• 8.224.218 stemmen

Horror / Mystery | 103 minuten
2,84 1.032 stemmen

Genre: Horror / Mystery

Oorsprong: Verenigde Staten / Canada

Geregisseerd door: Matthijs van Heijningen Jr.

Met onder meer: Mary Elizabeth Winstead, Eric Christian Olsen en Joel Edgerton

Releasedatum: 17 november 2011

• Pathé Thuis Bekijk via Pathé Thuis

Over The Thing

"It's Not Human. Yet."

In een onderzoekskamp op Antarctica leidt de ontdekking van een buitenaards schip tot een confrontatie tussen de studente Kate Lloyd en de wetenschapper Dr. Sander Halvorson. Terwijl Dr. Halvorson zich blijft richten op zijn onderzoek gaat Kate samen met de helikopterpiloot Sam Carter op zoek naar de buitenaardse levensvorm.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Social Media

avatar van Warning

Warning

Onderhoudend, niet slecht.

avatar van frans123

frans123

Und3rdog schreef:

Mooie prequel op een zeer matige film.

Een groepje onderzoekers stuit op een buitenaards wezen in het ijs dat iedere vorm kan aannemen en binnen de kortste keren de groep flink uitdunt.

Het acteerwerk is goed, de special effects prima (met cgi kun je zoveel meer dan met neppe plastic poppen) en de film is zowaar bij vlagen spannend. het stuk in de keuken bijvoorbeeld is nagelbijten.

Ook de soundtrack is verbeterd: ze zijn deze keer voor een klassieke aanpak gegaan in plaats van het electronische geneuzel van Ennio Morricone. Dat werkt een stuk beter dan het hopeloos verouderde geneuzel van Morricone. Een serieuze misstap in zijn verder imposante carriere.

Nieuwkomer Matthijs van Heiningen jr. laat oude rot John Carpenter alle hoeken van de set zien in hoe je een spannende horrorfilm regisseert.

Hier en op YouTube zijn er mensen die "'Meesterwerken afraken. (Clapton sucks....Pavarotti sucks...Callas sucks...Stones suck, Prince sucks... Deze afkrakers vinden zichzelf bijzonder."'Kijk mij eens" met mijn afwijkende mening...Morricone is een prutser en we nemen 1 der groten van de cinema Carpenter ook even mee.....Ach... ach..'Once upon a time in America"...ook een slechte film zeker?? Pacino matige acteur...Gelijk heb je.

Na 50 minuten afgezet..Wat een goedkope rommel.Een C horror-film. Heeft helemaal niks te maken met Carpenter's The Thing. Wanprodukt.

avatar van FlorisV

FlorisV

Ik had hier nog nooit van gehoord, en afgaande op de titel verwacht je een remake, wat natuurlijk geen goed idee is met zo'n Carpenter klassieker, maar kennelijk is gekozen voor een prequel, waarbij je als nadeel wel hebt dat je weet dat The Thing overleeft. Gelukkig is het geen slap aftreksel. Er zitten zowaar echt spannende momenten in, helaas soms ook weer verpest door gemakzuchtige deus ex machina oplossingen. En je vraagt je wederom af waarom een kamp wetenschappers standaard de beschikking heeft over vlammenwerpers en vuurwapens.

Goed gefilmd door Nederlandse regisseur van Heijningen, met een degelijke cast, hoewel het niet van het kaliber Kurt Russell en Keith David is. De digitale effecten kunnen zich op de beste momenten meten met de fantastische praktische effecten uit Carpenter's film. Ondanks het gebrek aan originaliteit, al met al een ruime voldoende.

avatar van numb nuts

numb nuts

na deze gezien te hebben,is dit gewoon to verzonnen

dacht eerst aan een remake en dat was helemaal fout.

deze was top

avatar van DwarreI

DwarreI

Toch wel een verrassend leuke prequel op The Thing uit 1982, doet eer aan het ‘origineel’.