Apocalypse Now (1979)

Alternatieve titel: Apocalypse Now Redux

Oorlog / Drama
153 minuten / 202 minuten ("Redux")

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Martin Sheen, Marlon Brando en Robert Duvall

Ten tijde van de Vietnamoorlog, wordt Captain Willard de jungle in gestuurd om Colonel Kurtz te vinden en te vermoorden. Kurtz heeft zijn eigen leger opgebouwd, en weigert nog naar de legerleiding te luisteren. Terwijl Willard de jungle in vaart, worden hij en de rest van de bemanning langzaam overvallen door de gevechten en gekte van de omgeving.

frans123 schreef:

Daar moet je dan zo oud voor zijn ...

avatar van Rickyman
Precies Onderhond.
Toen ik de leeftijd had zoals het meerendeel op dit forum, zou ik de kwaliteiten van deze film ook niet zien en zou hem dan ook lager kunnen waarderen.

avatar van wihu61
... De film wordt ( nog) beschouwd als een filmisch hoogstandje..Dat je dat niet ziet is jammer. Discussion closed.

Ik zie het ook niet, ondanks ruim voldoende historisch besef. Ik heb het twee keer geprobeerd, maar ik kán dit ongeloofwaardige gedrocht niet uitzitten, onmogelijk.
Is deze film goed of slecht? Gebaseerd op wat ík allemaal gezien heb (ook in dit genre) vind ik hem slecht.

Rickyman schreef:
Precies Onderhond.
Toen ik de leeftijd had zoals het merendeel op dit forum, zou ik de kwaliteiten van deze film ook niet zien en zou hem dan ook lager kunnen waarderen.

JUIST!!!!! Dat is de kern Jonge mensen moeten eerst goed weten, voorbereid zijn als het ware, over de Vietnam oorlog, wat chaos , destructie en gekte was...Ik zal reacties hier op mij, verwijzen naar jouw zinnige reactie!!! Tnx.

Rickyman schreef:
Precies Onderhond.

Geen idee of je het expres verkeerd interpreert, maar met mijn bericht bedoelde ik "daar moet je dan zo oud voor zijn, om met zulke onzin aan te komen zetten"

Gezever over inlezen en objectief goede films ... da's iets voor filmliefhebbers van 18 die zich nog keihard willen bewijzen met hun smaak.

wihu61 schreef:

Zie Rickyman hierboven...Duidelijker kan ik het niet uitleggen Kom je ook niet door Citizen Kane denk ik...Beiden absolute hoogstandjes in de filmgeschiedenis .Maar ieder zijn smaak.

frans123 schreef:
Onthoud je dan van stemmen...Het feit dat JIJ het geen goede film vond , wil niet zeggen dat het GEEN goede film is. Als ik een film zie, wat niet mijn ding is,maar in het genre goed gemaakt is, zie ik ook af van stemmen Die twee botsen, wat je zelf schrijft.

Aldus Frans met 16 keer een 0,5* stem in zijn profiel...

Ajax&Litmanen1 schreef:

Aldus Frans met 16 keer een 0,5* stem in zijn profiel...

So what??? Dan is het mijn genre niet en ook nog eens slecht gemaakt...Of wel mijn genre maar slecht gemaakt. Meeste is rommel van Netflix Er zijn ook uitzonderingen...Predator...Gisteren voor het eerst helemaal gezien...Niet mijn genre, maar erg goed gemaakt. 3,5 * Half uur korter en ik had 4* gegeven!!!!

frans123 schreef:

So what? Misschien snap jij wel niks van die films, zoals jij hier iemand verwijt Apocalypse Now niks te vinden. Dat is nogal triest.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Trusten Voor Nietes-Welles ben ik te oud.

Trusten

Een fatsoenlijke discussiepartner zijn is niet erg aan je besteed. Maar dat merkten we al langer.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Je voert geen discussie...Je leest slecht, schrijft onzin,gaat aan mijn inhoud voorbij, komt niet met onderbouwing, steekhoudende argumenten etc..en dramt maar door. Ik heb 12 jaar voor de klas gestaan, en bij sommige leerlingen geef je het op"""Je hebt gelijk hoor Litmanen"....( en houd mij bezig met leerlingen, die de moeite waard zijn) " Polemiek beheers je niet dus.... Discussie gesloten.

frans123 schreef:

Wel grappig dat juist jij iemand verwijt slecht te schrijven, inhoud te negeren en zonder onderbouwing te komen. Haha. Pfoe. Je moet het durven.

Je zit op een filmforum. Misschien wat meer voor een andere mening open durven te staan, ook bij je favoriete films.

Love you too......

avatar van Basto

Love you too......

Sterk argument.....

Basto schreef:

Sterk argument.....

Mijn argumenten zijn hierboven duidelijk beschreven...Ik blijf niet aan de gang.

avatar van wihu61
Goh, dit allemaal vanwege het "heilige huisje" Apocalypse Now...

@frans123: Citizen Kane vind ik een prima film, al een keer of drie gezien.

En die leeftijdskwestie, dat wordt toch grofweg duidelijk door de top tien en de stijl v.d. commentaren? Je hoeft uiteindelijk niet op alles te reageren.

avatar van Royalere
Het eerste uur is fantastisch. Vooral Duval is geniaal. We gaan surfen! En als iedereen roept Bukken! dat hij gewoon blijft staan. toen dacht ik dit gaat een meesterwerk worden. Helaas gaat het daarna nooit meer zo goed worden. Wel vermakelijk maar echt briljant op het eerste uur na wordt het niet meer. Toch gewoon 3,5 ster.