102 Minutes That Changed America (2008)

Alternatieve titel: 102 Minutes That Changed the World

Documentaire / Historisch

geregisseerd door Nicole Rittenmeyer en Seth Skundrick

Op 11 september 2001 gingen er 102 minuten voorbij tussen het moment dat het eerste vliegtuig zich in het WTC in New York boorde en het moment dat beide torens uiteindelijk instortten. In die tijdsperiode ging er van alles door de bewoners van New York heen. Desondanks zagen enkelen het als hun verantwoordelijkheid om alles met de camera vast te leggen. Deze documentaire laat in real-time de 102 minuten na de aanslagen in New York zien. Amateurfilmers maakten beelden van de Twin Towers vanuit allerlei verschillende hoeken. De verschrikking en de verwarring van het moment bij de New Yorkse bevolking zijn nog nooit zo openlijk getoond.

avatar van jippie2010
Kr!kke schreef:
In het begin zat ik nochtans geboeid te kijken naar deze aangrijpende beelden, maar na een tijdje werd het al snel te veel van hetzelfde. Na een tijdje was het "nieuwe" er toch wat af, zodat ik me toch wat begon te vervelen.

avatar van martijn011
Zeer indrukwekkende documentaire over dé gebeurtenis van de 21e eeuw. Ik heb er al veel documentaires over gezien, deze ontbrak nog.
De meeste beelden in deze docu komen van mensen met handcamera's en hun reacties op de heftige beelden.
Dit maakt deze docu zo anders ten opzichte van al die anderen, die ook nog proberen te scoren met ontelbare herhalingen van de instortingen.

De beelden zijn ontzettend rauw, vooral de beelden van de mensen die totaal onder het stof zitten zijn erg indrukwekkend.
De beelden zijn zo indrukwekkend dat je haast de enorme paniek van de mensen in en buiten de torens kan voelen.
Erg sterk, ruim voldoende.

avatar van Moviestar1979
Damn, wederom een indrukwekkende documentaire over de aanslagen op het WTC.

Deze documentaire werd o.a. vertoond op The History Channel.
Onlangs heb ik me de complete boxset besteld via internet.
Ik denk dat World Trade Center (2006) één van de weinige films is die slechter werd ontvangen.
De rest van de documentaires en films over 9/11 blijven je bij de strot grijpen.
102 Minutes That Changed America laat 102 minuten pure horror-beelden voorbij komen die door amateurfilmers werden vastgelegd.
Complete chaos in de straten van Manhattan, brandweermannen die vechten tegen de bierkaai en mensen die liever hun dood tegemoet sprongen, dan dat ze levend werden verbrand in de gebouwen van het WTC.

4,0 *

Gisteren herzien en ik moet zeggen hij maakt nog meer impact op me dan 14 jaar geleden.

avatar van notsub
De beklemmende horror van deze film is vanaf de eerste minuut voelbaar en laat je niet meer los. Er werd geschiedenis geschreven op die bewuste dag. Middels deze indringende beelden is dat op een bijzondere manier vastgelegd. De wijze waarop de gebeurtenissen worden getoond is ronduit indrukwekkend en de emoties van de verschillende mensen zijn hartverscheurend.

avatar van jackie chan
Deze film kwam van de week en is nu op TV (bij SBS6 en nu SBS9).

Waarom werd deze docu niet vermeld bij ''TV''? Heb hem daarom tot 2x toe misgelopen.

avatar van De Knip
Waar was je.....?

Boven op mijn kamertje.....

Beneden.....mijn tante (die al heel sporadisch langs komt) en mijn moeder.....

Na het instorten van Twin Tower 1 ben ik naar benden gestormd en gemeld dat er iets historisch gebeurde...
TV is een week bij mij niet uit geweest.....

avatar van Phantasm
Indrukwekkende documentaire die je niet snel zult vergeten.