The Thing (1982)

3,82

Horror / Sciencefiction

geregisseerd door John Carpenter
met Kurt Russell, Wilford Brimley en T.K. Carter

Een Amerikaans onderzoek op Antarctica wordt verstoord doordat er door een langsvliegende Noor op een husky wordt geschoten. De hond wordt bij de andere in de kooi neergelegd, maar 's nachts muteert de hond en vermoordt alle andere honden. Het onderzoeksteam komt er achter dat er een buitenaards wezen is dat lichamen kan overnemen, maar wie heeft hij overgenomen?

1395 BERICHTEN 85 MENINGEN
avatar van bioscoopzaal
Blijft een schitterende en claustrofobische horrorfilm, ook na de zoveelste visie. Zelfs de magistirale special-effects van Rob Bottin blijven even meesterlijk en goor als altijd.

Ongeëvenaard, 4 sterren

avatar van starbright boy
Goede en intrigerende horror met mooie effecten. Bovendien erg spannend en een mooi open einde.

Staat opvallend hoog moet ik zeggen.

Zeker geen misse film, leuke sfeer, mooie shots, wat gebruikelijke paranoia en voor z'n tijd zeer leuke gory stukjes.

Ook enkele minpuntjes, zoals de muziek die vreselijk melig is, de iets te nadrukkelijke aftelstructuur (10 kleine poolreizigers zeg maar), en Kurt Russell in de hoofdrol. Stoor me niet zo vaak aan een acteur, maar dit is er wel eentje die ik liever niet zie. Derderangsprestatie.

Maar al bij al wel een leuk filmpje, dat aardig wegkijkt en absoluut niet verveelt. Maar het mocht wel net wat meer zijn. 3.5*

avatar van maxcomthrilla
Superspannende film, die mij als kijker in het verhaal zoog. Om mij pas bij de aftiteling te verlaten. Ik heb een hekel aan science fiction maar ik heb me geen moment geïriteerd aan de special effects bij deze film. Gewone mensen op een verlaten Antartica en iets..................4,5*

avatar van 606
ik vond de film zeer spannend zeker met een duister sfeertje.
wie is het nu en nu je blijft het je afvragen.

4 sterren

avatar van otherfool
Prachtige horrorfilm, geweldige sfeer (de setting op het ijs werkt erg goed), mooie effecten... een topper in het genre.

4*.

avatar van Halcyon

Onlangs herzien en voor de geïnteresseerden even een recensietje:

Er waren tijden dat alles wat John Carpenter aanraakte, veranderde in goud. En zo gebeurde dat ook met The Thing, een remake waarvan het origineel, genaamd The Thing From Another World, reeds dateert uit 1951. Na het ongelofelijke succes van Halloween en het erg sfeervolle The Fog had Carpenter genoeg krediet opgebouwd in het horrorwereldje om zich te wagen aan deze klus. Voor dit project kreeg hij ongeveer een jaar de tijd, hetgeen hem de mogelijkheid gaf om alle details tot in de puntjes te verzorgen. The Thing zou trouwens de eerste film zijn waarvoor Carpenter de muziek niet zelf zou schrijven, in plaats daarvan huurde hij de Italiaanse grootmeester Ennio Morricone in. Een klassieker was in de maak…

In The Thing speelt Carpenter met enkele natuurlijke, primaire angsten van de mens. Enerzijds is er het gevoel van isolatie dat gecreëerd wordt door de prachtige setting van het desolate en ijzig witte Antarctica, anderzijds is er de menselijke fascinatie en tegelijk de angst voor buitenaards leven. Als het om buitenaards leven gaat denken we meteen aan allerlei fantasierijke creaturen die er even wonderlijk als beangstigend uitzien. Het succes van dit soort film staat of valt dus in grote mate met het Alien-ontwerp, geen sinecure als we even terugblikken naar Alien uit ’79 waar de lat erg hoog werd gelegd met het schitterende werk van ene Giger. In The Thing zien we een ietwat aparte interpretatie van het begrip “Alien”; de nadruk ligt namelijk op de mutatiegave die “het ding” de kans geeft om allerlei fysieke levensvormen aan te nemen waardoor de constante achterdocht van de onderzoekers primeert op de angst voor de fysieke confrontatie met de Alien. De effecten van de hand van Rob Bottin (destijds 22 jaar!) die met de metamorfoses/overnames gepaard gaan staan anno 2006 nog steeds als een huis en overtreffen zonder enige moeite veel van de moderne cgi-technieken die we tegenwoordig te pas en te onpas voorgeschoteld krijgen.

