100 maal beter dan deel 1? dan moet je echt enkel op de efrfecten uitkomen. Deel 1 was baanbrekend en had een geniaal verhaal. Ik moet zeggen, deel 2 komt er heel dicht in de buurt, maar beter vind ik nergens op slaan.

All time favorite movie!!

gewoon de beste..!

Echt prachtige film.
Niet zo zeer de aktie of het verhaal, maar de gebeurtenissen tussen de Terminator en John zijn erg mooi, en het einde is ook heel mooi !

geronimo
Vraagje!

Ben ik nou gek of heeft de John Connor uit de toekomst bruine ogen terwijl de jonge John Connor blauwe ogen heeft?

avatar van Jordy
ja dat is het meest ongeloofwaardige aan deze film

geronimo
ha ha, very funny...

Nee, serieus, ik vroeg me af of iemand anders dat ook was opgevallen.
Ben nou eenmaal 'n "goofs"-freakje.

avatar van NERD
Moet je vast uren doorbrengen op de "goofs" afdeling van de films op IMDb......

Ik houd me echter niet zo bezig met dat soort dingetjes.

beter dan 1 vind ik!!!!!!!!!!!

Ramon K
Top 100 notering(???????) Waarom????

Niet onlogisch, toch? In zijn genre een goede film en dit genre is erg populair.