The Thing (1982)

3,82

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeksteam komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?

1395 BERICHTEN 85 MENINGEN

Dat was inderdaad een erg coole X-files aflevering.

neo (crew)
deze film is een vette film van carpenter.

Deze is idd erg koel, special effects zijn lachwekkend maar hij is erg spannend en toch ook wel eng.

zeer spannende film die mij o het puntje van mijn bed houde.
de special effects zijn goed (op een paar na) en de film is angstaanjagend.
Beslist kijken! 4 sterren vanwege de spanning.

Jordy (admin)
Spannende en beklemmende film. De special-effects zijn af en toe nogal nep, maar de paranoïa-sfeer wordt erg goed neergezet. 3 en een halve ster.

Special effects af en toe nep? Vind het nog steeds één van de films met de beste effecten. Beter dan veel van de CGI van tegenwoordig. Een klassieker.

Jordy (admin)
hoe lang geleden heb je deze film gezien? er zitten echt een paar scenes in die te lachwekkend voor woorden zijn

en een paar goede, dat ook

avatar van jackie
Welke scenes waren dan te lachend voor woorden ?

Een goed gemaakte spannende film.

Lachwekkend? Weet je zeker dat je de film gezien hebt, Jordy? Ik zag hem zo'n tien keer. De laatste keer een maand geleden.

Jordy (admin)
misschien is het een kwestie van smaak, maar bij sommige scenes (weet het niet precies meer, maar met die hond bijvoorbeeld, die verandert) zie je TE duidelijk dat het één of andere pop is... vrij ergerlijk

maar goed ik vond het een goede film, veel effecten vond ik wel goed gedaan, alleen lang niet allemaal

Vind het toch vreemd. het realiteitsgehalte van de techniek met stop motion en poppen ligt vaak hoger dan bij allerlei moderne CGI, maar omdat die techniek moderner is pikken mensen van alles. Ik vind deze effecten dus óók errug mooi.

Engste effecten ooit?

avatar van Ramon K
Hele leuke effecten en een leuke cast maken van deze remake een hele fijne film die, naarmate het verhaal vordert, een soort van whodunnit blijkt te worden. 3,5 sterren

GerwinF
Na 20 jaar nog steeds erg spannende film! Valt nog mee dat hier geen deel 2 van is met al die sequels/prequels tegenwoordig

avatar van Goodfella
Gelukkig niet zeg! The Thing Returns, The Thing Attacks Manhattan... Ik zie het al voor me.

The Thing Attacks Manhattan
Die zijn ze aan het maken.
Releasedatum: 11 september

avatar van narva77
Die slaat vast in als een bom

avatar van jedymaster
prachtige film!!!!!!!!!!!

dit is een school voorbeeld van wat een horror film tot cult/klasieker maakt.
zelf meester of suspense meneer hitchcock had hier niets aan kunnen verbeteren.
de fx ziet er hier en daar wat gedateerd uit maar het gegeven opgesloten te zitten in een van de meest onherbergzame gebieden te wereld terwijl jij niemand vertrouwd en niemand jou samen met het feit dat iedereen het ding kan zijn is kippevel tergend .
net als de humor you cheat you bitch om vervolgens whiskey in een schaak computer te gooien kurt rulez
deze film moet je het liefst in een rerun gezien hebben en voor de minder gelukkigen is de special edition dvd een must have 4,5 sterren

avatar van Jordy
Universal is met een tweede deel bezig. Na de vele flops van Carpenter de laatste tijd is het nog niet zeker of hij 'm wel "mag" regisseren (bron)

Zonder JC hoeft het van mij niet. Zelfs met heb ik twijfels.

avatar van Armin
In dit genre 1 van mijn favorieten. Beklemmende sfeer, spannend van begin tot eind. ****

Ja dit is weer een oudje maar een goede oude
film maar geen top film jongens
kom op zeg 3,5 sterren

Ja dit is weer een oudje maar een goede oude
film maar geen top film jongens
kom op zeg 3,5 sterren

geen topfilm? ga fietsen!

avatar van Goodfella
Sja, ben het ditmaal wel met Jos eens. Als ik ooit nog 's een lijstje maak met m'n favoriete horrorfilms gaat deze heel hoog eindigen!

avatar van jay73
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Even de positieve punten: mooi gefilmd, ziet er inderdaad professioneel uit, en het einde vond ik mooi. Goed, dat waren de positieve punten.

Ik ben werkelijk verbaasd over al die lovende reacties op deze film. Ik heb hem net zitten kijken en ik vond hem toch heel weinig nieuws bieden na Alien. Alien klopt deze film werkelijk op alle fronten. Als je die film gezien hebt, weet je al hoe deze film zo'n beetje gaat lopen. Dus: weg spanning, weg beklemmend gevoel
Bovendien zat er inderdaad een aantal momenten in deze film, die ik lachwekkend vond, bijvoorbeeld:

De bloedtest-scene bijvoorbeeld: waar gaan ze snijden om bloed te tappen? In de duimen!! Nou, je kon me opvegen! Weet je hoe vaak je je duim gebruikt? Ik heb ook wel eens een lelijke jaap gehad in m'n duim, nou je voelt je bijna gehandicapt! En dan maken ze ook niet zo'n kleine incisie, hallo he! Waar hebt dat nou voor nodig, vroeg ik me af.

PS Jos2 laat mij maar lekker fietsen dan!

2,5* Ik wacht jullie reacties af.

kappeuter (moderator)
Helemaal met je eens. Ik geef alleen een half sterretje meer.

yep, dingt mee naar de titel Meest Overgewaarde Film op deze site

Parels voor de zwijnen....