Maar hoewel de special effects in The Thing legio zijn, speelt de echte horror zich vooral af op het psychologische plan. De steeds groeiende onderhuidse spanningen, de paranoia, het wantrouwen en de achterdocht of met andere woorden de mooi uitgetekende groepsdynamiek, is de bepalende factor voor de constant aanwezige suspens. De climax van al deze onderlinge conflicten wordt prachtig onderlijnd door de nagelbijtende scène waarin de onderzoekers een bloedtest ondergaan om te zien wie reeds overgenomen is door “The Thing” en wie niet.
De groepsdynamiek mag dan wel uitstekend weergegeven zijn en ook de acteerprestaties zijn ijzersterk, toch zorgt het grote aantal personages nu en dan voor verwarring waardoor je als kijker geregeld afgeleid geraakt van al het moois op het scherm. Naar het einde toe duurt het ook allemaal net iets te lang, maar de zwartgallige slotdialoog is er eentje om in te kaderen.

Verrassend genoeg was The Thing geen box office hit, maar kreeg deze film pas na de videorelease de waardering die hij verdiende. Langzaamaan kreeg The Thing een steeds groter wordende aanhang om uiteindelijk uit te groeien tot een heuse cult-klassieker die vandaag de dag in vele top 10-lijstjes van menig horrorliefhebber prijkt. Zulke evolutie kunnen wij alleen maar toejuichen uiteraard want The Thing is naast Alien zonder twijfel een van de beste sci-fi/horrorfilms aller tijden.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik heb deze film gekregen voor m'n kerst. Carpenter baseert zich hier op een boek, wat hem beter afgaat dan wanneer hij zelf voor het verhaal zorgt. Regie is hier wel sterker dan in z'n andere films. Hij gebruikt wel de ideale formule voor een horrorfilm met veel verrassingen, laat 'the thing' op zich niet te veel in beeld. (zie maar naar Alien en Jaws, waar de monsters niet te veel in beeld moeten komen om een sterke spanning weer te geven) en de oerbasis voor dergelijke films: het fenomeen 10 kleine negertjes. Zet een boel mensen bijeen en een horrorgegeven en je krijgt leuke horrorfilms: Alien, Saw, Predator, ... tappen allemaal uit het zelfde vaatje.

4.5 omdat Carpenter hier een klassieker heeft gebracht in het genre. Toch niet de volledige 5 omdat het qua acteerwerk niet altijd snor zit. Carpenter heeft wel oog voor detail moet ik zeggen: zo is er een van die gasten beginnen flippen en men zegt dat hij ook de honden heeft gedood. Meteen een verklaring waarom er geen honden meer te zien waren terwijl er toch enkele aan the thing waren ontsnapt. Zonder twijfel z'n sterkste film, maar bij Carpenter heb je toch nog altijd het gevoel dat het net iets beter kon... Qua spanning en suspence is hij wel sterk.

avatar van Knisper
Uitstekende film die het vooral van de sfeer moet hebben natuurlijk. De setting is goed gekozen, ik kreeg het regelmatig ijskoud van de buiten-beelden. Verder spraken de personages me net iets meer aan dan bijv. een Alien en vond ik 'The Thing' ook een betere vijand, dan bijvoorbeeld een doorsnee beest dat daar rond zou lopen. Dat zorgde voor betere sfeer en mooie paranoia-scenes.

De soms lachwekkende special effects neem ik dan wel voor lief en zo kom ik op een mooie 4* uit.

Geweldige Horror / Science-Fiction film. Het verhaal is super goed en ook nog eens zeer spannend en soms eng. De special effects in deze film zijn meesterlijk ook al is de film al meer dan 25 jaar oud.

De film pakt je vanaf de eerste t/m de laatste minuut. De reanimatie scene waar "The Thing" uit een lichaam komt is legendarisch en super gefilmd.

