Apocalypse Now (1979)

Alternatieve titel: Apocalypse Now Redux

Oorlog / Drama
153 minuten / 202 minuten ("Redux")

geregisseerd door Francis Ford Coppola
met Martin Sheen, Marlon Brando en Robert Duvall

Ten tijde van de Vietnamoorlog, wordt Captain Willard de jungle in gestuurd om Colonel Kurtz te vinden en te vermoorden. Kurtz heeft zijn eigen leger opgebouwd, en weigert nog naar de legerleiding te luisteren. Terwijl Willard de jungle in vaart, worden hij en de rest van de bemanning langzaam overvallen door de gevechten en gekte van de omgeving.

avatar van Ajax&Litmanen1
Basto schreef:

Inmiddels uit betrouwbare bron vernomen dat die ook hier vertoond gaat worden.

Cool. Deze wil ik graag eens in de bioscoop zien.

avatar van de grunt
Basto schreef:
Ga de korte versie vooral kijken, daar raad ik sowieso iedereen aan mee te beginnen. Wellicht vallen de scenes met Kurz dan ook beter op hun plek. Maar kijk m niet ‘als die op tv komt’, met allerlei logo’s in beeld (of nog erger, commercial breaks).

Kijk m op een moment dat het je zelf goed uitkomt. Het liefst op het witte doek, maar anders ten minste op blu ray.

Bedankt voor het advies!

avatar van vindorent
Gisteren voor het eerst de "Theatrical Cut" gezien, en ik moet zeggen dat ie aanzienlijk beter is dan "Redux"-versie; het was veel meer gestroomlijnd.