Hated (1994)

Alternatieve titel: Hated: GG Allin and the Murder Junkies

Documentaire / Muziek

geregisseerd door Todd Phillips
met GG Allin, Merle Allin en Unk

Documentaire over shock-rocker GG Allin, vlak gefilmd voor zijn dood in juni '93. Publiek wordt gemolesteerd, stront vliegt over het podium, drank en drugs in overvloed. Met een optreden in de Geraldo Rivera show. En met footage van GG's bizarre begrafenis...

Boeiende docu. Goed gemaakt zonder moreel gezeur. Muziek boeide niet zo, belangrijkste is dat hoe Allin op podium was zo was ie ook daarbuiten. Kan je tegenwoordig niet zeggen van vele rockertjes. De maker heeft later Road Trip gemaakt(!!??!!)

avatar van martijn77
sommage; eat shit and die..

1 ster (die van allin zelf..)

avatar van xangadix
Deze documentaire vond ik leuker dan de gemiddelde komedie. Zeker niet voor iedereen geschikt.

goede docu over hoe gg was, op podium en daarbuiten...
live fast, die gg.....

avatar van Jurado
Super docu over de grootste clown uit de rockhistorie..

avatar van otherfool
Wat een onwaarschijnlijk zielig figuur zeg... Het meest triesthazerige is nog wel dat hij betekenis in zijn performance legt, terwijl het inderdaad gewoon een circusfreak is. Als documentaire (die overigens volgens mij slechts 52 minuten duurt) ook niet geweldig interessant, de live footage van de optredens waren verreweg het leukst.

1*.

Nope, de docu duurt toch echt 90 min.
Tuurlijk was GG een beroepsloser maar ik vindt dat de toen nog jonge filmmaker Todd Philips er een boeiende docu van heeft weten te maken.

Jurado schreef:
Nope, de docu duurt toch echt 90 min.

Dan ben ik toch benieuwd wat ik heb gekeken... Op Amazon hebben ze het ook over 54 minuten: Amazon.com: Hated: GG Allin

avatar van Jurado
er zit nog het 1 ander extra's bij de dvd ...het laatste optreden vlak voor z'n dood ,een onvoorstelbare puinhoop van bewusteloos geslagen fans en allerhande rellen binnen en buiten. Allemaal eigenhandig gefilmd door Todd Philips.
Heb jij een gedownloade versie otherfool (geniaal nummer btw) ?
Ik zou als ik jou was ook op zoek gaan naar de extra features....................................of niet natuurlijk.

avatar van otherfool
Jaja, dat 'optreden' heb ik ook gezien, wist niet dat het een officieel onderdeel van de docu was. Ja mijn versie was van het net en ja het is een geniaal nummer

kappeuter (moderator)
Birth name: Jesus Christ Allin

geweldige documentaire over 1 van de fascinerendste figuren uit de muziek een loser eerste klas dat wel maar je kan hem ook bekijken als een soort anti christ hij is alles dat usa niet wilt zijn, hij gaf om niks en leefde zo, er zal maar 1 gg zijn geweest, niet dat ik respect heb want hij was schandalig maar extreem hilarisch was hij wel
niet te missen

avatar van mayhemblik
GG Allin en Hassum Visser zijn goden, me dunkt
Wat een humor , GG is de enige schock rocker die er toe doet .
Fantastische documentaire, die ook nog eens okee is.

avatar van Bob Gray
Dat Hassum Visser een god is, bestaat geen twijfel maar over die andere heb ik mijn twijfels . Geef mij maar Rob Zombie .

Hij nadert......

avatar van fappie
Publiek wordt gemolesteerd, stront vliegt over het podium, drank en drugs in overvloed. ???
Gadver!

avatar van Baldur
Veel over GG Allin gelezen, ook al wat filmpjes gezien, waaronder wat optredens in talkshows en beelden uit liveshows... dus ik wist wel wat ik ongeveer kon verwachten. De zin "publiek wordt gemolesteerd, stront vliegt over het podium, drank en drugs in overvloed" in de plotbeschrijving zegt genoeg. En het toont dan ook wat ik had verwacht: veel beelden van GG (waaronder live dus) en interviews met bandleden, fans en andere personen. Best een prima, vermakelijke docu over GG's zeer extreme levenstijl. Ik werd echter nergens verrast omdat ik met veel zaken al bekend was. Niet voor iedereen bestemd, maar interessant kan ik het wel noemen.

avatar van blisteringdude
Wat een zieke geest was die Allin zeg. De live beelden zijn zowel ziek als vermakelijk maar de rest verveelt een beetje. 3*

avatar van erik1677
Eindelijk had ik hem dan te pakken, hated van gg allen, en hahaha gewoon in een standje gekocht op de zwarte cross.
En als die hard metal fan wou ik deze documentaire graag een keer zien.
Ok de film is bij wijlen ronduit hilarisch, en gg allen is zelf ook een persoon waar gelukkig geen 2e van rondloopt.
Maar soms ook wel ronduit een galspuwende sukkel.
Veel van z'n acties raakt heg of steg.
Grootste dieptepunt of hoogtepunt van de film vind ik persoonlijk nog wel de kontvingerscene bij het garage-optreden.
Meneer loopt maar in het rond alsof hij totaal niet doorheeft dat hij in zn aars word gevingerd.
Sjezus wat een film zeg.
Aan de ene kant super hilarisch maar soms ook gewoon ronduit schrijnend
Hahahah niet echt iets wat je met je vriendinnetje en je schoonfamilie gaat kijken.

avatar van Poisonthewell
Deze film en het feit dat ie gelukkig dood is zijn de enige goeie dingen aan GG Allin.

avatar van erik1677
hahahahahaahah mooi verwoord Poisonthewell.
Zn muziek is ook niet echt geweldig ofzo

avatar van mayhemblik
Als je van zware betonpunk houd is Brutality and bloodshed for all een meesterwerk!!

avatar van 6-6-6
Prachtige documentaire over de shock-rocker GG Allin. Een persoon wat deed, waar andere mensen misschien van dromen. Gewoon geflipt maar een Briljante persoonlijkheid.

avatar van aslan
puur uw eigen goesting doen, en nog fans hebben ook: voor sommigen kan het leven toch fantastisch zijn! chapeau! meestal lukt dat alleen maar bij politici

avatar van fappie
Jurado schreef:
Nope, de docu duurt toch echt 90 min.

Nou... een beroepsloser.. Kijk maar eens op Youtube naar zijn viewsaantallen. Soms miljoenen zelfs. Dan kun je wel iets. Volgens mij was hij ook vrij groot in de punkwereld.