De film heeft wel veel weg van Alien (deze speelt zich af in de ruimte en The Thing speelt zich af op Antarctica) welke een paar jaar eerder was uitgekomen. Maar het blijft gewoon een klassieker onder de Horror / Science-Fiction films.

avatar van Spetie
Spetie (moderator)
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Sterke film. Ik was een van de weinigen die deze film nog niet gezien hadden, maar dat is dan eindelijk gebeurt. Carpenter weet in deze film de spanning zeer goed op te bouwen en ook goed vast te houden, mede dankzij de geweldige tonen van Ennio Morricone.
De acteurs spelen allemaal naar behoren en het leuke aan de film is dat je op een gegeven moment geen idee meer hebt in wiens lichaam " The Thing" nu zit. Het ding zelf ziet er behoorlijk goed uit, al maakt het niet zoveel indruk als bijvoorbeeld een Alien.
Carpenter weet de film waardig af te sluiten en eindelijk kan ik zeggen weer eens een goede horrorfilm gezien te hebben.

avatar van OlafK
Heel goede horrorfilm met mooie special effects. Deze film had ik al zeker 4 jaar in de kast staan, maar vandaag dan eindelijk eens gekeken. De tonen/muziek zijn goed gebruikt. Regelmatig worden deze geluidseffecten veel te veel gebruikt, maar daar was bij 'The Thing' geen sprake van. Een goede film met dito acteerprestaties.

4,0 sterren.

avatar van Zinema
Een van de betere horrorfilms met tegenwoordig nog steeds goede SE. Mooi en claustrofobisch spannend. De score is ook erg sterk en sfeervol. Zeer goed.

avatar van B_B
Die sfeer!

Echt fantastisch hoe de koude/eenzame identiteit van de Antartica en het claustrofobische van het kamp gecombineerd worden. Carpenter weet hier bovendien ook veel sfeer te winnen door die subtiele camerabewegingen en vaak mooie shots. Moet zeggen dat het verhaal me ook wel trekt, fijn ook dat er hier voor een wat meer open einde gekozen is.

Het acteerwerk liet soms wat te wensen over, zie Kurt Russell zo en zo liever niet in de hoofdrol eigenlijk. Ook beetje jammer is dat het begin wat te lang duurt en iets teveel voortsleept. Als de film eenmaal op stoom is loopt ie erg lekker en verveelt zeker geen moment.

avatar van ®Tc
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ultieme suspense in deze Carpenter. Vooral die test met het bloed en de enorme paranoia die er heerst.

Heb deze net na Alien gezien en daar lijkt de film toch inspiratie uit te halen. Die ene scène met Vance lijkt bijna een kopie van The Birth of Alien. Vele vormen van het monster zelf lijkt ook wat op Alien, erg goor allemaal in de goede vorm van goor. Enkel beetje pijnlijk van het bedenkelijke acteerniveau.

Is er trouwens nu echt duidelijkheid wie het ding is? Ik zou zeggen Blair maar niemand lijkt daar een echt antwoord op te kunnen geven. Al is hij voor mij het meest handliggend. Al ben ik misschien bevooroordeeld omdat ik hem al van in het begin uitpikte als het ding.

avatar van rep_robert
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Samen met Halloween('78, Carpenter) 1 van mijn favoriete films.

Heerlijke film weer van John Carpenter.

De spanningsopbouw is werkelijkwaar subliem, de begeleidende muziek bij de scenes is ook geniaal en werkt je heerlijk op de zenuwen!!
De spanning is de hele film goed voelbaar en weet je te laten beven tot de laatste minuut.
De locatie van de film is natuurlijk ook briljant bedacht, zoveel ruimte, maar toch voelt het claustrofobisch en beklemmend.
Ook weet de film er een mooi schrikmoment uit te persen(bloedtest), werkelijk waar lang geleden dat een scene mij zo heeft weten te laten schrikken.
Je verwacht het vooral niet omdat deze film het net als Halloween geniale suspense is, toch een leuke afwisseling dit.
De special effects bevallen natuurlijk ook goed, want het is een oude film. Dat houdt in dat er geen digitale effecten in te vinden zijn, maar alles is lekker tastbaar en nasty, maakt het voor mij toch een stuk geloofwaardiger dan computer effectjes(luiheid?)!
Het einde is mooi en laat zelfs enige ruimte over voor de fantasie van de filmkijker.

Waarom kijken filmmakers tegenwoordig niet meer naar films als dit? Carpenter laat maar weer is zien hoe je geniale/spannende films kan maken.

Perfectie!!

5 dikke sterren!!!

avatar van Vinokourov
De timing van de release van deze film was wat ongelukkig. Twee weken eerder begon namelijk Spielberg's E.T. te draaien in de bioscopen. Toch heeft deze film de tand des tijds met verve doorstaan, aangezien deze horrorfilm in de beruchte MM top 250 staat. Het paranoïde sfeertje en de horrorelementen waren geslaagd, evenals het open einde.

avatar van The One Ring
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Tot nu toe was ik niet echt onder de indruk van het werk van Carpenter, maar met The Thing wist hij me wel te overtuigen. Het is eigenlijk een soort kruising van het idee van Alien van een ruimtewezen die één voor één leden van een groep afmaakt en het concept van Invasion of the Body Snatchers waarin buitenaardse creaturen het voorkomen van mensen over kunnen nemen. Alien is sfeervoller dan The Thing en Invasion of the Body Snatcher werkt zijn identiteitsvraagstukken dieper uit, maar toch maakt The Thing net iets meer indruk op mij. Puur om de simpele reden dat ik deze film echt razend spannend vond. Een van de weinige horrors die mij echt deed gruwelen.

Dat komt toch vooral door de paranoïa. Een allesverslindende alien is op zich spannend, maar het niet kunnen vertrouwen van de omgeving en de mensen met wie je al lang optrekt is wat mij betrefd gewoon enger. Carpenter haalt eruit wat erin zit. Natuurlijk is het slachtoffers aftellen wat voorspelbaar en wordt het paranoïa-thema weinig verrassend uitgewerkt, maar het werkt gewoon gigantisch effectief. Zo'n bloedtestscène is gewoon zenuwslopend en het onzekere einde liet mij niet met het geruststellende gevoel achter waarop ik gehoopt had, zoals het hoort bij een echte horrorfilm natuurlijk. Carpenter kan ook steunen op opvallend goede special effects. Ik verbaasde me erover hoe sterk de transformaties en monstercreaties nu nog oogden, al is het wel jammer dat Het Ding op het einde wel oogt als een wel erg willekeurig samenraapsel van een heleboel dingen. De muziek van Morricone is anders dan ik van hem gewend ben, maar past uitstekend.

De film werkt dus als smerige gore-horror, maar tegelijkertijd ook als psychologische paranoïathriller. Een combinatie die ik eigenlijk te weinig zie. Wel jammer dat sommige bijrollen wat zwak acteren, met name die vent die Childs speelt is niet echt goed. Het doet gelukkig geen afbraak aan de spanning.

Griezelige Science Fiction in de stijl van Alien (die drie jaar eerder uitkwam) van John Carpenter aan wie dit soort films wel toevertrouwd zijn. Net zoals in Alien is er ook nu sprake van een wreed buitenaards wezen dat op een wrede wijze mensen ombrengt die in de buurt komen. Een team wetenschappers in een verafgelegen buitenpost op het ijzige Antarctica treft het dan ook niet wanneer ze een ruimteschip ontdekken. Een gevonden lichaam wordt ontdooid, niet beseffen dat daar iets in zit en de hel breekt dan al snel lost waarin overleven bijna onmogelijk blijkt te zijn. De effecten zijn overweldigend net zoals de spanning! Nog steeds een must voor de liefhebber van dit genre.

avatar van Bottleneck
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Klassieker uit de gouden tijd van Alien en Halloween! Eens in de zoveel tijd een kijkbeurt waard. Oké, wel een misser dat er een dag- en nachtwisseling is in de film (op Antarctica is het in hartje winter altijd donker). Maar dat doet natuurlijk niets af aan de film.

De setting is prachtig: afgesneden van de buitenwereld, ijzige windvlagen, dodelijke kou, grauwheid, een onderzoekscentrum met nauwe gangen en kamers, de poolpakken die ze dragen etc. Creëert gelijk al een goede sfeer.
Dan is er nog het onderlinge wantrouwen, paranoïa, uitzichtloosheid. De mooiste scene wat dat betreft is ongetwijfeld de bloedtest, daar komt alles bij elkaar.
;
Muziek is ook fijntjes, zoals in meer Carpenters films: simpele maar onheilspellende tonen. In The Thing een soort hartslag in een kille toon, gelijk aan het begin al te horen, maar daarna gelukkig niet té vaak.

De special effects zijn geweldig zoals zo vaak genoemd. Typisch jaren tachtig, indrukwekkend, á la Alien (en het veel latere Total Recall). Een van de mooiste special-effects scene vind ik het hoofd dat van de tafel druipt en zich voortrekt aan de tong/tentakel. Sowieso zijn de vervormende gezichten mooi

Minpuntjes zijn er ook imo. De personages vind ik wat vlak, beetje emotieloze uitdrukkingen. Over-the-top acteren is tien keer irritanter, maar af en toe wat doodsangst in de ogen mis ik wel. De Antarctische storm had ook wat onheilspellender gemogen, het zicht was nog prima.

avatar van DeCol
Zozo, mooi filmpje!

Ik had er nog niets over gelezen dus toen ik had geen idee waarom die Noren nou op die husky aan het schieten waren. Natuurlijk werd het al snel verklaard waarom. Het niet weten en een zwak voor dieren zorgde er wel voor dat mijn aandacht er vanaf minuut één volledig bij was.

Naast mijn aandacht is er ook al snel een goede sfeer aanwezig. Die sfeer is zoals al zovaak gezegd het sterke punt van The Thing. Het was vrij laat gisteravond/nacht dat ik hem keek, maar ik heb geen tekens van vermoeidheid gehad. Hij is niet eng, maar wel heel spannend. Dat het niet eng was lag misschien wel een beetje aan het ding zelf. Echt snel was hij bijvoorbeeld niet, maar de special effects zijn wel erg goed voor een film uit 1982.

Er zijn wel wat kleine minpuntjes die ook al eerder zijn genoemd, maar dat deert hier niet zo erg. Het verhaal, het wantrouwen onder de crew, de sfeer en spanning zorgen voor een mooi filmpje. Ik ben blij dat ik hem eindelijk heb gezien.

avatar van movie acteurs
Sterke film van Carpenter. Met grimmige sfeer en intense scene's. Goed verhaal de acteurs komen erg goed over en een sterke soundtrack. Ik wil deze film graag herzien. 4,0.

avatar van Sideshow Bob
The film is niet eng en op zich ben ik ook niet zo'n fan van dit soort films, maar dit is echt cult. Op en top 80's. Heerlijk. Wat een super sfeer/decor. Nostalgisch gewoon. Ook qua special effects - hoewel too much zoals al eerder aangegeven - was deze film zijn tijd vooruit.

avatar van Jawaddedadde
Geweldige horror/sciencefiction film.

Had deze al een tijdje op de plank liggen en gisteren dan eindelijk een keertje gezien, wel, dat had ik al veel eerder moeten doen.

Er wordt een geweldig naargeestig sfeertje geschept, de acteerprestaties zijn top, maar vooral de special effects zijn overweldigend, hier kan de moderne CGI een puntje aan zuigen! De mutaties van het Ding zijn tegelijkertijd prachtig en afschuwelijk.

De sfeer is er één van isolement, wantrouwen, paranoia. Het Ding kan immers in eenieder van de crew zitten, en behalve angst voor het wezen moeten ze ook nog eens angst voor elkaar hebben. Hoogtepunt van al die paranoia is ongetwijfeld de bloedtest-scène.

Ik kan weinig slechte dingen over deze film zeggen, behalve dat er misschien net iets te veel personages zijn. Soms wist ik niet juist meer wie wie was (maar dat zal bij een herziening vast geen probleem meer zijn). Ander klein puntje van kritiek is het eindgevecht van Mac tegen het Ding. Was nogal snel beslecht. Had wat mij betreft net iets langer en beklijvender mogen zijn.

Het open einde is dan weer een pluspunt. Iedereen kan er van maken wat hij wil. Is het Ding nog in leven of niet? Halen Childs en Mac het of niet? Laat de fantasie de vrije loop zou ik zeggen.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
Onlangs herzien en met een halve punt verhoogd naar de volle 5 sterren. The Thing blijft een grandioos meesterwerk, dat elke kijkbeurt weer blijft boeien. Het geniale zit 'm wat mij betreft veel in de eenvoud; er wordt het maximale uit een vrij eenvoudig plot gehaald en ook de score is simpel, maar zeer doeltreffend. Carpenter zet een overheerlijke en ijzingwekkende sfeer neer en de personages zijn, in tegenstelling tot veel genregenoten, stuk voor stuk interessante en kleurrijke figuren. Ook al hebben sommigen maar een kleine rol.

En natuurlijk springen de bijzondere special effects meteen in het oog. Onder andere Rob Bottin, destijds nog maar 22 jaar oud, laat dingen zien die nog niets aan kracht hebben ingeboet. Er worden geweldige creaties en special effects uit de kast gehaald. Toch jammer dat we nu meer in een 'druk op F8 voor lelijke onthoofding' tijdperk zitten. Als laatste nog een pluim voor de acteurs. Clennon, David en vooral Russell, inclusief stoere baard, in één van zijn beste rollen. Wat mij betreft hier nog meer bad-ass dan in Carpenter's Escape from New York.

5 sterren (en tijdelijk een plekje in m'n top10)

avatar van jeroentjuhhhhh
Herziening

Moest toch eens gebeuren, deze tijdloze klassieker dat nooit weet te vervelen. De abnormaal mooie special effects zijn tot op de dag van vandaag onovertroffen. De ijzige sfeer gecombineerd met de op zichzelf al creepy locatie zorgen voor een spanning die gedurende de hele film z'n taak verricht.

Wanneer een film van zo'n 28jaar in mijn optiek niet veroudert aan voelt kan ik niet anders concluderen (net als bij de eerste kijkbeurt) dat dit een meesterwerk is dat z'n gelijke niet kent. Daarnaast is het wantrouwe dat er hangt tussen de personages een aspect dat zeker bijdraagt aan de spanning van het totaal. De scene met de bloedtest is zelfs bij herziening gewoon ontzettend zenuwslopend neergezet.

Al met al kan ik geen kwaad woord uiten over 'The thing' en eigenlijk schieten woorden tekort. 5* blijven staan en nog steeds in m'n top10.

Ik wilde hem al een hele tijd zien en nadat ik hem eindelijk op dvd had gevonden/gekocht heb ik hem van de week dan eindelijk gezien. Erg hippe film met best wel zieke gore, ondanks dat de film al behoorlijk oud is. Het idee is natuurlijk super vet en de uitwerking vond ik ook erg goed. Zeker een klassieker in het horror genre wat mij betreft --> 9/10

avatar van rensie32
Bovengemiddelde horrorfilm die veel gelijkenissen heeft met Alien.

Vanaf het begin tot het eind zat ik in spanning en dat is een goed teken. De muziek werd ook goed gebruikt om de spanning op te wekken en ik kan dan ook niet geloven dat Morricone hier een Razzie Award voor kreeg.

Ik blijf het toch knap vinden dat, ondanks de weinig echte schrikmomenten, de film toch zo heeft weten te boeien; je weet op geen enkel moment in wie 'Het Ding' zit.

De acteurs waren middelmatig in hun rollen. Geen echte uitschieters.

Omdat ik de film toch net iets beter vond dan Alien, geef ik hem 0,5 sterren hoger en kom ik uit op 4 sterren.

avatar van jordandejong
Deze film is mij licht tegengevallen. Toch blijft het een leuke film.
Doordat hij in de top250 staat ging ik hem kijken met hoge verwachtingen.

Kurt Russell doet het weer leuk en het zelfde geld voor de special effects.
Goede spanning opbouwende muziek net zoals zoald John Carpenter dat onderandere doet bij Halloween.
Alien vind ik toch nog net iets beter in zijn soort

avatar van Mescaline
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Mooie opbouwende film en tevens mijn eerste John Carpenter film!
Wou de film gelijk goed bekijken dus heb ook gelijk maar de Blu-Ray aangeschaft!
Het acteer niveau is erg hoog in deze film en Kurt Russell overtuigd erg goed in zijn rol, lijkt hem wel op het lijf geschreven!
Ook van de special effects stond ik te kijken, kon nergens een minpuntje er aan ontdekken, je zou bijna denken dat de film na 2000 is gemaakt.
Ook het einde was mooi en spannend, maar toch leek het ook iets te missen, al weet ik niet precies wat?
The Thing was op het einde opeens wel erg snel verslagen,als of er een snel einde aan moest komen?
Gelukkig is het niet een minpunt waar je deze film op af kunt rekenen, want het is en blijft gewoon een spannende horror klassieker!
voor nu 4 sterren, kan altijd nog hoger worden.